.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=149921 |
Strona 1 z 11 |
Autor: | k3m0t89 [ 27.wrz.2020 06:53:30 ] |
Tytuł: | A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Witam, zaczynam temat z autem które chodziło mi dość długo po głowie. Szukałem fajnego kombi z jakimś w miare mocnym silnikiem i dobrym napędem. Padło na a6 ze względu na duża popularność tych aut i dobry napęd oraz na silnik który jest rozwojowy. Niestety a6 w kombi z tym silnikiem jest bardzo mało, mi udało się coś takiego upolować i mam nadzieje że doprowadzę ją do fajnego stanu. 1.8t 282 tys przebiegu, wychodzi że pewny, sprawdzany w szwecji oraz tutaj w Polsce. LPG wtryski osobne herkules, sterownik zenit, parownik AC R01 czerwony, butla 72l Kombi, dołożone większe końcowki wydechu, wstawione listwy drzwi ale nie wiem czy to ori czy jakiś zamiennik, czarne ramki przy szybach i drzwiach. W środku pół skóry pół elektryczne, radio concert 2 z subwooferem, xenony i to chyba tyle. - auto ma nową turbinę bo stara popękała wewnątrz te kanały żeliwne - niestety k03 - nowe przednie zawieszenie febi - nowe sprzęgło ale bez nowego dwumasu a szkoda - nowa pompa paliwa - nowa pompa wspomagania i płyn - nowe opony 17 cali - nowe tarcze i klocki na wszystkich kołach - wymienione przednie błotniki na zamiennik - zawieszenie 1BE - pakiet Sline w środku chyba, czarny sufit, kierownica, białe zegary, alu jasne dekory. - nowe świece NGK laser Sporo rachunków na inne drobniejsze naprawy. Zero błędów w silniku i reszcie układów, przeskanowane podczas kupna VCDS. Do zrobienia - zimowe koła pewnie 16 cali - ogarniecie błotników przód i tył - zabezpieczenie bo już są jakieś odpryski - polerka lamp przednich ewentualnie regeneracja odbłyśników - auto ma delikatne drgania tylko przy 120 km/h, może podpora wału, może opony do przeważenia, może jakieś poduszki dyfra, może dwumas - będe szukać - pewnie wyrzuce z drzwi światełka z logiem audi - dołożenie 2 din androida - zrobienie downpipe, FMIC centralny, może większe wtryski i będe celować w okolice 200 koni. - mniejsze i większe pierdoły. - sprawdzenie sprężania - sprawdzenie ciśnienia oleju - sprawdzenie odpływów i uszczelnienie modułów pod dywanem aby nie mieć choinki - zrobienie biksenonów może Ogólnie wygląda na doinwestowane, ranty drzwi zdrowe, podłoga w porządku tu z moim obecnym autem Czekam na ewentualne rady i spostrzeżenia. Mam nadzieję że wniosę na forum trochę wiedzy i umiejętności. Większość moich aut miało swoje tematy i prowadzone wątki na forach gdzie wstawiałem postępy prac. Można mnie kojarzyć z bmw klub, e46 forum, klub cytrynki, na forum hondy też coś pisałem. |
Autor: | void [ 27.wrz.2020 13:35:14 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Zgredek27 działa w temacie lamp, warto zapytać. Warto pójść w kierunku bixenonu. Zrzuć miskę i wyczyść smok. Kolejna sprawa to najpierw sprawdź wyważenie kół, potem piasty i tarcze. Odnośnie DP... to można zrobić opcję ze sportowym katem. BM performance z Olsztyna ogarnia takie wątki/ bartez80 z A4 Klubu. |
Autor: | audi_cygaro [ 27.wrz.2020 13:37:15 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
k3m0t89 napisał(a): - pakiet Sline w środku chyba, czarny sufit, kierownica, białe zegary, alu jasne dekory. W tych A6 nie było czegoś takiego jak S-line, za to te dodatki, które wymieniłeś świadczą o tym, że jest to dosyć rzadka wersja "World Cup" |
Autor: | bloku [ 27.wrz.2020 18:06:53 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
audi_cygaro napisał(a): k3m0t89 napisał(a): - pakiet Sline w środku chyba, czarny sufit, kierownica, białe zegary, alu jasne dekory. W tych A6 nie było czegoś takiego jak S-line, za to te dodatki, które wymieniłeś świadczą o tym, że jest to dosyć rzadka wersja "World Cup" Mylisz się. Była wersja S-Line pod sam koniec produkcji. 12.2003 i cały 2004r. I to właśnie tak wygląda. WC wizualnie podobny ale...występował na chromach i przede wszystkim na wąskich dolnych listwach. Nie mniej jednak oba warianty są bardzo poszukiwane - 1,8TQ manual, nawet bardziej niż wersje 2,7 BiT nie wiedzieć czemu |
Autor: | myszon90 [ 27.wrz.2020 18:21:24 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Bardzo ciekawa wersja auta...kilka fajnych smaczków, ja bym zdjął te listwy z drzwi, chyba, że tobie odpowiadają... Koło 17' Avus z S6 z ET35 świetnie leży, moc w granice 200+, skrzynie z TDI, bo te z benzyny są strasznie krótkie... |
Autor: | void [ 27.wrz.2020 19:32:37 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
myszon90 napisał(a): Bardzo ciekawa wersja auta...kilka fajnych smaczków, ja bym zdjął te listwy z drzwi, chyba, że tobie odpowiadają... Koło 17' Avus z S6 z ET35 świetnie leży, moc w granice 200+, skrzynie z TDI, bo te z benzyny są strasznie krótkie... Do kompletu z 2,5 TDI musi być trochę pod maską. |
Autor: | audi_cygaro [ 27.wrz.2020 19:52:49 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
bloku napisał(a): audi_cygaro napisał(a): k3m0t89 napisał(a): - pakiet Sline w środku chyba, czarny sufit, kierownica, białe zegary, alu jasne dekory. W tych A6 nie było czegoś takiego jak S-line, za to te dodatki, które wymieniłeś świadczą o tym, że jest to dosyć rzadka wersja "World Cup" Mylisz się. Była wersja S-Line pod sam koniec produkcji. 12.2003 i cały 2004r. I to właśnie tak wygląda. WC wizualnie podobny ale...występował na chromach i przede wszystkim na wąskich dolnych listwach. Nie mniej jednak oba warianty są bardzo poszukiwane - 1,8TQ manual, nawet bardziej niż wersje 2,7 BiT nie wiedzieć czemu O widzisz myślałem, że czarne listwy to właśnie WC, a szerokie listwy dołożone 1.8T vs 2.7T sądzę, że chodzi o koszta... |
Autor: | void [ 27.wrz.2020 20:53:06 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
S line to kod E4J. |
Autor: | bloku [ 27.wrz.2020 21:12:23 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
void napisał(a): S line to kod E4J. Nie zawsze. Wszystko zależy co wchodzi w skład pakietu - 3 warianty dla C5. |
Autor: | void [ 27.wrz.2020 21:50:38 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
bloku napisał(a): void napisał(a): S line to kod E4J. Nie zawsze. Wszystko zależy co wchodzi w skład pakietu - 3 warianty dla C5. Nie mówię o podwójnym... w B6 jest podział na zewnętrzny i wewnętrzny. AWT w FL quattro to rzadki okaz, ale fajny. |
Autor: | k3m0t89 [ 28.wrz.2020 05:47:48 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
aktualnie zaczne od mechaniki tak jak podpowiadacie. W audi raczkuje ale mam znajomego co pieści swoje a4 b7. - małe drgania przy 120 co ciekawe tylko na 5 biegu i przy tej prędkości. Przy np. 160 już ustają, dwumas myśle że drgania na każdym biegu by przenosił, wał to samo powinien przenosić drgania nawet na 1 biegu bo kręci się tak samo szybko na 1 biegu czy na 5. Opony mają 2 miesiące ale przeważyć to najtańsza opcja. - auto jest z 2004r, chyba nawet końcówka produkcji - czy do smoka i miski trzeba ruszać zawias z przodu czy sanki ? nie przyglądałem się aż tak jeszcze. - planuje zmierzyć ciśnienie oleju oraz kompresje żeby wiedzieć na czym stoje. Może nawet dzisiaj. - w środku wszystko na ledach co mnie osobiście troche przeszkadza i chyba zostanie wyrzucone i wsadzone klasyczne żarówki z ciepłym światłem. - na zewnątrz w drzwiach te hologramy audi co chyba też wylecą. Listwy na drzwiach mi akurat się podobają, z przodu na feldze jest chyba dystans 10-15mm z tego co widzę przez szprychy. Listwy są dołożone bo chyba na jednych drzwiach są przykręcone śrubami, na innych nie. Nie wiem czy tak było oryginalnie, kumpel mówi że powinny być wsuwane ale on ma a4 i tam może inaczej. Nawet jeśli to jakiś zamiennik laminat to nawet myślałem rzucić je na czarno. W bagażniku pewnie znajde wlepke z tymi kodami wyposażenia tak ? bo vin niewiele mi podał jeśli chodzi o wyposażenie. Auto kupiłem w cenie s6 albo C6 albo jakiegoś allroad, mam nadzieje że nie na darmo tyle zapłaciłem gaz założony poprawnie, wtryski osobne, bardzo blisko wtrysków benzynowych oraz pionowo co jest ok, natomiast z tego co sprawdziłem to mają wydatek chyba 47 koni na cylinder czyli będą do zmiany podczas celowania w 200 koni na te które mają wydatek 60 koni z cylindra. Parownik opisany do 250 czyli powinien ogarnać. Mam też jakieś ogrzewanie za pomocą kabla jak to szwecja, natomiast nie wiem jaka to wersja czy grzeje środek, czy płyn chłodniczy czy olej, czy ładuje akumulator czy może wszystko naraz. Jedyne co znalazłem to w nogach pasażera jest gniazdko 230V schowane pewnie żeby podpiąć jakiś farelek. Sprzedający mówił że auto się błyskawicznie nagrzewa, ja rano po odpaleniu przy około 8 stopniach po 30s już na gazie pracował więc może jest jakiś elektryczny podgrzewacz płynu ? musze pogrzebać pod maską i poszukać. Gazu nic nie widać na plsu wygląd na minus obsługa musze kupić kabel i się podpiąć musze doczytać o tym wywaleniu SAI, o tych zaworkach DV. Wyłączyć chyba światła skandynawskie. Co do lamp to jeśli okaża się odbłyśniki wypalone to pewnie zostaną zrobione biksenony chociaż wczoraj jak jechałem w nocy to długie światła mega biało świecą, więc albo żarówki jakieś LED czy super białe albo już coś zostało zrobione i otwiera się przesłona. void napisał(a): Do kompletu z 2,5 TDI musi być trochę pod maską. Podchodzi skrzynia 6b dłuższa z diesla ? plug and play czy rzeźbić trzeba ? mam rozkodowane wyposażenie: |
Autor: | void [ 28.wrz.2020 15:15:37 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
k3m0t89 napisał(a): - małe drgania przy 120 co ciekawe tylko na 5 biegu i przy tej prędkości. Przy np. 160 już ustają, dwumas myśle że drgania na każdym biegu by przenosił, wał to samo powinien przenosić drgania nawet na 1 biegu bo kręci się tak samo szybko na 1 biegu czy na 5. Opony mają 2 miesiące ale przeważyć to najtańsza opcja. Koło dwumasowe odzywa się na najwyższych biegach. k3m0t89 napisał(a): - czy do smoka i miski trzeba ruszać zawias z przodu czy sanki ? nie przyglądałem się aż tak jeszcze. Sanki idą w dół, tak najłatwiej. k3m0t89 napisał(a): gaz założony poprawnie, wtryski osobne, bardzo blisko wtrysków benzynowych oraz pionowo co jest ok, natomiast z tego co sprawdziłem to mają wydatek chyba 47 koni na cylinder czyli będą do zmiany podczas celowania w 200 koni na te które mają wydatek 60 koni z cylindra. Parownik opisany do 250 czyli powinien ogarnać. Pokusiłbym się o zapas na 250+ KM. k3m0t89 napisał(a): musze doczytać o tym wywaleniu SAI, o tych zaworkach DV. SAI usuń programowo przy przygotowaniu nowej mapy silnika. k3m0t89 napisał(a): Podchodzi skrzynia 6b dłuższa z diesla ? plug and play czy rzeźbić trzeba ? Rozrusznik, chyba wybierak czy coś jeszcze? Nie wiem. Patrząc po wyposażeniu jest bogato. Masz ksenon, czyli albo drogowe halogenowe, albo mijania ksenon. Gdybyś miał Xenon Plus, wówczas palnik uchyla jedynie przesłonę. W B6 mam kod 8ED tak jak Ty oraz PX4 - Xenon Plus, który w B6 sprowadza się odchylenia przesłony i zapalenia drogowych opartych na halogenie. Prawdziwy biksenon pojawił się w B7. Co do C5 FL nie dam głowy uciąć... to klasa wyżej. |
Autor: | k3m0t89 [ 28.wrz.2020 15:38:02 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Sprawdzę na ścianie w nocy czy tylko żarówka tak biało świeci czy też soczewka daje po oczach. Z tego co wiem były biksenony tutaj w c5 i wtedy też jest wiecej kabli do żarówki halogenowej bo sygnał leci też na elektromagnes przesłony. Bardzo biało to świeci po drzewach więc albo żarówka jakiś wynalazek albo faktycznie uchyla przesłone ksenonu W poprzednim aucie mam biksenon ale widać jak zamyka czy otwiera się przesłona, a dopiero potem gasnie albo zapala się żółta żarówka od drogowych. W sumie będzie to będzie, nie będzie to się dorobi albo zregeneruje. Citroen c5 z tego rocznika niestety miaźdży audi pod względem świateł no i zabezpieczenia blacharskiego |
Autor: | void [ 28.wrz.2020 16:07:53 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
k3m0t89 napisał(a): Sprawdzę na ścianie w nocy czy tylko żarówka tak biało świeci czy też soczewka daje po oczach. Z tego co wiem były biksenony tutaj w c5 i wtedy też jest wiecej kabli do żarówki halogenowej bo sygnał leci też na elektromagnes przesłony. Bardzo biało to świeci po drzewach więc albo żarówka jakiś wynalazek albo faktycznie uchyla przesłone ksenonu W poprzednim aucie mam biksenon ale widać jak zamyka czy otwiera się przesłona, a dopiero potem gasnie albo zapala się żółta żarówka od drogowych. W sumie będzie to będzie, nie będzie to się dorobi albo zregeneruje. Citroen c5 z tego rocznika niestety miaźdży audi pod względem świateł no i zabezpieczenia blacharskiego Równie dobrze ktoś mógł wsadzić ledy lub coś o wyższych barwie. Jeżeli oprócz soczewki jest jedynie żarówka postojowych to faktycznie siedzi biksenon. |
Autor: | k3m0t89 [ 28.wrz.2020 16:09:51 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
biksenon + halogen jest zazwyczaj stosowany. Z czego halogen jest na zwykłym odbłyśniku, czasami w autach były stosowane drugie soczewki np. bmw niektóre mają dwie soczewki, na jednej siedzi biksenon a na drugiej h7 najczęściej. Sprawdziłem i na pewno jest zwykły ksenon natomiast nadal musze sprawdzić co jest z żarówkami długich bo tak szybko nie zapala się żarówka i tak szybko nie gaśnie. Coś mi tu ledami pachnie natomiast swięcą o dziwo bardzo ładnie. Dobra zrobione pierwsze 500km i pierwszy bak LPG, 12.5l spalanie czyli w porządku. Fajny zasięg się robi na tej butli, wcześniej miałem auto i co 300km tankowanie, teraz luksus co 500 albo co 600 w trasie jeździ się całkiem fajnie oprócz tego że po hydro zawiasie z citroena czuć każdy kamyczek ale może się przyzwyczaje. |
Autor: | dice111 [ 28.wrz.2020 21:11:05 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Zamiast bi-xenonu poszedłbym w biLEDa. Fajnie wygląda bez chromów i pasuje jej te "alu" dekory w środku w kontrast do ciemnej tapicerki. |
Autor: | void [ 28.wrz.2020 23:09:13 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
dice111 napisał(a): Zamiast bi-xenonu poszedłbym w biLEDa. Fajnie wygląda bez chromów i pasuje jej te "alu" dekory w środku w kontrast do ciemnej tapicerki. Bi-LED to wyższe koszta niż przypadku bi-ksenonu i brak homologacji. |
Autor: | k3m0t89 [ 29.wrz.2020 05:13:01 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
void napisał(a): dice111 napisał(a): Zamiast bi-xenonu poszedłbym w biLEDa. Fajnie wygląda bez chromów i pasuje jej te "alu" dekory w środku w kontrast do ciemnej tapicerki. Bi-LED to wyższe koszta niż przypadku bi-ksenonu i brak homologacji. dokładnie dlatego tego nie zrobie bo jeszcze jako tako ksenon nawet przerabiany na biksenon pewnie przejdzie ale już LEDy to wyższe ryzyko w razie kolizji i różnych spraw można umoczyć. Wiecie jak sprawdzić szyby na przepuszczalność ? mam z przodu też folie jak się okazuje, minimalna ale jest i troche glupio spytać drogówkę czy mi zabiorą dowód jak zmierzą że przepuszczalność jest za mała. Niby mało ale zastanawiam się czy jest sens w ogóle kombinować czy zerwać. Warsztaty z szybami mają takie urządzenia do mierzenia ? |
Autor: | dice111 [ 29.wrz.2020 12:49:45 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
Przy podwójnych szybach jest już fabryczna folia, także co by tam nie było i tak już przekracza wartość. Miernik może mieć jakieś lepsze SKP. Można tez kupić chińczyka poniżej 1k PLN (ale jaki to sens dla 1 pomiaru). Nie wiem jak jest z pojedynczymi. Po samych fotkach widać, że przednie boczne są za ciemne (no chyba, że tak zdjęcie wyszło). Co do biLEDa - racja, ale tym tokiem 3/4 modyfikacji jest taka |
Autor: | void [ 29.wrz.2020 14:10:34 ] |
Tytuł: | Re: A6 C5 1.8t Quattro manual by K3m0T |
dice111 napisał(a): Co do biLEDa - racja, ale tym tokiem 3/4 modyfikacji jest taka Folia na lampy, ciemne szyby czy dystans na pewno. Sprawę rozwiązałoby certyfikowanie modyfikacji, wtedy jasno i wyraźnie pokazane co można zrobić i czego nie. |
Strona 1 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |