.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.kwi.2025 18:41:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: NG i tym podobne > zawor od regulacji wolnych obrotow
PostNapisane: 24.cze.2004 08:51:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mam pare pytan do uzytkownikow silnika NG i podobnych.

Co sie dzieje po odlaczeniu przewodu od "silniczka krokowego" ktory reguluje wolne obroty, czy silnik pracuje i ew. jakie ma obroty?

P.S. Wczoraj dobralem sie u kolegi do silniczka krokowego (byly komedie z wolnymi obrotami , lataly jak smrod po gaciach) i stwierdzilem ze jest zle ustawiony. Srubka (imbus mosiezny) regulacyjna (ktora ustawia minimalną szczelinę) byla tak wykrecona, ze przeslona ktora sie uchyla wewnątrz nie dosc ze byl calkowicie domknieta to jeszcze uchylona ale w przeciwną stronę o kilka mm :galy: . Takie coś wydalo mi sie bez sensu, poniewaz uklad kontroli wolnych obrotow chcac podbić je ruszal od pozycji spoczynkowej, wtedy przyslona przechodzila przez calkowilte zamkniecie, a potem dopiero zaczynalo uchylac :/ Zrobilem jak uwazalem za poprawne, tzn wkrecilem imbus do momentu az przyslona przeszla przez calkowite zamkniecie i uchylila szczeline z drugiej strony (2-3mm), tak ze nawet przy braku sterowania bedzie lecialo powietrze i samochod nie ma prawa zgasnąć. Kontrola wolnych obrotow w tej chwili moze co najwyzej zwiekszyc szczeline. Zamontowalem i jest wszystko pięknie ladnie :) A dzień wcześniej bambusy z serwisu mieli naprawic wolne obroty/ustawić sklad mieszanki i nic nie zrobili, tylko rozregulowali benzyne no i zainkasowali 90 zł (dzisiaj zwrocą), palanty jedne :/ wniosek, chcesz cos zrobic dobrze zrob to sam :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 11:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
ja pamiętam swoje ustawienie silniczka jeszcze jak miałem zalakowaną tą śrube od regulacji obrotów >> była tak wkręcona ze silniczek w stanie spoczynku dawal właśnie szczelinę (śruba tu była raczej wykręcona :diabel: ), przy braku zasilania przepustniczka była otwarta własnie w drugą strone.

jak odpinałem go to obroty wskakiwły na wyższe w rónych odstępach czasu tzn skakały, nie wysoko ok do 1200 i spadały, skoki te były regularne.

Wydaje sie mi ze to otwarcie przepustniczki tego silniczka jest po to aby silnik nie zgasł załóżmy przy jego defekcie...
to rozwiązanie jest raczej w innych motorach też stosowane (już pytałem :P )

dziwne jest tu to ze na benzynce obroty przy takim ustawieniu lubią też skakać :galy: (ale chyba jezeli kotoś ma zamontowany mikser/gaz
ja zmiejszyłem szczeline otarcia tej przepustnicy u siebie.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 09:37:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2004 11:29:38
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
u siebie pamietam mialem przeboje z tym zaworkiem ... tymczasowo zamontowalem dlawice regulowana recznie ... efekt byl taki ze przy zimnym silniku troche ciezko odpalal ale jak odpalil to trzeba bylo go troche potrzymac na obrotach a po rozgrzaniu trzymal obroty jak trzeba ... zadnych wahan ... wreszcie znalazlem uzywke i w tym momencie wszystko jest jak trzeba - odpala od razu i jest wszystko ok.

_________________
Pozdrawiam ... Adam
Coupe GT '86 2.0 JS -> niestety LPG
Obrazek
Najlepszy tuning na swiecie? -> OOOO bez tuningu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 10:21:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jakos z kolegą poregulowalismy i jest ok :) jest tam pewna tolerancja. odpala bez wciskania pedalu gazu, a potem elegancko trzyma obrtoty.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 12:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 12:58:15
Posty: 18
Lokalizacja: pomorze
a mnie skasowali mechanicy 400 zeta + 100 za podpicie do kompa
(nowy silniczek krokowy)
po wymianie silniczka i tej regulacji auto jest zrywniejsze, i kopa ma lepszego

stary silniczek sie blokowaB np przy 2000 rpm jak po dziurach jechaBem

ale ta nierówna praca silnika pozostaBa,

jak rano odpale to chodzi jak nowy, ale po 10 min pracy zaczyna sobie pomrukiwac. A po agresywniejszej je|dzie jeszcze mocniej pomrukuje (silnik lekko sie trzesie) Slychac jakby przerwy w zaplonie

_________________
B3/1.8PM/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2004 14:14:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
grand_zero napisał(a):
stary silniczek sie blokowaB np przy 2000 rpm jak po dziurach jechaBem


Dzisiaj sie dowiedzialem, ze wlasnie na zimnym czasem sie blokuje na 2000tys. Ale potem sie naprawia :) Trzeba bedzie przeciągnąć ze spręzarki, moze jakieś paprochy wlecialy, a jak nie to kupi sie uzywke za 50 zl.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 13:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
U mnie nie ma zadnej regulacji, ale powiem wam ze jak odlaczylem przewody od silniczka krokowego to obroty wzrosly do okolo 3500.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: