.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2025 20:53:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pojedyncze szarpnięcie w ABK
PostNapisane: 22.cze.2004 21:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Od niedawna mam B4 2.0 ABK i dopiero ją poznaję. Chciałem się podpytać czy spotkał się ktoś z takimi objawami:
Wciskam gaz od położenia minimalnego do spodu w ciągu 3-4 sekund i zawsze gdzieś pośrodku następuje szarpnięcie silnika jakby mu brakło paliwa. Udało mi się kilka razy złapać gaz w tym położeniu i wtedy autko szarpie non stop. ale wystarczy pedał wcisnąć troszkę głębiej i super, ująć gazu z tego położenia i też super.
I jeszcze jedno. Na zimnym silniku gorzej wchodzi na obroty.
W ciągu tygodnia założe gaz i sprawdzę czy te same objawy są na gazie.
Z góry dziękuję za jakąś radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 00:01:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Moim zdaniem zanim pomyslisz o gazie silnik powinien na benzynie pracowac jakby wyjechal z fabryki. Potem w razie jakis komplikacji bedziesz mial przechlastane...
Co do Twojego problemu to oblookaj to na loozie. Znajdz ten martwy punkt i obserwuj co sie dzieje w rurze wydechowej, czy pojawia sie jakis dymek swiadczacy o niespalonej mieszance np. (moze wtedy magicznie silnik gubi zaplony co moze miec rozne przyczyny). Sprobuj podlaczyc sie do sterownika silnika - byc moze zarejestrowal on jakis blad ktory moze naprowadzic Cie na wlasciwy trop. Postaraj sie tez zadbac o nowy filtr powietrza, swiece i moze nawet kable, kopulke i paluszek (oblookaj jak to u Ciebie wyglada, czy jest juz zuzyte)
W stacjach diagnostycznych mozesz zrobic sobie test na gubienie zaplonow - zapina sie klamry na kable WN i na oscyloskopie widac kiedy sa zaplony na poszczegolnych garach.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 19:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
W tym sęk, że nie bardzo wygląda to na gubienie zapłonów ale tak jakby przez pół sekundy dostawał paliwo a pół nie. Kopułka, palec, kable nowe. I tak jak napisałem wystarczy pedał wcisnąć troszkę głębiej lub troszkę ująć gazu i szrpanie (równomiene) ustaje. Autko przy spokojnej jeździe (110-120) pali koło 7,5 litra, prędkość też jest OK bo dojechałem do 190 i zabudowany mi przeszkodził. Może coś odcina paliwo??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 21:57:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
hmm dziwnie to wygląda ..
ja bym wysnuł taką teorię ze :D w momencie kiedy dodajesz gazu otwierasz przepustnicę/ jakiś punkt przy jej otwarciu ze np moze dostawać więcej powietrza/paliwka/ jakiś czujnik fiksuje w tym momencie bo np nie może dobrze wysterować składem abo coś dzieje sie z zapłonem :/ :diabel: tego niewiem

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2004 22:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Spróbuj może odłączyć akumulator na parę minut...być może w sterowniku jest jakiś błąd, który trzeba wykasować. Pozdrawiam

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 18:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Spróbuję z tym akumulatorem. Jutro będę wiedział czy pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2004 19:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
kliknij sobie na moj post o tytule FILTR PALIWA. Jezeli swiece zaplonowe masz w porzadku i kable oraz rozdzielacz zaplonu i filtr powietrza to zostal tylko filtr paliwowy, bo w 2.0 ABK to o lie pamietam jest 115 KM i uklad wtyskowy o nazwie Digifant no i filtr powietrza nie jest okragly tylko prostokatny (wkladka) i nie sadze zeby to bylo co u mnie,czyli ze nie byl podlaczony przewod podcisnieniowy regulatora temperatury zasysanego powietrza.

Ale to skomplikowanie brzmi, trzeba se pomagac no nie :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 15:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Niestety odłączenie akumulatora w celu wykasowania usterek nie pomogło. Znalazłem co prawda pęknięty przewód podciśnieniowy, który idzie od kolektora ssącego do listwy z wtryskiwaczami, ale nie wymieniłem bo sklepy już są zamknięte. I raczej to nie to. Zastanawia mnie co znajduje się na ośce przepustnicy od spodu. Wygląda to na czujnik położenia przepustnicy. Może działa na zasadzie potencjometru i to on jest uszkodzony w którymś miejscu, co może powodować odcinanie paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2004 15:42:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 12:06:01
Posty: 778
Lokalizacja: Gdynia
Grzes napisał(a):
Zastanawia mnie co znajduje się na ośce przepustnicy od spodu. Wygląda to na czujnik położenia przepustnicy. Może działa na zasadzie potencjometru i to on jest uszkodzony w którymś miejscu, co może powodować odcinanie paliwa?


Nie wiem, jak to wygląda w silniku ABK, ale w PM z jednopunktowym wtryskiem, mialem takie same objawy jak Ty spowodowane właśnie uszkodzeniem potencjometru przepustnicy. Nie daj sobie, jeżeli to jest to, wmówić, że się tego nie rozbiera i nie naprawia. Mnie właśnie tak wmówili i kupiłem używaną podstawę wtrysku za 500 PLN. Po roku zrobiło się to samo i inny mechanik (właściwie to elektronik) za 50 złotych rozebrał to ustrojstwo, oczyścił i nie wiem co tam jeszcze zrobił, ale działa do dziś (prawie 3 lata).
M

_________________
Skoda Rapid TDI (2015-)
Skoda Fabia II TDI 2009 r. (2009-2015)
Rover 75 CDT 2000 r. (2008 - 2009)
Audi A4 1.6 (ADP) 1995 r. (2004 - 2007)
Audi 80 B3 1.8 (PM) 1990 r. (1999-2004)
Audi 80 B2 GTE (MU) przejściowka 1985 r. (1996-1999)
Audi 80 B2 GTE (DZ) 1983 r. (1992-1996)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2004 21:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Znalazłem przyczynę :D . Dzisiaj pomierzyłem rezystancję potancjometru pod przepustnicą i okazało się, że wartości były dla przepustnicy zamkniętej 12,6 Kiloom do w pełni otwartej około 14,6 Kiloom. Ale mniej więcej w połowie wartość rezystancji znacznie rosła, więc chyba mam przerwę w tym miejscu dlatego autko tak głupieje. Jak wrócę za dwa tygodnie z wczasów to się tym zajmę, bo jak teraz rozgrzebię i nie uda mi się zrobić, i wtedy nie udałoby się kupić nowego potencjometru, to z wyjazdu nowym autkiem nici. No i trzebaby się było ze starym przeprosić. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: