.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.sty.2025 11:55:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2005 14:20:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
Mam a4 z 95r z 5-biegowym automatem , wiem że poziom sprawdza się wykręcająć śrubę w misce olejowej.
Co do oleju to wałkuje cały czas temat i co mechanik to inne zdanie (mam z nimi spory kontakt bo pracuje w Inter Cars)
Wiem że audi w mojej skrzyni stosuje ojej syntetyczny a wszystkie popularne dextrony sa olejami mineralnymi .
Sprawdzałem w programie serwisowym że u mnie jest przewidziany taki sam olej jak w tiptronicu , gdzie podobno oleju się nie wymienia .Jednak gdy pytałem się w serwisie to powiedzieli mi ze powinienem wymieniać co 100 tyś dziwne bo w instrukcji obsługi nic takiego nie znalazłem na temat obsługi automatu
Więc mam mały dylemat co robić bo kupić 9 litrów orginału po ok 80zł to trochę drogawo.
Jest mobil syntetyczny ATF SHC a cena to ok 45zł lub Shell DONAX TX po ok 35zł za litr .
Chyba tylko sprawdze poziom i ewentualnie go uzupełnie w serwise (koszt sprawdzenia i uzupełnienia to 35zł + olej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2005 14:28:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ja bym kupil tego syntetyka po 35 zeta i go wymienil w calosci. zawsze sie pojawia drobinki metalu i okladzin w oleju - i nie powinienes sie tym przejmowac, ze producentowi nie zalezy na tym, aby skrzynia zyla dlugo

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2005 18:14:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
@ Kazuk
do twojej skrzyni 5-biegowy tiptronic w A4 `95 idzie
na 100% olej ATF Esso LT71141 lub ATF Esso EGL 71 141, ale koniecznie
o nr. fabrycznym G 052 162 A2.
W tym momencie muszę zweryfikować jeden ze swoich poprzednich postów, gdyż sam się w tym wszystkim pogubiłem, gdyż nie zwracałem uwagi na daty ich stosowania, co miało w tym przypadku duże znaczenie.
Ale sprawę rozgryzłem, a ma się ona następująco.
W momencie produkcji czyli w tym przypadku 1995r. został zalany do skrzyni olej Dexron II, podczas kolejnych wymian nie póżniej niż 48 - m-cy lub 60 tys. km firma VAG zmieniała oleje lane do skrzyń, i obecnie Dexron nawet III został wycofany z produkcji na potrzeby tego koncernu.
I stosowane są do automatów oleje ATF Esso LT71141 lub ATF Esso EGL 71 141, o nr. fabrycznym G 052 162 A2 i bez znaczenia czy to 4 czy 5 czy 6 biegowy tiptronic. Firma Esso która produkuje te oleje nie prowadzi ich sprzedaży, a tylko robi je na potrzeby m.in. BMW, Porsche, VW/Audi itd.
Co do zamienników, to znalazłem odpowiedż firmy Castrol na pytanie użytkownika BMW E38, czy mają zamiennik tego oleju:
Cytuj:

Subject:
Castrol recommends using Esso Type LT71141 (63 views) (63 thread views)
Message: This copy and paste from an e-mail reply from Castrol and question regarding transmission fluid [ATF] for the E38, as follows:

*********************************

Thank you for contacting Castrol North America.

Castrol recommends using the recommended Esso Type LT71141 fluid which can be obtained at the dealership and if they cannot or do not carry it, BMW should be able to make a recommendation for the appropriate alternate product.

Unless they have tested it, while we may suggest a product with similar performance, only BMW would be able to identify the equivalent performance aspect.

Thank you for contacting Castrol, The Technology Leader!

Castrol North America

Sprowadza się to do tego, że jeżeli inny to na własne ryzyko, a tak lać przetestowany przez BMW, gdyż ich nie posiada takich testów.
A wogóle to nalęży sprawdzić jakim olejem była zalana, jak żółtym tzn. że oryginalnym, a jak czerwonym to decyzję czy zalać powtórnie zamiennikiem czy, nie musisz podjąć sam.
W tych skrzyniach olej się sprawdza co 30 tys. i ewentualnie uzupełnia, a wymienia co 60 tys.km w Polsce, w innych krajach cmoże być inaczej.
W serwisie BMW ten olej może być trochę tańszy, choć to są moje tylko przypuszczenia.
A ceny w ASO to takie jak na tej fakturze z lutego br.:
Obrazek
mogą być ceny usług czasami niższe, gdyż są promocje sezonowe.
Ale wkleiłem zdjęcie tej faktury dlatego, iż niewiem sam jak mam traktować cenę uzupeł. i spr. tzn. 108zł czy 121zł, poniewaz dziwny wskażnik 0,90 usługi w polu ilość mnie myli.
A jeżeli chodzi o zakup tego oleju to ja bym najpierw poszukał we własnym mieście lub u żródła czy nie możliwości dostania go dużo taniej.
Wszyscy chcą żyć.

@Ataman70
Te dane tyczą się i twojej skrzyni.

Na pytanie ile do danej skrzyni wchodzi nie mogę dać żadnej autorytatywnej odpowiedzi.
Ja np. dzwonię do serwisu i się poprostu pytam.
Żeby uzyskać dokładną od nich odpowiedż najlepiej jest im podać dokładny symbol skrzyni model i rocznik auta, w przeciwnym wypadku odpowiedz będzie "około" 5-7 lub 7-9 itp..
Pozdrawiam

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2005 08:18:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
nie wiem jak jest w BMW ale w Audi A4 z 95 r olej wymienia się co 100 tyś według danych z serwisu ,co dziwne rozmawiająć ze znanym w Kaliszu mechaniorem dowiedziałem się że w tiptroniku nie wymienia sie oleju tylko ewentualnie uzupełnia .
Troche to wszystko dziwne bo obie skrzynie moja i tiptronic zalane są tym samym olejem G 052 162 A2 , muszę się dokładnie dowiedzieć jak jest z tym tiptronikiem

Wyrwałbym go w pracy za jakieś 70zł za litr ale to i tak wyjdzie jakieś 630zł za 9 litrów do tego 150zł uszczelka (występuje tylko w orginale) i ok 50zł filter z Febiego + wymiana i wyjdzie ok 1000 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2005 15:01:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2005 11:06:12
Posty: 144
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Auto: A6 2,7TDi Q S Line
a co powiecie na tenmat skrzyni w B4 93r. 2,6 V6 oczywiście autom. jaki tam w chodzi płyn i jaki olej nalać do silnika przy przebiegu ok 220000 bo nie ma zadnej kartki ani wqpisu nigdzie.Dzięki,

_________________
---------------------------------------------------------------------
A6 C5 2,4 V6 99r. AUTOMAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2005 23:43:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sie.2004 19:06:02
Posty: 207
Lokalizacja: Olsztyn
kazuk napisał(a):
nie wiem jak jest w BMW ale w Audi A4 z 95 r olej wymienia się co 100 tyś

W tym cytacie nie chodziło o to jak się wymienia i kiedy olej w BMW, ale
czy firma Castrol może mu polecić jakiś inny olej ze swej gamy, za zalecany przez serwis Esso LT71141,
dokładnie taki jak się leje i do skrzyń Audi. To był tylko przykład, na odwieczne pytanie czy są zamienniki tego oleju,
i że nawet oficjalna odpowiedż firmy Castrol brzmiała, że Nie.
A odnośnie czy się wymienia olej w tiptronicach, czy nie, to zależy od konkretnej skrzyni, więc w niektórych tak, a w innych nie.
Ale podczas maglowania tego tematu wcześniej na tym Forum, należy dodać, że w przypadku stwierdzenia oleju zbyt zużytego,
należy go bezwzględnie wymienić, i nie ważne jaka to skrzynia.
Co 30 tys. sprawdzenie, a co 60 tys. wymiana lub tylko sprawdzenie jak tak przewidział producent, ale to się tyczy świeższych skrzyń.
A co do odpowiedzi tego facia z serwisu, to powinieneś go sprać, że daje odpowiedzi z sufitu. Osobiście nie spotkałem się
w serwisie z gościem który po zapytaniu mógł mi dać od razu autorytatywną odpowiedż.
Oni nawet jakby chcieli nie są w stanie pamiętać tego wszystkiego, gdyż odmian silnikowo-skrzyniowo-napędowo-nadwoziowych
w Audi i VW jest tyle np. od 95 r., że nie wiem czy ktokolwiek by je policzył.
Żeby uzyskać poprawną odpowiedż musisz ich zmusić do grzebnięcia
w dokumentacji poszczególnych skrzyń, co robią z wielkimi oporami.
W Polsce i Europie (oprócz UK) interwały przeglądów i wymian olejów jakichkolwiek w Audi wynoszą wielokrotność 15 000km.
W niektórych krajach Europy np. wszelkiego rodzaju czynności w tym przeglądy są przeprowadzane co 30 000 km,
z pominięciem małego przeglądu tzw. Longlife service np. w Niemczech.
Tutaj po męczarniach, ale macie zrzuty do przeglądów, jakie dostaje mechanik w serwisie (nie Wy, czyli klienci) i parę innych danych:
O ATF Dexronie (czytaj post wyżej) wspominałem już, że serwis stosuje zamiast niego teraz
olej ATF Esso LT71141 lub ATF Esso EGL 71 141, ale koniecznie o nr. fabrycznym G 052 162 A2:
dla Pikasia 80 B4 2,6 `93:
http://img41.imageshack.us/img41/9332/8020614vw.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/9714/802629ha.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7346/802637hn.jpg
http://img75.imageshack.us/img75/8909/802649ee.jpg
dla kazuka A4 2,6 (ABC) `95:
http://img41.imageshack.us/img41/9840/a4kazukabc2ta.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/7083/a4kazukabc25yp.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/769/a4kazukabc34da.jpg
http://img41.imageshack.us/img41/2632/a4kazukabc45eu.jpg

Sądze, że to was zadowoli.

Są to dane oficjalne producenta i są identyczne (pokrywają się w pełni)
z danymi z takich programów jak Autodata v2.13 5.600, Workshop 2003, Alldata Audi v.8.0, Haynes Audi A4 Manual jak i innymi broszurami wydanymi oficjalnie.
Dane oleju obecnie stosowanego przez koncern pochodzą między innymi z Etka 6.31 2005, jak i mojej faktury.

A poza tym na Forum jest już sporo postów o wymianie oleju w automatach, więc dalsze rozgrzebywanie nie ma już sensu.[/url]

_________________
Jest jeszcze A8 4.2`98 QUATTRO PB
-auta które były dłużej niż miesiąc:
A8`00 3.7 quattro PB,
A6 2.5TDI`02,
A6 1.8T`00 PB,
A6 2.8`98 PB
all automaty
C4 2,5 TDI`93 AAT 6S
i inne, tylko już auto-podobne..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2005 19:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sie.2005 11:01:30
Posty: 21
Lokalizacja: Łódż
Adek bądz Maciek.s wymienialiście już moze olej w automacie w swoich V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2005 20:23:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
Dałem kumplowi pracującemu w serwisie audi mój nr VIN i stwierdził że w moim modelu nie ma sensu wymieniać oleju i filtra bo można go spuścić tylko 2,5litra a wchodzi 9 litrów więc wymiana tych 2,5 litra nie wpłynie na jakość oleju .Dlatego polecił mi tylko sprawdzić stan i ewentualnie go uzupełnić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 19:28:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Więc jeżeli chodzi o skrzynię automatyczną 4 biegową CST to tak:
1. Ma być Dextron III firma bez znaczenia wszystkie można mieszać ja zalałem Dextron III Castrola.
2. Filtr oleju jest siatkowy tzn. metalowa siatka którą można czyścić.
3. Z korka spustowgo w skrzyni zleciało ok. 3 litru oleju oraz jeszcze 3 litry wysączyło się z węży prowadzących do chłodnicy. Do przelania weszło 6 litrów świerzego oleju.
4. Aby zdjąć miskę olejową w S6 trzeba było zdjąć wydechy ale jak skrzynia chodzi dobrze to odradzam tą czynność bo miska była czyściutka i na filtrze nie było zadnych opiłków jedynie olej był już brudny.

Podsumowując koszt wymiany to 6 l x 22 zł/l = 132 zł tanioszka nie dawajcie się naciągać.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 19:32:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
:D

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Ostatnio edytowano 04.lis.2005 19:39:07 przez dobro&zło, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2005 19:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
maciej.s napisał(a):
mały v8 napisał(a):
dobro&zło napisał(a):
Nie mam drugiego bagnetu pod maską.
Masz i to ok 30 cm od bagnetu oleju silnika w strone podszybia , byc moze ktos go złamał i go poprostu go nie widac.

Mam Audi V8 z 93r. i w tej odległości jest czerwony korek który przypomina bagnet oleju w skrzyni ale po wyjęciu żadnej miarki nie ma
Troche stary temat ale na niego nie trafiłem, zgadza się co mówisz, po którymś roku nie było juz bagnetu tylko korek, mój znajomy nawet dorobił sobie taki bagnet na wzór mojego i zarobiłem przy tym kilka piwek :P

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 16:37:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2006 09:10:58
Posty: 81
Lokalizacja: warszawa
jak to jest z ta wymiana oleju w skrzyni Tiptronic???
w jednym ASO mowia ze nie wymieniac nigdy
w drugim ASO mowia ze co 60tys, w trzecim co 90tys.

czlowiek moze zwariowac.

zaklady od skrzyn automatycznych "zlote raczki" mowia oczywiscie wymianiac - z tego zyja przeciez

Dostalem maila z Niemiec z ASO ze tylko dolewac.

I co o tym sadzic?

_________________
Audi A6 2001r. 2.5TDi V6 180KM Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 18:54:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem powinieneś wymienić olej. A tu znajdziesz czym masz zalać skrzynię. Oznaczenie skrzyni odczytaj z tabliczki.
http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_Inter ... D=1&id=938

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 21:21:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
co do bagnetu skrzyni...
mialem wieki temu 90 w automacie... serwisant powiedzial mi, ze poziom oleju w skrzyni mozna sprawdzic bagnetem od oleju silnikowego...
nie praktykowalem... rozebralem skrzynie i zmienilem caly olej :D

swoja droga... temacik jak znalazl... wlasnie wczoraj "wertowalem" strony w necie zeby poczytac na temat mojej skrzyni i wymiany w niej oleju :diabel:

a tu patrz :zdziw: jak na zawolanie ;-)

pozdrawiam

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: