Jestem tutaj od "jakiegoś" czasu ale dopiero teraz wpadło mi do głowy że mogę wam pokazać moją Niuńkę:-)
A tak to się wszystko zaczęło.....
Co do samej Niuni:
- Audi 80 B3 09.1990r
- Silnik 1.8s PM 66kW (90KM) Mono-Jetronic
- Skrzynia biegów Akm
- Wnętrze N0A/ AP
Wyposażenie serii:
- Szyber dach
- Centralny zamek
- podgrzewanie zamków
- Prokon Ten
- Wspomaganie
- Halogeny
- Regulacja wysokości świateł
- Audi Sound System
Od zakupu autka z serii na "moje" zmieniło się:
- felgi alu Ronal 6JX/H2/14 (teraz są zimowe kółka – czarne kołpaki + stalaki;)
- sprężyny obniżające -40mm Eibach
- lampy tylne Hella Black z jednolitą blendą
- oryginalne, przednie kierunki zastąpiły nowe białe
- przednie drzwi zostały uzbrojone w boczki z MDF'u w których założone są głośniki Blaupunkt THc 172 ("17 z tweeterami)
- w tylną półkę po wendrowały głośniki Phonocar 2741 ("17) w zamian za standardowe "13 ale tweetery z Audi Sound System'u zostały
- jednostka sterująca to Pioneer DEH 2900MP
- na kierownicę trafił czarny pokrowiec z polskiej skóry
- mieszek skrzyni biegów został zmieniony na czarny, skórzany S2 Look
- pod maskę trafił stożek
- w konsoli zamiast półeczki na papierosy wspiera mnie w czasie mrozów termometr z zegarem (temp. wewn. zewn. czas itd. notabene czerwone podświetlenie)
- do zamka centralnego dołączył jego sterownik z kluczykiem "scyzorykiem"
- oryginalny grill zastąpiłem jedno żebrowym z włókna i bez znaczka
- reflektory dostały minimalne brewki pod kolor grilla
- emblematy z tylnej klapy lśnią teraz czarnym matem
- w desce rozdzielczej znalazł też miejsce automatyczny włącznik świateł LATO/ZIMA (ZIMA- włącza światła kiedy alternator daje prąd większy niż 14V; LATO- włącza światła kiedy robi się ciemno na zewnątrz auta - czujnik zmierzchu)
- a w nogach kierowcy i pasażera znajdują się świecące delikatnym czerwonym kolorem diody SF
- Naklejka Eibacha trafiła nad lusterko środkowe
-W bagażniku skrzynia basowa 41l z głośnikiem "12 i piecykiem 330W
Co zamierzam jeszcze zmienić/zrobić:
- elektryczne sterownie szyber dachem -
JEST
- założyć reflektory soczewkowe
- zderzaki z Coupe -
Przód + tył Kamei
- felgi na "15 -
SĄ
- delikatny spoilerek/listewka od B6
- zmiana zabudowy kufra
JEST
- BRA
JEST
- malowanie listew dookoła auta + lusterek na czarny mat
- zmiana wnętrza na satynę bądź welur
- "powyciąganie" wszystkich wgnieceń "po parkingowych"
- fele 16"/7,5"
- rezanie podłokietnika
- nowy wzmacniacz pod przedni zestaw
- doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego+
Na razie to na tyle…
Czekam na konstruktywne uwagi dot. mojej Niuni:]
EDIT 15/11/2008r:
Dawno już nie miałem czasu na aktualizacje…
Teraz jednak przyszłą ta chwila. Co się zmieniło:
- Na początku Niuńka wyglądała tak (po prostu seria – jedynie kołpaki pomalowane na czarny mat)
- doszły czarne lampy z blendą Hella
- z przodu kierunki stały się białe, znaczek czarny, i trafiły ori felgi
- scyzoryk
- we wnętrzu zagościło radio Pineer DEH-2900MP iwzamian za kieszonke nad nim wrezany termometr z zegarkiem <mikolaj>
- w półkę powędrowały głośniki Phonocar Y-line 165mm
- z przodu zagościły zakupione Taszki i zestaw Blaupunkta THc 172
- w kufrze pojawiła się skrzynia BR z głośnikiem Hollywood /nie pamiętam już modelu/ i wzmacniacz Ultimate TA2160 – Phonocary zostały wymontowane
- HU się zmieniło na Kenwood’a KDC-W4737U + pendrak od Super Talenta 8GB
- w bagażniku pojawiła się zabudowa własnej konstrukcji ze skrzynią 30l Closed
- zmieniłem kierunki na dymione, pomalowałem ramki reflektorów na czarny mat i wstawiłem grill bez znaczka
- miejsce piecyka Ultimate zajął Axton C408 a Hollywood się spalił i w jego miejsce trafił Crunch FatBoy DS12E
- z przodu kierunki zmieniły się na dymione a ramki reflektorów pomalowałem na czarny mat
- ramka klubowa niestety znikła zza tylnej rejestracji która musiała zostać koniecznie wytłumiona…
- Wytłumione zostały drzwi i co nieco bagażnik, do którego wróciła skrzynia BR
AAA i zamiast ori lampki w bagażniku zamontowana została jarzeniówka 8W z włącznikiem na "pstryczku"
- w drzwiach zamontowane zostały nowe Taszki własnej produkcji i głośniki Rainbow SAX
- Kena zastąpiło SONY CDX-GT929U
- w słupki wmontowałem gwizdki /słupków jeszcze nie zdążyłem obszyć…/
- w kokpit nad schowkiem został zainstalowany Ultimate TA2160
- gdzieś międzyczasie doszła kierownica od cabrio
- ori elektryczne sterowanie szybra
- płaskie wycieraczki Alca
- podświetlenie SuperFluxami w nogach kierowcy, pasażera i schowku konsoli w kolorze czerwonym, jak i obklejone wszystkie żarówki we włącznikach i desce rozdzielczej + termometr w miejscu półeczki; biłae SFy lampce podsufitki i w lampce w komorze silnika
- i białym w nogach z tyłu
/zdjęcia podświetlenia nie oddają prawdziwego efektu…/
- dodatkowe gniazdo zapalniczki
- siłownik maski
- przednia dokładka zderzaka od 16v pomalowana w kolorze czarny mat
- ori wytłumienie /nie mam jeszcze fotki/
- Radio CB Uniden 520XL + antena magnesowa President ML145
Ufff trochę się tego nazbierałooooo….
Tutaj link do galerii ze zdjęciami z małej sesyjki z 14.11.2008r
http://picasaweb.google.com/Oofol31/Fall2008#
Czekam na komentarze!!!
AAA!!! I pozbyłem się tego cudownego, odblaskowego paska biegnącego równolegle do listew bocznych i uszczelki maski która była okropnie pofałdowana... I tak pewnie mi się coś jeszcze przypomni
A oto ori wytłumienie maski
EDIT:
Sony jednak pożegnało się z moim wnętrzem a jego miejsce zajął jubileuszowy model Kenwood XXV-01D 25th Aniversary
I na końcu tłumika zagościła wypolerowana końcówka od B4:
Prace pomimo zimy idą dalej do przodu <mikolaj>
Kolejne gadżeciki czekające na półce:
A użyte będą do tego /zrobiona dopiero do połowy - szprychy też się będą świeciły :mrgreen: i zapomniałem założyć dekielka.../ :
EDIT 2901.09
Dzisiaj dorezałem sobie panelik na włączniki jak i wrezałem w deskę rozdzielczą antenę GPS
/włączniki służą do włączania: GPS, auto włącznika świateł zima/lato/zmrok, podświetlenia podłogi i zapasowy/
Link do rezania:
http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=26037
EDIT 4/04/09:
Gdzieś tam po utracie danych zniknęła wzmianka o zrezanej ori półce z roletą - rezanko polegało na zaślepieniu otworów na głośniki /żywica i włókno szklane/ oraz zmianie ori szarego filcu na nowy czarny:
Oraz rezanko słupków przednich:
Następnie dorezałem diodowe oświetlenie kufra zamiast neonówki /20 diod SuperFlux o ciepłej barwie w jednym panelu jak główne oświetlenie + dwa panele po trzy diody SF w bocznych schowkach o barwie czerwonej podłączone do krańcówki przez dodatkowy włącznik/:
A tu najświeższe fotki z nowym felunkiem /szprychy firmy LM 7"/15" z gumami Nokian NRV 195/50/15/ i po woskowanku 8-)
A tutaj dwie nowe fotki - powrócił customowy grill - wiem, wiem usłyszę teraz znowu słowa krytyki ale on mi się podoba <urodziny>
EDIT:
Po zastanowieniach na próbę odziałem zamek klapy taśmą termokurczliwą
EDIT:
Właśnie zamontowałem obudowę filtra kabinowego pod filtr K1004 /dzięki Krystian
/+ filterek węglowy
EDIT 9.07.09
Początek nowej zabudowy. Powstałą nowa skrzynia o większej pojemności i z refleksem - tunel o dł. 47cm, szer. 68.4cm, i prześwicie 3cm.
Część starej zabudowy po modyfikacjach będzie zaadaptowany do nowej;-)
A tak zaczyna to jakoś powoli wyglądać:
Przede mną jeszcze sporo roboty ale mam nadzieję że efekt mnie tym razem zadowoli - dźwiękowo jest poprawnie ale teraz zostaje efekt wizualny i praktyczny
EDIT27.07.09
Dzisiaj stwierdziłem że mam już dość tych czarnych, biednych wyściółek w schowkach i wyścieliłem je alcantarą:)
/Zdjęcia robione niestety w garażu dlatego taka słaba jakość.../
EDIT: 31.07.09
Wreszcie zawitała tylna dokładka - po około dwu miesięcznym leżakowaniu:
EDIT: 4.08.09
Kolejne graty do mnie dotarły:
Niedługo montaż i na pewno zagoszczą SF'y i mały tuning <mikolaj>
Tak wyglądają lampki zamontowane:
A tutaj bonus:
Jak by ktoś nie wiedział co jest bonusem - dorezałem sobie warsztat dookoła Niuńki <piwo>
EDIT 12.08.09:
Dnia dzisiejszego o godzinie 17.15 na liczniku mojego zadziora wybiło 300.000km <piwo>
Autko jak dotąd spisuje się niezawodnie i bezawaryjnie
Oby tak dalej:-)
EDIT 3.09.09:
Po krótkiej przerwie kolejne mody.
Z racji iż moja trójramienna kierka się już troszkę poobcierała postanowiłem ją odnowić ale nie obszywjąc jej na nowo bo to okropnie (jak dla mnie) wygląda. Zastosowałem chemię i tak wygląda:
Sorki za jakosć -jakoś mi się ISO przestawiło w aparacie...
Do tego doszło kilka małych drobiazgów ale pochwalę się jedynie dwoma wartymi uwagi:
1. Przeniosłem przycisk otwierania szyberka w tunel środkowy, używając do tego ori przycisku do el. szyb i części lampki podsufitki jako ramka
2. Do niedawno zakupionych lampek w podsufitce zamontowałem jak zawsze diody SF (po 4 w lampkę;-))
Na dzisiaj to na tyle:-)
EDIT 4.09.09:
Dzisiaj stwierdziłem że trzeba coś zrobić z postojówkami...
Zimno białe jakoś mi nie leżały do końca więc postanowiłem z racji tgo iż zalega u mnie kilka pomarańczowych SFów sklecić coś "innego":
Może się podobać może nie inne aspekty mnie nie interesują - mi się podoba - do tego mocno żółte żarówki będzie gicior <ok>
EDIT 6.09.09:
Trzy fotki naszych niuniek <piwo>
EDIT 3/10.09:
Dzisiaj zagościł pod kierownicą nowy pająk - tzw. przełącznik zespolony
Przełącznik full opcja tzn z obsługą AC/BC i tempomatu :mrgreen:
O ile reszty gratów do tempomatu szukam to AC/BC już niebawem zagościiii 8-)
Jak na razie wygląda to mniej więcej tak (przepraszam za jakość zdjęć ale robione po ciemku...)
EDIT 5.10.09
Co prawda nieco przestarzałe (ma dwa tygodnie już) i mało kreatywne rezanie ale chyba jedyne w swoim rodzaju bo podwójne rezanie nagrzewnicy:-)
Rezanie miało miejsce w 90tce kolegi Kermit85 i mojej:
Grzegorz:
Miejsce zbrodniiiiii:
EDIT 8.10.09:
Dzisiaj zapukał do mnie listonosz i przyniósł paczuszkę ze Zgorzelca z wiadomą zawartością: AC/BC <mikolaj>
Dzisiaj się będzie działo <piwo>
EDIT 9.10.09:
Stało co się stać musiało...
Dzisiejszego dnia zasiadłem do autka, wybebeszyłem kierownicę, plastiki, pająk, zegary i zabrałem się do grzebania przy wiązkach. Na celu oczywiście było podpięcie AutoChecka i BoardComputer'a.
CO by wszystko wyglądało schludnie i w miarę seryjnie postanowiłem nie ciąć kabli, rozebrałem ori wtyczki i po dolutowywałem przewody w nich. Do AC jak i BC potrzebne były również wtyczki którymi jednak nie dysponowałem, więc dużo nie myśląc złapałem zalegającą w domu (w zasadzie w elektronicznym nie było nic odpowiedniego do kupienia) taśmę ATA, połamałem mocowanie taśmy we wtyczce i odciąłem taśmę od styków - które okazały się stosownej grubości do moich potrzeb.
Po przemyśleniu wszystkich akcji okazało się iż muszę pociągnąć dodatkowe przewody z komory silnika od czujników oleju...
Nie dysponowałem również ori wtyczką do manetki ale tutaj było już wystarczająco miejsca aby przylutować doń przewody.
Po podłączeniu okazało się iż autko żyje!!! AC zadziałał wyśmienicie, BC pokazuje (bez kalibracji) prawie idealnie, jedyne czego brak to czujnika płynu spryskiwaczy szyb i przekaźników od lamp - ale i to się znajdzie z czasem;-)
A tutaj kilka fotek z pracy i efekty;-)