.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.kwi.2025 12:28:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 08:33:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
alez oczywiscie, ze sa...

2.5TDI (150/180) tyle, ze w manualu. mialem AKE tiptronic (2001) i byl bardziej ociezaly niz 150 m6. naturalnie, po "zastanowieniu sie", ciagnal ladnie. sumarycznie, uwazam, ze jezeli mialoby to jezdzic i byc normalnym diesel'em, to 180ps w m6.
wiele osob mowi, ze TDI do A8 to za slaba jednostka. uwazam, ze wiele zalezy od kierownika. jestem przekonany, ze prowadzac 1Z objechalbym A8 4.2 gdyby za kierownica A8 siedzial moj ojciec.

2.8 - tez mialem przygode. od zarania dziejow jezdze smierdziuchami i zachcialo mi sie "w benzynie". efekt byl taki, ze czulem sie nieswojo z nienaturalnie wysoko wyskalowanym obrotomierzem [ :): ]. do tego dochodzila srednia dynamika [troszke gorsza 2.5TDI m6] i spalanie [w moim wykonaniu ok 14-15 po miescie :peace: ]

3.7 - powszechnie krytykowany za brak mocy i spalanie na poziomie 4.2.

4.2 - to 4.2.


jak widzisz - rozsadny wybor* to 2.5 TDI w manualu, badz 4.2. oczywiscie o gazie nikt slowa nie powie, bo to limuzyna ;) .


*to tylko moje zdanie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 09:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Szybkiemu bardzo zużyciu ulegają wałki rozrządu i dostępne są tylko w serwisie za 12 tys. zł komplet


Co ile wymienia się takie wałki ?

Czy dostęp do silnika 3.3 TDI przypomina dostęp do silnika 2.7BT ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 15:03:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
bezduszny napisał(a):
...podsumowując to po za "paliwo-smokiem" 4.2 V8 nie ma mocnego, niezawodnego i solidnego silnika do flagowego modelu audi A8 ? :zly:


Nie ma,tylko 4.2 w tym modelu jest godne uwagi :)
Przed kupnem jezdzilem kazda wersja silnikowa A8(procz 3.3) i tylko 4.2 daje rade

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2006 17:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
3.3 TDI V8 też świetnie sobie daje z nim radę.... ;) 200 km/h nawet sie nie wiadomo kiedy ma się na zegarach..


... to może ktoś coś napisze o tych felernych wałkach w tym silniku, co ile są do wymiany, jakie mają objawy kiedy się "kończą" oraz innych jego przypadłościach ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 01:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2006 21:31:26
Posty: 86
Lokalizacja: łódz
moim skromnym zdaniem nie :D

_________________
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:28:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
[quote="sinus"]Jezeli chodzi o kierownice to byly to rozne opcje wyposazenia. 4 ramienna, 4 ramienna ze sterowaniem radia/telefonu, trzyramienna (S-line), trzyramienna (S-line) ze zmiana biegow tiptronica. W okolicach rocznika 2001 pojawila sie czteroramienna ze sterowaniem radia/telefonu oraz zmiany biegow. Warto wybrac egzemplarz z docelowa kierownica, bo potem zmieniac jest nielatwo. Zreszta pare miesiecy temu probowalem poruszyc ten watek, ale nic z tego nie wyszlo. W ASO krzycza na dziendobry kilka tysi.

/quote]

Wszystko prawda :) , zapomniałeś jeszcze tylko o opcji podgrzewania :P :peace: .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:33:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
> Taka kierownica była standardowym wypasem A8 czy za dopłatą ?

Naturalnie za dopłatą. "W standardzie" różne koła kierownicy były/są "defaultowo" przypisane tylko do konkretnych pakietów wyposażenia.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:37:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
A mógłbyś to bardziej sprecyzować... jaka i do jakiego pakietu ?


No i może ktoś by napisał coś o tych wałkach... jak często padają, jakie są tego objawy i o innych znanych/zasłyszanych dolegliwościach tego silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:40:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
zanjac napisał(a):
co do wyboru A6 czy A8.......to nie trzeba nawet sie przejechać jak pisał przedmówca.....wystarczy dotknąć materiałów wewnątrz,ich jakości i struktury.................a pozatym jest ALUMINIOWE :peace:
aaaaaaaa..............bym zapomniał o ciszy która panuje w środku bo przecież szybki są podwójne ;-) i wogóle wyciszenie jest extra. :P



To oczywiste, że A8 jest conajmniej "o klasę" bardziej komfortowe od A6, jednak z jakością materiałów tak się nie "rozpędzaj" :D .
Mogę Ci pokazać A6 (C5, AKE, Q, 2002) z takimi materiałami (i wypasem), o którym wiele spasionych A8 może tylko pomarzyć :peace: . Serio ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:46:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
A mógłbyś to bardziej sprecyzować... jaka i do jakiego pakietu ?


No i może ktoś by napisał coś o tych wałkach... jak często padają, jakie są tego objawy i o innych znanych/zasłyszanych dolegliwościach tego silnika :)


Z kierownicami po dziś dzień niewiele się zmieniło. Najlepiej wejdź sobie do konfiguratora Audi i w ten sposób pozyskasz "ogólny obraz" i dowiesz się o możliwych opcjach.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 19:47:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2005 20:03:57
Posty: 231
Lokalizacja: okolice LUBLINA
Auto: Audi
Wszędzie zdarzają się wyjątki.....samochody nie seryjne............materiały,wypasik..............ale PAPIEŻ jeździł A8..........co do silników to proponuję także 4.2 i autor będzie na pewno zadowolony :peace: .

_________________
AUDI -Absolutnie Uwiedziony Doskonałością Ideału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 20:01:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Jechałem takim 3.3 TDI "poprawionym" przez VTG za "niewielką" kwotę 2500 pln :P

Moc (KM) / obr: 265
Moment (Nm) / obr: 560/1750

........ i był taaaaaaaki banan :D

Nie będe kupować V8 4.2 bo z moją jazdą wyjdzie spalanie 20 litrów (wyskok do Wawy .... 500km w obie strony to około 480 pln :| )

Gazować nie mam zamiaru... bo nie lubie gazu :/ .

Decyzja praktycznie zapadła...
Pozostaje kwestia tylko ustalenia co może się zepsuć w tym silniku i po jakim przeboegu (nieszczęsne wałki), co trzeba sprawdzić przy zakupie.... no i znaleść odpowiedni pojazd :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 20:10:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
bezduszny napisał(a):
Decyzja praktycznie zapadła...
Pozostaje kwestia tylko ustalenia co może się zepsuć w tym silniku i po jakim przeboegu (nieszczęsne wałki), co trzeba sprawdzić przy zakupie.... no i znaleść odpowiedni pojazd :D


Jeśli kupisz wózek ze sprawnym silnikiem i zrezygnujesz z long-lifa - moim zdaniem uchronisz się od kłopotów z wałkami. Natomiast NIE POLECAM Ci zakupu TAAAKIEJ fury :P bez osoby, która znałaby ten model "na wylot". Bez względu na koszty - warto kogoś takiego "wynająć", nawet gdybyś miał go zabrać do Niemiec na oględziny.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2006 20:14:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ktoś z tego forum najprawdopodobniej mi cos takiego sprowadzi... ;) a zaprzyjaźnione ASO Audi sprawdzi technicznie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: