.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.kwi.2025 09:04:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: gaz w audi 2,2T MC????
PostNapisane: 21.mar.2004 16:53:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2004 11:51:48
Posty: 30
chce zalozyc gaz a audi 200 2,2T typ silnika MC czy mozecie doradzic mi jak sie sprawuja i czy sa jakies komplikacje! moze znacie warsztaty gdzie zalkadaja??

_________________
Audi 200 2.2 T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2004 17:17:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie zgadzam się, lepiej kup wolnossący 2.8 i do niego wsadź gaz.
I niech nikt ciemnoty nie wciska, że będzie taniej - do pierwszego bum w dolocie może i tak, ale potem... a zresztą, co ja będę mówił, to i tak walka z wiatrakami.

Jak dla mnie, sprzedać MC i kupić AAH

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2004 17:26:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
w tym temacie na forum napisano już wiele... ma ona zwolenników i przeciwników. w mechanicznym wtrysku nie założysz SGI (przynajmniej nie w prosty sposób, bo zaraz ktoś mi zarzuci że się da :D )

użyj funkcji szukaj.... powinieneś znaleźć coś ciekawego.

Leo: dobre, dobre: "nie zgadzam się" :D ;)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2004 17:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a co, pewno, ze się nie zgadzam, za dwa miesiące chłopak zacznie tutaj wypisywać m.in takie coś:

strzeliło mi w dolocie, rozwaliło IC, rury, a do tego coś słabiej jedzie

albo

po założeniu gazu auto zdecydowanie straciło na dynamice i mnie teraz maluchy wyprzedzają

albo inaczej jeszcze

mam kłopoty z ustawieniem gazu, na wolnych chodzi nierówno i wolne mam 2000 rpm

i tak dalej i tak dalej...


po co!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.mar.2004 18:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2004 11:51:48
Posty: 30
dzieki za info!! chyba pozostane przy benzunce!! cudowne uczucie gdy wciska w fotel!!

_________________
Audi 200 2.2 T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2004 21:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
Spoko ,da się ale nie sgi tylko wtrysk ciągły .Do tego bedziesz potrzebował lambdy i tps.Masz do wydoru dwie indtalki: Landi renzo igs oraz Brc just heavy.Zapłacisz za obydwie około 4000

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2004 22:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2004 15:17:25
Posty: 410
Lokalizacja: dolnyśląsk
ja mam motor KG 2,2 TQ - to prawie identyczny - jak u ciebie siedzi...
instalkę zakładałem we wrocku koszt jakieś 1800 PLN`ów - co by ci tu jeszcze powiedzieć... hmmm - nie jest to szczyt marzeń (rzecz jasna) - ale jeździć się da - więc nie licz na niewiadomo co wielkiego w tym wypadku ale instalka BRC najtańsza i maluszki mnie nie wyprzedzają - i puki co też nie szczela często (oczywiście jest zabezpieczenie antywybuchowe w mikserze - jednak trzeba pilnować świec kabli i filtrów powietrza i gazu) - u mnie nie ma sondy więc niestety ale też nie mogę wstawić innego sterowania więc jakoś się z tym pogodziłem i jeżdżę...

ps. generalnie jestem zadowolony z niej a pali mi jakieś 12 litrów gazu (średnio miasto/trasa) a trzaskam trochę tych kilosków więc instalka już ze 2-3 razy mi się zwróciła...

_________________
AUDI 200 TURBO QUATTRO
KG - POWER + junkers


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2004 04:48:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Na zwykłej instalce bym nie rezykował chyba ze masz pare przepływomieży i filtró w zapasie ale jak zamontujesz wtrysk gazu bedzie chodziło bez problemowo.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2004 22:20:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
egzekutor30 napisał(a):
Na zwykłej instalce bym nie rezykował chyba ze masz pare przepływomieży i filtró w zapasie ale jak zamontujesz wtrysk gazu bedzie chodziło bez problemowo.


Nie zgadzam się wogóle z Twoją opinią.
Po pierwsze, przepływomierz ani filtr nigdy nie ucierpi po strzale w aucie z turbosprężarką. Na drodze dla strzalu stoi turbosprężarka i nie ma szans na to, że przepuści ona strzał przez siebie. Dlatego często wstawiane zabezpieczenia typu klapy na przepływomierzu są w przypadku auta z turbo naciąganiem klienta.
Po drugie wtrysku w 2,2 T 10V nie wstawisz, bo te silniki mają mechaniczny wtrysk paliwa i proste sterowanie.

Ja mam w swoim Audi 200 2,2 T 10V silnik MC, osprzęt KG, najprostrzą instalację. Osprzęt KG pozwala zastosować najprostrzą instalację, bo nie ma nawet sondy lambda. W MC jest, także przyda się dodatkowa elektronika. Przez 1,5 roku jeździłem bez żadnych kłopotów na reduktorze EmmeGas. Później dwa strzały do kolektora. Rozwalona rura za jedyne 320 PLN i raz później IC. Po tym wszystkim spalanie 16,6 l w trasie. Wcześniej było 12-14 w trasie. Dodam że nie jeżdżę oszczędnie wogóle i mam tak wzbogaconą mieszankę żeby nie brakowało gazu na wysokich obrotach. Przez to wolne obroty są za bogate i na zimnym silnik nie ładnie pracuje, a przy jeździe miejskiej, bardzo wolnej, pali 18. Dolot cały wymieniłem, silnik mam po kapitalce całkowitej. Jeszcze nie regulowałem silnika na idealnym dolocie, także nie powiem jakie będzie spalanie. Myslę o nowoczesnym reduktorze do turbo. Np. Lovato Major Turbo. Albo przerobie swój, bo mam jakiś tam patent od znajomego. Zakładać należy reduktor TYLKO w wersji Turbo!! Ma inną konstrukcję i "podwójne" sterowanie. A Major ma dwie sekcje...ale to inny temat. Zwykły reduktor na duże moce, to pomyłka (taki mam). Ogólnie...trzeba dbać o świece (mam NGK), kable WN (jak najlepsze), kopółkę i palec rozdzielacza. Klapy ochronne odpadają, bo nie ma gdzie ich zamontować, a sens ich jest tylko przed intercoolerem. Dopóki nie zamontuję innego reduktora jeżdżę na razie w większości na benzynie. Tylko w trasie na LPG. Przyjemność przeogromna i przede wszystkim fajnie się podkręca osiągi silnika na benzynie. Kiedyś myślałem inaczej...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2004 23:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja miałem juz 2 audice 2.2 turbo 20V i w pierwszej miałem zwykły gaz i po strzale rozwaliło mi przepływomież i filtr a turbo nie ruszyło w drugim aucie miałem wtrysk gazu i nie miałem żadnych problemów.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2004 11:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A to co innego... :) Ja nigdy nie spotkałem się,z przypadkiem gdy podczas strzału w 10 V uszkodziło się coć innego od intercoolera lub harmonijkowej gumy między IC a a przepustnicą. Z 20 V nie mam doświadczenia. Ale 10V i wtrysk gazu, to nie pomyłka. Chyba, że stać Cię na przebudowę całego osprzętu. Za to Motronic z 20V, to faktycznie tylko wtrysk gazu.
Pozdr!

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2004 14:37:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Ja też mam MC i całkiem zwykłą instalacją. Oczywiście spadek mocy na benzynie jest przez zwężkę. A strzały, kilka razy ale tylko lekkie takie przytłumione przy odpalaniu (jak palę na gazie)
Grzesiek

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2004 08:57:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
... do MC mozna zamontowac wtrysk gazu, ciągly, trzeba dorzucic tylko tps (z potencjometrem).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 16:09:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
kefir200 napisał(a):
(...) Myslę o nowoczesnym reduktorze do turbo. Np. Lovato Major Turbo. Albo przerobie swój, bo mam jakiś tam patent od znajomego. Zakładać należy reduktor TYLKO w wersji Turbo!! Ma inną konstrukcję i "podwójne" sterowanie. A Major ma dwie sekcje...ale to inny temat. Zwykły reduktor na duże moce, to pomyłka (taki mam)...


Interesuje mnie teraz ten temacik - wiem, że zdania są mocno podzielone - czy ma ktoś zwykłą instalacje (ewentualnie z reduktorem do T) i wszystko jest ok ?
No pomijając spadek mocy, bo wiadomo, że gaz nie służy do wyścigów.
Myślę o silniku jak w tytule.
Kefir200 jaka jest cena reduktora, o którym pisałeś (i czy ten patent jest pewny) ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 16:23:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jestem za zwykła instalacją do 2,2 Turbo 10V. Ale osobiście mam tylko doświadczenia z osprzętem silnika KG gdzie nie ma sondy lambda ani katalizatora, ani ukłądu recyrkulacji spalin. Modyfikacja zwykłego reduktora, którą zrobiłem i opisuję na swojej stronie odmieniła mój samochód zupełnie. Od tego czasu na osiągi i kulturę pracy mojego silnika nie narzekam. Idealne wolne obroty i max też ok. Już wogóle nie korzystam z przełączania na benzynę przy cięższych bojach na drodze. Ale i tak na benzynie auto lepiej jeździ, tego nie da się zmienić. Polecam reduktory dedykowane do turbo, np Lovato Major Turbo lub BRC...coś tam. One mają już te dodatkowe podciśnienie, któe wstawiłem i działają bardzo dobrze. Cena zależna od marży jaką weźmie pośrenik i jest rzędu 350-450 PLN. Ale spotkałem też raz cenę 300, ale gość chyba nie wiedział o co pytam. Aha...u mnie jest okrągła przepustnica, co pozwala założyć najlepszy mikser, taki okrągły wklejany na przepustnice. Odradzam zakup miksera zakładanego na IC. To porażka. Nie są zwykle szczelne, są za daleko od przepustnicy i gorzej mieszają mieszankę a strzały zwykle kończą się rozerwaniem IC, a nie tylko rury łączącej IC z przepustnicą. A strzały są zależne tylko od właściciela, tzn czy wymienia na czas przewody WN, świece, kopółkę i palec...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 18:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Thx za odp.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2004 09:45:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Rduktor w hurtowni widzialem za 250 zl BRC, wazne zeby bylo na nim wygrawerowane TURBO, bo sa tez wersje super i czasem sprzedawcy myla je z turbo. Ja mam w tej chwili u siebie reduktor firmy Voltran ( http://www.voltranlpg.com/en/anasayfa.htm ) w wersji turbo, kupilem go w hurtowni za 150 zł :D , model L1900 major turbo i spisuje sie dobrze :)

Meszacz najlepiej montowac ze zwezką ~30mm i jesli dostaniesz to z takim stozkiem w srodku (lepiej miesza gaz przy duzych przeplywach). W silniku MC kolektor ssacy nie jest okragly tylko tak dziwnie owalny i nie ma mieszaczy ktore do niego pasują, trzeba kombinować. Kiedys mialem zalozony na Intercooler, ale to po jakims czasie sie rozszczelnia, a nawet spada :( Mozna to rozwiazac majac jeden oryginalny waz i do tego koniec (okolo 3cm dlugosci, wykorzystamy jako redukcje) z oryginalnego weza od strony wiekszej srednicy. Ten koniec mniejszym otworem zaciskamy na IC, wiekszym na mieszacz. Dalej cala rure zakladamy od mieszacza do przepustnicy. Ja tak mam u siebie tylko zamiast oryginalnej gumy mam wpasowaną od jakiegoś golfa (grubość scianki okolo 0,5 cm :D ) wygląda na niezniszczalną.
A tak poza tym to temat gazowni w turbo byl juz kilka razy poruszany, m.in podlaczanie podcisnienie z reduktora, ktore powinno byc wpiete jak najblizej mieszacza, od strony IC.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: