.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

TDI Coupe Quattro
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=133682
Strona 1 z 5

Autor:  newman [ 06.maja.2015 21:58:20 ]
Tytuł:  TDI Coupe Quattro

Witam wszystkich w temacie

W skrócie: na forum jestem od 9 lat, w tym czasie użytkownik 5 modeli audi,
ACE Obrazek
AEL Obrazek
AFN Obrazek
AWX Obrazek
BKC Obrazek
zaliczone 1/2 zlotu Toruń 2008 jeszcze jako user o nicku 2.5TDI16V
Obrazek
ze dwa spoty, jakieś oględziny dla kolegów z AKP

Z różnych powodów od blisko 3 lat w innych markach, ale cały czas na forum i z planami na zakup kolejnego bliżej niesprecyzowanego Audi;
rozrzut był duży od: B3, B4, C4 do S3 lub S6;
jedno co było pewne, że będzie to w końcu quattro...
2 tygodnie temu przeglądając sobie niedzielnym popołudniem OLXa, trafiłem na ogłoszenie z mojego miasta, 15min później byłem na miejscu i pomyślałem... teraz albo nigdy :okulary:

Chciałbym zaprezentować
coś co może kilka osób zaciekawi, ze względu na mało popularny silnik w tym modelu ;) ale bardziej popularny napęd
coś z czym planuje zaprzyjaźnić się na dłuuugi czas i co mam nadzieje pomału doprowadzać do stanu który będzie mnie cieszył...
Do rzeczy:
Audi Coupe quattro 1992r, w oryginale z 2.8AAH
obecnie 1.9tdi 1Z :diabel:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wyposażenie: climatronic, grzana skóra, elektryka
Obrazek

Extrasy :mikolaj:: dyfer V8, girlingi, zderzak S2, czarny sufit, nóweczki listwy

Auto pali, jeździ, ale jak to przy takich projektach do dopracowania.
Najpilniejsza sprawa to ogarnięcie do końca instalacji - pod maską niezłe spaghetti;
w chwili obecnej nie działają wskaźniki temperatur, ciśnienia oleju, najprawdopodobniej wentylatory
Obrazek
Plany:
zewnątrz: poprawki lakiernicze + malowanie dachu (uszkodzenia klaru), alu, soczewki jak kiedyś stanieją :039:
wewnątrz: Delta (została z AELa ;)), tempomat (manetka już w drodze), w przyszłości zegary z AC/BC, zmiana dekorów na niedrewniane
silnik/napęd: plan na ca 200KM, zmiana skrzyni

Długa droga i trochę roboty będzie, ale mam nadzieje że pomału wszystkie plany wprowadzę w życie

Pozdrawiam i czekam na rady, porady, oceny, słowa wsparcia, krytyki itp itd ;)
Newman

Autor:  gitmar [ 07.maja.2015 10:22:58 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Zetor trochę nie moja bajka, ale projekt z pewnością ciekawy. Ja bym tam wolał seryjne AAH ;) Wiem, że dużo innych rzeczy do roboty masz, ale aż się prosi o jakieś sensowne koło i koniecznie wymiana lamp na ori...

P.S....po pierwszych fotach z C4 widzę że też jesteś cromaniak ;) chyba zdjęcia z HR :?:

Autor:  bloku [ 07.maja.2015 12:37:00 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Mam nadzieję, że naprawisz to ACQ. Trochę profanacja aby pakować zizla w tą budę :D No ale jak już jest to ciśnij z tematem aby 2xx było - inaczej nie będzie zabawy tym autem z takim napędem :-)

Autor:  newman [ 07.maja.2015 16:57:52 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

gitmar napisał(a):
Zetor trochę nie moja bajka, ale projekt z pewnością ciekawy. Ja bym tam wolał seryjne AAH ;) Wiem, że dużo innych rzeczy do roboty masz, ale aż się prosi o jakieś sensowne koło i koniecznie wymiana lamp na ori...

P.S....po pierwszych fotach z C4 widzę że też jesteś cromaniak ;) chyba zdjęcia z HR :?:


Koła w tym momencie są na końcu niestety dłuugiej listy. Miałem do wyboru jakieś złote alu lub stal z nóweczką zimą, wybór był prosty ;).
Lampy zespolone oryginały mam, ale lewa jest w fatalnym stanie; obawiam się też jakości świecenia.
Fotki z Port Camargue (F) dokąd jeździłem kilka lat na sezon do pracy, ale Chorwacje lubię i miałem przyjemność 2x spędzać wakacje.
bloku napisał(a):
Mam nadzieję, że naprawisz to ACQ. Trochę profanacja aby pakować zizla w tą budę :D No ale jak już jest to ciśnij z tematem aby 2xx było - inaczej nie będzie zabawy tym autem z takim napędem :-)

Taki kupiłem, taki zostanie ;), temat cisnę... pierwszy gadżet w postaci wałka z aaz już na półce
Czekam na diagnostykę motoru; jak będzie żyw, zamawiam resztę zabawek

Autor:  emge [ 08.maja.2015 07:39:50 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Pogratulować zakupu, dobra baza do grzebania :)
tap

Autor:  newman [ 24.cze.2015 16:53:43 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Coś tam drgnęło w temacie... niedawno przyszła do mnie paczka niespodzianka ;)
230ki, 11tka, cooler z rurkami, map sensor, komp z programem, N75, kolektory dolotowy i wydechowy pod ARL'a (niestety poprzecznego), oprócz tego wcześniej zakupiony wałek z aaz
Obrazek

Do pełni szczęścia zostaje jeszcze zakup przepływki (wg. dostawcy gratów musi to być Pierburg) oraz suszary.
W jaką zainwestować aby ten zestaw miał ręce i nogi - czy szukać ARL/hybrydy na wzdłużnym kolektorze, gtb17 czy jeszcze coś innego :039:

Z góry dziękuje za pomoc

Autor:  Blt [ 25.cze.2015 20:23:21 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Widzę, że graty szykowane na jakieś porządne 90KM jak przystało na 1.9TDI :peace: z LPG to będzie kozak, jedyne takie ACQ TDI LPG
Powodzenia w modach!

Autor:  spanky [ 26.cze.2015 11:05:19 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

newman napisał(a):
Coś tam drgnęło w temacie... niedawno przyszła do mnie paczka niespodzianka ;)
230ki, 11tka, cooler z rurkami, map sensor, komp z programem, N75, kolektory dolotowy i wydechowy pod ARL'a (niestety poprzecznego), oprócz tego wcześniej zakupiony wałek z aaz
Obrazek

Do pełni szczęścia zostaje jeszcze zakup przepływki (wg. dostawcy gratów musi to być Pierburg) oraz suszary.
W jaką zainwestować aby ten zestaw miał ręce i nogi - czy szukać ARL/hybrydy na wzdłużnym kolektorze, gtb17 czy jeszcze coś innego :039:

Z góry dziękuje za pomoc


patrząc na ECU (sterownik silnika) jaki kupiłeś to czeka Cię droga przez mękę z pinami i instalacją :): (po co utrudniać sobie zycie ? :-) )
przepływomierz to rzecz całkowicie zbędna i niepotrzebne koszty przy takim projekcie ... ;)

a co do turbo , to jeżeli pompa zdrowa i wtryski to zakładaj minimum GTB17 , mniejsze sprężarki nie wykorzystają potencjału układu paliwowego ...

Autor:  newman [ 26.cze.2015 11:49:26 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

spanky napisał(a):
newman napisał(a):
Coś tam drgnęło w temacie... niedawno przyszła do mnie paczka niespodzianka ;)
230ki, 11tka, cooler z rurkami, map sensor, komp z programem, N75, kolektory dolotowy i wydechowy pod ARL'a (niestety poprzecznego), oprócz tego wcześniej zakupiony wałek z aaz
Obrazek

Do pełni szczęścia zostaje jeszcze zakup przepływki (wg. dostawcy gratów musi to być Pierburg) oraz suszary.
W jaką zainwestować aby ten zestaw miał ręce i nogi - czy szukać ARL/hybrydy na wzdłużnym kolektorze, gtb17 czy jeszcze coś innego :039:

Z góry dziękuje za pomoc


patrząc na ECU (sterownik silnika) jaki kupiłeś to czeka Cię droga przez mękę z pinami i instalacją :): (po co utrudniać sobie zycie ? :-) )
przepływomierz to rzecz całkowicie zbędna i niepotrzebne koszty przy takim projekcie ... ;)

a co do turbo , to jeżeli pompa zdrowa i wtryski to zakładaj minimum GTB17 , mniejsze sprężarki nie wykorzystają potencjału układu paliwowego ...


Spanky :)
No właśnie, miałem pytać w innym dziale, czy można przerobić wtyk ECU z jednodzielnego na dwu??
ECU było w komplecie; co z tym zrobić, szukać innego (z jakim nr?) i przełożyć kośći??
EDIT: rozpracowując temat, znalazłem cóś takiego na forum Golfiarzy:
Ja w swoim 1Z oRI miałem ECU z końcówką AF, teraz zagościł BF. Czasami wkładam też ECU o końcówce AK.
AF i AK to są 8bit, ale z map-sensorem do 2.5 bara. Znowu ECU z końcówkami jednoliterowymi mają chyba map-sensory do 2.0 barów.

Czy szukać 8bit jw czy coś innego

GTB17 czyli tak jak mówiłeś od początku, ale jeszcze zapytam o sprężarkę z Merca 2,7cdi
Podobno wstają wcześnie, mają duży potencjał, są wytrzymałe mechanicznie i tanie w stosunku do całej reszty.

Autor:  newman [ 15.paź.2016 00:10:42 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Po różnych perypetiach, swap zbliża się w końcu ku końcu :diabel:
Ponieważ tak jak pisał kiedyś Spanky, osprzęt i sam silnik bazowy niezbyt nadawał się do grzebania, plany w międzyczasie lekko się zmieniły...
zakupiłem Leona ze zdrowym ALH jako dawcą motoru
Obrazek
Wg. różnych informacji, przeniesienie motoru miało być formalnością, niestety okazało się inaczej.
Trzeba było zrobić nowe łapy, mocowania itp itd, niestety nie mam zdjęć z tych prac.

Do wcześniej zakupionych zabawek dojechała suszara gtb17 z 2,7tdi oraz sprzęgło z RS4.
Oczywiście nowy rozrząd, regeneracja rozrusznika, spłycona misa olejowa, przystosowanie oryginalnego koła pod sprzęgło...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chłopaki z WSM Wałbrzych kończą dolot by handmade :peace: i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu auto jedzie na montaż wiąchy elektrycznej :028:


ps. zna kto jakiś krótszy kompresor klimy, najlepiej z bocznym przyłączem?
Stary nie wejdzie, gdzyż opiera się o łapę silnika

Autor:  spanky [ 15.paź.2016 06:52:14 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

a już myślałem , że projekt umarł ...

podziwiam pomysł włozenia ALH ... :):

Autor:  newman [ 15.paź.2016 07:42:12 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

spanky napisał(a):
a już myślałem , że projekt umarł ...

podziwiam pomysł włozenia ALH ... :):


Był bliski śmierci, ale jak widać wraca do żywych.

Czemu uważasz że alh to zły pomysł?

Autor:  myszon90 [ 15.paź.2016 09:25:19 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Trzymam kciuki za temat...
Soczewki raczej już nie stanieją, lepiej brać to co się pojawi w ładnym stanie, bo się mega rarytasem zrobiły...
Napisz coś, jak Ci jeździ to 1Z na skrzyni od AAH??

Autor:  newman [ 15.paź.2016 13:39:32 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Dzięki Myszon
Były chwile zwatpienia, szczególnie kiedy pojawiło się S6 pod domem, a osobie która miała dokończyć projekt powykrzywialo łapy na lewa strone...to co było na tamtym etapie nadawało się ewentualnie do sprzedaży na graty, wiec poszukałem nowego Garażu;


Na 1Z zrobiłem może ze 100km, auto raczej toczyło się niż jechało, dlatego zapadła decyzja o wzmocnieniu. Teraz mam nadzieje, ze będzie się to odpychac przyzwoicie. Ze skrzynia zobaczymy, ale raczej trzeba będzie myśleć tez o swapie

Autor:  zgredek27 [ 15.paź.2016 17:21:35 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Nie lepiej było coś mocniejszego wsadzić?

Autor:  newman [ 15.paź.2016 17:53:44 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

zgredek27 napisał(a):
Nie lepiej było coś mocniejszego wsadzić?

Pompowtrysk odpadał, bo wszystkie graty wczesniej zakupione były pod VP
Z VP to juz chyba bez różnicy czy 90 czy 110, jak cały osprzęt i tak do wymiany

Autor:  myszon90 [ 15.paź.2016 18:42:59 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Mamy podobną stajenkę.. ;) ;)
Ja również AEL-a w V70, tylko już II, oraz B3/B4 quattro z dieslami pod maską..u mnie 1.9D w miejscu 2.0 16V...
Jeszcze raz napiszę, trzymam mocno kciuki...

Autor:  spanky [ 15.paź.2016 19:08:29 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

newman napisał(a):
spanky napisał(a):
a już myślałem , że projekt umarł ...

podziwiam pomysł włozenia ALH ... :):


Był bliski śmierci, ale jak widać wraca do żywych.

Czemu uważasz że alh to zły pomysł?


Nie napisalem ze zly ;-) , trzeba bylo wsadzic AHU/AFN , nie bylo by tylu problemow z montazem w komorze.

Autor:  newman [ 11.lis.2016 23:00:38 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Motur uzbrojony :D
Obrazek
Obrazek
Żabka rano pojechała przyjąć nowe kabelki
Mikołaj :mikolaj: tuż tuż...może się uda

Prośbę mam:
potrzebne wymiary kompresora klimy z motoru 3.3tdi (średnica koła oraz długość całego kompresora)
Dziękuję

Autor:  Baskecior [ 14.lis.2016 17:30:21 ]
Tytuł:  Re: 1Z Coupe Quattro

Pięknie.
Teraz jakichś program, zrób mu ze 180 kuca i będziesz Pan zadowolony.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/