.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 18:41:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klima, a spadek mocy ?
PostNapisane: 24.cze.2004 17:08:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Bardzo proszę o opinię w sprawie klimatyzacji

Mianowicie jak załączę klimatronik (dokładnie jak się pojawi gwiazdka na wyświetlaczu) – hałas wentylatora od klimy (tego koło wentylatora od chłodnicy) jest bardzo wyraźny – w momencie włączenia kompresora przez jakieś 8-10 minut jazdy (jak w aucie jest bardzo gorąco – po schłodzeniu już jakby chodzi troszkę ciszej)

A pyzatym czy włączenie klimatyzacji tak bardzo obciąża silnik – mam wrażenie jak by mi odjęło z 20 koników.

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 17:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Z tym wentylatorem wydaje mi się że jest ok. W końcu trzeba jakoś tą lodówkę uruchomić i sprawić by powietrze się znacznie schłodziło. A jak piszesz, w miarę upływu czasu hałas zanika - bo powietrze jest schłodzone i nie trzeba już tyle energii na to tracić :)

A co do spadku mocy, to 20 kucyków to tylko wrażenie :) ale im słabszy samochód tym bardziej to się odczuwa.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 17:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Megster napisał(a):
Z tym wentylatorem wydaje mi się że jest ok. W końcu trzeba jakoś tą lodówkę uruchomić i sprawić by powietrze się znacznie schłodziło. A jak piszesz, w miarę upływu czasu hałas zanika - bo powietrze jest schłodzone i nie trzeba już tyle energii na to tracić :)

A co do spadku mocy, to 20 kucyków to tylko wrażenie :) ale im słabszy samochód tym bardziej to się odczuwa.



Może nie jest to aż 20 koników – ale jest odczuwalne :/

więc jak to jest w przypadku autka z motorkiem 1100 i mocą ok. 60 koni + klima ! ? jeśli u mnie na 150 konnym jest tak odczuwalne ? :galy:

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 17:44:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
ja mam 230 PS i też to odczuwam - sprężarka daje duzę obciażenia a automaty mają anwet taki ukłądzik że jak dasz gaz do końca to się klima wyłancza, spadek mocy zawsze poczujesz chyba zę amsz auto co ma ze 350 PS

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 18:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jak ktoś ma 1100 ccm i 60 km to polecam wozić otwartą lodówkę turystyczną :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 20:14:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 02:24:56
Posty: 504
Lokalizacja: Fr
Czarek_S napisał(a):
a automaty mają anwet taki ukłądzik że jak dasz gaz do końca to się klima wyłancza,

Wszystkie nowsze Audi tak reaguja.Reczna lub automatyczna skrzynia.

_________________
Obrazek
Audi 90 PS pozniej C4 AAR nastepny A4 ADR kombi,aktualnie A6 1.8T AWT Avant
http://www.audipassion.com/accueil.php


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 20:54:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
oles napisał(a):
Czarek_S napisał(a):
a automaty mają anwet taki ukłądzik że jak dasz gaz do końca to się klima wyłancza,

Wszystkie nowsze Audi tak reaguja.Reczna lub automatyczna skrzynia.


:diabel:

kick - down i klima chwilowo sie wyłacza

:diabel:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 05:14:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
jasne ze spada jakby moc bo silnik jest obciazony i moze i wiecej pali wtedy skoro jest obciazony :P a raczej napewno musi sfajczyc deko wiecej . tak mi sie wydaje

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klima, a spadek mocy ?
PostNapisane: 25.cze.2004 07:00:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
Maciek1024 napisał(a):

Mianowicie jak załączę klimatronik (dokładnie jak się pojawi gwiazdka na wyświetlaczu) – hałas wentylatora od klimy (tego koło wentylatora od chłodnicy) jest bardzo wyraźny – w momencie włączenia kompresora przez jakieś 8-10 minut jazdy (jak w aucie jest bardzo gorąco – po schłodzeniu już jakby chodzi troszkę ciszej)

A pyzatym czy włączenie klimatyzacji tak bardzo obciąża silnik – mam wrażenie jak by mi odjęło z 20 koników.


Po załączeniu klimy i zapodaniu danej temperatury zazwyczaj niższej od temp otoczenia wentylator zapiża na najwyższych obrotach i nawiewa najniższą temp żeby jak najszybciej uzyskać zadaną temp, zbliżając się do niej siła nawiewu i temp nawiewanego powietrza spada przy dłuższej pracy jest praktycznie niesłyszalna praca wentylatora, a miły chłodek jest :D

Klima tak jak pisali poprzednicy obciąża niestety silnik i nic na to nie można poradzić no chyba że ktoś ma 400 KM :peace:

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Ostatnio edytowano 25.cze.2004 13:39:04 przez Robert D, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 08:12:19 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
R@bert napisał(a):
jasne ze spada jakby moc bo silnik jest obciazony i moze i wiecej pali wtedy skoro jest obciazony :P a raczej napewno musi sfajczyc deko wiecej . tak mi sie wydaje


Litr wachy na pewno ciągnie klima :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 09:05:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Hugo napisał(a):
Litr wachy na pewno ciągnie klima :/

Po mieście napewno tak. Natomiast w trasie, przy równej jeździe raczej nie. Generalnie w trasie zużycie paliwa z włączoną klimą jest niższe niż gdybyś posuwał z wyłączoną klimą i z opuszczonymi szybami, bo wtedy opory powietrza byłyby znacznie wyższe.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Klima, a spadek mocy ?
PostNapisane: 25.cze.2004 09:10:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Maciek1024 napisał(a):
hałas wentylatora od klimy (tego koło wentylatora od chłodnicy) jest bardzo wyraźny

Hmm... to prawda, ten wentylator w A4 nie należy do najcichszych, ale u mnie słychać go praktycznie tylko wtedy, gdy opuszczę szyby, a tego raczej nie robię gdy klima chodzi. :P

Cytuj:
A pyzatym czy włączenie klimatyzacji tak bardzo obciąża silnik – mam wrażenie jak by mi odjęło z 20 koników.

Też tak mam. Po dodaniu chip'a obciążenie klimą jest mniej odczuwalne, ale nadal jest.

Jedyne auto, w którym jak do tej pory nie zaobserwowałem zamulenia po włączeniu klimy, to był Accord V6 automat.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 13:13:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Aaaaa - to moze dlatego ja nie odczuwam róznic??
Skoro w automacie nie odczuwales...
Choć w fordzie rożnica była odczuwalna - ale tam był mały silnik - 1,8 ZETEC

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: