.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 18:04:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 11:30:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
kefir200 napisał(a):
A jeżeli chodzi o rozgrzewanie na postoju, to ja jestem przeciwnikiem. Ja odpalam i ruszam od razu. Uważam, że tak jest lepiej, bo silnik na obciążeniu się szybciej nagrzewa i oszczędzamy dzięki temu i paliwo i silnik. Na postoju rozgrzewanie jest miejscowe i nierownomierne. Ale o tym było dużo wywodów i pewnie zaraz rozpęta się piekło, bo temat jest z tych typu "zapinamy pasy lub nie".


Dokładnie robię tak samo, w każdej instrukcji od samochodu jest tak napisane. Przy odpaleniu zimnego silnika i postoju, jest wolniej rozprowadzany olej po silniku, a co za tym idzie wolniej sie nagrzewa - prosta sprawa. Jest to też równoznaczne z większym spalaniem.

Pozdrawiam :peace:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 15:05:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Ja po zapaleniu odczekuje 0,5-1 minute wyjezdzam z garazu, silnik chodzi, zamykam garz, wyjezdzam z podworka, silnik chodzi zamykam brame i jade dalej :)
A w autku juz cieplo

A co do palowania to jak jest zimny to obroty maks 2000-3000

W moim autku jest kontrolka zimnego silnika, ktora teoretycznie oznacza optymalna prace jednostki, ale ona gasnie po wyjechaniu na ulice :D

Generalnie zaczynam palowac jak temperatura oleju osiagnie 70-80C

Pilachgt:
Cisnienie oleju u mnie na zimnym silniku jest na max czyli 5BAR, jak sie rozgrzeje to spada na wolnych do 2. Napewno masz dobra pompe oleju??

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 16:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich !!!

Pałowanie silnika zimnego bo o takim mowa to dla mnie oznacza krecenie go na obroty powyzej 3000 co niektorzy robia nagminnie odpalaja auto i potem na postoju odrazu po odpaleniu zeby sie szybciej nagrzal cisną na pedał gazu jak psych chorzy.Generalnie to rzadko kiedy wogóle pałuję swojego nf-a bo nie bylbym w stanie zaspokoic jego apetytu.

Co do odpalania na gazie to niestety ale narazie tylko na gazie odpalam :(((. Ale juz niedlugo tylko dojde do ladu z rodzielaczem.Odpalac odpala normalnie bez problemu najchlodniej bylo poniez 12 i odpalil normalnie. Problem zaczyna sie gdy odpale i po sekundzie zgasnie (wczesniej mialem takie problem gdy gasł mi na gazie) lub ja bezmyslnie go zgasze(wczoraj taki przypadek mi sie zdarzyl)wtedy odrazu moge dac se na luz z kreceniem rozrusznikiem ratuje tylko wrzątek polany na parownik.W czasie jazdy nigdy mi nie zgasl ani na postoju po mocniejszym wcisnięciu pedału gazu.Odpale wystarczy ze z 30 sekund pochodzi na gazie i normalnie moge zgasic go i zapalic.

Jezeli chodzi o rozgrzewane sie silnika to u mnie wyglada to tak ze odpalam autko odszraniam szybki jakies 2-5 minut zajmie to wsiadam i lece. Przez ten czas troszke temperaturki dostanie i jest git.NIgdy dluzej niz te 2-5 minut nie czekam bo:
I - do najciekawszych rzezy nie nalezy siedzenie bezczynne w autku
II - szkoda kasy na taki bezczynny postój

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 16:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
jmm napisał(a):
Pilachgt:
Cisnienie oleju u mnie na zimnym silniku jest na max czyli 5BAR, jak sie rozgrzeje to spada na wolnych do 2. Napewno masz dobra pompe oleju??

O tym pisalem. Jak cisnienie spadnie do 2 (oczywiscie na wolnych obrotach) to wtedy moge myslec o palowaniu. Na zimnym tez mam 5. A te 2 bary to dopiero moze po 10 km sa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 16:41:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Aha to spoko, zle zrozumialem :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lut.2005 17:43:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
OK. Dziękuję panowie, za szerokie i kompetentne odpowiedzi. W moim przypadku okazuje się, że w zasadzie latam furaczem(jak większość z forumowiczów) zgodnie z zasadami sztuki. Dzięki wam jednak dowiedziałem się ciekawych rzeczy na temat czasu rozgrzewania oleum w silniku, przez co będę miał szerszy pogląd na "pałowanie zimnego silnika", czego oczywiście w praktyce nie robię.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: