@
Kazuk
do twojej skrzyni 5-biegowy tiptronic w A4 `95 idzie
na 100% olej ATF Esso LT71141 lub ATF Esso EGL 71 141, ale koniecznie
o nr. fabrycznym G 052 162 A2.
W tym momencie muszę zweryfikować jeden ze swoich poprzednich postów, gdyż sam się w tym wszystkim pogubiłem, gdyż nie zwracałem uwagi na daty ich stosowania, co miało w tym przypadku duże znaczenie.
Ale sprawę rozgryzłem, a ma się ona następująco.
W momencie produkcji czyli w tym przypadku 1995r. został zalany do skrzyni olej Dexron II, podczas kolejnych wymian nie póżniej niż 48 - m-cy lub 60 tys. km firma VAG zmieniała oleje lane do skrzyń, i obecnie Dexron nawet III został wycofany z produkcji na potrzeby tego koncernu.
I stosowane są do automatów oleje ATF Esso LT71141 lub ATF Esso EGL 71 141, o nr. fabrycznym G 052 162 A2 i bez znaczenia czy to 4 czy 5 czy 6 biegowy tiptronic. Firma Esso która produkuje te oleje nie prowadzi ich sprzedaży, a tylko robi je na potrzeby m.in. BMW, Porsche, VW/Audi itd.
Co do zamienników, to znalazłem odpowiedż firmy Castrol na pytanie użytkownika BMW E38, czy mają zamiennik tego oleju:
Cytuj:
Subject:
Castrol recommends using Esso Type LT71141 (63 views) (63 thread views)
Message: This copy and paste from an e-mail reply from Castrol and question regarding transmission fluid [ATF] for the E38, as follows:
*********************************
Thank you for contacting Castrol North America.
Castrol recommends using the recommended Esso Type LT71141 fluid which can be obtained at the dealership and if they cannot or do not carry it, BMW should be able to make a recommendation for the appropriate alternate product.
Unless they have tested it, while we may suggest a product with similar performance, only BMW would be able to identify the equivalent performance aspect.
Thank you for contacting Castrol, The Technology Leader!
Castrol North America
Sprowadza się to do tego, że jeżeli inny to na własne ryzyko, a tak lać przetestowany przez BMW, gdyż ich nie posiada takich testów.
A wogóle to nalęży sprawdzić jakim olejem była zalana, jak żółtym tzn. że oryginalnym, a jak czerwonym to decyzję czy zalać powtórnie zamiennikiem czy, nie musisz podjąć sam.
W tych skrzyniach olej się sprawdza co 30 tys. i ewentualnie uzupełnia, a wymienia co 60 tys.km w Polsce, w innych krajach cmoże być inaczej.
W serwisie BMW ten olej może być trochę tańszy, choć to są moje tylko przypuszczenia.
A ceny w ASO to takie jak na tej fakturze z lutego br.:
mogą być ceny usług czasami niższe, gdyż są promocje sezonowe.
Ale wkleiłem zdjęcie tej faktury dlatego, iż niewiem sam jak mam traktować cenę uzupeł. i spr. tzn. 108zł czy 121zł, poniewaz dziwny wskażnik 0,90 usługi w polu ilość mnie myli.
A jeżeli chodzi o zakup tego oleju to ja bym najpierw poszukał we własnym mieście lub u żródła czy nie możliwości dostania go dużo taniej.
Wszyscy chcą żyć.
@Ataman70
Te dane tyczą się i twojej skrzyni.
Na pytanie ile do danej skrzyni wchodzi nie mogę dać żadnej autorytatywnej odpowiedzi.
Ja np. dzwonię do serwisu i się poprostu pytam.
Żeby uzyskać dokładną od nich odpowiedż najlepiej jest im podać dokładny symbol skrzyni model i rocznik auta, w przeciwnym wypadku odpowiedz będzie "około" 5-7 lub 7-9 itp..
Pozdrawiam