MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro, bazowo 1.8
Modyfikacje
Silnik: R32 VR6 3.2 24 V ,
turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
przekładka odpręzająca 1.5mm
sterowanie STANDALONE (oczekuje)
Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC, dolot 3 calowy
Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem seryjnych kolektorów 3-2
Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku
UKŁAD NAPĘDOWY: kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
skrzynia, półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer - zakupione
dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8
czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty
ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
na razie seria z B3 7A w planach obnizenie, utwardzenie,
gwint H&R amory Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
pełna klatka - IRECO
poszerzenie auta o około 16cm (8cm na stronę)
hamulce:
przód: 345/30 tarcze z S4B6 z zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 z audi S8 D2
BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !
a także: voj2s, daniel1d11, derbiak, dred, viper i wielu innych kolegów z forum golfa, audi B2 itd
całość prac oraz wszystkie moje wymysły realizuje
Kefirsky czyli znane i lubiane KFRMotors
CEL:
mniej niż 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie
dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane
przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być
Od dawna rozmyślałem nad zrobienie niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę
co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę, i fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny
inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.p ... ?g2_page=1
w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:
http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk
ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034
http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw
widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...
wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24
straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN
skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto
autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!
tak wygladało zaraz po przyjezdzie:
ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro
mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !
co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości
fotele MIRCO S3 z napisem quattro
BBS RG z wyglądu przypominają RS- ki ale nie sa skręcane..8Jx16 ET35 5x112
przymiarka felgi z Phaetona, niestety ciężko dostać Ronal turbo 5x112 8J16, a te udało się tanio kupić - więc chyba te bedą zbliżac bardziej wyglądem do repliki na której się wzoruję
napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)
kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..
zaciski z Renault Sport mocowane poprzecznie (sruby przelotowe) tak jak w porsche boxter, dodge viper
tarcza bedzie z S4/S6 321/30mm
hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm
przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń
Zakup silnika - dawca kompletny 170 tys km przebiegu z Sharana 4 motion rocznik 2005 - służył kiedyś dzielnie w rządowi Austrii
sprzegło
turbina:
wastegate
kolektor ssący z runnerami róznej długości
mam juz zrobiony body kit na bazie
oryginalnych form !!
http://schmidt-gfk.de/
maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport
Docelowy wygląd auta - na razie Virtual Tunning
na BBSach
Na felach z Phaetona ala Ronal Turbo
PLANY:
chciałbym żeby auto zaczeło jeździć pod koniec września
na bieżąco będą wklejane fotki z postępami w pracach