.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

NIESPODZIANKA AUDI 200 2.1 T 1986R.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=94836
Strona 1 z 2

Autor:  Blazer [ 26.lip.2009 07:34:23 ]
Tytuł:  NIESPODZIANKA AUDI 200 2.1 T 1986R.

Witam
jakies 2dni temu znalazlem na allegro 100 c3 avant sprowadzona z niemiec,jako ze sam nie moglem pojechac jej ogladac wyslalem brata.Brat pojechal ogladac auto i dzwonil do mnie stamtad,ze auto ma ogniska korozji,wytluczone zawieszenie i cos tam jeszcze nie pamietam.Podczas rozmowy mowil,ze te auto to lipa,ale gosc ma cos lepszego A200 2.1T automat 86r.Samochod sprowadzony z niemiec,wymeldowany w 98r.Auto nie odpalalo,blacha zdrowizna,wnetrze to samo na zegarze 170tys niby prawdziwe,silnik suchy opony zdrowe.Szybka decyzja i bierzemy,w najgorszym wypadku uszlachetni sie Setke.Facet mowil ze pompka paliwa nie dziala lub cos z elektryka.Porozkrecane sa tapicerki aby mial dojscie do przekaznikow od dolu.

Wczoraj auto przyjechalo na lawecie.Samochod posiuada oryginalny lakie,dach od slonca traci klar jest szorstki w dotyku,mysle ze polerka sie to wyczysci.Na karoserii kilka malutkich wgniotek.Auto dlugo stalo tarcze pordzewiale,ale proste i ladne.Blacha brudna(stary kurz i syf,do wyczysczenia) mylismy,ale trzeba powtorzyc i to mocno by polysku jej nadac.Wnetrze welury grube zero sladow zuzycia na jakimkolwiek elemencie foteli czy plastikow oraz kiery.Jedna dziurka na fotelu,ale to rozciecie.Motor krecil,ale nie odpalal.Zalalismy paliwem,obejrzeli okiem ludzie malo co wiedzacych na temat turbo.Filr powietrza byl rozkrecony,zaczelismy go skladac.Przeplywka do reki,a tu klapka sie nie rusza zasyfiala czyms.Wyczyscilismy ja popsikali odrdzewiaczem,zlozyli filtr.3krecenia i auto chodzi!!Najpierw jakby nie na wszystkie gary,ale pozniej rowniutko.Troszke kopcilo na poczatku,pozniej jzu mniej.Nic nie klepie,wkreca sie ladnie.Podjarany jestem ta 200 jak maly dzieciak prezentem.

Nie sprawdzalem dokladnie papierow,ale mam komplet.Musze sprawdzic czy mozna ja zarejestrowac i jaki koszt by najtaniej to zrobic.Chce by auto sie rozchodzilo,jesli wszystko bedzie chodzic jak nalezy to ja rejestruje.Boje sie by nie bylo miny,ze zarejstruje a po miesiacu sie cos skonczy i bieda bedzie.Nie znam sie an turbo ani na automacie.W aucie nie dziala obrotomierz(jak rozkrecali plastiku moze cos zrobili),wentylator sie nie zalaczyl gdy temp.doszla do 95stopni.Klamka jedna do wymiany,inne trzeba rozrzuszac.Szyby ciezko sie opuszczaja,2chyba w ogole,zamek centralny(o ile jest) nie domyka drzwi.Z wad to chyba wszystko co zauwazylem wczoraj.Mam nadzieje.ze wiecej nie ma i nei bedzie odpukac...

Najpierw sprawdze jak z papierami,a potem biore sie za nia.Powiedzcie na co zwrocic uwage z turbina i silnikiem,automate.Slyszalem,ze autoamty nie byly szalowe,ale naprawa nie droga.Jak z dostepnoscia czesci typu turbina intercooler,automat.Na poczatku poczekam,az sie rozchodzi pomierze cisnienia na cylindrach,pojade na przeglad ja przeczepac.Jak sprawdzic turbo i automat i ile daje cisnienia.

z wyposazenia to:
4szyby elektr
szyberdach korba
komputer
abs
halogeny
spryskiwacze na lampy
welury
wspomaganie
alusy
automat

podaje kilka zdjec nie najlepszych po umyciu.
dzieki za uwage i prosze o jkies wskazowki.CZytam tematy i po wpisaniu audi 200 mam ponad 1200 watkow,bede przeglac.pozdr



http://picasaweb.google.pl/pawelblazer/ ... aq2sq53QE#

Autor:  k1991 [ 26.lip.2009 10:12:37 ]
Tytuł: 

Szkoda, ze nie ma quattro i szkoda ze automat ;) Mimo to calkiem fajny samochodzik. Czekam na dalsze relacje z prac :D

Autor:  Adamer [ 26.lip.2009 20:28:47 ]
Tytuł: 

No gratulation :peace:
Fajna furka :D

Autor:  MichałBAJo [ 26.lip.2009 20:55:07 ]
Tytuł: 

Gratuluje mam nadzieje ze wszystko pójdzie zgodnie z planem i auto nie pójdzie na części tylko dalej będzie jeździło i cieszyło właściciela jeszcze przez długie lata

Pozdrawiam

Autor:  Miki_rde [ 26.lip.2009 20:56:40 ]
Tytuł: 

Z zewnątrz wygląda pięknusio ;) A co do tego rejestrowania... jest wypis w prawie polskim że auta wyrejestrowane przed 98r. można ponownie zarejestrować i to na 100000% ale czy jeszcze auto wyrejestrowane w 98.r się do tego zalicza ?? Trudno powiedzieć. Ale w każdym razie życzę powodzenia bo furka piękna :peace:

Pozdro.

Autor:  rodzynek [ 26.lip.2009 21:06:03 ]
Tytuł: 

Miki_rde napisał(a):
Z zewnątrz wygląda pięknusio ;) A co do tego rejestrowania... jest wypis w prawie polskim że auta wyrejestrowane przed 98r. można ponownie zarejestrować (...)


Hmm, a ja odniosłem wrażenie, że auto jest ściągnięte z Zachodu i jeszcze nie zarejestrowane w Polsce. W takim przypadku piszesz umowę kupna za granicą, deklarujesz datę wwiezienia do PL i opłacasz akcyzę. Nie ma limitu wiekowego.

Autor:  Blazer [ 26.lip.2009 21:40:30 ]
Tytuł: 

dzieki
auto sprowadzone,naprawde bylem w szoku jak ja zobaczylem.Szkoda ja psuc zawsze chcialem taka miec.Boje sie tej skrzyni i turba.Na co zwrocic uwage?

Autor:  ernieball [ 26.lip.2009 21:54:33 ]
Tytuł: 

Jeżeli doprowadzisz autko do serii to będzie następny rodzynek na AKP.
Życzę powodzenia.

Autor:  Miki_rde [ 26.lip.2009 22:09:27 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Miki_rde napisał(a):
Z zewnątrz wygląda pięknusio ;) A co do tego rejestrowania... jest wypis w prawie polskim że auta wyrejestrowane przed 98r. można ponownie zarejestrować (...)


Hmm, a ja odniosłem wrażenie, że auto jest ściągnięte z Zachodu i jeszcze nie zarejestrowane w Polsce. W takim przypadku piszesz umowę kupna za granicą, deklarujesz datę wwiezienia do PL i opłacasz akcyzę. Nie ma limitu wiekowego.
Mi się wydało że auto zostało sprowadzone, jeździło a następnie zostało wymeldowane. Ale ja nie wiem, nie moje auto. Ważne aby dało się zarejestrować i tyle. Powodzenia ;)

Autor:  Blazer [ 26.lip.2009 22:30:14 ]
Tytuł: 

w polsce nie bylo rejestrowanenapewno
gosc mowil,ze dosyc dlugo jezdzil za tym autem bo niemiec nie chcial sprzedac.Podobno niemiec ja wymeldowal i stala u niego.

Autor:  rodzynek [ 27.lip.2009 16:18:41 ]
Tytuł: 

Blazer napisał(a):
w polsce nie bylo rejestrowanenapewno
gosc mowil,ze dosyc dlugo jezdzil za tym autem bo niemiec nie chcial sprzedac.Podobno niemiec ja wymeldowal i stala u niego.


No to akcyza do zapłaty i już.
Jeżeli gość, który ma go z Niemiec ma umowę spisaną z Niemcem, to napisz taką umowę na nowo ze swoimi danymi i w miarę aktualną datą. Potem sznur na stację diagnostyczną na pierwszy przegląd (a przynajmniej odczytanie numerów) i wio do UC złożyć deklarację akcyzy (nie pamiętam oznaczenia). W międzyczasie do US w sprawie Vatu a potem z kompletem papierów do WK i gotowe.

Autor:  Blazer [ 31.lip.2009 05:46:01 ]
Tytuł: 

Po kilku dniach posiadania A200 zauwazylem kilka wad i niedomagan.
-za kazdym razem kiedy odpalam ja rano jest problem z rozruchem.Aby ja odpalic musze podniesc klapke przeplywki na wlaczonym zaplonie,aby dostala paliwa i potem strzal i chodzi.Tak sie kazdego dnia przy pierwszym starcie.Kiedy silnik juz sie uruchomi to po jakims czasie zaczynaja wzrastac obroty.Rosna powoli i staja na 1700.Obrotomierz,nie zawsze dziala czasem trzeba w niego puknac(nie zawsze pomaga).wentylator chlodnicy sie nie zalacza.Pod maska jest luznych kilka kosci i jeden wezyk,plstikowa rure zakleilem byla peknieta.(widoczne na zdjeciach).Gdzies tam na lakierze znajdzie sie malutki wgniotek i jakas ryska,ale tego bym nie robil.Korozji nie ma zadnej.Boje sie,ze cos z turbina z czasem wyjdzie i automatem,a tu juz moze byc placz.Jesli jej nie podolam to dam ogloszenie sprzedam lub wymienie na cos w avancie.Szukalem c3 lub c4 avant,trafilo sie 200.W najgorszym wypadku 100 c3 przerobie wizualnie na A200.

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/EBy ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/VXr ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/Irt ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/sQP ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/U9K ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/nSj ... directlink

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/IDp ... directlink

Autor:  szczuraz [ 31.lip.2009 12:37:17 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Miki_rde napisał(a):
Z zewnątrz wygląda pięknusio ;) A co do tego rejestrowania... jest wypis w prawie polskim że auta wyrejestrowane przed 98r. można ponownie zarejestrować (...)


Hmm, a ja odniosłem wrażenie, że auto jest ściągnięte z Zachodu i jeszcze nie zarejestrowane w Polsce. W takim przypadku piszesz umowę kupna za granicą, deklarujesz datę wwiezienia do PL i opłacasz akcyzę. Nie ma limitu wiekowego.


na Twoim miejscu spisał bym umowę z polakiem ... z tego co napisałeś to auto było wwiezione do Polski na staraych zasadach ( w czasach szlabanów i kolejek w Ludwigsdorfie ) . Mogło zostać to odnotowane w papierach i wtedy może być eine kleine problemik .

Autor:  rodzynek [ 31.lip.2009 20:31:49 ]
Tytuł: 

szczuraz napisał(a):
na Twoim miejscu spisał bym umowę z polakiem ... z tego co napisałeś to auto było wwiezione do Polski na staraych zasadach ( w czasach szlabanów i kolejek w Ludwigsdorfie ) . Mogło zostać to odnotowane w papierach i wtedy może być eine kleine problemik .


Może i tak, ale co z akcyzą? 7 dni na zdeklarowanie po przekroczeniu granicy. Chyba, że kupiona od Polaka za granicą i ściągnięta dopiero na dniach. Nie wiem czy to przejdzie. Swoją drogą nie sądzę, żeby coś było rejestrowane na granicy - od ładnych paru lat formalności załatwia się na UC wewnątrz kraju.

Blazer napisał(a):


Prawdopodobnie - czteropinowy czujnik temperatury z dołu króćca wodnego na głowicy (czujniki lubią padać, może dlatego jest tam teraz coś innego?)

Blazer napisał(a):


Nie dam głowy, bo trudno stwierdzić w którym to miejscu pod maską, ale czy w tym aucie są światła wsteczne (czyt. czy działają?) Może to wtyczka do wiązki skrzyni biegów.

Zamiast robić niewyraźne zdjęcia postaraj się odczytać kolory kabli i podać dokładną lokalizację wtyczki (i skąd wychodzi wiązka do danej wtyczki).

Autor:  Blazer [ 02.sie.2009 21:15:12 ]
Tytuł: 

dzieki za odpowiedz
swiatla wsteczne sa i dzialaja.
czujnik 3pinowy mam z coupe 2.3 czy to podejdzie w razie czego?
jutro sprawdze i okresle kable

co ze wzrostem obrotow?czym to moze byc spowodowane?

Autor:  Blazer [ 02.sie.2009 21:17:58 ]
Tytuł: 

Blazer napisał(a):
dzieki za odpowiedz
gdy bede pisac umowe i rejestrowac auto to na wlascicielaz briefu
swiatla wsteczne sa i dzialaja.
czujnik 3pinowy mam z coupe 2.3 czy to podejdzie w razie czego?
jutro sprawdze i okresle kable

co ze wzrostem obrotow?czym to moze byc spowodowane?

Autor:  cygaro-avant [ 11.sie.2009 19:26:20 ]
Tytuł: 

ernieball napisał(a):
będzie następny rodzynek na AKP.

Rodzynek jest TYLKO jeden w Klubie. Też z 200setą :)
A autko pięknie zachowane i oby było należycie traktowane.
Szkooooooda, że nie quattro....

Autor:  Blazer [ 11.sie.2009 21:59:38 ]
Tytuł: 

sprawdzalem papiery tej mojej 200 i mam tylko duzy Brief i ymeldowanie,malego nie ma.Wymeldowana 98r.,czy wtedy nie bylo malego briefu?i czy teraz na podstawie umowy wymeldowania i duzego briefu ja zarejestruje?Nie spieszy mi sie z rejestracja,autem nie jezdze.Codziennie ja odpalam i po podworku by sie nie zastala jest jezdzone.Opony sa oryginalne jak w papierach stan bieznika jak nowe,a miedzy bieznikiem w rowkach popekane ze starosci.

Rodzynek,sprawdzalem te wtyczki sa tak jak mowiles.Jedna od czujnika 4pinowego,a druga to od wstecznegoale manuala i nie jest podpieta.ja mam automat i mam swiatlo cofania.

czy zamiast 4pinowego zaloze 3pinowy?akurat 3pinowy mam w domu.nie wiem co tam jest wpiete.Dzis byl gosc u brachola i ja ogladal mowil o wtyczkach co to jest.

Autor:  Blazer [ 02.mar.2010 21:27:33 ]
Tytuł: 

wracam do tematu mojej 200 aby nie zakladac nowych watkow.

Sprawa ma sie tak,niedlugo wiosna i fajnie byloby pojezdzic innym autem.Auto od momentu zakupu nie ruszane,odpalane sporadycznie aby sie nie zastalo.Mialem taka sytuacje ok 1mc po zakupie,ze kiedy autko sobie pracowalo na wolnych obrotach,dodajac gazu silnik zgasl i nie zapalil wiecej.Krecilismy ja lapala,juz dym nawet zaczynal leciec,ale nie zapalilo.Paliwo zalewa silnik,w oleju podniosl sie poziom.
Nie ruszalem jej az do lutego,podczas krecenia samochod zapalil i po 2 minutach zgasl.kiedy chodzil to kopcil jak podmiejski.

Nie wiem co moze byc,a chcialbym tym jezdzic juz wkrotce.Czy isnieje mozliwosc,ze w przeplywomierze nie nadal klapka sie zawiesza oraz zapchal sie rozdzielacz od syfu w zbiorniku?To takie domysly i gdybanie,nie smiejcie sie.Ten rozdzielacz wydaje mi sie ze moze mial by jakis sens.Mam mozliwosc zalatwienia rozdzielacza z 2.1 ale bez turbo.Czy te rozdzielacze z 2.1t i 2.1 sa takie same?

czy to moze cos innego ? pomozcie prosze

Autor:  Blazer [ 06.mar.2010 06:49:13 ]
Tytuł: 

Blazer napisał(a):
wracam do tematu mojej 200 aby nie zakladac nowych watkow.

Sprawa ma sie tak,niedlugo wiosna i fajnie byloby pojezdzic innym autem.Auto od momentu zakupu nie ruszane,odpalane sporadycznie aby sie nie zastalo.Mialem taka sytuacje ok 1mc po zakupie,ze kiedy autko sobie pracowalo na wolnych obrotach,dodajac gazu silnik zgasl i nie zapalil wiecej.Krecilismy ja lapala,juz dym nawet zaczynal leciec,ale nie zapalilo.Paliwo zalewa silnik,w oleju podniosl sie poziom.
Nie ruszalem jej az do lutego,podczas krecenia samochod zapalil i po 2 minutach zgasl.kiedy chodzil to kopcil jak podmiejski.

Nie wiem co moze byc,a chcialbym tym jezdzic juz wkrotce.Czy isnieje mozliwosc,ze w przeplywomierze nie nadal klapka sie zawiesza oraz zapchal sie rozdzielacz od syfu w zbiorniku?To takie domysly i gdybanie,nie smiejcie sie.Ten rozdzielacz wydaje mi sie ze moze mial by jakis sens.Mam mozliwosc zalatwienia rozdzielacza z 2.1 ale bez turbo.Czy te rozdzielacze z 2.1t i 2.1 sa takie same?

czy to moze cos innego ? pomozcie prosze


moze ktos sie wypowiedziec,bardzo mi zalezy

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/