.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=135075 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dudek_ [ 07.wrz.2015 09:31:09 ] |
Tytuł: | Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Model: Audi A6 C4 Avant Silnik: 2,5 115KM AAT Kolor: LZ5T Blau-Perleffekt Przebieg: 248 000km Rocznik: 07 Listopada 1996 Wyposażenie: X0A = National sales program germany B0A = Poj. bez szczególnych krajowych wymogów techn. C0Z = Felga aluminiowa 7 jx15h2 et45 5/112 G0C = Manualna 5-biegowa skrzynia b. (przelozenia sport.) H6T = Opony 205/60 r15 v J1A = Battery 380 a (64 ah) M4A = 5-cyl. turbo diesel engine 2.5 l/84 kw open-loop catalytic converter base engine is t4e Q1D = Fot. sport. 1AH = Abs i eds 1G3 = Kolo zapasowe normalne zamiast dojazdowki 1MR = kierownica skórzana do wersji z airbagiem 1N1 = Elektryczno-hydraul. wspomaganie ukladu kierown. 3AF = zewnętrzne prawe lusterko: sferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane 3BS = zewnętrzne lewe lusterko: asferyczne, sterowane elektrycznie, podgrzewane T4E = 5-cylinder diesel engine 2.5 l unit 046.b 3S1 = Relingi dachowe aluminium 4UE = Airbag kierowcy i pasażera z przodu 0G1 = Przedłużenie okresu przeglądu 8AE = Radio "delta" 8GL = Alternator 8FA = Bez 2. akumulator 8RN = Eight speakers (active) 1KD = Hamulce tarczowe tył 1LA = Faustsattelbremse przod 3FA = Bez wkładu dachu (dach pełny) 3YB = Schowek w drzwiach przod. 1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe Poprawiłem opisy, bo znalazłem bardziej szczegółowe i jest GIT Dodatkowo: - komputer AC/BC, - fabryczny hak z kontrolką, - światła przeciwmgielne przód/tył, - podgrzewane fotele przód, - auto klimatyzacja, - skórzana kierownica, Póki co reanimowałem: - centralny zamek - głośnik w tylnych drzwiach - wyczyszczony i nasmarowany silnik podnoszenia szyb-się pomału zacierał, ale już wszystko w porządku - padł silniczek regulacji świateł przód prawy (wymieniony, lampy same łapią poziom) - uszczelka pod pokrywą zaworów - piasta PT + łożysko SKF - podgrzewanie lusterek (szkła wymienione na nowe firmy BLINK) - rozrząd - pompę wody - koło pasowe wału karbowego - chłodnicę (przy okazji) - tylni uszczelniacz na wale - komplet sprzęgła SACHS - turbina K16 na miejsce starej K14 - tempomat - komplet hamulców - nowy zawias (amorki + sprężyny) - uszczelnienie pompy rotacyjnej Do zrobienia: - ori kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem, - listwy chrom, dookoła szyb, - kamera cofania, - podświetlanie nóg w środku. New Image Sezon 2014 Mały update... Samochód wleciał na warsztat, wymieniona piasta PT + łożysko SKF. Poprzednia zamiast gwintów miała tuleje w 2 miejscach, a 3 gwint nie łapał do końca Co do turbiny, to będzie potrzebne drugie podejście. Prawdopodobnie westgate ma dość, ale nie można go odkręcić Trzeba wyjąć turbinę i na stole ją sprawdzić. Temat na większą rozkmine, nie mam teraz na to czasu. Do wymiany tylny uszczelniacz, a rozrząd ma się póki co w miarę dobrze jednak. Niestety niezawodna jednostka napędowa miała awarie Przyczyna, rozerwane koło pasowe wału korbowego. Składa się non z z dwóch metalowych kół połączonych gumowym sprzęgłem. Sprzęgło sparciało i się rozerwało, wyrzucając we wszystkie strony kawałki gumy. Najbardziej ucierpiał pasek rozrządu. Wymieniono: - rozrząd, - pompę wody, - koło pasowe wału karbowego, - chłodnicę (przy okazji). Dzięki dla Bola i Wąskiego za sprawną, akcję i sorry za 3 połamane klucze A tak będzie na ten sezon: - felga: AVUS 8Jx18H2 ET48 - opony: Dunlop i Pierelli 225/40R18 XL - dystanse PRO-SPACER Eibach: DAA001-100/112/4/5-57 15mm Brakuje mi 2 dekielków Aktualizacja - uzupełnione dekielki od felg, jest komplet - zakupiono w ASO, termin realizacji 2 dni robocze. Przy wymianie oleju zauważono spory wyciek oleju w okolicach skrzyni, wiec zakwalifikowałem tylni uszczelniacz na wale do wymiany. Po wyciągnięciu skrzyni okazało się że sprzęgła to w sumie nie ma, więc jest nowe. - wymiana uszczelniacza, - nowy komplet sprzęgła SACHS, - ponownie wymiana uszczelki pod klawiaturą, tym razem chyba poprawnie. Zdiagnozowano niesprawną pompkę spryskiwaczy. I kolejne graty, tym razem długo oczekiwana turbina !! Zmiana mojej K14 na tą oto turbine K16, pełna regeneracja wraz z wyważaniem etc. i gwarancją na 1 rok bez limitu kilometrów. Niestety montaż dopiero za 2 tygodnie Urlopowy mode ON - 2 do wyglądu, - 0,5l/100km do spalania, + 350 L do pojemności bagażnika I wielki dzień nastąpił. Turbin na miejscu i tu małe wyjaśnienie - jest tak jak wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią K14 można zamienić na K16 bez żadnego problemu Dodatkowo: - wytłuczone wnętrze katalizatora, - zaślepiony EGR, - filtr powietrza Pipercross PP52 - filtr paliwa. Wrażenia z jazdy, hymmm auto troszkę odżyło, jakiejś kosmicznej różnicy nie ma. Na pewno jest żwawsze, lepiej się zbiera, dynamiczniejsze. Trochę pojeżdżę po docieram elementy, wrzucę program się zobaczy co będzie Nareszcie !! Zrezałem tempomat, naprawdę wystarczy postępować wg tego poradnika i nie ma znaczenia czy to AEL czy AAT. http://www.audiklub.org/artykuly/montaz ... i_ael.html Po wpisaniu kodu wszystko zadziałało. Dzięki dla bloka za VAGa JUż myślałem że to koniec grzebania przy furze na ten rok, ale jednka nie ... a więc tak: - Tarcze przód Zimmermann STANDARD COAT 100.1216.20, - Klocki przód ATE, - Tarcze tył Zimmermann STANDARD COAT 100.1217.20, - Klocki tył Zimmermann 23554, z czego hamulce (zacisk, jarzmo) przód mam od AEL-a 140km - tarcza wentylowana. Naprawiony panel klimatronika !! Problem polegał ba tym iż niektóre guziki przestały działać, zdarzało się że raz na jakiś czas guzik załapał i działał. Jeśli ktoś ma podobny problem zapraszam, pomogę usunąć awarie - szybko, prosto i skutecznie. Parampam pam... Nie ma że się nie da, jakby ktoś próbował wymienić zawias - to się przyda i myk !! Bilstein B4 -GAS 21-030390 Bilstein B4 -GAS 19-029214 Eibach Pro-Kit E1517-140 + pozostałe pierdoły. Efekt zadowalający !! Od jakiegoś dłuższego czasu >0,5 roku, miałem problem ze stacyjką. Kluczyk nie cofał się samoistnie po odpalaniu samochodu, skutkowało to brakiem świateł, klimy i kilku innych rzeczy jak również zarzynaniem rozrusznika. Cofałem ręcznie po odpaleniu więc sobie nic z tego nie robiłem. dziś odebrałem samochód i że będzie jeszcze jakiś czas stał to rozkręciłem to dziadostwo. Musze przyznać że trzeba się trochę nakręcić żeby to wyciągnąć. - Kierownica, - Przełącznik zespolony, - Licznik, - kolumna kierownicy, no i sama stacyjka i jeszcze kostki powypinać i wsio. Po rozkręceniu kostki w stacyjce ukazała się standardowa przyczyna usterki, pęknięty korpus ze sprężyną. Nowa kostka zamówiona. Taka sytuacja !! Poszły uszczelki na pompie, poci się jak dziwka w kościele - usługa ekspresowa 3h i samochód do odbioru |
Autor: | Kliku [ 07.wrz.2015 17:16:07 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Fajne wozidlo. Zrób program i wyjdzie więcej niż AEL w serii. Pisałeś o wymianie uszczelniacza na wale, pewnie chodziło o wałek rozrzadu, bo AAT w quattro jeszcze nie widziałem. |
Autor: | Dudek_ [ 07.wrz.2015 20:06:40 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Kliku napisał(a): ... Pisałeś o wymianie uszczelniacza na wale, pewnie chodziło o wałek rozrzadu... Tak jak piszesz |
Autor: | A5KC2 [ 09.wrz.2015 10:51:57 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
jak to "lampy same łapią poziom" ??? C4 nie miały samopoziomowania |
Autor: | Biedron [ 09.wrz.2015 12:45:27 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Kostkę stacyjki można było opanować wyciągając tylko licznik. Daj jeszcze fotki gdzieś na dworze na tym Eibach`u. Sam się na taki zestaw czaję. Nie jest za wysoko przód w stosunku do tyłu, bo nie chcę motorówki. Jak amorki? Jak jazda na 18"? |
Autor: | Dudek_ [ 09.wrz.2015 13:29:47 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
A5KC2 napisał(a): jak to "lampy same łapią poziom" ??? C4 nie miały samopoziomowania W sensie powróciły do stanu właściwego. Przy przepalonym silniczku, po prostu odkręcał się na maxa powodując to że lampa świeciła w górę. Z racji że nie znałem poziomu wysterowania w jakim został dostarczony nowy. Myślałem że będzie potrzebna jakaś dodatkowa regulacja. Tym czasem po założeniu nowy silniczek dopasował się do stanu właściwego samoczynnie. |
Autor: | Dudek_ [ 09.wrz.2015 13:39:59 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Biedron napisał(a): Kostkę stacyjki można było opanować wyciągając tylko licznik. Daj jeszcze fotki gdzieś na dworze na tym Eibach`u. Sam się na taki zestaw czaję. Nie jest za wysoko przód w stosunku do tyłu, bo nie chcę motorówki. Jak amorki? Jak jazda na 18"? Fura i tak większość czasu odpoczywa więc, rozkręciłem wszystko W galerii z ostatniego zlotu w Toruniu: https://photos.google.com/share/AF1QipO ... NBb1JqN2V3 Przód -35 tył -30 W mojej opinii zawias jest idealnie (jeśli chcesz sobie normalnie pojeździć). Jest wyczuwalna lekka utrata komfortu ale bez przesady. Nawet dziury wybiera całkiem spoko. Jeśli chcesz 18" to zapewnij sobie sprawne amorki bez nich jest ch** nie jazda Z amorkami miałem taką historię że kupiłem komplet. Po wyjeżdżeniu ponad 500km pojechałem obadać jak ze sprawnością. Przód 75% tył 40-44% więc tył poszedł na reklamację. W polskim salonie reklamacje odrzucili, wysłałem do Niemców i dostałem nowe (łącznie bez zawiasu byłem niewiele ponad miesiąc). Jeśli zależy Ci bardziej na komforcie, a nie chcesz wymieniać amorków to szukaj 17" i opon z profilem max 215/45 |
Autor: | Biedron [ 09.wrz.2015 19:08:41 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Właśnie 17-tek się boję, że nie będzie wystarczająco dobrze wyglądać. Zawias mam 1BE więc amorki w serii trochę sztywniejsze. Nie pasuje mi tylko, że przód w stosunku do tyłu trochę wysoko stoi i jak dojdzie niski profil to pewnie będzie to jeszcze bardziej widoczne. Na fotce ze zlotu faktycznie wygląda to dobrze. Jakbym wiedział, że siedzi u Ciebie Eibach to bym się wprosił na testy. |
Autor: | pawelec [ 09.wrz.2015 19:47:23 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
do -30 i wiecej B4 sie nie nadaje. Powinieneś założyć B6, szybciej wykończysz amory... |
Autor: | emge [ 09.wrz.2015 20:15:23 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Avusik pierwszej generacji jest jednak miodny i do c4 pasuje idealnie |
Autor: | Dudek_ [ 09.wrz.2015 22:11:46 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
pawelec napisał(a): do -30 i wiecej B4 sie nie nadaje. Powinieneś założyć B6, szybciej wykończysz amory... Założenia były takie że auto miał być wykorzystywane na co dzień, z tego powodu postawiłem na komfort serii czyli B4. Jednak losy potoczyły się inaczej i w zasadzie jestem zadowolony. |
Autor: | pawelec [ 10.wrz.2015 08:16:37 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
spoko, też kiedyś myślałem że miękki amor + twarda sprężyna = więcej komfortu, niż twardy amor + twarda sprężyna. U ciebie rezultat jest taki że dopóki B4 coś tam trzyma, to rzeczywiście będziesz miał odczucia że jest jakiś tam komfort. Jednak taki amor popsujesz w przeciągu 10-15kkm. I później już w ogóle nie będziesz miał siły tłumienia, auto będzie skakać jak gumiś. Ja tak zepsułem sobie nowe sachsy advantage w zestawie z K.A.W. -40. Po niecałym roku, amory skończyły się, przez moją głupote. Dopiero po założeniu dedykowanych B6, które pod ręką jest twardy jak cholera - odczuwam w pełni zadowolenie z pracy zawieszenia. Auto ciężko bujnąć na postoju, ale na drodze pracuje bdb. Jest sztywno, ale też i komfortowo i wiem że amor nie poleci zaraz. Ale każdy widze musi przejść sam przez takie i podobne rzecz |
Autor: | Biedron [ 10.wrz.2015 09:58:11 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Ja pod Eibacha rozważam Kayaba UltraSR. |
Autor: | Dudek_ [ 17.cze.2016 16:04:30 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Ktoś pomoże rozszyfrować co pacjentowi dolega ? Objawy: ciężko pali, dymi na jasno (biało/siwo) na zimnym. Podpowiedź: EGR - zaślepiony. LOG Statyczny: 000 http://vaglog.pl/log_267031.html 001 http://vaglog.pl/log_267032.html 003 http://vaglog.pl/log_267033.html 004 http://vaglog.pl/log_267034.html 007 http://vaglog.pl/log_267035.html LOG Dynamiczny: 000 http://vaglog.pl/log_267044.html 001 http://vaglog.pl/log_267039.html 003 http://vaglog.pl/log_267038.html 004 http://vaglog.pl/log_267043.html 010 http://vaglog.pl/log_267040.html 011 http://vaglog.pl/log_267041.html 013 http://vaglog.pl/log_267042.html Kąt wtrysku Pompa była regenerowana w zeszłym roku, podejrzewam układ wtryskowy - szukam potwierdzenia. |
Autor: | Biedron [ 17.cze.2016 18:59:23 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
W jakim stanie masz pompę wtryskową? U mnie jest idealnie szczelna, ale przebieg zrobił swoje i dopóki nie wpadnie nowa sekcja wysokiego ciśnienia mogę zapomnieć o fabrycznym kącie wtrysku. Jeśli twoja pompa ma podobny przebieg i jedyne co było ruszane to wymiana uszczelek to pewnie jest podobnie. Na próbę ustaw kąt na 4,5 BTDC w bloku 004. W bloku 000 pewnie wyjdzie ok. 80-90 jednostek. Odpalanie się znacznie poprawi, dynamika też. |
Autor: | Dudek_ [ 18.cze.2016 07:29:10 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Pompa przeszła remont w zeszłym roku , jednak nie poznałem tajemnicy co zostało w niej wymienione. Podpowiem jeszcze tyle ze kat wtrysku zmienilem przed pomiarami właśnie z wartości 80-90. Jednak nic to nie wnioslo efekt jest taki sam |
Autor: | Dudek_ [ 18.cze.2016 07:30:33 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 2,5TDI AAT Avant |
Zakładam jeszcze nieszczelność w układzie paliwowym, lewe powietrze w paliwie ... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |