.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 B6 1.8T Reanimowane by designer
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=95536
Strona 1 z 3

Autor:  designer [ 21.sie.2009 23:07:24 ]
Tytuł:  A4 B6 1.8T Reanimowane by designer

Witam,

Nadszedł w końcu czas żeby przedstawić moją A4 1.8T 163KM. Postanowiłem ją pokazać i opisać historię reanimacji. To drugie Audi w domu – pierwszym jest S6 C5 4.2 V8

Autko w momencie zakupu przez mnie ( marzec 2009 ) miało na liczniku 262000 km i właściwie do tego czasu jeździło jako auto jakiegoś managera w Niemczech ( w Polsce od listopada 2008 w rękach Ivo ). Na bieżąco było serwisowane w ASO ( to akurat plus ), ale miało też kilka minusów osobiście mnie denerwujących :

- ramiona wycieraczek „oblazły” z czarnej farby i widać było gołe aluminium;
- wypalone dziury po papierosach na fotelu kierowcy
- przetarta skóra na fotelu kierowcy ( przebieg zrobił swoje )
- wytarty włącznik świateł.
- brak dekielków na felgach

Na dodatek w pewnym momencie padł silnik wycieraczek przednich, więc wymieniłem przy okazji te obdarte pióra wycieraczek. Potem jednodniowa wizyta u tapicera, włącznik nówka i dekielki z Allegro i wydawało się że auto już bliskie ideału…..

Ale pojawił się największy problem. Auto kopciło na biało na zimnym silniku i nie była to para wodna jak mi sugerowano ( śmierdziało spalonym olejem ), a bagnet był suchy jak pieprz. Dodatkowo kilka błędów w silniku ( głównie katalizator, sondy lambda, doładowanie itp. ). Wykonałem logi, wrzuciłem na kilka forów, byłem na hamowni w VTG, ale mimo wielu diagnoz ( ubytek płynu chłodniczego przez uszczelkę głowicy, lambdy do wymiany, N75 do wymiany itp. ) objawów nie udało się zlikwidować. Dopiero wizyta u mechanika, rozebranie góry silnika i dodatkowo pomiar ciśnienia na cylindrach dał diagnozę -> nieszczelność, olej w nadmiernej ilości spalany w silniku. Do wymiany pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelka pod głowicę ( z planowaniem ). Czyli mini remont silnika :/ . Tak np. wyglądały uszczelniacze:

Obrazek

Wszystkie części ori z ASO. Zdjęcia z operacji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji pobytu w warsztacie dokładki zostały pomalowane na kolor:

Obrazek

Cała operacja trwała 2 tygodnie, ale warto było. Po zabiegu zero dymku :diabel: . Pozostała jeszcze kwestia katalizatora, bo błąd wrócił po 3 dniach. Zakupiłem na Allegro lekko używany. Po wyjęciu starego okazało się, że prawie cały wkład jest skruszony i lata w środku bezwładnie ( uszkodził przy okazji jedną z sond ) – jednym słowem masakra. Szybka wymiana i w końcu spokój.

Mogłem się teraz zająć wyglądem zewnętrznym autka. Dokładki miałem już w kolorze, więc czym prędzej pobiegłem do ASO i zamówiłem listwy drzwiowe od S4 i czarne grille ( maska i zderzak ). Efekt poniżej:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Autko nareszcie jeździ i wygląda jak trzeba. Kilka słów o wypasie poza standardem:

1) Ori:
- Pakiet S-line wewnątrz
- Zawieszenie – 20 mm
- Sportowe półskórzane fotele z pompowaniem odcinka lędźwiowego
- Koła 17” wzór S-Line
- Szyberdach
- Wszystkie szyby elektryczne


2) Dołożone:
- Xenony 5000K
- parktronik tył
- dokładki na kolor
- listwy S4
- czarne grille

Plany na przyszłość:
- chip u Andrzeja Poniedziałka :580:

Na dzień dzisiejszy jedynym minusem ( niestety nie do dorzezania ) autka jest brak quattro. Gdyby nie to byłby to ideał. Na całe szczęście jest siostrzyczka, która na wypad na narty jest idealna. A „czwórka” nie się kula po mieście….. Amen.

PS A i tak cały czas rozglądam się za RS4 B5

Autor:  2rafal7 [ 22.sie.2009 07:40:31 ]
Tytuł: 

Na dzień dobry remont silnika, troche bolesne :/. Ogółem fajna, ale faktycznie brak quattro to druga rzecz na "nie" :peace:, jednak z drugiej strony po co q do miasta?. Ogółem fajne autko.

Autor:  yooo25 [ 22.sie.2009 08:30:07 ]
Tytuł: 

fajne auto ale z tym silnkiem to nie było miłe... :( Głowice jeszcze ale wymiana pierścieni :(, to po czasie nie ponowi się :?: w jakim stanie były tuleje :?:

Autor:  emge [ 22.sie.2009 10:40:51 ]
Tytuł: 

No początek niemiły, ale za to powinien być na dłużej spokój z autkiem :) Zdrowa sztuka, fajne te eSowe dodatki.

Autor:  kontestator [ 22.sie.2009 10:57:53 ]
Tytuł: 

histeryzujecie, ze na początek remont silnika jest nie miły. jeśli auto kupujesz dla siebie i masz zamiar nim trochę pośmigać a fura ma juz troche przejechane tak jak w przypadku designera to wypada zrobić to i owo a nie ograniczyć sie do wymiany płynów, olei, i rozrządu.
bo wcześniej czy później chociażby powyższe uszczelniacze zaworowe z racji wieku i przebiegu zaczną parcieć wiec lepiej zrobić coś raz a porządnie.
a później mieć z bani jakieś dymienie i inne stuki i puki
ktoś powie, że po zakupie fury już nie ma na to kasy, no cóż to sprzedaj i kup fiata ;)

designer napisałeś
Cytuj:
Do wymiany pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelka pod głowicę ( z planowaniem ).


prowadnic zaworowych nie robili?

niepotrzebnie traciłeś kasę na hamownie, od razu trzeba był sprawdzić ciśnienie na cylindrach podczas zakupu i diagnoza byłaby szybsz i tańsza


ale teraz po robotach to już będziesz sie cieszył i powoził tą piękną sztuką, gratuluje zakupu. szerokości i przyczepności :piwo:


2rafal7 napisał(a):
:, jednak z drugiej strony po co q do miasta?.

do sprintu spod świateł na mokrej nawierzchni ;)

Autor:  myszon90 [ 23.sie.2009 10:18:15 ]
Tytuł: 

Ja tam bym się delikatnie mówiąc wqr..ł jakbym zaraz po zakupie samochodu, młodego samochodu za niemałe pieniądze, musiał robić silnik.... :< :<
Samochód b.fajny, ładny......i nie dramatyzujcie, że to ośka....

Autor:  sebolec [ 23.sie.2009 11:50:19 ]
Tytuł: 

Designer, Twoje auto świetnie wygląda. Podziwiam Cię za dbałość o detale i już wiem, dlaczego niedawno napisałeś, że nie tracisz wiele odsprzedając swoje samochody - w końcu oddajesz je w lepszym stanie niż trafiają w Twoje ręce. Czarne elementy dają fantastyczny efekt.

Jeszcze słowo odnośnie zawieszenie - czy aby na pewno jest to standardowy s-line -20mm, a nie coś więcej? Wydaje mi się, że bardzo nisko siedzi.

Autor:  designer [ 23.sie.2009 16:08:41 ]
Tytuł: 

Panowie,

dziękuję za miłe słowa. Naprawdę dużo serca ( nie wspominając o kosztach ) włożyłem w to auto żeby doprowadzić je do takiego wyglądu, chociaż i tak nie było strasznym sztruclem jak na swój przebieg.

Co ja zrobię, że nie lubię jeździć zaniedbanymi autami :): :?: Także nie było przebacz - trzeba było płacić i płakać :):

Rzeczywiście przyznaję, że na początku była mała załamka jak się o tym dowiedziałem i byłem na siebie zły, że może zbytnio zaufałem przy kupnie ( VAG nic nie pokazał !!! ) i nie prześwietliłem auta jak należy.... Ale stało się, trudno.

Co do reszty osprzętu w silniku to poprosiłem przy okazji wybebeszania wszystkiego o sprawdzenie reszty rzeczy i ponoć wszystko jest ok. Na potwierdzenie tego faktu jest to że WSZYSTKIE uszczelki ( oprócz tej pod głowicę oczywiście ) udało się odzyskać i co wiecej użyć ponownie :peace: bo ich stan był nienaganny. Wymieniłem dodatkowo oliwę na nową.

Auto jest napewno przejściowe tzn planuję nim pojeździć max rok do półtora. Generalnie patrzę po RS4 B5 ( bo mimo wszystko 2.7 BiT jest bardziej ekonomiczne do miasta niż V8 ) i jak trafi się ładna sztuka to B6 pójdzie prędzej pod młotek niż eSa. Ale napewno tanio go nie oddam :diabel:

Autor:  2rafal7 [ 23.sie.2009 16:22:05 ]
Tytuł: 

No myśle, że w RS4 zmieścisz się w 15-16l po mieście.

Autor:  designer [ 23.sie.2009 16:25:27 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
No myśle, że w RS4 zmieścisz się w 15-16l po mieście.


No właśnie, B6 pali 12-13 więc te 15-16 nie ma tragedii. Co innego eSa 22 FIS pokazuje :/ :/ :/ i dlatego stoi narazie w garażu i odpalam ją tylko w weekendy żeby się nacieszyć na cały tydzień :peace:

Autor:  j@cek [ 24.sie.2009 08:15:28 ]
Tytuł: 

Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach :): :):

Autor:  designer [ 24.sie.2009 09:32:44 ]
Tytuł: 

j@cek napisał(a):
Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach :): :):


Pamiętam, pamiętam. Jak wrócę z wakacji wezmę się i za to :): Może i fele "psiknę" na czarno? Zobaczymy....

W pierwszej kolejności chip, a potem polerka lakieru i cała reszta :peace:

Autor:  maciu [ 24.sie.2009 09:50:33 ]
Tytuł: 

z takim zapałem do auta które ma być na półtora roku to byś
kupił coś z duszą, wyglądem itp. i restaurował a nie takiego kloca ;)

Autor:  designer [ 24.sie.2009 10:28:25 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
z takim zapałem do auta które ma być na półtora roku to byś
kupił coś z duszą, wyglądem itp. i restaurował a nie takiego kloca ;)


:): Nie jestem zwolennikiem grzebania przy starych sztruclach - ani mnie to nie kręci ani one mnie nie kręcą, ale tak jak piszę cały czas patrzę na ogłoszenia i jak tylko trafi się ładna sztuka ( np RS4 ) to "kloc" idzie do żyda :peace:

Autor:  maciu [ 24.sie.2009 10:38:44 ]
Tytuł: 

qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka :peace:

Autor:  designer [ 24.sie.2009 10:41:00 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka :peace:


Przecież RS4 B5 to klasyk :!: :peace:

Autor:  2rafal7 [ 24.sie.2009 16:38:25 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
maciu napisał(a):
qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka :peace:


Przecież RS4 B5 to klasyk :!: :peace:


Dokładnie, RS4 to "młody klasyk". Teraz spotkac na ulicy taką to naprawde cięższko, po Łodzi jeździ jedna czarna rs4 B5. Chodzą słuchy, że B5 ma lepsze "kopyto" od B7 :peace:

Autor:  sebolec [ 24.sie.2009 18:45:24 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
j@cek napisał(a):
Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach :): :):


Pamiętam, pamiętam. Jak wrócę z wakacji wezmę się i za to :)


Jeszcze za tę chromowaną listwę na tylnym zderzaku się weź. ;)

Autor:  designer [ 24.sie.2009 20:42:08 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
designer napisał(a):
maciu napisał(a):
qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka :peace:


Przecież RS4 B5 to klasyk :!: :peace:


Dokładnie, RS4 to "młody klasyk". Teraz spotkac na ulicy taką to naprawde cięższko, po Łodzi jeździ jedna czarna rs4 B5. Chodzą słuchy, że B5 ma lepsze "kopyto" od B7 :peace:


Ciężko też kupić w Polsce ładną sztukę - liczę że w końcu się uda :peace: bo sprowadzenie ładnej sztuki z DE to koszty rzędu 100k zł przy zakupie za 19-20k ojro :/ :/ :/ Pieprzona akcyza.....

Ale nie o tym ten wątek :):

Autor:  maciu [ 25.sie.2009 10:24:29 ]
Tytuł: 

designer napisał(a):
maciu napisał(a):
qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka :peace:


Przecież RS4 B5 to klasyk :!: :peace:


kupisz takiego do reanimacji? :P ;)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/