w NG, wiec pewnie takze i w AAR (bo to prawie to samo

) kąt wyprzedzenia zaplonu nalezy ustawic miedzy 12 a 18 stopni (15 jest calkiem spoko

) w aparacie zaplonowym nie ma przyspieszacza odsrodkowego ani ragulacji podcisnieniem, wszystkim zajmuje sie komputerek

, jesli chodzi o NG to w obudowie skrzyni jest takie "okienko" przez ktore widac kola zamachowe, a na nim znaki 12 i 18 stopni, ustawiac zaplon mozna wiec zwykla lampą - bez wskaznka wyprzedzenia - natomias zeby prawidlowo ustawic zaplon, nalezy zapalic silnik a puzniej wejsc w tryb serwisowy robiac zware w zlaczu diagnostycznym na ilka sekund (np 7s) a nastepnie zdjac w/w zwore, mozna juz ustawiac zaplon regulujac aparatem
OT: czy w ABK zeby ustawic zaplon tez nalezy wejsc w tryb serwisowy? jesli tak to w jaki sposob? czy moze wystarczy sie jakos z VAGa polączyc?