.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6Q Limo ACK https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=129734 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | karol89 [ 09.lip.2014 20:42:24 ] |
Tytuł: | A6Q Limo ACK |
Witam wszystkich. W wielkim skrócie opisze moją przygodę z A6 C4 ![]() Po długich intensywnych poszukiwaniach i kilkuset przejechanych kilometrach nareszcie znalazłem, to czego szukałem Mianowicie Audi A6 C4 z napędem QUATTRO i manualną skrzynią biegów. Audi stało sobie na podwórku około roku czasu "mechanik" miał je naprawiać ale nie mieściła mu się do garażu ![]() więc stał sobie i czekała...na mnie jak na zbawienie A6-stka miała ubity silnik wszystkie panewki korbowodowe były obrócone a główne powycierane, ktoś przegrzał silnik bądź nie dopilnował stanu oleju... Ale cena za nią była śmieszna jak na taki wypas i zarejestrowane w pl ![]() Więc decyzja była tylko jedna, kupujemy reanimujemy, jeździmy i się cieszymy ![]() W takim dłuuugim skrócie od początku cała historia mojej Limo Fabrykę opuściło 19.02.1996 Wyposażenie - klimatronik - servotronik - regulacja wysokości świateł - abs i eds - kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach - 2 x szyby elektryczne (przód) - lusterka elektryczne + podgrzewane (2 x) lewe asferyczne - AC/BC - wyświetlacz temp. zewnętrznej - długa deska (7 zegarów + ringi chrom) - fabryczne xenony Hella + spryskiwacze reflektorów - spryskiwacze szyby przedniej podgrzewane - tylna blenda od S6 - kierownica sportowa trójramienna skórzana (S-line) - 2 x poduszka powietrzna - felgi 7Jx16" ET45 + zapas - siedzenia RECARO z regulacją odcinka lędźwiowego i rozsuwanymi siedziskami + wysokość (manualne) - kolor tapicerki ANTRACYT (jeszcze z takim się nie spotkałem ) - kolor kokpitu również siwy + listwy ozdobne aluminium ze strukturą - siedzenia grzane przód/tył - nagłośnienie 8 głośników (ktoś radio gwizdną po kodzie Gamma ) - zamek centralny + alarm (ori) z domykiem szyb - elektrycznie sterowany szklany szyberdach + roleta - immobiliser - dwa podłokietniki, w przednim ori telefon + zestaw głośno mówiący - worek na narty - chromy w okół szyb - lampki w rączkach x 4 - silnik 2.8 V6 30v o oznaczeniu ACK (wersja wyposażenia 078.2) - kolor to LZ9U vulkanschwarz perleffect (czyli nie taka smoła) - ori hak zdejmowany - pakiet zawieszenia sportowego 1BE -20mm - wszystkie instrukcje i książka serwisowa w Niemczech jeden właściciel ostatni serwis przy 246 tys w 2009 roku teraz zegar wyświetla 255 tyś Chyba tyle jak dobrze pamiętam Kilka zdjęć Oględziny ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wszystkie plastikowe elementy pokrywy silnika mam. Tutaj już po odświeżeniu środka i po umyciu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prosto z kufra ![]() Demolka ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie. Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drugi wał z AAH ![]() ![]() Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie ![]() Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji. Graty zakupione zostały takie do silnika (jeszcze było coś al już ie pamiętam...) - pompa wody (Dolz) - pasek rozrządu (Gates) - rolka napinająca (INA) - rolka prowadząca (INA) - pasek napędzający altek i klimę jakiś tam (Dongil) - termostat (Wahler) - filtr powietrza (Filtron) - filtr oleju (obecnie SCT) - uszczelki pokrywy zaworów + gniazd świec (Elring) - pierścienie (komplet) GOETZE - tarcza sprzęgłowa + łożysko oporowe LUK - simeringi i uszczelki pod głowice REINZ/ELRING - olej Valvoline 5W-30 XL-III - płyn BORYGO (różowy) - odebrane zregenerowane głowice,nowe uszczelniacze,prowadnice, docieranie gniazd - wał korbowy od AAH + panewki główne i korbowodowe (silniki ACK w A6 C4 to takie hybrydy swego rodzaju, dół mają identyczny jak ABC/AAH a jedynie mają głowice od ACK i osprzęt) Dokumentacja z montowni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ak poskładana to od razu lepiej ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatnio była okazja odświeżyć elementy zawieszenia i dokładnie obejrzeć co do wymiany w najbliższym czasie. Oczyściłem wahacze, półośki, zaciski i inne elementy i pomalowałem je na czarny półmat. ![]() ![]() ![]() Końcówka ![]() ![]() wleciały nowe końcówki drążków w tylnim zawieszeniu, koła miały już dość mocny przechył coś typu /--\ po wymianie jest I--I <ok> Ori oczywiście Lemforder ![]() Stare już miały dość ![]() ![]() Komora silnika czysta ale nie dość by mnie się podobała aż tak bardzo, będę musiał tutaj trochę posprzątać jeszcze ![]() Fajna pogoda była to nie marnowałem okazji ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Drugie błotniki ![]() ![]() ![]() ![]() Toyo Proxes T1R w rozmiarach 205/55 16" ![]() ![]() ![]() ![]() Już ma "nowe" polakierowane błotniki przednie i usunięte bąble pod lakierem i rdza na prawym tylnym nadkolu wszystko pomalowane a i jeszcze przedni zderzak dostał nowy lakier bo miał zarysowania. ![]() ![]() ![]() Amortyzatory tył Sachs Advantage dedykowane do zawieszenia 1BE (Sport) :mrgreen: Klocki hamulcowe tył (których nie ma na zdjęciu) Płyn hamulcowy ATE Jakieś tam odboje + osłony ![]() Przy rozbieraniu zawieszenia coś się znajdzie jeszcze do wymiany raczej... Idę do garażu montować amory, nie mogłem już wytrzymać dłużej jak po wjechaniu w dołek podskakuje mi koło z tyłu :evil: ![]() ![]() Fanty: ![]() ![]() ![]() Stare już miały dosyć. ![]() ![]() ![]() Kilka zdjęć z operacji. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zmontowałem quattro do quattro :mrgreen: Emblemat oryginalny pochodzący z Audi 80 quattro typ89 ![]() ![]() Dwa nowe filmiki, coś tam słychać i widać http://www.youtube.com/watch?v=WBuCRGvVon4 http://www.youtube.com/watch?v=kLzRw-OrgE8 ![]() Teraz pozostaje dbać by się nie porysował ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wahacz out. ![]() ![]() Nowy na miejscu. Szrot ![]() ![]() ![]() :roll: ![]() :ok: ![]() ![]() ![]() ![]() Kolejny zestaw już :ok: ![]() Przed MajóVWką 2013 ![]() ![]() To co planowałem ![]() ![]() ![]() I wykresik ![]() I czasy przejazdów na 1/4 mili ![]() ![]() ![]() wymiana chłodnicy klimatyzacji ori wytrzymała prawie 17 lat ![]() ![]() ![]() ![]() Ale po wymianie chłodnicy i ponownym napełnieniu układu poszła rurka idąca pod belką z przodu do chłodnicy.... Naprawiłem układ zmiennej geometrii dolotu nieszczelność w siłowniku (gruszka) silnik lepiej ciągnie na wyższych obrotach. Najważniejsze ![]() ![]() Głowice do mojego ACK w bardzo dobrym stanie jeśli chodzi o wałki rozrządu nie powycierane jak te co mam obecnie) ale głowice będą założone na wiosnę. Najpierw pójdą do kompletnej regeneracji wymiana prowadnic,uszczelniaczy zaworowych frezowanie i docieranie gniazd zaworowych,planowanie płaszczyzn i oczywiście nowe uszczelki. Stan głowic jest bardzo dobry ![]() Co jeszcze... Reanimacja silniczka pompki spryskiwaczy (tego od szyb) zardzewiał nie trzymała uszczelka w pompce. Silniczek działa puki co nie wiadomo do kiedy ![]() ![]() kilka zmian w Limo było trochę rozbierania trochę składania poprawiania itp itd :mrgreen: od początku Złożone drugie głowice z wałkami (w lepszym stanie jeśli chodzi o podpory wałków rozrządu) oczywiście po kompletnej regeneracji. Nie powycierane podpory wałków jak i wałki pomogły uciszyć hydraulikę która "klepała" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nowy olej tym razem Valvoline 5W-50 VR1 Racing i filtry ![]() Rozebrane i umyte przednie reflektory ![]() ![]() ![]() Teraz środek ![]() Tylne głośniki w półce że jakiś czas temu umarły (pękły resory membran) na tył wleciały głośniki z A4 B5 średnica 16cm zasilane są wzmacniaczem z aktywnego suba jako niskotonowe w maskownicach pozostały wysoko tonowe, było trochę cięcia ale wszystko upchnięte w ori maskownice głośników i gra super wcale nie gorzej niż Bose (zdjęć z cięcia nie mam :roll: ) Dzisiaj do środka wleciały S-kowe liczydła :mrgreen: Zmieniłem jedynie same wskaźniki nie chciałem mieć przebiegu z zegarów które kupiłem więc podmieniłem do płyty z zegarów jedynie S-kowe wskaźniki. Nie trzeba było nic kodować VAG-iem I obudowe zegarów założyłęm od swoich miałem z ringami :ok: Dodatkowo reanimowałem podświetlanie regulacji lusterek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Puki co tyle aa tak teraz pracuje 30-stka http://youtu.be/ARj5nTGAzxg Po wymianie glowic na inne znikl problem z ubywaniem oleju w silnik. Poprzedne glowice byly rowniez regenerowane przez tych samych ludzi w tym samym zakladzie. Te glowice co mam obecnie zakrecone sa z silnika z A6 C5 mysle ze to bez znaczenie znaczenie ma jednak przebieg silnika ktory wynosil ok 160tys (silnik w mojej C4 mial ponad 255tys) Obecniej cos ok 2tys od zalozenia drugich glowic hydraulika znacznie ucichla i apatyt na olej praktycznie zanik moc silnika wedlug odczuc bez zmian wiec same plusy ![]() Jak sie uspokoja wydadki wlaca tlumiki rozpezne zamiask rur ktore ktos wspawal w miejsce katow... ![]() Byc moze eksperymentalnie jedna puszke sie wytnie z wydechu ciekawe jak bedzie slychac ![]() |
Autor: | martab99 [ 09.lip.2014 20:55:28 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Noo, i to jest temat godny tego działu! ![]() Podoba mi się że robisz wszystko jak trzeba, systematycznie i z głową a nie zacząłeś od założenia ledów, końcówki wydechu i chińskich 18-tek. Solidna baza na długie lata bezproblemowej jazdy, czego życzę ![]() |
Autor: | speco [ 09.lip.2014 20:56:00 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Miałem 2szt ACK, ponad 40tyś przejechanych kilometrów, dobre wspomnienia. Dbaj o swoją skarbonkę. |
Autor: | karol89 [ 09.lip.2014 20:58:03 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Dzięki bardzo, dbam cały czas jak tylko mogę ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 09.lip.2014 22:33:59 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Piękna fura i szacun dla Ciebie. |
Autor: | 2rafal7 [ 10.lip.2014 09:42:08 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Lubie takie tematy, szkoda tylko, że wklejasz miniaturki do zdjęc, bo szczerze mówiąc nie chce mi się wszystkich otwierać ![]() |
Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 13:16:23 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Zdjecia kopiowalem z innego forum a jest ich sporo by je teraz od nowa dodawac jako wieksze ![]() Jak bedzie cos nowego to bede dodawal jako normalny rozmiar ![]() |
Autor: | gitmar [ 10.lip.2014 14:22:56 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Robisz to zgodnie z regulaminem forum (miniaturki lub linki) więc jest ok ![]() ![]() A co do auta to gratuluję wytrwałości i konsekwencji w realizacji planów ![]() Widzę, że chce Ci się dłubać i nie żałujesz kasy. Na pierwszych fotach brakuje listwy od poduchy pasażera. Założyłeś zwykłą, poszukaj z emblematem quattro by była seria. Felgę też bym zmienił na Avus I lub Bolero (tak wiem, oklepane wzory...). Pomiar na hamowni był po remoncie dołu czy też po zmianie głowic ![]() ![]() Też miałem kilka lat temu przez kilka lat taki zestaw (tyle że Avant), przejechałem coś ponad 100kkm i też robiłem niemal to samo co Ty + jeszcze trochę rzeczy (za to blach ni ruszałem bo nie musiałem, ale wtedy auto miało niewiele ponad 10 lat a nie prawie 20....) |
Autor: | tomeksopot [ 10.lip.2014 18:02:56 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Zacne auto,a i robota konkret. Wytrwałości życzę,a ceczwórka się odwdzięczy to masz jak w banku ![]() |
Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 20:05:21 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Listwa od poduchy jest leżała na podłodze na szczęście z emblematem quattro ![]() Co do pomiaru,to robiony był po złożeniu silnika od śrubki przy przebiegu wtedy coś ok 13tys km Nie dawno zmienione były same głowice z wałkami. Po odczuciach z jazdy raczej moc nie spadła ![]() Podczas hamowania nie działała w ACK-u zmienna geometria pękła gruszka gumowa siłownika i kanały były cały czas na długich otwarte a powyżej 4100obr powinny się skrócić, obecnie zmienna geometria dział jak należy wymieniona gruszka. Z wydechem jeszcze nic nie robiłem jest seryjny jedynie ktoś (zanim kupiłem) wyciął katalizatory i wspawał rury dźwięk powyżej 3 tys jest lekko metaliczny co trochę irytuje ogólnie dlatego chcę wspawać tłumiki rozprężne w miejsce tych rur wyciąć dodatkowo rure X za (katami) i puścić dwie osobne do pierwszej puszki wydechu wiadomo dalej już idzie pojedyńcza a być może jeszcze wyciąć jedną puszke z wydechu środkową, ostatnia zostaje ori powinno być słychać wtedy fajnie V-łkę ![]() Wydaje mi się że NM uciekły przez brak katów ![]() Moc ma jak na taki okręt to jedzie dość dobrze na ćwiartkę golf Gti 4 180KM dostaje a jest sporo lżejszy i mniejszy ![]() Udało się rozpędzić okręt w 5 osób do 240 licznikoych oczywiście na niemieckiej autostradzie ![]() A co do felg myślałem nad Avusami I z S6 C4 nie chciał bym zmieniać rozmiaru koła puki co. Bolero fajne ale dużo jest ich... w 17" znalazł by już coś fajnego ale to odległe plany jak na razie zostają fabryczne felgi są praktycznie jak nowe nie pokrzywione lakier nigdzie nie złazi |
Autor: | emge [ 10.lip.2014 20:26:44 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
No jest trochę pracy ![]() Nieźle trzyma moc no i ładnie się prezentuje. |
Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 20:51:23 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Z tego co zauważyłem to moja Limo ma bardzo krótką skrzynie mi się wydaje, przy tych licznikowych 240 na 5 biegu ma 6400obr więc jeśli by nawet to 250 się skończy skrzynia Porównuje tak do tego co się widuje na filmikach na yt z innymi C4 2,8 Wszystkie biegi są dość krótkie ale za to ładnie przyśpiesza ![]() |
Autor: | tomeksopot [ 10.lip.2014 21:38:45 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
może masz coś takiego jak ja: G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.) tylko,że u mnie ABC w ośce... |
Autor: | gitmar [ 10.lip.2014 21:42:10 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kod skrzyni DJT ![]() Ja taką miałem i faktycznie była krótka. Przy licznikowych 225 km/h coś ok.6000obr., dalej nie bujałem ![]() |
Autor: | karol89 [ 10.lip.2014 21:51:58 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
U mnie jest skrzynia CKF Do odcinki czyli 6800obr 1~55 2~105 3~150 4~205 |
Autor: | Tribute [ 12.lip.2014 01:23:45 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Jak sobie pomyślę ile pracy włożyłeś w swój samochód to aż nie mogę tego nawet ogarnąć. Ja jestem zbyt leniwy na takie akcje ![]() |
Autor: | stawsz [ 12.lip.2014 08:56:06 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Fajne auto, które zostało dobrze naprawione i doprowadzone do stanu używalności - opcja auta super jak na "zwykłe A6" |
Autor: | karol89 [ 12.lip.2014 14:41:18 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Pracy wlozone duzo jak i czasu poswieconego $$$ tego nie liczac bo nie szkodza kasy. Najwazniejsza jest frajda ze uratowane zostalo autko i ma sie dobrze ![]() A jak by nie bylo C4 z ACK jest bardzo malo nie mowiac juz o quattro z manualem ![]() No niby takie zwykle C4 ale nosa utrze jakims nowszym autka na drodze, daje rade ze tak powiem ![]() |
Autor: | karol89 [ 22.lip.2014 19:41:43 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kilka zaległych strzałów Limo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 22.lip.2014 20:35:16 ] |
Tytuł: | Re: A6Q Limo ACK |
Kolego zapraszam Cię i twojego Limonkowego przyjaciela do konkursu na miss AKP: viewtopic.php?f=25&t=129751&start=40 |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |