.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A4 B5 Czerwony Avant w TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=132353 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PrzemekSSP [ 24.sty.2015 16:32:50 ] |
Tytuł: | A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Chciałem Wam przedstawić mój samochód jakim jest Audi A4 B5 Avant. Samochód sprowadzony z Niemiec w 2014 roku, z Niemiec bo niby tam są najlepsze samochody, ten był dowodem na to że g**no prawda, bo okazał się szrotem, ale niestety, większość już ogarnięta.. Rok: 1998 Silnik: 1.9 TDI 110PS Przebieg jak kupiłem 280 tyś (realny z 600 pewnie ![]() Wyposażenie: - Klimatronic - Centralny - Domykanie szyb z kluczyka - El Szyby - El Lusterka chyba wsio.. Jak go oglądałem go to wszystko było okej, po za zderzakiem połamanym i lakierem w macie ![]() Po polerce i woskowaniu: ![]() ![]() Na swoich blachach już: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Następnie wymieniłem: - Kompletny rozrząd - Wymienione filtry, olej, płyny - Wymieniony akumulator Forse - Pomalowana ramka grilla - Wymienione tarcze Bosch i klocki ATE - Wymienione wycieraczki na płaskie Bosch - Wymieniony termostat bo niedogrzewał - Wymieniony króciec wody Następnie trochę pojeździłem i nadszedł czas na kolejne wymiany i niespodzianki: Dokupiłem mu 16" z audi zeby troche lepiej się prezentował: ![]() ![]() ![]() ![]() następnie: - Wymiana tarczy tylnych na boscha z klockami boscha - wymiana sprzęgła alternatora - wymiana rolki napinacza - wymiana filtra paliwa - wymiana filtra powietrza - Wymiana paska wielorowkowego - Wymiana paska klimy - Czyszczenie EGR - Wymiana przegubu bo stukał sobie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() oraz mycie silnika: ![]() Trzeba było ogarnąć podświetlenie tablicy bo jakiś mech w środku był że ledwo świeciło, ogarniete: ![]() Oraz wymiana zderzaka popękanego na idealny, wywalenie wycieraczki i anteny bo mam wewnętrzną blaupunkta schowaną w podsufitce ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Następnie się trafiły tanio fele RH Ag cup 17" lecz chyba sprzedam je i wymienie na coś z ori Audi jakieś 17" lub 18" + gwint wypolerowałem ranty w nich i narazie leżą: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wymienione fotele keirowcy i pasażera pasażera miał tprzetart bok a keirowcy był inn.. zmienione na jasne takie jak powinny byc: ![]() drobiazg, podświetlenie zapalniczki bo nie dzialało: ![]() No i zaczyna się.. Zrobiłem na liczniku 300.000 i zaczęły się problemy, a to z odpalaniem a to z mocą, aż nagle któregoś pieknego dnia jak jechałem, to samochodem nagle zaczęło telepać, wku***lem się, zrzucam wszystko i co co się okazało? tłoki popekane i jakiś idiota wcześniej składał tak rozrząd że tłoki o zawory tłukły zrobiłem generalny remont, dlugo się nie nacieszyłem bo ten silnik już od początku się nadawal na śmietnik i kupa kasy poszła w bloto, trochę zdjęć z prac: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Piękna głowica, przywieziona z planowania, szlifowania gniazd zaworów, wymiany zaworów, szklanek, wałka rozrządu itp itd.. ![]() ![]() Lecimy do kanału opuszcamy belkę, zwalamy michę i wywalamy tłoki: ![]() ![]() ![]() i o to jeden przykład czemu to tak chodziło: ![]() Kupione tloki z nowszego rocznika w stanie idealnym, wrzuciłem na nie nowe pierściony goetze: ![]() Kolektor zaklejony cały był więc oddałem do piaskowania go: ![]() I odrazu zaślepiamy egr: ![]() Zakupy w biedronce: ![]() i wszystko poskładane (nie miałem aparatu nie ma zdjęć z roboty ![]() ![]() ![]() Teoretycznie nowy silnik, wszystko powinno być okej, odpalił wszystko jezdziło pięknie mocy miał dużo więcej nie jezdzilem szybko bo wiadomo nowy silnik pierścienie itp niech się to ułoży, i nagle przy powrocie z warszawy, prędkośc 90km/h zapala się kontrolka oleju zjezdzam na bok samochód gaśnie. Telefon, linka 60km do domu, rozbieram miskę panewki się obróciły, nosz Ku**a !! Silnik przez poprzedniego właściciela dostał tak po dupie że to jest poezja skoro takie rzeczy się działy... Wywalamy, wszystko zdejmuję cały osprzęt i wyciągam słupek kolektory, egr, turbo wyjęte: ![]() Za co się tu wziąć.. hmm ![]() ![]() ![]() Więc wyciągamy, wtryski, pompę: ![]() I dalej odkręcamy wyciągamy.... ![]() ![]() został można powiedzieć sam słupek, teraz czekam na pomoc w wyjęciu jego... ![]() Przyszła pomoc żeby wyjechać ze słupkiem więc go nie ma.. ![]() silnik cały poszedł na części, blok zostawiłem sobie, mam jeszcze sporo gratów do rozsprzedania z niego, panewki się posypały dokładnie na 2 korbowodzie nie zostało z nich nic.. nowy (używany) słupek z passata B5, sprawdzony przedewszystkim: już trochę go poskładałem ![]() ![]() ![]() ![]() No to wkładamy: ![]() i siedzi.. ![]() składania, skręcania, podpinania kabli, wężyków itp ciąg dalszy: ![]() ![]() i cały złozony odpalony ![]() ![]() ![]() Wszystko robię sam u siebie w garażu, przy wyjomowaniu i wkładaniu silnika pomagał mi tato oraz brat, wiadomo sam nie podniosę i nie wsadzę go ![]() Po złożeniu i odpaleniu wszystko okej, jeździ ładnie pięknie, tylko brzęczy mi osłona między skrzynią a silnikiem a jest dokręcone na ile się tylko da (a siłę do przykręcania mam)... oraz chyba uszkodziła się, któraś poducha lub coś bo przy ruszaniu bez gazu z samego sprzęgła telepie trochę samochodem, na dniach to muszę ogarnąć Co zrobiłem odkąd kupiłem samochód i wymieniłem pisał nie będę bo by to zajęło pół strony. Jak widać samochód był w stanie tragicznym, ale mimo wszystko udało mi się go ogarnąć samemu, co daje dużą satysfakcję oraz doświadczenie w niektórych sprawach... Na dzień dzisiejszy jeżdżę samochodem ma się dobrze, tfu tfu, muszę ogarnąć przede wszystkim to szarpanie bo jest strasznie denerwujące bez gazu ruszam szarpie dam mu z 1200obr/m rusza ładnie, obstawiam którąś poduchę, pod skrzynią lub silnikiem... oraz brzęczy mi ta osłona miedzy sinikiem a skrzynią, przynajmniej mam takie wrażenie, że to ona, jeszczę muszę dokładnie to sprawdzić, może wygięła się i szoruje o dwumas... Plany jakie mam co do samochodu po za zrobieniem tych dwóch rzeczy: - Wtryski 216-tki - Program Jeśli chodzi o silnik tyle starczy narazie, wygląd: Korekta lakieru + Polerka Gwint Alu założyć te co mam + pomalować je, ew. sprzedać i kupić 18 Audi jakieś ![]() Przyciemnić szyby tylne przednie delikatnie Dach na czarno, lusterka na czarno Pranie środka Chyba wszystko ![]() Zapraszam do komentowania jeśli jest co.. pozdrawiam Przemek ![]() Ps. dopiero po dodaniu tematu widzę że zdjęcia są za duże, następne będę zmniejszał ![]() |
Autor: | Zarathustra [ 24.sty.2015 22:11:34 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Kolego zapraszam tutaj, jeśli masz ochotę: viewtopic.php?f=25&t=132180 |
Autor: | Probe041 [ 24.sty.2015 22:56:05 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Zmniejsz fotki, bo się tego czytać nie da |
Autor: | PrzemekSSP [ 24.sty.2015 22:56:12 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Nie mam z czym startować. ![]() |
Autor: | stawsz [ 24.sty.2015 23:26:38 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
musisz zmniejszyć zdjęcia - nie da się tego w sposób normalny przeczytać. Ogólnie dużo roboty, dużo roboty , dużo roboty ... tak wiem zaciąłem się, ale to tak podobnie jak TY ... masz chłopie zacięcie - serio |
Autor: | Zarathustra [ 25.sty.2015 00:08:20 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
PrzemekSSP napisał(a): Nie mam z czym startować. ![]() ee tam ![]() |
Autor: | PrzemekSSP [ 25.sty.2015 00:12:51 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Zdjęcia zmniejszone ![]() ![]() |
Autor: | mały v8 [ 25.sty.2015 02:23:23 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
To już nie można było się do wujka dwie ulice dalej podejść , zapytać co i jak. Miałem dół tego "niezniszczalnego" słupka, bym Ci dał. Poza tym tego się nie naprawia , tylko kupuje następne . W Zbuczynie po tysiaku ma na bieżąco. Z samych automatów pobiera silniki super sprawne. Ale dobrze majstruj, zawsze lepiej to jak wódkę pić ![]() |
Autor: | PrzemekSSP [ 25.sty.2015 09:52:42 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 Czerwony Avant w TDI |
Nie będę przecież chodził i sempił ![]() jak by ktoś podpowiedział jak sprawdzić poduchy, czy to na "oko" będzie widać, że jest padnięta? Bo jeździ się aż miło tylko, te szarpanie przy starcie jest denerwujące... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |