Witam wszystkich użytkowników forum. Jestem tu już jakiś czas ale dopiero teraz znalazłem chwilkę, żeby naskrobać coś o swoim Audi. Zakup wyszedł bardzo spontanicznie po tym, jak sprzedałem moje poprzednie Audi B4 chociaż nie chciałem i nie planowałem sprzedaży. Auto pochodzi z Włoch ale zostało kupione na Litwie prosto z lawety jako świeżo sprowadzone.
Jest to 1.8T Quattro z silnikiem AEB w nadwoziu Avant. Rok produkcji marzec 1997 roku.
Fabryczne wyposażenie:
- skórzana tapicerka w kolorze bananowym z podłokietnikiem,
- to co tygrysy lubią najbardziej czyli Quattro,
- klimatronik,
- 4 elektryczne szyby,
- składane elektryczne lusterka (wersja włoska) z podgrzewaniem,
- podgrzewane wkładki zamków drzwi,
- zawieszenie 1BA,
- alu 15”
I pewnie jeszcze kilka mniej istotnych rzeczy.
Kilka fotek z sesji zaraz po zakupie auta w „pustynnej” scenerii.
Po zakupie wydawało mi się, że A4 ma wszystko co potrzebne i rezanie nie będzie już konieczne. Po głowie chodziła mi tylko większa felga – 16” wydawało się wystarczająco dużym rozmiarem, gwarantującym optymalne i komfortowe poruszanie się po naszych drogach.
No właśnie – wydawało się.
Nie wszystkie modyfikacje które zostały przeprowadzone, zostały uwiecznione na fotkach ale zostały opisane. Przedstawione na koniec fotki obrazują stan na dzień dzisiejszy. Projekt cały czas w trakcie realizacji.
Przeprowadzone zmiany/modyfikacje:
1. wewnętrze:
- stary alarm niefabryczny poszedł out i wleciał nowy z pilotami w wersji kluczyk „scyzoryk”;
- montaż radia JVC KD-DV 7302 z DVD/Divx (zostało z poprzedniego mojego Audi);
- montaż termometru w liczniku a docelowo wpadł licznik z pełnym fis’em oraz alu ringi od DIDO;
- podświetlane kratki z polifta;
- podświetlenie nóg kierowcy i pasażera;
- przeróbka oświetlenia wnętrza na led’owe;
- montaż gniazda zapalniczki w lewym boczku bagażnika;
- montaż oryginalnego subwoofera w boczku bagażnika, oryginalny wzmacniacz został usunięty i zastąpiony 2 kanałowym Pioneer’em, trochę przesadziłem z basem i pierwszy głośnik wysiadł po 2 tygodniach, na szczęście miałem zapasowy więc teraz trochę zmniejszyłem sygnał wyjściowy ze wzmacniacza i na razie daje radę, nie jest to może jakiś mega bas ale dźwięk jest zdecydowanie lepszy niż z samych przednich głośników;
- wymiana materiału na podsufitce i przy okazji oklejenie materiałem słupków (kilka foto jak wyszło na dole);
- przy okazji wymiany materiału na podsufitce wpadły uchwyty do mocowania rolety pionowej, sama roleta jeszcze czeka na montaż;
- montaż osłon przeciwsłonecznych podświetlanych, w miejsce osłony pasażera wpadła osłona z monitorem LCD 7”, żeby maluchy się nie nudziły w trakcie długich podróży;
- przyciemnione wszystkie szyby za wyjątkiem czołowej folią 3M w najjaśniejszej wersji 50%;
- montaż wskaźnika boost oraz ciśnienia oleju w kratkach środkowych (ciśnienia oleju czeka jeszcze na podłączenie ale przy najbliższej wymianie oleju to ogarnę – muszę wkręcić czujnik i podłączyć 1 kabelek);
- podświetlana gałka z polifta z napisem quattro – wyrezana własnymi siłami, szablon kupiony na forum;
- w 3 zagłówkach były popękane stelaże plastikowe i latały w czasie jazdy luzem – wymienione na nowe niepołamane;
- dołożony moduł do sterowania składaniem i rozkładaniem lusterek przy okazji uzbrajania i rozbrajania alarmu (moduł zbudowany na układzie Atmega – wyrób i projekt mojego znajomego); dodatkowo moduł został wyposażony w funkcję Coming home tzn. w momencie uzbrajania/rozbrajania alarmu zapalają się światła do jazy dziennej na 30 sekund;
- moduł komfortowe kierunkowskazy (j.w. zbudowany na układzie Atmega);
2. zewnętrzne:
- setup letni na 16” „biedronkach” – po zjechaniu opon wleciał docelowy zestaw alu AVUS II 17” z S6/C5 czyli 8” szerokości i ET35 z oponami 225/45/17;
- kompletne zawieszenie 1BE;
- lampy poliftowe z bixem od Grześka/Gwerty’ego z forum A4 klub;
- światła LED do jazdy dziennej w miejscu długich;
- przedni zderzak z S4 – wpadł w pasującym kolorze więc nawet malować nie musiałem);
- tylny zderzak z S4 polift;
- tylne lampy dymione;
- grill polift;
3. pod maską:
- rozpórka górna z A6/C5 oraz dolna (chyba z jakiegoś TDi);
- podszybie z polifta;
- osłony osprzętu silnika z VR’a;
- chip’s – sprawdzony gotowiec od człowieka z forum A4 klub, po logach wygląda podobnie jak fabryczny AJL;
- downpipe – j.w.;
- tip – z kwasiaka, wyspawany przez kumpla, chwilowo zdemontowany w celu naniesienia drobnych poprawek;
- N75 z RS2;
- alu DV od Sid’a;
- nowy zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego (zamiennik);
- instalacja LPG Landi Renzo Omegas – białe MED’y i reduktor IG1turbo;
Do zrobienia:
- montaż progów zewnętrznych z S4 – są ale czekają na malowanie;
- wymiana na drzwi poliftowe – są, czekają tak jak progi na malowanie (moje prawe przód i tył są trochę pokiereszowane – pamiątka z wakacji, więc postanowiłem zmienić wszystkie), planuję zrezygnować w tych listew środkowych tak jak to jest w RS4/B5;
- wewnętrzne listwy progowe z S4 – są, czekają na montaż razem z progami zewnętrznymi;
- dolne listwy drzwiowe z S4 – są, jak wyżej czekają na montaż progów, zastanawiam się tylko czy malować je w kolor czy zostawić czarne;
- podłączenie spryskiwaczy reflektorów oraz montaż zbiorniczka na dwie pompki (spryski zamontowane, zbiorniczek czeka na montaż), spryski będą uruchamiane za pomocą przycisku w manetce tempomatu (manetka jest, czeka na montaż);
- pomalowanie na nowo nadwozia do linii okien przy okazji wymiany drzwi;
- montaż lusterka wewnętrznego fotochrom z A6/C6 – jest, muszę tylko ogarnąć wiązkę do niego;
- montaż mat do podgrzewania siedzeń oraz elektrycznie pompowanych lędźwi – fotele dawca są, wiązka oraz przyciski z regulacją grzania przygotowane do montażu;
Plany, w zależności jak fundusze pozwolą:
- montaż halogenów – niestety ori S4 są drogie i ciężko dostępne więc planuję wstawić z A6/C5, podobno da się, koszt raczej niewielki więc pewnie w najbliższych tygodniach to zrobię;
- mocniejsze hamulce, planowałem wsadzić 312 mm (najtańsza i najszybsza opcja) ale ponieważ zimówki mam na 15” więc i tak muszę najpierw wymienić koła na min. 16” więc pewnie raczej skompletuję fanty na 320 mm z S4 czy Allroada;
- renowacja felg AVUS – niestety trochę zmęczone, zastanawiam się jeszcze czy dać je do malowania proszkowego czy jednak polakierować tradycyjnie (większe możliwości kolorystyczne);
- jakieś głośniki w tylnych drzwiach lub boczkach bagażnika;
A tu kilka fotek jak auto prezentuje się na dzień dzisiejszy:
Podświetlana gałka:
Wnętrze po oklejeniu podsufitki oraz słupków:
Oświetlenie led we wnętrzu:
W końcu znalazłem chwilę na zamontowanie rolety pionowej tzw. siatki:
Postaram się wrzucać fotki z dalszych prac na bieżąco.
Pozdrawiam.
Sylwek