.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 20:57:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:56:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
szkoda gadac - kazdy ma to co lubi
EOT

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 20:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 08:33:48
Posty: 19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Panowie,

Juz od jakiegos czasu jezdze swoja a4 2,8 tip quattro. Bede szczery, otóż start auta jest beznadziejny, taka moc powinna byc odczuwalna nawet na starcie, a tu bardzo niemile zaskoczenie! Ostatnio zrobilem ustawke na prostej drodze z moim kolega (a4 1.8 T quattro) i nawet nie wiedzialem kiedy, a on zostawil mnie o 1,5 dlugosci auta,a co wiecej w miare rozpedzania sie wcale nie moglem go dogonic. Generalnie Tip jest dla osob, ktorym nie zalezy na sciganiu sie ze startu zatrzymanego :) Szczerze powiem ze jestem tym zawiedziony. A teraz moze kilka pozytywów: przede wszystkim wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda, druga sprawa to fakt ze tip po prostu swietnie wyglada (aluminiowe wykonczenie, podswietlony na czerwono itd :) ) Podsumowujac mam mieszane uczucia i sam nei wiem co ponownie bym wybral tip czy manual...........................wydaje mi sie jednak ze Tip...

ps. powiedzcie panowie czy startowanie na wcisnietym hamulcu jest efektywne i czy faktycznie mozna tym sposobem szybko zalatwic skrzynie, mowie oczywisci o sporadycznym przypadkach, raz na jakis czas:)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 20:39:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
no witaj wreszcie.
zapraszam na mikrospota do bytomia - poporownujemy bryczki :-)

ja podczas zakupowania samochodu jezdzilem kilkoma ACK, - oczywiscie wszystko z Tipem, ale rozrzut pracy silnikow byl gigantyczny - moze to jest u Ciebie tez problemem?

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 20:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.mar.2006 08:33:48
Posty: 19
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam Witam....

A kiedy bedzie ten spot :) ja chetnie bym sie pojawil jak czas pozwoli, bo teraz straszna zagonke mam, pisze prace magisterska i bronie sie w czercu dlatego kazda wolna chwila to dopisywanie i dopisywanie...ale moze jakios sie zgadamy moj gg 3748160


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 06:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
ps. powiedzcie panowie czy startowanie na wcisnietym hamulcu jest efektywne i czy faktycznie mozna tym sposobem szybko zalatwic skrzynie, mowie oczywisci o sporadycznym przypadkach, raz na jakis czas:)


W USA są w 90% automaty i nikt nie wyobraża sobie innej jazdy na codzień.

Czemu u nas te skrzynie są traktowane po macoszemu ?
Kiepska ich obsługa (małw wyspecjalizowanych warsztatów), przeglądy w niewłaściwych okresach, oszędznie na olejach no i tzw "fachowcy".
Drugi problem to niewłaściwe ich użytkowanie. To nie jest skrzynia rajdowa i dla małolatów lubiących szaleństwa. Pomijam ostre starty... ale nawet o mocna bardzo ostrą jazdę. Do takich wyczynów trzeba ładować do skrzyni dodatkowe chłodnice oleju.
Kolejny problem to jazda nią w zimie (przy -30 C) ... kiedy się dobrze nie rozgrzeje olej. Zbyt mocne dawanie jej w du.... "na zimno" też skaraca jej zywotność.

Jeżeli te i zapewne inne fakty sobie uzmysłowimy....automat jest świetną sprawą..

No i najważniejsze :diabel: silnik nie mniej niż V6.... inaczej to porażka.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 08:27:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
bezduszny napisał(a):
Cytuj:
ps. powiedzcie panowie czy startowanie na wcisnietym hamulcu jest efektywne i czy faktycznie mozna tym sposobem szybko zalatwic skrzynie, mowie oczywisci o sporadycznym przypadkach, raz na jakis czas:)


W USA są w 90% automaty i nikt nie wyobraża sobie innej jazdy na codzień.

Czemu u nas te skrzynie są traktowane po macoszemu ?
Kiepska ich obsługa (małw wyspecjalizowanych warsztatów), przeglądy w niewłaściwych okresach, oszędznie na olejach no i tzw "fachowcy".
Drugi problem to niewłaściwe ich użytkowanie. To nie jest skrzynia rajdowa i dla małolatów lubiących szaleństwa. Pomijam ostre starty... ale nawet o mocna bardzo ostrą jazdę. Do takich wyczynów trzeba ładować do skrzyni dodatkowe chłodnice oleju.
Kolejny problem to jazda nią w zimie (przy -30 C) ... kiedy się dobrze nie rozgrzeje olej. Zbyt mocne dawanie jej w du.... "na zimno" też skaraca jej zywotność.

Jeżeli te i zapewne inne fakty sobie uzmysłowimy....automat jest świetną sprawą..

No i najważniejsze :diabel: silnik nie mniej niż V6.... inaczej to porażka.

ze wszystkim powyzszym sie zgadzam, ale z malym wyjatkiem
mialem dwa samochody R5 z ktorymi skrzynia pracowala baaaaardzo przyjemnie :d

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:04:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Znajomy ma Hondzie Civic 1.6 z automatem....
Pomijam już dynamikę karawanu ale spalanie w trasie z 4 osobami, klimą w okolicy 12-13 litrów to kosmos...

Miałem okazję też przejechać się SuperB z silnikiem 1.8T 150KM i tiptronikiem... średnie odczucia, nie plecam tego układu.

Ale SuperB już mający pod maską 2.8 V6 ......rewelacja :peace:


No i co by nie mówić... R5 to nie R4 :)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
bezduszny napisał(a):
W USA są w 90% automaty i nikt nie wyobraża sobie innej jazdy na codzień.

Bo w większości Amerykanie są rozleniwieni, traktują auta jako urządzenia do przemieszczania się z punktu A do B (a nie jako źródło przyjemności z jazdy), i z powodu nadal stosunkowo niskich cen benzyny nie obchodzi ich wyższe spalanie automatów. Oczywiście nie ma w tym nic złego. Jak Ataman napisał, każdy ma to co lubi - nikt nikogo do niczego nie zmusza.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 10:48:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Bo w większości Amerykanie są rozleniwieni, traktują auta jako urządzenia do przemieszczania się z punktu A do B (a nie jako źródło przyjemności z jazdy),


No nie do końca się zgodzę. Z tego co gdzieś czytałem, to na manuala trzeba mieć dodatkowe uprawnienia.

A jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy... to znasz samochody o bardziej miekkim zawieszeniu, silniejszym wspomaganiu kierownicy no i gabarytowo większych (o wypasie nie wspomnę) niż te amerykańskie ?

Wg. ich badań, z automatami (kierowcy mający automaty a samochodach) powodują wypadków drogowych...

Chyba odbiegliśmy od tematu :peace: troszeczkę.

I jeszcze ważna rzecz. Automatem tak szybko nie zajedziesz silnika jak maulalem... zawsze będziesz miał optymalne obroty i moment w silniku.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:02:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
bezduszny napisał(a):
No nie do końca się zgodzę. Z tego co gdzieś czytałem, to na manuala trzeba mieć dodatkowe uprawnienia.

Nie trzeba.

Cytuj:
A jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy... to znasz samochody o bardziej miekkim zawieszeniu, silniejszym wspomaganiu kierownicy no i gabarytowo większych (o wypasie nie wspomnę) niż te amerykańskie ?

Jeśli definicją przyjemności z jazdy jest siedzenie jak na kanapie w dużym pokoju przed telewizorem i kompletne odizolowanie się od drogi, silnika, etc. to tak. Ja natomiast miałem nieco inną definicję na myśli. :)

Cytuj:
I jeszcze ważna rzecz. Automatem tak szybko nie zajedziesz silnika jak maulalem... zawsze będziesz miał optymalne obroty i moment w silniku.

To prawda. Automat jest bardziej "fool-proof". Manual wymaga dodatkowych umiejętności.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:22:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
quattro PETE napisał(a):
To prawda. Automat jest bardziej "fool-proof". Manual wymaga dodatkowych umiejętności.


z tego co widze, to raczej automat jest trudniejszy w ZROZUMIAŁEJ obsludze

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2005 01:01:47
Posty: 22
Lokalizacja: W-wa
Norbi napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
trzeba umiec startowac automatem - jak sie to potrafi, to zaden manual nie ma szans :D
wiem, bo sam to testowalem :)
Zdradz kolego ten cudowny sposob ruszania automatem , ktorego jak sadze nie ma, bo chyba nie masz na mysli przygazowki na wcisnietym hamulcu(porazka!!) :/


audi audi audi... a Fiat cos lepszego wymyslil :P

posiadam u siebie skrzynie Selespeed (automat oraz +/- na kierownicy lub drazkiem)

przy delikatnym ruszaniu oczywiscie zaczyna powoli ciagnac od dolu, ale jak na postoju wcisne gaz w podloge, to najpierw rozbuja silnik do ~6k i dopiero pusci sprzeglo... :)

nie mowiac o tym, ze przy gazie wcisnietym "w podloge" w aucie wylaczana jest klimatyzacja i wszystko inne, co w tym momencie jest "zbedne" i mogloby mocno obiazac silnik :peace:


i tak moim zdaniem powinien dzialac automat :diabel:

_________________
some0NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:43:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
w audi te dziwne urzadzenie nazywa sie wlasnie tiptronic :-)

a odnosnie wylaczania klimy w automatach Audi podczas uzywania funkcji Kick Down - juz bylo wiadomo kilkanaści lat temu.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:45:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2005 01:01:47
Posty: 22
Lokalizacja: W-wa
Ataman70 napisał(a):
w audi te dziwne urzadzenie nazywa sie wlasnie tiptronic :-)


wiem wiem...

ale mi bardziej chodzilo o to "ruszanie" :P


Ataman70 napisał(a):
a odnosnie wylaczania klimy w automatach Audi podczas uzywania funkcji Kick Down - juz bylo wiadomo kilkanaści lat temu.


a to nie wiedzialem... sorki ;-)

_________________
some0NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 13:07:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Jeśli definicją przyjemności z jazdy jest siedzenie jak na kanapie w dużym pokoju przed telewizorem i kompletne odizolowanie się od drogi, silnika, etc. to tak. Ja natomiast miałem nieco inną definicję na myśli.


Zapewne chodzi Ci więc o jazdę samochodem co się zwie .... UAZ.
Tam na pewno tego o czym pisałem nie znajdziesz :peace:
Każdy widać ma inną definicję przyjemności jazdy....więc pozostańmy przy tym.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: