.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=133419 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | A5KC2 [ 14.kwi.2015 11:49:57 ] |
Tytuł: | Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Cześć, pora przedstawić mojego zabytka. Mam go już parę lat, ale dopiero teraz zdecydowałem się pochwalić, gdyż jego odbudowa powoli zbliża się do finału, a przynajmniej w moim odczuciu pozostała już najprzyjemniejsza część robót czyli składania i przywracanie do życia ![]() Moje auto to Audi 5000 (amerykańska wersja 200) C2 typ 43 z roku 1982. Serce to pięciocylindrowy, rzędowy turbotraktor o mocy 86 magicznych KM. Wyposażenie: - otwierany elektrycznie szyberdach - otwierane elektrycznie szyby - klimatyzacja - elektrycznie regulowane lusterka - elektrycznie regulowane fotele - skórzana tapicerka ponadto typowo amerykańskie fanty: - wzmocnienia w drzwiach - zderzaki na amortyzatorach - sidemarkery zdjęcia z dnia zakupu: Co zostało zrobione: - odbudowa silnika (za grosze kupiona druga sztuka, która wymagała jedynie małego remontu) - wymiana wszystkich pierścieni, panewek, uszczelnień, regeneracja głowicy i turbo, odmalowane proszkowo miska i osłony, polakierowany blok silnika, nowy rozrząd i reszta pasków - wyrzucona manualna skrzynia biegów, wrócił automat 3 biegowy i osprzęt (to i silnik było zrobione jeszcze zanim wzięliśmy się za lakier, później silnik i skrzynia znów wyleciały z auta) - kompletny lakier - błotniki, klapy, drzwi z obu stron, świeży baran i lakier na progi, dół błotników i wnęki kół przednich, polakierowana komora silnika ---> kolor srebrny, odcień Audi A6 C6 - odrdzewione i polakierowane całe zawieszenie przód, w sanki poszły nowe tuleje (Lemforder), nowe wahacze (Lemforder), w kolumny nowe amory (Bilstein B4), poduszki (Corteco), łożyska dolne (FAG) i górne (SNR), osłony przeciwpyłowe - wszystkie elementy aluminiowe silnika wypiaskowane i polakierowane lakierem bezbarwnym - regeneracja alternatora - odświeżenie pompy wspomagania - regeneracja zacisków przód - nowa harmonijka magla - ocynkowane większość elementów z komory silnika - wszelkie możliwe śrubki/opaski/podkładki/wkręty/nakrętki itp zostały wymienione na nowe nierdzewne - wypolerowane listwy nierdzewne na zderzaki - odczyszczone przepolerowane lekko listwy okien - wszystkie profile zamknięte zabezpieczone (MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett) - tylne szyby wyczyszczone z beznadziejnej folii przyciemniającej - nowa tylna lampa lewa - ori 14'ki wypiaskowane i odlakieowane proszkowo - nowa izolacja wszystkich przewodów komory silnika w tym grube peszle na główne wiązki świateł i akumulatora Co jeszcze wymaga zrobienia: - wkleić przednią szybę - poskładać wszystkie mechanizmy drzwi, szyby i lusterka, centralny i szyberdach - odpalić silnik, poskładać hamulce - montaż lamp przednich, grilla, zderzaka i jego listew przód - porządki w środku - poskładać klimę, odpalić na r134a - pranie, konserwacja i montaż tapicerki i podsufitki Przyszłość (jak już będzie jeździł): - montaż BOSE z V8 D11 lub C4, graty już są - BBS RS 15, są, do odświeżenia Kilka fot z w miarę teraźniejszego stanu: EDIT 16.04.2015 Audi zostało kupione od kolego ZiPi z forum AKP tutaj znajdziecie jego wątek i tutaj I trochę więcej zdjęć po zakupie: Jak widać różowo nie było: - lakier na dachu przetarty praktycznie do podkładu, - dużo ognisk korozji na dole drzwi i dole błotników - ten gumowy "chrom" na błotnikach przykrywał oczywiście bąble - spękane tylne lampy - klima nie działała - manual do wywalenia - później wsadzony został jak w oryginale 3biegowy automat, wyzwaniem było zdobycie manetki, pedałów i cięgien i....sprawnej skrzyni ale o tym później :mrgreen: - odpryski na przedniej szybie - silnik trup, jechał ale brał więcej oleju niż paliwa - o tym też później 8-) EDIT 17.04.2015 Pora na zajawkę świeżości, więc wrzucam fotki elementów odlakierowanych proszkowo (na podkładzie) (ramiona i mechanizm wycieraczek natryskowo). W kolumny poszły: - poduszki CORTECO - łożyska dolne 1szt Audi + 1szt FAG - łożyska górne SNR - amortyzatory Bilstein B4 - osłony przeciwpyłowe Lemforder wkrótce jeszcze więcej historii i zdjęć z odbudowy! |
Autor: | jmm [ 14.kwi.2015 13:25:58 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Super! Co tam pod maską? 2.2 czy 2.0TD? |
Autor: | bloku [ 14.kwi.2015 15:24:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
No skoro diesel to tylko 2,0. Ciekawy okaz. Zwłaszcza z tym piecem. Swego czasu pamietam z Pieczysk Audi 200 2,1T. |
Autor: | jmm [ 14.kwi.2015 21:05:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
bloku napisał(a): No skoro diesel to tylko 2,0. Ciekawy okaz. Zwłaszcza z tym piecem. Swego czasu pamietam z Pieczysk Audi 200 2,1T. Jak pisałem posta to jeszcze kolega nie edytował tematu ![]() Czekamy na więcej zdjęć. Szkoda, że nie 5T ![]() |
Autor: | mały v8 [ 15.kwi.2015 06:17:31 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Gdzie ta odbudowa? Bo puki co ja tu widzę starą krypę na drodze do lasu.Pewnie jakiś grzybiarz zaparkowała, a Ty mu fotki zrobiłeś ![]() |
Autor: | A5KC2 [ 15.kwi.2015 07:18:04 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
mały v8 dla zbudowania napięcia wrzucę jeszcze kilka starych fot, będzie fajny kontraścik z tym co się zadziało finalnie trochę cierpliwości, nie bądź raptus ![]() |
Autor: | mały v8 [ 15.kwi.2015 23:39:07 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Pffffff ![]() |
Autor: | A5KC2 [ 16.kwi.2015 09:24:47 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Dla tych co śledzą na bieżąco będę dodawał nowe posty, a dla tych co lubią mieć wszystko w jednym miejscu - również w pierwszym poście. Audi zostało kupione od kolego ZiPi z tego forum tutaj znajdziecie jego wątek i tutaj I więcej zdjęć po zakupie: Jak widać różowo nie było: - lakier na dachu przetarty praktycznie do podkładu, - dużo ognisk korozji na dole drzwi i dole błotników - ten gumowy "chrom" na błotnikach przykrywał oczywiście bąble - spękane tylne lampy - klima nie działała - manual do wywalenia - później wsadzony został jak w oryginale 3biegowy automat, wyzwaniem było zdobycie manetki, pedałów i cięgien i....sprawnej skrzyni ale o tym później ![]() - odpryski na przedniej szybie - silnik trup, jechał ale brał więcej oleju niż paliwa - o tym też później ![]() |
Autor: | mały v8 [ 16.kwi.2015 09:40:08 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Rozumiem że ten samochód już jest wyremontowany, tylko tak sobie kręcisz"Mode na sukces" co tydzień następny odcinek? |
Autor: | jmm [ 16.kwi.2015 09:42:13 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
No czekam dalej, bo zapowiada się ciekawie. Gdzie znalazłeś skrzynie do tego? |
Autor: | A5KC2 [ 16.kwi.2015 11:24:21 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
mały v8 dokładnie tak, będzie miliard odcinków ![]() ze skrzynią były niezłe jaja, najpierw kupiłem komplet - drugi silnik + skrzynia, niestety okazała się uszkodzona i w krótkim czasie zaczęła mieć problemy z przełączaniem z P na D Później znalazłem ogłoszenie o sprzedaży sztuki z C3. Co ciekawe, sprzedawca mieszkał niedaleko i sam przywiózł mi ją do domu ![]() Skrzynia była od benzyny ale za to po kapitalnym remoncie. Wrzuciliśmy część hydrauliczną do skrzyni od diesla i hula ![]() |
Autor: | Kamil_gd [ 17.kwi.2015 17:51:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
No w końcu jakieś znamiona odbudowy!!! Mały miał duzo racji, BTW. wg. standardów tego działu powinno się w miarę kompleksowo przedstawić auto i prace nad nim, a nie karmić czytelników fragmentarycznymi informacjami, ale ok czekamy na więcej... |
Autor: | Sprinter [ 18.kwi.2015 12:03:08 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Skoro już prawie skończyłeś tą odbudowę, to daruj sobie klepanie co chwilę jakichś dupereli, tylko stwórz porządny opis w pierwszym poście i otwórz dyskusję. Bo teraz to nie wiem czego oczekujesz ? Brandzlowania się co 2-gi dzień nad wypiaskowanym mcphersonem czy może nad zdaniem, że udało Ci się skrzynię z czegoś tam zorganizować ? Sam psujesz atmosferę wokół ciekawego projektu i zrażasz dużą grupę możliwych fanów, w tym mnie... |
Autor: | A5KC2 [ 28.kwi.2015 11:43:06 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Miałem prowadzić ten wątek chronologicznie wraz z kolejnością wykonanych prac, ale skoro taka metoda jest nieciekawa zrobiłem aktual pierwszego postu. W nim lista rzeczy zrobionych i do zrobienia i kilka najważniejszych fotek z odbudowy. Nie jestem w stanie wrzucić więcej zdjęć na raz, będę dodawał kolejne w miarę rozwoju tego wątku. |
Autor: | kruku_b3 [ 07.maja.2015 19:48:43 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Mi tam sie podoba sposób w jaki przedstawiasz kolejność prac których wykonałeś..... ![]() ![]() |
Autor: | drookash [ 10.maja.2015 20:37:38 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Jedni (Biedron) malują swoją C4 inni blok... Super robota.. nie poddawaj się a będzie rodzynek w fazie dojrzewania z tym kolorkiem. Czy w planie masz jakiś lakier na całe auto ? |
Autor: | Zarathustra [ 10.maja.2015 21:19:56 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
Hulk green ![]() |
Autor: | Blt [ 11.maja.2015 21:36:14 ] |
Tytuł: | Re: Audi 5000 C2 typ43 '82 ODBUDOWA |
A głowica powinna pójść w róż majtkowy ![]() Co do tworzenia tematu to obojętne mi to czy ktoś skończył i dorzuca co jakiś czas jakieś tam etapy prac czy za jednym zamachem wrzuca wiele lat pracy. Auto dostaje drugie życie i to jest ważne. Fajnie, że taki stary parch będzie jeździć po naszych parchatych drogach ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |