.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A8 D2 4,2 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=82122 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Morgi [ 18.sie.2008 09:49:50 ] |
Tytuł: | Audi A8 D2 4,2 |
Pozwolę sobie przedstawić moją ósemkę (dawno juz nana ale może nikt nie wywali...) Rocznik 1994 r. Kategoria Seryjne Lokalizacja Mińsk Mazowiecki Pojemność 4172 cm3 Moc 299 KM Max. moment obrotowy 400 Nm Przysp. 0-100 km/h 7.40 s Zużycie paliwa 13.50 l/100km Rodzaj paliwa PB98 Pseudo benzynowy smok ostanio ŚMOK Opis Prawie seryjna audiczka 4,2 quattro Zalety -napęd quattro IV generacji (wole ten IIIciej z Audi V8) -jak na ten silnik małe zuzycie paliwa -automat (wygodny) -komfort: klima dwustrefowa, skóry, duzo miejsca, pełna elektryka, szyberdach, FIS itp standardy w A8 Zuzycie paliwa: trasa: 9,9-16,75 miasto: 14,5-26,0 średnie dotychczas: 11,2-16,0 minimum mozliwe: 10-11 upalanie po mieście: 28-33 upalanie po śniegu na polu: 40 Zużycie oleju (Mobil 1 5w50): 250-500 ml / 1000 km Przebieg: 332000 km Tuning Bixenon całkiem profesjonalny (zrobiony przez Heveliusza z AKP): soczewki z przesłoną od mercedesa nówki szkła reflektorów żarniki oryginalne OSRAM 4300K krótkie: xenon długie: xenon (podnosi sie przysłona) + H1 (bardzo jasne światła) kolor: biały, żadne tam wieś xenony oślepiające, ustawione wszystko na stacji diagnostycznej Silnik V8 32V kod ABZ, pojemność 4172 ccm, ciągnie od 1200 RPM sensownie, koniec zabawy przy 6200 RPM (automat zmienia bieg), na "N" odcinka przy 6900 RPM biegi w automacie I: do 80 km (6200 RPM) II: do 130 km/h III: do 200 km/h IV: do 245-250 km/h (elektroniczne odcięcie) 0-80 km/h: około 5s 0-100 km/h: około 7,2-7,5s 0-200 km/h: około 24-25s Nadwozie Sedan, 4 drzwi, bagażnik 500L, nadwozie aluminiowe w pełni (ASF - AUdi Space Frame), waga: 1810 kg (pól zbiornika czyli 45L benzyny), ważony na wadze dla tirów (+/- 10kg dokładność), kolor czarny, lakier niedawno polerowany, alufelgi ori-audi 17", opony dunlop letnie 225/55 R17 (zimowe pirelli 225/55 R17) Wnętrze skóry, klima 2strefowa, FIS, elektryka szyb, foteli, szyberdachu, pamięć foteli, BOSE 12 głośników (ori audi w tym 2 niskotonowe), zmieniarka ori audi 6CD, tiptronic 4biegowy (kod CML) - skrzynia na zimnym potrafi lekko przeciągać zmiany i poszarpywać (olej wymieniany ori z ori filtrem i uszczelką 5000km temu) Zawieszenie Wielowahaczowe standardowe audi (nie sportowe), auto dosłownie płynie, nic nie stuka ani nie puka, testowane szarpakami na stacji diagnostycznej, amorki wszystkie powyżej 78% sprawności Car Audio Oryginalne BOSE Audi, radio delta, 12 głośników (o nieznanej mocy ale brzmią ładnie a głośno ich nie ustawiam ), zmieniarka ORI-Audi 6CD - niestety bez MP3 Pamiętna podróż/przygoda Powrót ze świąt 2007/2008 i lądowanie w rowie (70 km/h na zakręcie i nagle za lasem gołoledź), kilka nieudanych kontr (dlaczego nie dałem gazu w quattro??? człowiek na błędach się uczy), naprawa 10000PLN (tylko ori audi częsci) - reflektory, zderzak, belka zderzaka, wzmocnienie przednie, wzmocnienia boczne, króćce podłużnic (same podłuznice nie ruszone), poducha silnika, napinacz rozrządu, osłony wewn. i zewn. rozrządu, chłodnica, obudowa filtra powietrza, nadkole wewnętrzne, rura wodna chłodnicy i kilka innych pierdółek Perspektywy Planowane (ale raczej nie za szybko) -opony letnie 18" (jakieś dunlopy 235 lub 245 ale nie więcej) + felgi 18" (oryginalne audi) -mozliwe że lekko rusze wydech )ale raczej wątpliwe) -pewne!! utrzymywanie auta w idealnym stanie na oryginalnych częściach audi Plusy i minusy pojazdu Plusy: -silnik = moc, dźwiek -automat = wygoda -ilośc miejsca = wygoda -wyposażenie = komfort -audio = bardzo fajne i głębokie brzmienie -bixenon = super oświetlenie -brak gazu = brak problemów -ASF = brak rdzy Minusy: -automat pewnie nie uniknie remontu w przyszłości (ale na razie spece od automatów automat.pl powiedzieli że spoko 100000km jeszcze zrobi i nie ma co na razie go ruszać) -potrafi sporo spalić -naprawa alu-karoserii droga (właściwie wymiana elementów bo nie dopuszczam szpachli i prostowania aluminium ) Osiągnięcia I: do 80 km (6200 RPM) II: do 130 km/h III: do 200 km/h IV: do 245-250 km/h (elektroniczne odcięcie) 0-80 km/h: około 5s 0-100 km/h: około 7,2-7,5s 0-200 km/h: około 24-25s Spokojnie mozna jechać ze stałą 200 km/h - w środku cicho i przyjemnie, spalanie wtedy na poziomie 14-16, obroty 4400-4500 Marzę o... Właściwie to audi spełnia moje wymagania, zonie chciałbym kupić jakieś Audi 80 B4 z quattro i automatem i bez gazu w nienagannym stanie Jakieś tam koszty obliczane kiedyś tam Zakup: 22900 22900 OC: 1404 1404 AC od kradzieży: 800 800 Tablice/Opłaty itd. 200 200 Podatek 2% 380 380 Wymiana opon: 66 66 Filtr powietrza: 50 50 Filtr paliwa: 70 70 Filtr kabinowy: 60 x 2 120 Wycieraczki: 100 100 Łożysko koła LP 220 220 Robocizna 60 60 Diagnoza komputerowa 70 70 Olej przekładniowy 80 x 12 960 Filtr ASB 278 278 Uszczelka ASB 112 112 Robocizna ASB 120 120 Filtr oleju 40 40 Olej 5w50 300 300 Wymiana oleju 10 10 Tarcze hamulcowe 215 x 2 430 Klocki hamulcowe kpl. 236 236 Dostawa hamulców 49 49 Wymiana hamulców 100 100 Szarpaki 20 20 Zarówki ksenonowe 12KK 140 x 2 280 Dostawa ksenonów 30 30 Żarówka stopu 1 1 Benzyna 6000 km 4.60 x 15 x 60 4140 Olej 6000 km 0.3 x 6 x 40 72 Podsumowanie: Zakup: 22900 zł Opłaty: 2784 zł Naprawy/serwis: 3722 zł Benzyna/olej: 4212 zł Podsumowanie2: Zakup: 22900 zł Wydano na samochód: 10718 zł Suma kosztów: 33618 zł A teraz czas na kilka zdjęć...... http://img528.imageshack.us/img528/3199/p1010156gp5.jpg http://img168.imageshack.us/img168/6132/p1010157rm4.jpg http://img242.imageshack.us/img242/4104/p1010158be2.jpg http://img242.imageshack.us/img242/269/p1010159kv0.jpg http://img242.imageshack.us/img242/5671/p1010160tr0.jpg http://img242.imageshack.us/img242/5470/p1010161yi7.jpg http://img178.imageshack.us/img178/5638/p1010162hd2.jpg http://img237.imageshack.us/img237/5759/p1010163om4.jpg http://img245.imageshack.us/img245/6155/p1010164hf4.jpg http://img237.imageshack.us/img237/6730/p1010165jf1.jpg http://img525.imageshack.us/img525/5859/p1010166nh9.jpg http://img245.imageshack.us/img245/7378/p1010167lt8.jpg http://img525.imageshack.us/img525/3908/p1010168gn2.jpg http://img245.imageshack.us/img245/6044/p1010170be1.jpg http://img245.imageshack.us/img245/9818/p1010175lw9.jpg http://img521.imageshack.us/img521/1549/p1010177xa3.jpg http://img237.imageshack.us/img237/4337/p1010180bp1.jpg http://img521.imageshack.us/img521/5156/p1010182je5.jpg http://img242.imageshack.us/img242/2408/p1010183du7.jpg http://img521.imageshack.us/img521/8152/p1010184mf1.jpg http://img242.imageshack.us/img242/1197/p1010185ay9.jpg http://img245.imageshack.us/img245/8787/p1010186nu6.jpg http://img244.imageshack.us/img244/4712/p1010187nf6.jpg http://img242.imageshack.us/img242/6237/p1010188cx7.jpg http://img242.imageshack.us/img242/3825/p1010191ia7.jpg http://img244.imageshack.us/img244/8763/p1010192yr4.jpg http://img242.imageshack.us/img242/812/p1010193pm3.jpg http://img245.imageshack.us/img245/4217/p1010194ei7.jpg http://img245.imageshack.us/img245/2291/p1010195jm7.jpg http://img242.imageshack.us/img242/9595/p1010196yb8.jpg http://img245.imageshack.us/img245/7127/p1010197qs5.jpg http://img245.imageshack.us/img245/5789/p1010198ng3.jpg http://img245.imageshack.us/img245/994/p1010201is2.jpg http://img242.imageshack.us/img242/7959/p1010202xd5.jpg http://img242.imageshack.us/img242/3566/p1010203yr0.jpg http://img245.imageshack.us/img245/5594/p1010204wh7.jpg http://img245.imageshack.us/img245/2939/p1010206kh1.jpg http://img242.imageshack.us/img242/5141/p1010207xy8.jpg http://img242.imageshack.us/img242/1139/p1010209uu0.jpg http://img87.imageshack.us/img87/9557/p1010210jf7.jpg |
Autor: | toms001 [ 26.sie.2008 09:27:09 ] |
Tytuł: | |
Automat zabierał tym autkom sporo wigoru |
Autor: | Morgi [ 26.sie.2008 13:55:55 ] |
Tytuł: | |
No w sumie mozliwe, ale jest wygodny i mi się narazie co podoba, planuję kolejne audi dla żony też z automatem więc to coś znaczy (oczywiście też z q) |
Autor: | Gustav [ 26.sie.2008 17:58:08 ] |
Tytuł: | |
nie mów mi że ramek nie posiadasz |
Autor: | Morgi [ 27.sie.2008 07:09:41 ] |
Tytuł: | |
Posiadam oczywiście, ale zdjęcia nie są najnowsze Na jakimś spcoie w łukowie są zdjęcia z ramkami |
Autor: | scob [ 29.sie.2008 21:53:45 ] |
Tytuł: | |
toms001 napisał(a): Automat zabierał tym autkom sporo wigoru
wszystkim, nie tylko tym. ale spóbuj się z nim od 70km/h Sam kupilem w tym roku automata (wcześniej jeździłem "pożyczonymi" - i nastepne też będzie samo biegi zmieniać. A8-ka ładna widać (i da sie wyczytac na forum) że świadomie jeżdżona. Takie auto to mój target na najbliższe max 2 lata. - wymiana B4-ki na D2, B5 zostanie wtedy jako "drugi" |
Autor: | kapalek [ 17.wrz.2008 13:25:39 ] |
Tytuł: | |
nie widziałem jeszcze tak obszernego opisu auta na żadnym forum to sie nazywa dbanie i pełna kontrola ps. wszytskie a8 d2 miały aluminowe nadwozie? |
Autor: | scob [ 23.wrz.2008 00:39:03 ] |
Tytuł: | |
wszystkie |
Autor: | OLD MORTON [ 22.mar.2009 23:38:12 ] |
Tytuł: | |
autko fajne,szczegolnie lubie jak wnetrze jest w jasnej kolorystyce mam tylko 1 pytanie,czemu piszesz "brak gazu-brak problemow"-czy te silniki/auta nie lubia gazu? pytam z ciekawosci,sam uwazam ze gaz jest dobry w kuchenkach i zapalniczkach.... |
Autor: | Morgi [ 23.mar.2009 13:45:28 ] |
Tytuł: | |
Te silniki się wspaniale gazują. Ale mi to niepotrzebne. robie małe przebiegi (rzędu 10-12 kkm / rok) więc po co mi dodatkowe przęglądy, regulacje i ewentualne problemy? |
Autor: | OLD MORTON [ 23.mar.2009 21:05:12 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): Te silniki się wspaniale gazują.
Ale mi to niepotrzebne. robie małe przebiegi (rzędu 10-12 kkm / rok) więc po co mi dodatkowe przęglądy, regulacje i ewentualne problemy? aha,spoko.....myslalem ze cos innego miales na mysli,jasne przy tym przebiegu nie mialoby to sensu najmniejszego.... pozdr |
Autor: | audik [ 23.mar.2009 21:16:51 ] |
Tytuł: | |
A8 jak A8 bez fajerwerków ale zdaje się, że tak ma być i właściciel zadowolony. I znowu napiszę fotele typ wołga i kierownica z A100 |
Autor: | 2rafal7 [ 23.mar.2009 22:16:49 ] |
Tytuł: | |
Fakt te fotele w A8 nie sa zbyt ładne tak samo jak kierownica, ale to kwestia gustu. fajne sa recaro, ale moim zdaniem mają koszmarne wykończenie z tyłu oparcia foteli przednich (oczywiście stetyczne wykończenie). |
Autor: | KaeS [ 23.mar.2009 22:58:29 ] |
Tytuł: | |
IMO ta kierownica "z setki" jest absolutnie najwygodniejszą fajerą audi do normalnej jazdy z jaką miałem okazje obcować - 4 ramienna z c5, 3 ramienne s-line nie lezą tak fajnie w dłoni. Podoba mi się Twoje a8, jak dobiję do 300kkm w pugu, to biorę się za poszukiwania a8/s8 z ostatniego wypustu, 4.2 ofcoz . Tak już trochę ot, to uwielbiam kierownicę z e39 w m-pakiecie, miód z benzyną, obszyta trójkolorową nicią, bardzo wygodne zgrubienia, skóra jakby zupełnie innej (lepszej) jakości niż w audi, wygodne przyciski(w tym tempomat!). Ta kierownica prowokowała mnie do dociskania gazu, tylko po to by móc założyć kontrę i czuć, że panuję nad sunącym bokiem autem. |
Autor: | Morgi [ 24.mar.2009 07:34:15 ] |
Tytuł: | |
Koledzy wszystko pieknie ładnie ale ludzie są rózni. Ja nie przywiązuje uwagi do kierownicy czy foteli. te co mam są w mojej opinii wygodne i wystarczające, naprawdę nie gonię za innymi. Raczej wyznaję serię, a jak pakować kasę w auto (czemu nie) to w celu utrzymania go w 100% sprawności. Co do tuningu czy przeróbek. Podobają mi się bixenony - są po prostu praktyczne (jasne i daleko świecą), zrobiłem je tak jak należy, w reflektorach ksenonowych, ze spryskiwaczami, ustawione na stacji diagnostycznej, barwa 4300K na oryginalnych palnikach (a nie chińskich) Jesli chodzi o przyszłe "mody" 9chociaćż to wcale nie są mody) to zamiast np. innej kierownicy czy foteli planuje kupić 8 nowych opon, w rozmiarze lekko za dużym: 245/55 R17 (zimowe i letnie), jakie firmy jeszcze nie wiem, może Dunlop? a może Pirelli? a może jeszcze inne. Chodzi mi też po głowie nowy komplet felg, też 17", najlepiej ori audi, ale chyba na razie sobie daruję Syberia czeka... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |