Co do gaśnięcia to ani mój TD ani 1.8 nie gasną nawet jak otworze korek, wyciągne bagnet albo wsadze paluch do środka
nie gaśnie i już. A jeśli miałeś niedawno robiony remont to nie chciał bym zapeszać ale mogli ci zpartolić robote. Np. wymienili same pierścionki nie robiąc szlifu ani planowania korbowodów. Gładzie cylindrów są pół okrągłe i się nowe pierścionki rozleciały
Pierwsze co musisz zrobić to
sprawdzić kompresje
Po 5 tys. to uszczelniacze nie stwardniały nawet jakbyś na gazie jeździł. Pozatym z mojego doświadczenia uszkodzone uszczelniacze powodują raczej spalanie oleju i dymienie z rury. Jeśli leci ci z pod korka to ja obstawiam pierścionki niestety
Olejowe mogą być ok. Ale pierwszego pewnie już nie masz. Na dobrych pierścionkach powinno tylko być widać jak powietrze faluje. Ja też kiedyś tak zrobiłem 1 remont mojego TD że wymieniłem tylko pierścionik. Niestety po roku musiałem wyciągać silnik bo były te same objawy co u Ciebie. Dodatkowo brak kompresi i niemożliwość odpalenia zimą.