.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 15:03:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy warto jezdzic na tzw luzie? czy to zadna oszczednosc...
PostNapisane: 05.gru.2004 11:18:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2004 23:37:22
Posty: 421
Lokalizacja: Tczew - pomorskie
ostatnio sie nad tym zastanawialem, czy mozna zaoszczedzic jezdzac tak

_________________
pomorskie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 11:23:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Z tego co wiem więcej da dojeżdżanie na biegu bez gazu (czyli hamowanie silnikiem) niż jazda na luzie - tak twierdzi mój BC :) Na chwilowym spalaniu na luzie pokazują się wartości spalanej benzyny (tudzież LPG) a jak dojeżdżam na biegu (bez dodawania gazu) to zawsze jest 0,0 czyli cut-off - tak mi się wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 12:36:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2004 14:40:57
Posty: 481
Lokalizacja: Gliwice
Zgadzam sie . jak na nasze miejscie warunki jazda na luzie sie nie oplaca. dojezdzajac na bieg udo + tylko silnik tylk osmaruje olejem a na luzie sam sobie pobiera paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 13:46:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
GrzesB napisał(a):
Na chwilowym spalaniu na luzie pokazują się wartości spalanej benzyny (tudzież LPG) a jak dojeżdżam na biegu (bez dodawania gazu) to zawsze jest 0,0


Dane mowia same za siebie :)
Ostatnio byl jakis program na TVNTurbo i tak samo mowil jeden spec.
Jazda na luzie to pobieranie paliwa ze zbiornika- pro prostu wolne obroty a przy hamowaniu silnikiem - minimalne spalanie paliwa znajdujacego sie tylko w ukladzie paliwowym.

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 14:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

ale kazdy jezeli che juz jezdzic i hamowac silnikiem to niech najpeirw sptawdzic czy wi nstalacji gazowem ma cut-offa
bo sa komputerki ze nie maja i wtedy to nie ma sensu

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 14:56:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No przy sekwencji to chyba zawsze jest cut-off - bo inaczej jak to miałoby działać??? Swoją drogą to ja już przywykłem do jazdy bez "luzu" i jak ktoś wyrzuca na luz przed skrzyżowaniem to się gotuję w środku :( no ale przyzwyczajeń chociażby mojej mamy nie potrafię zmienić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 18:17:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2004 17:45:31
Posty: 2
Lokalizacja: Kraśnik
Witam!
Jestem tu nowy ale kierowcą :) :peace: (amatorem) nowym już nie jestem, przejechałem Polskę wzdłuż i w szerz, samochodów "przerzuciłem" też kilkanaście a zaczynałem od Syrenki, na kurs chodziłem w tych czasach jak brakowało benzyny. Uczyli nas wtedy właśnie jazdy na luzie a Syrenka miała właśnie tz. wolne koło które pozwalało jechać na luzie ale z góry. I to jest dobre, do tej pory zostalo mi przyzwyczajenie wykorzystywania każdego wzniesienia, pomimo swojego wieku lubię szybką i ostrą jazdę mam oszczędności w spalaniu ale nie gazu (jestem jego przeciwnikiem). Chociaż nie w każdych warunkach można jeździć na luzie. I bez obrazy ale młodzi kierowcy tak właśnie jeżdżą "cegła na gazie" i w Polskę. A potem ostre hamowanie itd. itp. ;)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 18:43:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2498
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ucze sie operowac gazem i sprzeglem i hamulcem od nowa. Dlaczego ??? GrzesB juz odpowiedzial i potwierdzam to w 100% Kiedy jedziesz na lloozie komp pokazuje spalanie u mnie w granicach 3,4 litra jak odpuszczam gaz bez wylaczania biegu siweca sie 0,00 wtedy wiem ze nic nie trace. :peace: Pozatym zalozylem sobie znowu rure dolotowa dla swiezego powietrza po tym jak gazownicy ja zdjeli i dzieki temu nie gasl na loozie przy puszczaniu gazu i jezdzie na loozie...teraz nie mam tego problemu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 19:56:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
ja sie przyznam bez bicia ze czasami jezdze na luzie, zazwyczaj w lecie.
A w zimie to sprzeglo wciskam tylko przy zmianie biegow :P

Pozdro

PS. u mnie komputerka nie ma więc nie musze sie denerwować że jadąc na luzie coś spalam :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
jozgaw napisał(a):
Witam!
Jestem tu nowy ale kierowcą :) :peace: (amatorem) nowym już nie jestem, przejechałem Polskę wzdłuż i w szerz, samochodów "przerzuciłem" też kilkanaście a zaczynałem od Syrenki, na kurs chodziłem w tych czasach jak brakowało benzyny. Uczyli nas wtedy właśnie jazdy na luzie a Syrenka miała właśnie tz. wolne koło które pozwalało jechać na luzie ale z góry. I to jest dobre, do tej pory zostalo mi przyzwyczajenie wykorzystywania każdego wzniesienia, pomimo swojego wieku lubię szybką i ostrą jazdę mam oszczędności w spalaniu ale nie gazu (jestem jego przeciwnikiem). Chociaż nie w każdych warunkach można jeździć na luzie. I bez obrazy ale młodzi kierowcy tak właśnie jeżdżą "cegła na gazie" i w Polskę. A potem ostre hamowanie itd. itp. ;)
pozdrawiam


Heh pewnie w syrence hamowanie na biegunie nie było opłacalne bo tam nie wtrysk a gaznik jest, który przy hamowaniu biegami nie odcina dawki paliwa a przy wtrysku jest zupełnie inaczej (na pewno w ukł. wtyskowych z elektroniką), kiedy obroty nie spadną poniżej danej wartości paliwo nie jest podawane
Czasy sie zmieniły a samochody razem z nimi :P

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

a jak to jest np w gazie 1 gen bez zadnej elektorniki ???

czy zamykajac przepustnice nie leci wogle gaz ????

UFOtm
hmm
to znaczy ze twoj komputer pokazuje chwile spalanie ???
czy srednia na 100km/h ??

pozdrawia

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:17:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Enzo napisał(a):
jozgaw napisał(a):
Witam!
Jestem tu nowy ale kierowcą :) :peace: (amatorem) nowym już nie jestem, przejechałem Polskę wzdłuż i w szerz, samochodów "przerzuciłem" też kilkanaście a zaczynałem od Syrenki, na kurs chodziłem w tych czasach jak brakowało benzyny. Uczyli nas wtedy właśnie jazdy na luzie a Syrenka miała właśnie tz. wolne koło które pozwalało jechać na luzie ale z góry. I to jest dobre, do tej pory zostalo mi przyzwyczajenie wykorzystywania każdego wzniesienia, pomimo swojego wieku lubię szybką i ostrą jazdę mam oszczędności w spalaniu ale nie gazu (jestem jego przeciwnikiem). Chociaż nie w każdych warunkach można jeździć na luzie. I bez obrazy ale młodzi kierowcy tak właśnie jeżdżą "cegła na gazie" i w Polskę. A potem ostre hamowanie itd. itp. ;)
pozdrawiam


Heh pewnie w syrence hamowanie na biegunie nie było opłacalne bo tam nie wtrysk a gaznik jest, który przy hamowaniu biegami nie odcina dawki paliwa a przy wtrysku jest zupełnie inaczej (na pewno w ukł. wtyskowych z elektroniką), kiedy obroty nie spadną poniżej danej wartości paliwo nie jest podawane
Czasy sie zmieniły a samochody razem z nimi :P

Nie wiem jak w 2-suwie ale nie wrzucaj gaźników do jednego worka.
Ich zasada działania opiera się na podciśnieniu - przy hamowaniu silnikiem jest ono największe, co równa się najmniejszemu poborowi paliwa (zamknięte przepustnice). Wyrzucając na luz gaźnik, który pracuje na wolnych obrotach pobiera paliwo przez dysze umieszczone pod przepustnicami (przynajmniej w 4-suwie :P ). Gaźnik "odcina dawke paliwa". Tak na marginesie jest to o wiele bardziej skomplikowane urządzenie od np. k-jetronica i tylko ze wzgl. na koszty było tak długo stosowane ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:25:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
juziooo napisał(a):
witam

a jak to jest np w gazie 1 gen bez zadnej elektorniki ???

czy zamykajac przepustnice nie leci wogle gaz ????

I generacja polega właśnie na tym, że bez względu na otwarcie przepustnicy, obroty i obciążenie podawana jest ta sama dawka gazu - nie ma możliwości regulacji.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:48:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
mechitro napisał(a):
Enzo napisał(a):
jozgaw napisał(a):
Witam!
Jestem tu nowy ale kierowcą :) :peace: (amatorem) nowym już nie jestem, przejechałem Polskę wzdłuż i w szerz, samochodów "przerzuciłem" też kilkanaście a zaczynałem od Syrenki, na kurs chodziłem w tych czasach jak brakowało benzyny. Uczyli nas wtedy właśnie jazdy na luzie a Syrenka miała właśnie tz. wolne koło które pozwalało jechać na luzie ale z góry. I to jest dobre, do tej pory zostalo mi przyzwyczajenie wykorzystywania każdego wzniesienia, pomimo swojego wieku lubię szybką i ostrą jazdę mam oszczędności w spalaniu ale nie gazu (jestem jego przeciwnikiem). Chociaż nie w każdych warunkach można jeździć na luzie. I bez obrazy ale młodzi kierowcy tak właśnie jeżdżą "cegła na gazie" i w Polskę. A potem ostre hamowanie itd. itp. ;)
pozdrawiam


Heh pewnie w syrence hamowanie na biegunie nie było opłacalne bo tam nie wtrysk a gaznik jest, który przy hamowaniu biegami nie odcina dawki paliwa a przy wtrysku jest zupełnie inaczej (na pewno w ukł. wtyskowych z elektroniką), kiedy obroty nie spadną poniżej danej wartości paliwo nie jest podawane
Czasy sie zmieniły a samochody razem z nimi :P

Nie wiem jak w 2-suwie ale nie wrzucaj gaźników do jednego worka.
Ich zasada działania opiera się na podciśnieniu - przy hamowaniu silnikiem jest ono największe, co równa się najmniejszemu poborowi paliwa (zamknięte przepustnice). Wyrzucając na luz gaźnik, który pracuje na wolnych obrotach pobiera paliwo przez dysze umieszczone pod przepustnicami (przynajmniej w 4-suwie :P ). Gaźnik "odcina dawke paliwa". Tak na marginesie jest to o wiele bardziej skomplikowane urządzenie od np. k-jetronica i tylko ze wzgl. na koszty było tak długo stosowane ...



No włanisnie chyba o to sie rozbija cała sprawa że na wolnych obrotach silnik zasysa sobie palliwko dyszami pod przepustnicą pyrkając z predkością 800 obr/min a przy hamowaniu silnikiem ciągnie tymi dyszami etylinke w troche wiekszym tępie bo i obroty ma wyższe

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 21:22:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Enzo napisał(a):
mechitro napisał(a):
Enzo napisał(a):
jozgaw napisał(a):
Witam!
Jestem tu nowy ale kierowcą :) :peace: (amatorem) nowym już nie jestem, przejechałem Polskę wzdłuż i w szerz, samochodów "przerzuciłem" też kilkanaście a zaczynałem od Syrenki, na kurs chodziłem w tych czasach jak brakowało benzyny. Uczyli nas wtedy właśnie jazdy na luzie a Syrenka miała właśnie tz. wolne koło które pozwalało jechać na luzie ale z góry. I to jest dobre, do tej pory zostalo mi przyzwyczajenie wykorzystywania każdego wzniesienia, pomimo swojego wieku lubię szybką i ostrą jazdę mam oszczędności w spalaniu ale nie gazu (jestem jego przeciwnikiem). Chociaż nie w każdych warunkach można jeździć na luzie. I bez obrazy ale młodzi kierowcy tak właśnie jeżdżą "cegła na gazie" i w Polskę. A potem ostre hamowanie itd. itp. ;)
pozdrawiam

Heh pewnie w syrence hamowanie na biegunie nie było opłacalne bo tam nie wtrysk a gaznik jest, który przy hamowaniu biegami nie odcina dawki paliwa a przy wtrysku jest zupełnie inaczej (na pewno w ukł. wtyskowych z elektroniką), kiedy obroty nie spadną poniżej danej wartości paliwo nie jest podawane
Czasy sie zmieniły a samochody razem z nimi :P

Nie wiem jak w 2-suwie ale nie wrzucaj gaźników do jednego worka.
Ich zasada działania opiera się na podciśnieniu - przy hamowaniu silnikiem jest ono największe, co równa się najmniejszemu poborowi paliwa (zamknięte przepustnice). Wyrzucając na luz gaźnik, który pracuje na wolnych obrotach pobiera paliwo przez dysze umieszczone pod przepustnicami (przynajmniej w 4-suwie :P ). Gaźnik "odcina dawke paliwa". Tak na marginesie jest to o wiele bardziej skomplikowane urządzenie od np. k-jetronica i tylko ze wzgl. na koszty było tak długo stosowane ...



No włanisnie chyba o to sie rozbija cała sprawa że na wolnych obrotach silnik zasysa sobie palliwko dyszami pod przepustnicą pyrkając z predkością 800 obr/min a przy hamowaniu silnikiem ciągnie tymi dyszami etylinke w troche wiekszym tępie bo i obroty ma wyższe

No wybacz... - nie znasz chyba zasady działania gaźnika :zly: :P
Podczas pracy na biegu jałowym silnik jest zasilany w paliwo przez oddzielny kanał bocznikowy. Nazywa się on tak, ponieważ przeprowadza mieszankę paliwowo-powietrzną obok przepustnicy. Układ sterowania wolnymi obrotami silnika składa się z kanału bocznikowego i dwóch śrub, służących do regulacji prędkości obrotowej i składu mieszanki.
Ale to tylko przy określonym podciśnieniu :!:
Przy puszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem podciśnienienie w kolektorze ssącym osiąga największą wartość, co równa się najmniejszemu zużyciu paliwa !

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 22:46:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2004 20:01:08
Posty: 352
Lokalizacja: Gdańsk
I tu się zgodzę z Michałem. Mam Keichina i nie bez potrzeby kupę wężyków i siłowników podciśnieniowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 01:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2004 00:19:03
Posty: 49
Lokalizacja: Poznań
Więc jak to jest ?? Duze podciśnienie równa sie małemu zużyciu paliwa??
To kiedy jest duże zużycie ??

_________________
Obrazek - RC maniac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 01:05:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
faktycznie hamujac silnikiem na kompie u mnie spalanie chwilowe wynosi zero ale najwieksze oszednosci wynikaja z plynnosci jazdy - bo tak :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 01:36:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2498
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> tak dokladnie plynnosc jazdy, nad tym tez pracuje :P
-> co do spalania chwilowego to owszem posiadam taka opcje na komputerze podobnie jak i 5 innych (srednie spalanie , czas jazdy, ilosc paliwka w zbiorniku, srednia km, srednia spalonego paliwka na dystansie) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 09:41:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:52:09
Posty: 167
Lokalizacja: Święte Miasto
Jechałem ostatnio taksówką...

Kierowca/taksiarz - tak się zgadaliśmy - twierdził że na dobiegach* po mieście zaoszczędza do 1,5l/100km benzyny w starym "sedesie" na w.p.wtrysku.


*) dobieg - jazda na luzie gdzie się tylko da

_________________
ubogi krewny OOOO - Passat Variant 2003 tdi/AVB
było A4/TDI=1Z+?/1996


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: