.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.gru.2024 00:45:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: LPG do DIESELA
PostNapisane: 25.paź.2005 14:09:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Na jednym z wątków na forum natknąłem się na ten oto link:

http://www.ilovesponge.com/spongecars/diesel/diesel.htm

Info o LGP do DIESELka mnie nieco zaskoczyło ... z miejsca podzwoniłem do lokalnych gazowników i wszędzie efekt ten sam - wszyscy "fachowcy" mnie wyśmiali.

Chciałbym podjąć dyskusję i ustalić, gdzie (w Polsce) jest warsztat, który robi takie rzeczy, czy jest ktoś, kto posiada takową instalację.

Czekam na wpisy.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 10:09:33
Posty: 109
Lokalizacja: Police
faktem jest mozna wrzucic do diesla LPG ale jest to wysoki koszt i z tego co wiem zmiany sa nieodwracalne, niewiem gdzie u nas to robia, ale jezeli dzwoniles do "gazownikow" i cie wysmiali to swiadczy tylko o nich jakie maja pojecie o temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:18:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
"LPG at present costs around 29p - 39p per litre"

Czyli mniej więcej tak jak u nas...
Czy mi się zdaje, czy w tym systemie spala się jednocześnie ON i LPG?
Ciekawy pomysł...

Widziałem URSUSY przerabiane na LPG, ale tam były zakładane aparaty i świece zapłonowe. Tutaj to wygląda tak, jakby LPG zapalał się razem z ON wtryskiwanym do cylindrów...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:27:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
LPG w tym układzie jest suplementem do DIESELa. Jak rozumiem spalanie oleju jest konieczne do uzyskania samozapłonu i spalenia gazu - (chociaż moim zdaniem odpowiednio sprężone LPG z powietrzem też powinno podlegać samozapłonowi, ale nie jestem fachowce więc nie wiem).

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2005 21:26:31
Posty: 31
rosyjskie czołgi dwupaliwowe pracuja w tej technologii(która jest stara bo juz robiona od lat 60-tych).wygląda to mniej więcej tak ze podawane jest 80% gazu a 20% ropy jest wtryskiwane i powoduje zapłon mieszanki w cylindzrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:34:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
To równie dobrze można się cofnąć o 90 lat w przeszłość :): Na brytyjskich pancernikach stosowano w kotłach opalanych węglem dodatkowy wtrysk ropy :): :diabel:

Swoją drogą ciekawe czy można przerobić benzyniaka na diesla ? :): kle kle kle :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:47:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2005 12:57:50
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
wiem ze CNG instaluja do diesli ale LPG?
tego niesłyszałem.....naCNG od jakiegos czasu jezdza autobusy.....teraz poczta polska zamówiła ponad 1000 sztuk opli Combo z instalacja CNG w dieslu....

_________________
niema to jak wypas furka !!! AUDI rządzi

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=23870

B4 ABT 2.0 +LPG 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:48:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
Kordek napisał(a):
To równie dobrze można się cofnąć o 90 lat w przeszłość :): Na brytyjskich pancernikach stosowano w kotłach opalanych węglem dodatkowy wtrysk ropy :): :diabel:

Swoją drogą ciekawe czy można przerobić benzyniaka na diesla ? :): kle kle kle :peace:


oczywiście że można kiedyś oglądałem w tv coś tam jakis program o motoryzacji i był gość z wołgą cz z warszawą i opowiadał jak przerobił benzynke na diesla, wszystko można zrobić :]

_________________
w126 560SEC
r129 600SL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 14:54:29 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
na LPG przerabia sie diesle ale w wozkach widlowych ... poprostu montuje sie przepustnica , swiece i robi silnik benzynowy ... a to ze tak sie przerabia to przyczyna tego jest wlasnie cena gazu i jego o wiele mniejsze zanieczyszczenie spalin . koszt takiej przerobki to kolo 5000-6000 pln

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 15:10:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.wrz.2004 15:29:56
Posty: 253
Lokalizacja: Redditch, UK
Układ prezentowany na tej stronie nie zakłada przerabiania silnika z samozapłonem na silnik z zapłonem iskrowym - oto schamat instalacji

Obrazek

Rysunek pochodzi ze stronki

http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm

Być może dało by się zastosowac "klasyczną" instalację do silników benzynowych z modyfikacją samego elementu wtryskującego LPG do kolektora.

_________________
Jest:
Volvo XC90 T6 RHD
A6 C5 1,9 TDI RHD
A3 8L 1,8T Quattro RHD
Było:
AUDI 80 B4 1,9 TDI LHD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 15:15:47 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
aaa ...kojaze ten uklad ... wzbogacanie powietrza gazem ... tylko nie pamietam czemu ma to sluzyc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 15:25:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Z tego co wiem i czytałem niemożliwe jest zastosowanie LPG do diesla .Przyczyną jest spalanie stukowe jaki wystąpiłoby w momencie spalania mieszanki.Po drugie nawet jeżeli ominiemy spalanie stukowe to tak jak ktoś tu napisał trzeba ten gaz dobrze spręrzyć a jeżeli mamy go pchać w dużych ilościach do komory spalania to gdzie tu ekonomia?
Co do CNG jak najbardziej.W stanach i nie tylko praktykowane jest zasilanie metanem aut ciężarowych z silnikami Diesla.
Układ ten jednak nie pracuje na samym metanie.Na niskich obrotach silnik pobiera około 70-80% ropy a reszta to metan.W chwili kiedy dodajemy gazu ten stosunek gazu do ropy zmienia się i tak oto w sumie przy optymalnej pracy takiego silnika zasilany jest on około 80% metanu a 20% ropy.
Ale panowie nie martwcie się niedługo będziemy śmigać na ogniwach wodorowych i to dopiero będzie tania jazda.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 15:37:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
hehehe ... gaz kiedys tez byl tani :D ... dopoki go akcyza nie oblozyli ... wejdzie wodor to go tez zakcyzuja ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:05:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
hans napisał(a):
hehehe ... gaz kiedys tez byl tani :D ... dopoki go akcyza nie oblozyli ... wejdzie wodor to go tez zakcyzuja ...



Staropolanka będzie po 5 zł za 1,5l :diabel: a kranówa zdrorzeje o 200% :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W Łodzi kilka autobusów zasilanych jest LPG.
Tak czy siak dla mie to profanacja. :/

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:42:24 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie lpg tylko CNG ...w Rzeszowie wszystkie tak jezdza a za oszczednosci co rok kupuja nowy autobus

Baket , daruj sobie juz tew kawalki z profanacja bo to juz sie robi meczace ... widac sa ku temu logiczne przeslanki wiec ktos to robi i nie wiem co to za profanacja ... jestes w fanklubie autobusow miejskich ? :-D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:54:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
nie lpg tylko CNG ...w Rzeszowie wszystkie tak jezdza a za oszczednosci co rok kupuja nowy autobus

Baket , daruj sobie juz tew kawalki z profanacja bo to juz sie robi meczace ... widac sa ku temu logiczne przeslanki wiec ktos to robi i nie wiem co to za profanacja ... jestes w fanklubie autobusow miejskich ? :-D

CNG ... jasne , dzieki za poprawienie mnie.
Logicznych przeslanek nie widze - tylko kassssssa, szukaja kassssssy i dlatego zakladaja to zło do autobusów. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:55:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
hans napisał(a):
... jestes w fanklubie autobusow miejskich ? :-D

:509: dobre ,dobre.....hihihi a tak na marginesie jast taki fanklub PKS KLUB POLSKA?...... :D
baskecior bez urazy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 16:57:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
rozumiem ze jestes z zalozenia uprzedzony do wszelkiego typu substancji w fazie lotnej potocznie zwanej gazami ... OK , wiecej Cie nie bedzie niepokoic ... :)

p.s.
zeby nie faza lotna to Twoje TiDiaj staloby w miejscu :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2005 17:02:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
hans napisał(a):
rozumiem ze jestes z zalozenia uprzedzony do wszelkiego typu substancji w fazie lotnej potocznie zwanej gazami ... OK , wiecej Cie nie bedzie niepokoic ... :)

p.s.
zeby nie faza lotna to Twoje TiDiaj staloby w miejscu :P

Nie jestem uprzedzony, bardzo lubię jak np LPG ogrzewa mi kotleta na Amice. :P
Co do LPG w autkach moja opinia pozostaje niezmienna. :D
Adam12: jestem fanem technologii klekoczacej od 7 lat i nie zmieniam zdania w miare jak ceny ida do gory czy spadaja. Reszte sobie dopowiedz.
Bez urazy. ;-)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: