.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.kwi.2025 08:12:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 1,6 TD ] Jak zamontować przekaźnik świateł ??
PostNapisane: 28.sie.2006 07:48:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2006 13:40:30
Posty: 7
Witam mam pytanie jak zamontowac przekaznik swiatel
Ile to wyjdzie
szukam szczegolowego opisu krok po kroku
Czy wystarczy w ukladzie bezpiecznikow wpiac przekaznik i podpiac przewody czy trzeba sie wiecej napracowac
A i pytanie jaki przekaznik bedzie pasowal do Audi 80 B3 1,6 Td


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 10:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2004 08:51:01
Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja u siebie montowałem dodatkowy przekaźnik, ale jakieś 3 lata temu. Miałem w garażu taki przekaźnik co to się montowało dodatkowe swiatła dzienne do malucha. On jest ma wpinany bezpiecznik. Napięcie (+) wprost z akumulatora przez przekaźnik do lewej lampy. Kabelek z sygnałem wpiąłem do kostki przychodzącej do przełącznika przy kierownicy. Z racji upływu czasu nie pamietam do którego bolca.
Od tamtego czasu światła świecą wyraźnie mocniej i działa to niezawodnie.

_________________
Audi80 1,6TD b3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 11:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Molas napisał(a):
Kabelek z sygnałem wpiąłem do kostki przychodzącej do przełącznika przy kierownicy. .
A co to sygnał ??? :diabel:

Przekaznik to mozesz w sumie dobrac dowolny najlepiej o obciązeniu około 40A. Z reguły sa 4 piny. Masz dwa obwody 1. elektromagnes 2. obwód główny . Obwód pierwszy wpinasz w miejsce gdzie otrzymujesz napięcie po włączeniu świateł (możesz pod lampę, w wiazkę, pod listwe bezpieczników - jak wygodniej) . Drugi obwód "główny" łączysz przykładowo + aku (o ile nie jest + na masie) -zacisk przekaźnika - drugi zacisk - lampy. Powinno sie zabezpieczyć dodatkowym bezpiecznikiem obwód główny.[/url]

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 12:05:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Jaki przekaźnik? Najlepiej udać się do sklepu motoryzacyjnego i poprosić o przekaźniki świateł do poloneza. One są odpowiednio przystosowane pod względem obciążeń i może jeszcze kostki (podstawki) będą do nich to jeszcze ułatwia późniejszą wymianę.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 13:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2004 08:51:01
Posty: 26
Lokalizacja: Sosnowiec
szantis napisał(a):
Molas napisał(a):
Kabelek z sygnałem wpiąłem do kostki przychodzącej do przełącznika przy kierownicy. .
A co to sygnał ??? :diabel:

Jak przy kierownicy włączam swiatła mijania wtedy przekaźnik dostaje informację że ma otworzyć obwód i puszcza napięcia na lampy. powoduje to m.in. odciążenie przełącznika przy kierownicy (płynie nim mniejszy prąd i przełącznik sie nie grzeje, jak to u mnie miało wcześniej miejsce).
Nie jestem żadnym "fachofcem", sam sobie to wymyśliłem, sam sobie to zrobiłem i działa.
Pozdrawiam

_________________
Audi80 1,6TD b3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 13:37:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
A ja radził bym ci kupić automat do samoczynnego zapalania swiateł są tam w nim dwa przekazniki i nie musiz pamiętać o załanczaniu swiateł sam się włączają po 8 sekndach. Pposzukaj na alegro koszt do 30 zł. Mam taki zamontowany i działa juz ponad rok bez problemu.

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 06:37:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Molas napisał(a):
Jak przy kierownicy włączam swiatła mijania wtedy przekaźnik dostaje informację że ma otworzyć obwód i puszcza napięcia na lampy.



Zacytowałem wczesniej, no i teraz ponieważ przekaźnik nie jest żądnym kontrolerem by dostawać "informacje". Przekaźnik dostaje tylko napięcie na cewke elektromagnesu ( o ile taki jest naped styków). Kwestia poprawnej terminologii :) Myśle ,że załozyciel tematu w sumie dostał juz od nas potrzebne informacje.

Pozdrawiam

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 12:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Założyłem ostatnio przkaźniki na światła pozycyjne, długie, przeciwmgłowe...I teraz jasność widzę na drodze! Na pozycyjne i długie zastosowałem zestaw przekaźników do przeróbki świateł na H4 z malucha! A na przeciwmgłowe, zwykły przekaźnik 40A. Żadne styki przy kierownicy mi się nie nagrzewają i nie palą! Idealna sprawa, polecam każdemu! A co do montażu proste jak drut! Światła podpinamy prosto pod Aku, robimy przerwe w obwodzie podpinając przekaźnik! Sygnał czyli właczanie świateł dajemy jako zasilanie przekaźnika! W ten sposób napięcie nie idzie na światła przez deskę rozdzielczą i nic się nie pali! Jeżdże tak od roku i żarówki mam całe, jeśli ktoś ma obawy?!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 18:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.cze.2005 19:39:00
Posty: 534
Lokalizacja: Małopolska
panowie dajcie jakis schemacik jak załozyć przekazniki ,zakupiłem dzisiaj przekazniki i dalej co dodaje ze mam lampy zespolone do h4 dołączają sie h1 na długich

_________________
AUDI 90+BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 18:35:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Robisz tak:
Załóżmy, że chcesz przerobić halogeny?!
Do każdego z halogenów dochodzą dwa kabelki plus i masa! Te właśnie kabelki podpinasz pod przekaźnik jako jego zasilanie!
Do zasilania halogenów ciągniesz kabel do plusa z AKU, a masę podpinasz pod metalową cześć samochodu.
Na kablu plus+ między halogenem a AKU robisz przerwę i wpinasz pod przekaźnik! Przekaźnik dostając zasilanie gdy włączysz światła łączy plus AKU z halogenem!
Analogicznie inne światła, długie też tak samo!
Prościej się już chyba nie da wytłumaczyć...???

Znalazłem opis i schemat na necie, nie sugeruj się marką auta, bo w każdym o to samo chodzi:

http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam ... wiatel.htm

Ja mam bez bezpieczników, żarowki się nie palą, ale można zastosować jak się boisz!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Ostatnio edytowano 30.sie.2006 19:14:12 przez cornee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 18:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Podepne się z dobrą radą. Aby cała sprawa miała sens należy również dobrać odpowiednio "grube" przewody, w przeciwnym razie efektu nie będzie przez spadki napięcia w przewodach, dotyczy to również przewodu masowego.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2006 19:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
-> SonGoMan
Dokładnie, wyjąłeś mi to z ust!

Ja mam grube beztlenowe czerwone i niebieskie :D

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: