.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 21:36:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2004 19:43:02 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
A jak wygląda sprawa z pompą wodną? Może już nie ma łopatek w niej i dlatego auto się grzeje. Dwie sprawy chłodnica albo pompa wody.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2004 20:03:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 00:50:46
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak w jakim stanie jest pompa wody, nie zagladalem do niej. Nie cieknie. Mam kilka hipotez zwiazanych z tym przypadkiem: nowy oryginalny czujnik temp. przeklamuje wskazania i wszystko jest ok; chlodnica jest nie calkiem drozna i stad ta temp; zakretka na zbiorniku wyrownawczym stracila swoje wlasciwosci i uklad nie jest w stanie osiagnac wlasciwego cisnienia przy wolnej predkosci obrotowej silnika; plyn chlodniczy wyzarl lopatki pompy wodnej i na niewysokich obrotach pompa nie ma odpowiedniego wydatku przepompowania (watpliwe, bo ani nie cieknie anie nie jest glosna, przebieg 133 tys. mil, zawsze byl stosowany albo gotowy plyn do uzycia albo rozrobiony koncentrat, nigdy stezony). Jak na razie radze sobie w ten sposob ze zdemontowalem oslone podsilnkowa co pomaga w ten sposob ze nawet troche chlodzi sie olej w misce strugami oplywajacego powietrza, ale to nie jest rozwiazanie tym bardziej ze idzie zima i zwiazane z nia ryzyko wiekszego pobrudzenia komory silnikowej podczas jazdy.

_________________
Audi 90 2,3 NG 1988r.
Wersja U.S.A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2004 20:06:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
u mnie bylo tak ze jak kupilem B4 to wskaznik pokazywal ledwie 60 stopni a silnik byl goracy i wlaczal sie wentylator chlodnicy. Diagnoza taka ze wymienic trzeba czujnik temperatury plynu chlodzacego i najlepiej termostat. Wykonalem ta wymiane zalalem nowym plynem chlodnice i wskaznik podczas jazdy pokazywal 90-92 stopnie i jak doszlo do 95 to wlaczal sie wentylator. Po pol roku padl czujnik. Wymienilem wiec na nowy i od razu tez kruciec, ktory jest przy bloku silnika czyli plastikowy element na ktorym monotwany jest czujnik temp plynu chlodzacego. No i po wymianie pokazywal podczas normalnej temperatury pracy silnika 99 stopni :galy: Podczas jazdy ze stala prdekoscia zawsze bylo 99 stopni a wentylator wlaczal sie tak od 101 stopni. Strasznie sie tym denerwowalem i martwilem ze znowu cos nie tak :(: po pol roku i do chwili obecnej wskaznik pokazuje 90- 92 stopnie podczas jazdy czyli wszystko OK jest wrocilo do normy. Nie wiem czy ten wskaznik musial sie dotrzec czy co
:peace: ale tak wlasnie powinno wskazywac, bo pozniej od 92 stopni wlacza sie wentylator. Moze to zalezy tez od wykalibrowania wskaznika na desce rozdzielczej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2004 20:18:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
:!!: Oficjalnie ma byc tak dla silnikow 2.0 ABT i 2.0 ABK

Wlaczenie wentylatora 1 stopnia: w zakresie od 92 stopni do 97 stopni dla ABT i ABK
wylaczenie wentylatora 1 stopnia: od 84 stopni do 91 stopni ----| |----

Wlaczenie 2 stopnia od 99 do 105 stopni !!! ABT oraz ABK
wylaczenie 2 stopnia od 91 do 98 stopni ABT oraz ABK

Silniki 3A oraz AAD :

Wlaczenie 1 stopnia od 93 do 98 stopni Celsjusza
Uff jak goraco :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 08:43:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Maridk napisał(a):
A jak wygląda sprawa z pompą wodną? Może już nie ma łopatek w niej i dlatego auto się grzeje. Dwie sprawy chłodnica albo pompa wody.


no to u mnie zostaly te dwie rzeczy do przejrzenia;
1 Termostat wyciagniety wiec nie blokuje plynu.
2 czujnik wentylatora jest dobry bo zalancza w okolicy 92C i czujnik na zegar tez jest dobry bo pokazuje ta sama temp co sie zalancza wentylator.
3 kanaly w silniku sa drozne i nagrzewnica.
Wymieniam chyba w poniedzialek pasek rozrzadu to zobacze pompe jak wyglada(nowa150zl) jak bedzie dobra to fajnie. zakladam mu w poniedzialek jeszcze chlodnice z golfa na probe.
ale po tym odkamieniaczu to sie pogorszylo i tak dumam czy ten caly syf nie poszedl w chlodnice i ja poprzytykalo zaraz zaleje ja cilitem do kamienia i niech tam walczy a potem sprezone powietrze i kercher moze cos z tego bedzie.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2004 12:46:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
:) :) No to u mnie jest problem z golwy z temp chociaz no ale tak widocznie musi byc.zaraz opisze
POLECAM CILLIT Lime&Rust do kamienia(7,50zl) wyciagnolem chlodnice do brodzika zatkalem otwory oprocz jednego zalewalem go woda ale nie do pelna i bujalem na boki do gory zeby to wszystko wyplukac porzadnie troche syfu wylecialo i tak z 15-20 razy az leciala czysta woda.
Potem zagotowalem wode i polowe tego cillitu rozkopalem z woda.chlodnice polozylem i zalalem tym wynalazkie po sam otwor.tak ja trzymalem jakies 20 min potem bobujalem porzadnie i wylalem,myslalem ze sie przewroce jak zobaczylem co z tego leci(bagno) potem porzadne plukansko.
Przy okazji spryskalem z jednej i drugiej strony chlodnice tym cilitem odkrecilem czujnik w chlodnicy przeczyscilem papierem wodnym i do auta.
Efekt na postoju wskazowka zegara dochodzi do 88-89C. 90C zalancza sie wentylator ale na krotko i temp utrezymuje sie na tym samy poziomie.
Efekt na trasie 140km/h jakies 90-91C wentylator cos tam zakreci.
160-180km/h 93-94C gora 95C wentylator chodzi caly czas.
przy wymianie paska rozrzadu kontrola pompy i przeczyszczenie papierem czujnika temp na zegar.

CYLLIT LIME&RUST kamien i rdza na 180km chulac pozwala :D :D
:509:

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 10:52:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
co do odkamieniania chłodnicy to jak ktoś chce to niech uzywa cilitu ,mozna wlac borygo lub petrygo skutek piorunujacy -piorunem pojawiaja sie nieszczelnosci ,ale z moich doswiadczeń nie polecam tego robić poniewaz w kazdej audicy walczyłem z układem chłodzenia a szczególnie chłodnicami po takim zabiegu złogi które z reguły odkładaja sie na nieszczelnosciach sa wypłukiwane i nagle autko przecieka
z moich doswiadczeń (8 lat) na lato woda byle nie z rowu normalna kranówa a na zimę koncentrat i jak komuś sie chce bawic przepłukanie całego układu chłodzenia zwykła woda przed zalaniem koncentratem
that`s all

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 17:51:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
No to ladnie nazbieralo ci sie kamienia i napewno nic sie nie pogorszylo przez te lata z temp. bo mi jak zaczela cieknac chlodnica i wyciekal plyn to zalewalem go woda i tak przez jakies 5 miesiecy az sie zaczely problemu z chlodzeniem.w cieple dni woda na zamknietym obiegu potrafi wyparowac do 1litra na tydzien to jest norma wiec trzeba dolewac pozatym zle odprowadza cieplo niz plyn i zle szkodzi na uklada(kamien) i te 5 miesiecy bylo moim bledem za ktory musialem tak kombinowac i kosztowal.

w zadnym wypadku woda tylko dobry plyn dobra rada na przyszlosc ja juz sie nauczylem na swoim przykladzie.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 17:57:57 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a wiecie skad sie bierze kamien ? :D .... z wody kranowej :!!: .... jedyna wode jaka mozna lac do ukladu chodzenia jest woda destylowana :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 19:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dokladnie samej wody do chlodnicy nie nalezy lac bo tworzy sie kamien w ukladzie, tak jak tu napisal Hans. Woda ma slabe wlasciwosci chlodzenia, Najlepiej jej uzyc jako rozcienczalnik samego płynu chlodzacego, ale plynu ma byc wiecej niz wody :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 21:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
z moich doswiadczeń (8 lat) na lato woda byle nie z rowu normalna kranówa

no to ladny kamien ci sie osadzil przez te 8 latek tak szczerze to nie powinno to wogole chlodzic ja mialem wode nie cale 5 miesiecy i sie ladny syf zrobil i zaden z odkamieniaczy sobie nie poradzil jak Cillit i nigdzie nic nie cieknie

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 22:27:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a bo to widze kolejna teoria z cyklu "Mcgyver how to" .... uszczelnianie dziur w chlodnicy kawa czy jajami .... a pozniej "ojej, sie@#$%$lilo sie" .... oryginalnie chlodnica nie ma kamienia i nie cieknie i tak ma byc ... jezeli ktos ma inna teorie to lepiej niech kupi sobie poloneza albo malucha bo tam przynajmniej nie bedzie mu chlodnica przeciekala* ....a nawet gdyby to silnika z tego powodu nie rpzegrzeje


* - wylaczajac BISa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2004 23:20:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
:peace:

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2004 09:23:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sie.2004 07:39:52
Posty: 127
Lokalizacja: Grudziądz
A ja mam skolei tak temperatura na mieście 78-82 st jak długo postoji to przy około 88 -90 włącza sie wentylator na trasie 78 st termostat wymieniłem na nowy(działa) i dalej to samo .Co to może być czujnik temperatury? wskaznik przy desce? I DON'T NOW

_________________
AUDI 80 B4 2.3 E NG 1993r - sprzedane
VW GOLF VARIAT III 1.9 diesel (1Y)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2004 09:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
powiem ze ja po wymianie rozruchowego czujnika temperatury mam podobną sytuacaje ze temp. u mnie raczej nie dochodzi do 90 stopni, trzyma sie w przedziale 80-90 gdzie wcześniej czyli przed wymianą była w granicach 90.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: