.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2025 09:31:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ŻARÓWKI i LICZNIK
PostNapisane: 22.lip.2004 18:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2004 11:02:48
Posty: 8
Lokalizacja: Loobleen
MAm dwa pytanka .... po pierwsze chciałem wymienić żarówki w swoim Audi 80 B4 93r. 2.0 ABT .... mam założone żarówki Varty 50/65 i chciałem założyć 90/100...czy są jakieś zagrożenia związane z tą zmianą tzn . mogą mi bezpieczniki paść lub inne elektryczne historie .... po drugie ...czytałem Topic o licznikach ...i tak się zastanawiam bo mój licznik Bankowo oszukuje ....w zależności od humoru ...od10-do20km/h... i po przeczytaniu wysunąłem wniosek że licznik mógłbyć wymieniany ...na licznik od diesla lub od Audi z innym silnikiem ( innej pojemności i parametrach) i dlatego mi oszukuje ?? czy może być jakaś inna przyczyna ??
z Góry dzięki za każdą odpowiedź

_________________
AUDI 80-B4 93r.(2.0)B+GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ŻARÓWKI i LICZNIK
PostNapisane: 22.lip.2004 18:23:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Pawel_lbn napisał(a):
MAm dwa pytanka .... po pierwsze chciałem wymienić żarówki w swoim Audi 80 B4 93r. 2.0 ABT .... mam założone żarówki Varty 50/65 i chciałem założyć 90/100...czy są jakieś zagrożenia związane z tą zmianą tzn . mogą mi bezpieczniki paść lub inne elektryczne historie


Wyprowadz mnie z bledu. Ale o ile mnie pamiec nie myli na tych zarowkach pisze "Not For Use in Europe". Jedyne co osiagniesz to mocniejsze oslepianie ludzi jadacych z naprzeciwka bez wzgledu czy swiatla beda dobrze, czy tez zle ustawione. Kiedys je zamontowlem i wlasnie taki byl efekt co chwila ktos mi mrugal wiec pojechalem na regulacje i co? I dalej bylo to samo. Na szczescie dosc szybko padaja wiec wrocilem do normalnych. Taki ich urok.
Druga rzecz nie wiem jak reflektor w audi znosi podwyzszona temperature, ale ogolnie jest tak, ze odblysnik szybciej szlag trafia. Lepiej zainwestowac w jakies zarowki dajace bardziej naturalne swiatlo np. Blue Vision. Nie wiem jak swieca Varty ale w Passacie mam jakies zwykle H4, a w audiku wlasnie Blue Vision i roznica jest KOLOSALNA.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2004 18:44:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kazdy licznik oszukuje. oszustwo o 10-20 km jest w normie przy wiekszych predkosciach. jesli masz obrotomierz to latwo poznac czy to od diesla czy od benzynki licznik (dieselek nie ma zakresu do prawie 8 tys obr/min).
poza tym jesli masz licznik od diesla i tak nie powinno to powodowac innych przeklaman niz fabryczne (o ile nie przeklada sie licznika z rzedowki do V i odwrotnie).

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2004 19:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
Daruj sobie żarówki 90/100, wcale lepiej nie oświetlają, a potopisz sobie odbłyśniki lamp albo popalisz styki itp. Jak chcesz lepszego oświetlenia to kup zwykłe żarówki 60/55W Philips Vision Plus lub Osram Silverstar. Dają więcej światła ale niestety są mniej żywotne.

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2004 19:49:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Tudzież załóż Osram CoolBlue, też dają dużo więcej światła i nie wyglądają jak świeczki w reflektorach, tylko ładniutki biały z lekkim odcieniem błękitu. Sam takie mam i jest na prawdę dobrze.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 00:02:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2004 11:02:48
Posty: 8
Lokalizacja: Loobleen
ok. to żaróweczki z głowy ..... też słyszałem że można przegrzać lampy ...(stopić) ... a co do licznika to napewno nie jest od diesla ... patrząc na obrotomierz ....a jeszcze co warte wyszczególnienia ...to to że ani wskaźnik temperatury silnika ....ani wskaźnik kontrolki paliwa nie działa prawidłowo ....hehe jedyne co dział poprawnie to obrotommierz :D

_________________
AUDI 80-B4 93r.(2.0)B+GAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 07:16:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Co do żarówek - zakładaj xenony :D
A w licznku jak ci wskaźniki głupieją - sprawdź stabilizator napięcia w zegarach. :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 07:26:13 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A jak już to sprawdzisz i dalej nie pomoże to pytaj bo przyczyn może być jeszcze kilka.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 17:55:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
co do żarówek miąłem w swoim b-3 przez 5 lat pomad 150.000 km 100/120wat i w porównaniu z orginalnymi jest kolosalna różnicana na + tylko trzeba to zrobić umiejętnie ze względu na większy pobór prądu należ zastosować dodatkową masę jak najkrótszy kabel o słusznej średnicy bespośrednio do nadwożia to samo z zasilaniem bezpośrednio z aku najkrótszą drogą na przekażnik i do żarówki też gruby kabel sterowanie bieżemy z staryćh kabli zasilających nie zapomnieć o zabezpieczeniu bezpiecznikiem jak najbliżej aku i mamy super światła nie stwierdziłem abym kogoś oślepiał co do reflektorów to nic im śię nie stanie. co do żarówek o niebieskiej poświacie to wyciąganie kasy efekt jest na zewnątrz auta a w środku szczególnie w mgle lub zimie na czystym śniegu katastrofa

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 18:04:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
a po co się rozdrabniać proponuje założyć żarówki 200/300 W i z pięć stroboskopów :zly:

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2004 18:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
enduro7777 napisał(a):
i mamy super światła nie stwierdziłem abym kogoś oślepiał co do reflektorów to nic im śię nie stanie. co do żarówek o niebieskiej poświacie to wyciąganie kasy efekt jest na zewnątrz auta a w środku szczególnie w mgle lub zimie na czystym śniegu katastrofa


Sie nie zgodze. Z jakis powodow zarowki te nie sa homologowane w Europie. Rzeczywiscie daja ladnie ale zarowki np. blue vision maja podobne efekt. Po prostu zasieg swiatel sie troche poprawia a barwa swiatla jest blizsza bialej, a nie zoltej. Efektu kolorystycznego z niebieska poswiata nie zauwazylem. Chyba, ze mowisz o postojowkach z kompletu, ale to nie ma sensu i lepiej zwykle t4w zalozyc.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 13:54:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a skąd zdobyć 200/300 w 200/250 W są stosowane i dopuszczone w sporcie samochodowym też bez homologacji co do straboskopów nie mam ambicji zostać jakimś posłem więc są mi zbędne matomiast ironię postu wybaczam widocznie kolega nie jeżdzi nocami po krętych mazurskich drogach więc seria doskonale wystarcza

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 19:24:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
heheh ale niektore komentarze smieszne sa Co do tematu to zgadzam sie ze Sprinterem. Sam posiadam zarowki Osram Bilux Cool Blue 55/60 W
H4 i jestem z nich zadowolony. Mam juz je bardzo dlugo i swieca ladnie bialo z lekkim niebieskim odcieniem. W nocy ladnie oswietlaja droge, naprawde polecam bo wlasnie potanialy, a ja placilem z jedna zarowke 36 zl :< Radze tez sobie kupic zarowki postojowe PHILLIPS Blue Vision (cena za 2 szt 20 zl) bo swieca super bialo, a nie jak te zwykle o barwie slonecznej. Calosc idealnie jest zgrana z zarowkami Osram Bilux Cool Blue i jest taki ladny efekt al'a xenon bez przesadzania oczywiscie :peace:

Mocniejszych zarowek nie polecam ktos juz tu tlumaczyl dlaczego no i jeszcze takie zarowki szkodza reflektorom H4 czyli zbyt wysoka temperatura uszkadza odblysnik Lampy :!!: Nie zakladac :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 19:37:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Enduro , jezdzilem jakis czas na zarowkach 90/100 .... po wymianie na blue vision jest poprawa ... a to jakich zarowek powinienes uzywac to nie powinno byc uzaleaznione od tego gdzie i kiedy jezdzisz , mniej widzac , jedziesz wolniej albo zapalasz dlugie .... jakos nie mam problemow jezdzic bo calej polsce na zwyklych zarowkach

w kwestii licznika to jakbys mogl kolego napisac na czym polega owa niedokladnosc wskaznikow paliwa i temperatury


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2004 21:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
raczej z drugiej strony Hans więcej widzisz jedziesz szybciej i bezpieczniej dlaczego oświetlenie ma mnie ograniczać. tą instalacje o której pisałem wcześniej miałem w b-3 w obecnej b-4 mam lampy zespolone(kierunki w zderzaku)i tu rzeczywiście światełka są ok w seri nie trzeba nic rzeżbić ale zwróciłem uwagę iż napięcię na woltonierzu jest o ok 1v większe niż w b-3 ok 14.3V (ten sam woltomierz i miejsce podłączenia)w b-3 było13.5V na różnych regulatorach napięcia

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2004 09:31:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie zmienia to faktu ze efekt ktory jest najwazniejszy to ilosc wypromieniowanego z reflektora swiatla , kierunek i temperatura barwy ... natomiast moc zarowek jest ograniczona przepisami oraz kontrukcja instalacji elektrycznej ... logiczne jest ze jak na cienszych przewodach podlaczysz mocniejsze zarowki to spadek napiecia bedzie wiekszy ... tak samo obedzie w przypadku skorodowanej instalacji . tak wiec wydaje mi sie ze w trosce o bezpieczenstwo nalezy trzymac sie tych lkilku podstawowych zasad a wsztystko bedzie sprawne i bezpieczne w uzytku oraz efektywne .

p.s.
predkosc bezpieczna to pojecie wzgledne .przepisy ograniczaja predkosc na drogach i wedlug mnie kazde seryjne swiatla wystarcza aby bezpiecznie sie poruszac z takimi predkosciami ... z duzo wiekszymi predkosciami rowniez mozna bezpiecznie jezdzic na seryjnych swiatlach ale tez nie mozes zmylic tego z warunkami na drodze ... bo jezeli masz gesto zadrzewione pobocze , waska kreta droge to nawet w dzien jest niebezpiecznie jechac tam ze zbyt duza predkoscia .... z reszta .... kazdy jezdzi jak mu sie podoba .... a to jakim jest kierowca niech oceni zycie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: