.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 10:03:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zawieszenie
PostNapisane: 29.lis.2004 21:06:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
od razu zaczne tak żeby nie dostać opi....u a więc : "szukałem w archiwum ale nie znalazłem tematów odpowiadających mjemu problemowi"(może kiepsko szukam).
jak autko stoi to i patrze na mocowanie amora od góry to te metalowe blaszki odstają od karoserii jakieś 1,5 cm. jak podniose autko to te blaszki stykają sie z karoserią-tak ma być??
aha i jak chwyce za koło i podnosze do góry(na podnośniku) to jest luz-tak też ma byc??
poduchy są nowe, amory też-nie dawno wymieniane.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:09:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2004 15:45:04
Posty: 132
Lokalizacja: Kraków
Co do pierwszego to tak ma być co do drugiego to nie kumam w którym kierunku masz luz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:11:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Pytanie 1 i 2 - tak ma być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:14:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że jak podniesiesz auto do góry z jednej strony i trzymajac koło od dołu próbujesz nim ruszać góra dół to masz luz ?? - TO MASZ ŻLE !!!!!!!!!!!!!!!!! Nie ma prawa być luzu. Jak auto stoi na kołach to luz miedzy "dzwonem" a blaszką poduszki musi byc jak najmniejszy. Masz albo luzne poduszki/wybite albo nie od tego modelu co trzeba...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:20:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Mylisz się Rogal. W takim przypadku amorek jest maksymalnie rozciągnięty i właśnie koło będzie sie ruszać u góry mocowania. Tylko nie może to być walenia, ale delikatny luz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
zaraz zaraz bo teraz wpadłem na to że jak autko stoi to blaszka odstaje a jak jest podniesione to przylega- i to jest dobrze, to jak chwyce za koło to musi być luz- góra-dół tak mi sie wydaje.
aha poduchy są nowe i na bank od tego modelu.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:29:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:30:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
wowo: co rozumiesz przez delikatny luz :?: . Przecież na dołach w takim wypadku będziemy słyszeli tego czego bysmy nie chcieli usłyszeć ;) . Dobra to powiem tak, zawsze wqrwiała mnie praca przedniego zawieszenia w B4, a wszystko się wzięło od tego, że na początku qpiłem przez barana z ASO poduszki od jakiejś benzyny i właśnie był luz jak koło "wisiało". Sam namierzyłem numery katalogowe poduszek i kupiłem wysokie poduszki od TDi - "wiszace" koło nie miało luzu i zawias przestał stukać na kostce, nierównościach poprzecznych... Jak bedziesz miał taki luzik to gość od geometrii znajacy sie na robocie wygoni Cię do mechanika zanim się niepotrzebnie napieprzy przy Twoim samochodzie...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:34:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W takim razie niech ktoś inny sie jeszcze wypowie. Zarówno w B3 na seryjnym zawieszeniu, jak i w kupecie przy niskim i twardym zawiasie mam na podniesionym aucie luz i nic nie wali itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
hmm no właśnie jak chciałem ustawic geometrie to pojechałem do mecha a ten mnie wywalił i powiedział że nie mam poduch więc wróciłem do poprzedniego opie.....łem i kazałem żeby poduchy wymienił bo koło ma luz
zrobił to gratis, i ustawiłem geometrie, sęk w tym że poduchy są Febi i mają przejechane ok.1000km.
po założeniu luz był rzeczywiście mniejszy ale teraz jest tak jak na starych.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:41:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Bo tak właśnie serwisuje się zawias w B4 - rozwiązania są niestety nie na nasze drogi. A zamienniki szczególnie Febi czasami są nie teges. Powiem Ci szczeże jeździłem B4 2.5 roku i generalnie cały czas cos stukało gdzie ciągle starałem się utrzymywać sprzęt w stanie lalka. Na koniec to juz miałem pewne plany co do roziązania tego problemu. Wiązało by sie to ze zmianą poduszek mcpersonów i wywiercenia dziur w "dzwonach" tak zeby mozna było poduszki przykręcić do "dzwonu" tak jak to jest miedzy innemi w kiblach fiatach...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 21:46:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
hmm to czy są jakieś poduchy mega wytrzymałe?? bo przecierz nie bede co miesiąc rozbierał zawiechy i wymianiał (az tyle czasu i pieniędzy to nie mam)

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 22:55:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
u mnie po podniesieniu zawiasu z przodu tez mam luz...
i wg mnie tak bedzie bo wtedy cały amortyzator sie prostuje i trzyma go jedynie talerzyk od góry zeby nie wypadł całkiem....
trochę dziwny w swej prostocie jest ten zawias przedni ...
mogłby własnie być taki zeby łozysko z gumą było montowane do kielicha na śrubki...jak np w golfach...
pozdr

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 22:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Rogal napisał(a):
Powiem Ci szczeże jeździłem B4 2.5 roku i generalnie cały czas cos stukało gdzie ciągle starałem się utrzymywać sprzęt w stanie lalka. Na koniec to juz miałem pewne plany co do roziązania tego problemu. Wiązało by sie to ze zmianą poduszek mcpersonów i wywiercenia dziur w "dzwonach" tak zeby mozna było poduszki przykręcić do "dzwonu" tak jak to jest miedzy innemi w kiblach fiatach...

Szczera prawda Rogal, niestety zawiszenie przednie w B4 nie jest na nasze drogi. Trzeba poprostu podejśc do tego ten model tak ma ze sobie puka i tyle. Ja ostatnio też wymieniałem górne łożyska McPherson i założyłem teraz Febi. Pojezdze zobacze jak będzie.
Ale przyznam się że też myślałem już o przerobieniu górnych mocowań tak zeby były przykręcane do kielicha i chodziło mi po głowie założenie łożysk stożkowych które prznoszą większe siły. Ale nie ma projektu i trzeba pogodzić się z tym co jest.
Co do mocniejszych poduszek to niestety nie udało mi się namierzyć.
Tak na marginiesie problem dotyczy też silentbloków wahaczy przednich, są strasznie miekkie. Można podobno założyć poliuretanowego firmy power flex, cena około 13 funtów za sztukę.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2004 23:57:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ja na takie power flexy bym sie zdecydował. 13 fantów? hmm za swoje orginały płace 55 zł/szt. i przejechały już około 40tys na obniżonej zawieszce i 225/45/17". Chyba nie są takie złe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2004 11:53:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
a czy firma LEMFORDER produkuje poduchy i tuleje?? bo ta firma jest chyba godna uwagi.

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2004 13:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Karli napisał(a):
Można podobno założyć poliuretanowego firmy power flex, cena około 13 funtów za sztukę.


usztywnisz (w tym wypadku dosyc ekstremalnie) jedno, dostanie po dupie
gdzie indziej... już kiedyś o tym myslałem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2004 18:07:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Gietek: to dobra firma, miałem jej silent-bloki i łączniki w B4 - dobry towar...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2004 18:32:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
Rogal a nie wiesz czy mają poduchy, i ile dałeś za tuleje??

_________________
A6,C5 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2004 18:40:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Cen juz nie pamiętam - ale były wysokie !!. W mnie w InterCarsie mieli wszystko tej firmy do B4...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: