.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 00:02:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: stacyjka C3
PostNapisane: 17.cze.2004 12:35:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Wiem, że tamat stacyjki był niedawno poruszany... tylko ze chodzilo o B3 marek mowil cos o 2ch srubkach aby wykręcic z niej kostkę... ja u siebie niestety tych srubek nie widze. A i tak sam nie wiem czy moj klopot jest związany ze stacyjką... ponieważ...autko sobie jedzie... a następnie gaśnie ... i jak mi ostatnio zgasło tak juz nie zapalilo...dotychczas wystarczyło wyjąć zegary i poruszać kostką od stacyjki przy podłączonym innym aparacie zapłonowym i kręceniu nim ręcznie <coba kumulatora nie zajechać> kiedy pojawiała się iskra wystarczyło wszystko poskładać... i w drogę dalej :)
Tylko ze tym razem nie pomogło i autko juz 2 tygodnie stoi. Przewiduję, ze to coś w tej kostce. Tylko że w zeszłym tygodniu zapalił... na twarz wystąpił mi wielki rogal....a na następny dzien z rana.. juz nie zapalił.. postanowiłem ominąć kostkę i stacyjkę i mostkowałem poprostu kabelki we wtyczce Udało mi się zakręcic rozrusznikiem, ale mimo to nie zapalił... a może potrzeba więcej niż jedn mostek ??? bo tam powinno sie chyba kilka na raz załączać <światła zapłon rozrusznik>
poniżej przedstawiam fotki kostki i stacyjki, może ktoś ma pomysł jak się do tego zabrać...??
http://sharqi.friko.pl/wrak/W2.JPG
http://sharqi.friko.pl/wrak/W6.JPG
Jest też to i nie wiem do czego to jest.. jakies sugestie ???
http://sharqi.friko.pl/wrak/W3.JPG
http://sharqi.friko.pl/wrak/W4.JPG
A takrze takie małe pytanko o przełącznik od światel.... kiedy autko sie popsuło ja sie zdenerwowalem... i się ułamał.... jest to wymienialne?? fotka uszkodzen:
http://sharqi.friko.pl/wrak/W5.JPG

Mam tez zapytanie czy oprocz aparatu zapłonowego jest tu jeszcze jakiś moduł zapłonowy ?? cos co na przykład sprawia, ze kiedy jest iskra to pracuje pompa paliwa??<bo tak jest tylko co tym rządzi?> moze to to się popsuło??
Z góry dzieki za wszelkie sugestie i odpowiedzi :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2004 18:00:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Zapodaje l fotki tej kostki <udało mi się ja wykręcic> Moze jednak ktoś wie gdzie szukac czegos extra odpowiedzialnego za iskrę...??
http://sharqi.friko.pl/kostka/HPIM1110.JPG

http://sharqi.friko.pl/kostka/HPIM1111.JPG

http://sharqi.friko.pl/kostka/HPIM1113.JPG

http://sharqi.friko.pl/kostka/HPIM1115.JPG

http://sharqi.friko.pl/kostka/HPIM1118.JPG
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2004 21:43:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
Odpowiem Ci na problem z rozrusznikiem. Ja w swoim wyprowadziłem kabelek z rozrusznika ten cienki do auta i połączyłem go z napięciem przez włącznik i teraz odpalam guzikiem. Jeżeli chodzi o stacyjkę to podstawowym działaniem jest doprowadzenie napięcia do cewki więc sprawdź czy dochodzi po przekręceniu kluczyka. A moduł masz pod plastikiem przy podszybiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 07:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wlacz zaplon i sprawdz czy dochodzi +12v do cewki zaplonowej (np mala zaroweczką). W sumie jesli pala ci sie kontrolki, to i napiecie na cewce tez powinno być, ale zawsze lepiej sprawdzić, moze ktorys kabelek sie przelamal. Przy kreceniu rozrusznikiem napiecie tez powinno być. Jesli bedzie ww napiecie to trzeba bedzie szukać dalej, moze cos przy rozdzielaczu zaplonu sie popsulo (przez wtyczke wpietą w niego wychodzą impulsy ktore pośrednio powodują iskre).

samochod "wie" kedy silnik pracuje :) Tylko nie wiem z ktorego czujnika korzysta, aby to stwierdzić.

To urzadzenie na zdjeciu ktore zapodales to przekaznik stabilizacji obrotow biegu jalowego.

Jeden mostek nie wystarczy, zeby odpalić. Z tego co pamietam to srodkowy pin to +12V ktory trzeba zapodawać na te dookola, ostatni po prawej to rozrusznik. Przedostatni (albo ten na gorze (latwo sprawdzic) to chyba zaplon. Sproboj zapodac naraz srodkowy na wszystkie z tym ze na ostatni po prawej na chwilke aby zakrecilo rozrusznikiem. Najlepiej zrobić to na wsuwkach zeby dobrze stykalo.

P.S. U kolegi w A100 z 83 roku mielismy trojnik na wsuwkach. Jedna koncowke na srodkowy (ten na dole), drugi na zaplon, wtedy rozpalka 3cim, po odpaleniu 3ci wsadzalismy w ktorys wczesniejszy, zeby swiatla sie palily i to wszystko.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 11:49:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Dzięki dzisiaj kolejny etap demolki będe dalej mostkował... i sprawdze te napięcia :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 12:29:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 12:29:34
Posty: 272
Lokalizacja: Kolno,Ryga
ja mialem problem podobny w b3. raz palil,raz nie palil. i winna byla kostka,bo w niej sa takie blaszki miedziane i na dwoch wystapilo jakies zwarcie i sie delikatnie odgiely jedna od drugiej. tez wystarczylo poruszac stacyjka i zalaczylo,az ktoregos razu nie chcialo,wiec ja rozebralem ta kostke,przeczyscilem te podpieczone blaszki i wszystko wrocilo do porzadku. raz tez mialem przypadek,ze przepalil sie kabel od stacyjki do cewki,ale to juz latwa robota

_________________
Competition 2.0 16V Ke-Motronic
I was made for lovin`you baby, you were made for lovin` me...
...:::audi touch:::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 14:10:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Kostka, kabelki stacyjka i wszystko w środku działa..sprawdzone...bawiłem się zaróweczką na wszystkim co mi się nasunęło na myśl. zapalił ze 3 razy po czym zgasł... już wtyczkę od aparatu wymieniłem... działa zupełnie jakby miał jakiś immobiliser <ale nie powinien mieć..??>. Kiedy jest kostka... i kiedy jest na drucikach <wszystkie podpiołem> działa tak samo. Mam 2 aparaty zapłonowe i sprawdzam na 2ch i jak jeden nie reaguje to nie reaguje też 2gi... modułu na podszybiu szukałem...ale nic tam nie ma... kabelki od rozdzielacza idą za przekazniki a potem do środka...rozebrałem spód deski rozdzielczej... i znalazłem tam tez jakies przekazniki... tylko ze to nie ode... niezaleznie od tego czy są wpięte czy wypięte działa tak samo... zaraz zwariuje narobiłem fotek...zaraz dorzucę...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 14:52:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Fotka podszybia .... tędy przechodzą kabelki od rozdzielacza/aparatu i wszystkich czujników z silnika.... Modułu bue widać..

http://sharqi.friko.pl/wrak/W8.JPG

Zrobiłem także zdięcie tej plątaniny kabli pod deską..:P Widzę tam przekazniki od spodu <po prawej u góry> a takrze tą wiązkę z pod maski, rownolegle do niej idzie wiazka do stacyjki<2 szre po lewej> idą one do takiego splotu na dole...co to może być???

http://sharqi.friko.pl/wrak/W8.JPG

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2004 22:10:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Hej, poszukaj pod tapicerką przed drzwiami kierowcy. Taki nieduży włochaty prostokąt na wysokości Twoich stóp. Mocowany uszczelką drzwiową i jednym, ok. 6 cm blachowkrętem. Tam pod tym i pod wygłuszeniem powinien być przykręcony moduł zapłonowy.

I jeszcze a propos gaśnięcia - sprawdź czy masz iskrę. Może być, że moduł padł albo np. palec rozdzielacza czy kopułka mają przebicie. A może nie dostaje paliwa?

Powodzenia :)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2004 21:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:17:41
Posty: 243
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: ACQ '85, 90q '86
Paliwo dostaje pod warunkiem, ze wszystko dziala wtedy sie pompa paliwa zalacza... zauwarzylem natomist jedna dziwna rzecz, zapale go... 5s i zgaśnie... podpinam 2gi aparat... nie ma iskry ani nic... ale biere wtyczke 1szy i 3ci <ostatni> pin zwieram <wyjolem kabel z rozdzielacza> i polozylem kolo glowicy zeby byla mala odleglosc, wtedy je zwieralem i iskra na kablu byla... po takiej operacji podpinam kabelek na swoje miejsce... i auto zapala od strzala... tylko ze po chwili gasnie... opotem moge znowu wyjac wtyczke polaczyc 1szy z ostatnim... i zapali... tak jakby sie gdzies ladunki zbieraly a to zwarcie powodowalo ich wyladowanie.... tylko ze wczesniej przerwa zdazala mu sie raz na dlooogi czas <okolo miesiaca> i nie chodzil jednego dnia a na nastepny juz ladnie latal...ale teraz juz wcale nie lata ... moduł sprawdze w poniedzialek... a jak nie to w lipcu... bo teraz bede mial rzeź na uczelni. Pozdrawiam i dzieki :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: