mechitro, ty też nieźle namieszałeś.
Gęstość określa się w kilogramach na metr sześcienny. Np. Castrol GTX3 (klasa lepkości 15w-40) ma gęstość 884 kg/m3 w temperaturze 15 st. C. Takie dane można znaleźć na stronach producentów różnych olejów.
Natomiast oznaczenia SG, SH, SJ, SL to klasyfikacja jakości według systemu API (American Petroleum Institute). Im dalsza litera alfabetu, tym bardziej nowoczesny i tym lepszy olej. Każda z tych klas to cały zbiór konkretnych wymogów (np. odporoność na utlenianie, odporność na zmiany lepkości, odporność na osadzanie się w silniku, poziom zużycia silnika, itp.) które olej musi spełniać, by mógł się szczycić przynależnością do danej klasy.
Cała lista kryteriów wszystich klas, począwszy od SA (lata piećdziesiąte zeszłego stulecia bodajże) aż po SL (standard z roku 2001) zaczyna się na stronie 11 poniższego dokumentu. Niestety nie po polsku...
http://www.ethyl.com/products/la/handbook/Crankcase.pdf