.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=99456
Strona 1 z 2

Autor:  guziq [ 21.sty.2010 17:25:24 ]
Tytuł:  Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS

Dzisiaj, po pierwszej przejezdzce, przebiegającej bez komplikacji mogę opublikowac projekt.

Auto kupiłem od pierwszej włascicielki - Polki mieszkającej pół życia w Belgii gdzie kupiła samochód z salonu. Na stare lata wrocila do Polski. Po smierci męża, postanowiła sprzedać auto (a sobie kupiła Golfa V). Potem kupiłem je ja za całe 1700zł. Miało nawet katalizator, załozony juz w polsce, w 98 roku.
Na poczatku, zeby jakkolwiek sie nim poruszac zmienilem sprzeglo na niskobudzetowego STATIMa za cale 200zł. Troche nią pojezdziłem, potyrałem po szutrach itp. W miedzyczasie robiłem eSke. Gdy miałem już dupowóz, na warsztat wpadła 90. Przedtem jeszcze zaliczyłem sprawdzanie geometrii w warsztatcie u robs -a. Okazało sie ze lewa podłóznica jest cofnieta. Róznica miedzy kołami z lewej i prawej strony wynosila 4.5 centymetra, a na aucie nie bylo sladów zadnego dzwonu. Starsza pani (ew jej mąż) przywalili w cos kołem od strony kierowcy i wciagnelo cala podłóżnice do srodka. Prostowanie na ramie (350zł) załatwiło problem i wyrównało rozstawy kół z lewej i prawej strony.

Mogłem juz brac sie za robote. Prace trwały od 22 grudnia. Wyjechał orginalny silnik KV, i zaczałem podpasowywac ABZ. Na + musze zaliczyc to, ze w komorze silnika jest wiecej miejsca niz w S4. Zarówno od strony grodzi, jak i przy podlóżnicach (miesci sie bez problemu podstawka z filtrem oleju).
Akumulator trafił do bagazanika, stare mocowania poduszek zostaly wyciete, przestawione zostalo serwo (zachaczało o glowice pompą hamulcową), wyleciała równiez pompa od ABSu (nie bylo na nia miejsca). Dodatkowo musiałem przerobic prawe mocowanie stabilizatora (odciac i przespawac obok). Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz, czyli z przodu, przed silnikiem (chlodnica jest od Audi 100 C3 2.5TDi, zalozona do gory nogami). Potem trafi do bagaznika chlodnica od BMW 2.5 TD (swoja drogą wielka ku*wa).
Silnika pracuje, tradycyjnie juz, na Vemsie. Było sporo problemów z pojawiajacymi sie regularnie trigger errorami, jednak definitywne pomogla zmiana firmware-u.

Auto chodzi na domyslnej mapie ktora dostalem z USA. Nie jest wystrojone gdyz warunki nie pozwalaja na jakikolwiek przyspieszanie (nie mam trakcji na pierwszych 5 biegach (z 5 dostepnych :twisted: ). Opony zimowe, 195mm z bieznikiem 7mm. Musze poczekac az sie ociepli. W miedzyczasie bede mogl ogarnac reszte elektryki (obrotomierz, temp wody, cisnienie oleju) i wyszykowac nowy warsztat.

Do zrobienia zostalo jeszcze cale zawieszenie, pomijajac wymiane wszystkiech elementów gumowo - metalowych, nizsze sprezyny i amory B8, hamulce (od 2.8 - juz czekaja w garazu) oraz zawieszenie ukladu napedeowego (tutaj czekam na sztywne elemnty od DeSa).
Kilka fotek - narazie tylko tyle, zreszta nie ma tak naprawde co pokazywac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  emge [ 21.sty.2010 18:00:05 ]
Tytuł: 

no, znowu konkrecik. Brawo.

Autor:  Adamer [ 21.sty.2010 18:04:52 ]
Tytuł: 

No gratulacje.. :D
Podobają mi się bardzo takie niepozorne autka które wyglądają na byle co, a pod maską mają Łohohooo :peace: :peace:

Autor:  rodzynek [ 21.sty.2010 18:05:02 ]
Tytuł: 

Gratuluję ;)

Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?

Autor:  Adamer [ 21.sty.2010 18:07:44 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Gratuluję ;)

Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?


Jeszcze ją przewiezie i dostanie zawału.... :D
Ja radzie żeby lepiej nie :509:

Autor:  guziq [ 21.sty.2010 18:14:54 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Pojedziesz do kobiety pokazać jej, jak zniszczyłeś jej stare auto?

Jak je kupowalem to juz ja uswiadomilem co spotka jej samochod. Nie wiedziala o co mi chodzi :D

Autor:  martab99 [ 21.sty.2010 18:31:48 ]
Tytuł: 

Faaajny :D

Nie zastanawiałeś się nad jakimiś większymi hamulcami? Seryjne, nawet z 2.8 mogą być słabawe... Może coś z A8? (314 lub 323 mm)

Autor:  arthurr [ 21.sty.2010 18:55:12 ]
Tytuł: 

a ja mam kilka konkretnych pytań: co jeszcze zmieniłeś poza silnikiem? Skrzynia/ półosie/ wał zostały te same? skrzynia siedzi w fabrycznym miejscu? Flansza czy da się skręcić bezpośrednio?

Jak widać w podpisie mam auto nawet kolorem identyczne ;)

Autor:  guziq [ 21.sty.2010 19:15:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie zastanawiałeś się nad jakimiś większymi hamulcami? Seryjne, nawet z 2.8 mogą być słabawe... Może coś z A8? (314 lub 323 mm)

Nie ma sensu - przynajmnien do tego do czego auto ma sluzyc - czyli szybka ulica + 400m. Konradviper upala swoja w KJS na hamulcach z 7A (czyli taki jak w 2.8) i daja rade. Poza tym nie chce wiekszych felg jak 15 cali (fakt, w esce na zime mam tez 15cali i tarcze 319 (czy 312 nie wiem ile tam jest) sie mieszcza). Jakby kiedys mi zbraklo hamulców, wjedzie cos od Mikody na 4x108 (bo nie potrzebuje 5x112 zeby sie dowartosciowac).

Cytuj:
Skrzynia/ półosie/ wał zostały te same? skrzynia siedzi w fabrycznym miejscu? Flansza czy da się skręcić bezpośrednio?

Wszystko jest fabrycznie.
Rzezba byla z kolem zamachowym. Kolo jest nizsze od kola z 7A/3B o 8mm, a ze mialem juz wzmocniony docisk i tarcze spiekowa ktora jezdzila w S4 postanowilem je pożenic. Musialem dotoczyc dystans pod łozysko wyciskowe, zeby wszystko dzialalo jak powinno.
A co trzeba bylo zmienic:
pociac i pospawac na nowo wozek oraz mocowanie stabilizatora, uspawac lape przednia, uspawac nowa belke czolowa (decolowo, jak juz chlodnica bedzie w bagazniku bedzie belka od B4 (taka ktora idzie dolem, a nie przed silnikiem)).

Autor:  Morgi [ 22.sty.2010 06:54:49 ]
Tytuł: 

Super projekcik, uwielbiam takie właśnie swapy V8 do cichociemnych bryk
Prośba (jak będziesz miał czas) o zdjęcia, filmy, więcej szczegółów itd.
Ciekawym jak to chodzi (dźwięk) np jak się siedzi w środku i daje na 1,2,3 w palnik....
Przodu Ci nie podrywa?? :P (żart)

Autor:  guziq [ 22.sty.2010 07:07:12 ]
Tytuł: 

Przod podrywa, ale z innego powodu - braku amortyzatorów. Wiecej fotek i jakis film bedzie jak temperatura sie podniesie - bo teraz to nawet mie sie nie chce jej odpalac.

Cytuj:
więcej szczegółów

Pisz co miales na mysli - moge napisac w kazdje chwili.

Autor:  mroova81 [ 22.sty.2010 07:11:00 ]
Tytuł:  Re: Audi 90 B3 quattro - 4.2V8 ABZ + VEMS

guziq napisał(a):
(...)Do czasu az silnik nie bedzie uturbiany chlodnica zostanie jak jest teraz,(...)

Będziesz go uturbiał? Projekt genialny, ale jeśli chodzi o turbo, to aż mi się nie chce wierzyć.... Sam ten silnik jest strasznie trudno uturbić, a tutaj jeszcze trzeba te suszarki gdzieś pomieścić... IC...
Jeżeli jednak turbo się uda, to chłodnica silnika w bagażniku z tyłu? A co z dopływam powietrza? Którędy?
BTW: poddobnie jak morgoth poproszem o filmasy :)

Autor:  Morgi [ 22.sty.2010 07:16:37 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem po prostu jedna z najlepszych rzeczy jakie można zrobić.
REWELACJA!
:peace:

PS: takie auto to dopiero cieszy, w przeciwieństwie (moja opinia) do nówka funkel A4, A6, A8....

Autor:  guziq [ 22.sty.2010 11:08:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Będziesz go uturbiał? Projekt genialny, ale jeśli chodzi o turbo, to aż mi się nie chce wierzyć.... Sam ten silnik jest strasznie trudno uturbić, a tutaj jeszcze trzeba te suszarki gdzieś pomieścić... IC...

Kazdy silnik uturbia sie tak samo :) Turbo bedzie w miejscu przpustnicy, jedna sztuka. Kolektor ssacy i wydechowe spawane we wlasnym zakresie.

Cytuj:
Jeżeli jednak turbo się uda, to chłodnica silnika w bagażniku z tyłu? A co z dopływam powietrza? Którędy?

Uszy w tylnych szybkach (trojkatach) + ew. 2 wloty z tylu w dachu, po bokach.

Autor:  deejay.ftb [ 22.sty.2010 12:38:09 ]
Tytuł: 

o wysokiej miodnosci jest to projekt Drogi Kolego :580:, bravissimo i rychlego zakonczenia prac Ci zycze, strasznie jestem ciekaw min kierownikow aut pokroju EVO czy innych STI wciaganych atrapa i wypluwanych wydechem przez "samochod ktory na wsi zastapil poloneza i 125p".
Wielgi Szacun :piwo:

Autor:  Gustav [ 22.sty.2010 13:40:48 ]
Tytuł: 

Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie :?:

Autor:  guziq [ 22.sty.2010 14:01:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie

Zostanie. Nie chce mi sie nic przerabiac, puki nie zagosci turbo. Wtedy i tak bede musial robic przemeblowanie.

Autor:  Gustav [ 22.sty.2010 14:03:36 ]
Tytuł: 

guziq napisał(a):
Cytuj:
Fajne auto. A co z stożkiem ? chyba tak nie zostanie

Zostanie. Nie chce mi sie nic przerabiac....


Chodziło mi o odgrodzenie filtra tak aby nie zasysał gorącego powietrza.

Autor:  guziq [ 22.sty.2010 16:07:13 ]
Tytuł: 

Totez napisalem ze zostaje jak jest. Nie przywidywałem zadnego odgrodzenia. Moze jednak costam dołoze - jakas blacha nad kolektor czy cos. Ale tylko wtedy jak temperatura w dolocie bedzie za duza - a to wyjdzie przy strojeniu. Teraz nawet nie zczytywałem logów z niej.

Autor:  arthurr [ 22.sty.2010 18:14:20 ]
Tytuł: 

a jak wydech - cały od podstaw robiłeś czy wykorzystałeś coś z A90 lub V8?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/