.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 18:27:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka pytań
PostNapisane: 17.maja.2004 12:15:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Mam kilka pytań, chodzi mi o mój model:
1. Czy wystepuje w moim silniku tzw. silnik krokowy, jeśli tak to gdzie go szukać?
2. Czy można odpiąć akumulator bez późniejszego podłączania do VAGa?
3. Czy można wyciągnąć przepustnicę bez późniejszego kalibrowania na VAGu?
4. Co to jest brak zestyku +/-, taki błąd wyskoczył przy przepustnicy? (poniżej jest post o przepustnicy i tak podejżewam że to może być to)

Za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi będę bardzo wdzięczny :diabel:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2004 12:54:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Moim zdaniem:
ad.2. Można odpiąć akumulator.
ad.3. Po zdemontowaniu przepustnicy trzeba będzie przeprowadzić procedurę adaptacji (tak przynajmniej zaleca serwisówka do mojego silnika).
:)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 07:24:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Pytania zadaję bo różni ludzie już mi róznie mówią na te tematy i nie wiem tak do końca co mam myśleć.
Czy przepustnica ma funkcje samo adaptacji czy potrzeba do tego VAGa?

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 08:05:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
W nowszych modelach bez mechanicznej linki gazu (drive by wire), adaptację można zrobić samemu. Po ponownym podłączeniu zasilania (akumulatora), wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz, ale bez odpalania silnika. Zostawiasz tak na 1-2 minuty - w tym czasie robi się samoadaptacja. Potem już możesz odpalić silnik.

Nie wiem czy w tych non-drive by wire (modele 1999 i starsze) też tak jest, ale podejrzewam, że tak.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 08:30:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Mój rocznik 1998 listopad, ale chyba mam linkę :?: :!!:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 08:33:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No tak jak mówiłem, 1999 i starsze są nDBW, czyli mają mechaniczną linkę gazu. :P Chodziło mi tylko o to, że nie wiem, czy ta procedura co opisałem będzie na nich działać, ale spróbować nic nie kosztuje.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 08:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Quattro Pete napisał(a):
No tak jak mówiłem, 1999 i starsze są nDBW, czyli mają mechaniczną linkę gazu. :P Chodziło mi tylko o to, że nie wiem, czy ta procedura co opisałem będzie na nich działać, ale spróbować nic nie kosztuje.

To się zgadza tylko jak wyciągnę przepustnicę i się nie zaadoptuje to co wtedy, trzeba bedzie jakiegoś fachmana z kompem przywozić a to kosztuje

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 09:46:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Z tego co wygrzebałem na AudiWorld, procedura adaptacji dla nDBW jest dokładnie taka sama jak dla DBW, więc powinno działać, tak jak wcześniej opisałem. No chyba, że twój silnik (1.6?) jest jakimś wyjątkiem w całej linii A4. Ale nie sądzę. Nawet jak nie zrobisz adaptacji, to też samochód będzie działać, tylko obroty mogą być z lekka nie równe.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 09:52:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
No to mnie uspokoiłeś, dzięki pozostało jeszcze pytanie o silnik krokowy i zestyk +/- przy przepustnicy :?:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 11:49:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
wczoraj mialem czyszczoną przepustnicę - powod falowanie na biegu jałowym, mechanik który mi to robil, wczesniej pracowal w serwisie ASO, powiedział ze modele od połowy roku 1998 w góre same się adoptują. komputer sam dobiera optymalne ustawienia, i faktycznie tak jest, przynajmniej w moim modelu - rok prod. 02.99

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 11:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
BladyRS napisał(a):
wczoraj mialem czyszczoną przepustnicę - powod falowanie na biegu jałowym, ...

U mnie też falują obroty niewiele ale falują, poza tym zestyk też muszę obejżeć. Napisz czy pomogło czyszczenie przepustnicy

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 12:02:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Autoadaptacja jest i owszem, i silnik sam optymalnie dobiera parametry, ale w przypadu linki to trzeba autoadaptację zainicować i przeprowadzić zgodnie z opisem (nie pamiętam, ale chyba jest ta procedra opisana w elsie). :)
Moim zdaniem bez vaga sę nie obejdzie. :/

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2004 12:30:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 14:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
tak samo czyszczenie wystarczylo, bylo podejzenie ze jest uszkodzony czujnik temp. silnika bo przy rozgrzanym silniku (90stopni)na VAGU wskazywa tylko 45, i ze przez to obroty równiez byly niestabilne, jednak samo przeczyszczenie wystarczylo, calkiem jest inna teraz praca, az milo posluchac :)

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.maja.2004 07:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Robert D napisał(a):
... pozostało jeszcze pytanie o silnik krokowy i zestyk +/- przy przepustnicy :?:

Więc co z pozostałymi pytaniami :?:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2004 08:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Rozebrałem przedwczoraj przepustnicę ale nie wiele pomogło to obrotom, dalej falują może trochę mniej. Co do przepustnicy to wydaje mi się że bez kalibracji też by się silnik uruchomił, natomiast na wszelki wypadek przekręciłem kluczyk i odczekałem około 2 minut i wszystko było OK. Jak sprawdzić czy przewody WN nie mają gdzieś przebicia. :(

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2004 12:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
No i znalazł się problem falujących obrotów i przy okazji wyjaśnił się błąd zestyku +/- to były przewody WN. Teraz wszystko jest OK :peace:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: