.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.kwi.2025 20:36:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: B3 1,8S problem z silnikiem
PostNapisane: 25.sie.2006 08:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2006 17:38:23
Posty: 4
Lokalizacja: Cieszyn
Witam,

Z początku auto czarno kopciło i poprostu go zalewało, potem auto zaczło palić na 100km jakieś 40litrów benzyny, poszło do mechanika mechanik wymienił potencjometr i sondę lambda, poprawiło się... auto kopci na niebiesko i pali jakies 15l / 100km,
auto jeździ od jednego mechanika do drugiego i nic, każdy mówi że to nie jest wina komputera... teraz mam problem czy to auto dalej wysyłać do mechaników aż w koncu coś się poprawi czy go próbować sprzedać...
Silnik jest 1,8S gaźnik jednopunktowy wtrysk.

Z góry dzieki za pomoc !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 10:30:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.wrz.2005 09:51:48
Posty: 403
Lokalizacja: wawa o'chota
sonda lambda+gaznik+jednopunktowy wtrysk= 1.8 s ;-)

_________________
cbx750 <motór
80cc '84 <były pogromnca obcokrajowców
80cc '85 <obecna błyskotka
Solaris Urbino #1516 :D MZA driver
hummerLimo H2 '08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
witaj, u mnie tez kopcila 1,8s, dziwnmym przypadkiem po wymianie srodkowego przezartego tlumika przestal kopcic :)

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 12:52:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Michauu napisał(a):
sonda lambda+gaznik+jednopunktowy wtrysk= 1.8 s ;-)


>>Michau: A no wyobraz sobie, ze tam jest naprawde gaznik + jednopunkt


>>>sylwank: Tez jezdzilem takim (silnik:PM) zrobilem ok. 300tkm) i jedyne problemy ktore mialem, wynikaly zawsze z lewego powietrza.

Sprawdz czy masz wszytskie weze OK. Posluchaj, pomacaj. Fakt, ze 15l/100km to mi nigdy nie palil.
Sprawdze jeszcze dokladnie w domu ksiazki, to dam CI info co moze byc przyczyna.

Wiesz jaki masz model silnika? (pierwsze numery silnika)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 13:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2006 17:38:23
Posty: 4
Lokalizacja: Cieszyn
Sprawdzałem węże i kable, z tego co mi powiedział jeden mechanik to on też czyścił kable (znaczy styki) ale to też nie pomogło...

Numer silnika zaczyna się PM06


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 13:33:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
Krzysio napisał(a):
...A no wyobraz sobie, ze tam jest naprawde gaznik + jednopunkt...

większej głupoty nie słyszałem... skoro to gaźnik to pakaż mi w tym "gaźniku" komorę pływakową i sam pływak :) :) :)

Sylwank spróbuj poruszać całym filtrem powietrza podczas pracy silnika. Zobacz czy nie faluja obroty w tym czasie. Pod wtryskiem jest taka gumowo-metalowa podstawa i ona czasem lubi pękać i łapie lewe powietrze.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 14:13:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Chodzi wlasnie o to cos co jest pod filtrem powietrza. Wiem, ze to nie jest "prawdziwy" gaznik, ale podobnie wyglada.
Ty to nazywasz wtryskiem. (Wlasnie to cos pod czym jest ta pekajaca uszczelka).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 09:18:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
To "coś" co kojarzy ci się z gaźnikiem to przepustnica, i na tym kończy się podobieństwo z gaźnikiem....

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 10:28:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2006 17:38:23
Posty: 4
Lokalizacja: Cieszyn
Sprawdzałem te gumowo metalową podstawę, jest cała. Podczas ruszania filtrem powietrza obroty nie falują nawet jak go miałem zapalony bez filtra obroty są na stałym poziomie...

Dziś rano jak wyjeżdzałem z garażu po zapaleniu auta silnik szedł na 3 cylindry, po wyjechaniu na plac i po ponownym uruchomieniu auto już normalnie szło ale zaczął kopcić na czarno, sprawdzałem olej, oleju nie bierze. nie wiem jak ze spalaniem na 100 bo wyjechałem na plac ale dziś się przekonam bo jadę na wesele także jutro napiszę....

PS. wymieniałem świecie i kopułkę, nic to nie dało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 17:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Silnik PM jest na jednopunkcie, podstawowe sygnały ECU pobiera z sondy lambda oraz czujnika temperatury, jak kopci na czarno i pali na 3 garki to prawdopodobnie go zalewa, przyczyną jak w większości przypadków jest czujnik teperatury, najlepiej sprawdź jego rezystancje przy nominalnej temperaturze (90C), powinno być ok 200Ohm +/- 20Ohm, jak jest więcej to masz odpowiedź.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 07:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2006 17:38:23
Posty: 4
Lokalizacja: Cieszyn
Auto pali jakies 20 L na 100, dziś jadę do mechanika to mu powiem co mi napisaliście... dzięx za zainteresowanie tematem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: