.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 21:54:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 14.gru.2004 18:48:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2004 14:42:40
Posty: 71
Lokalizacja: Warszawa
Witam .
Jest możliwa przeróbka ?tzn,dodanie interkulera do silnika 75PS tak żeby stało sie 90PS,i jakie koszta?(może ktoś poleci jakiś warsztat w okol. Warszawy do tego celu)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 14.gru.2004 21:10:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
pawel 525 napisał(a):
Witam .
Jest możliwa przeróbka ?tzn,dodanie interkulera do silnika 75PS tak żeby stało sie 90PS,i jakie koszta?(może ktoś poleci jakiś warsztat w okol. Warszawy do tego celu)
Pozdrawiam

Kolego masz silik 1,9td o ozanaczeni AAZ jest to silnik starej generacji ze wstępną komorą spalania, a silnik tdi to nie TURBO DIESEL INTRCOOLER A TURBO DIESEL INJECTION, czyli wytrysk bezpośredni sterowany komputerem, a ze ma on intercooler to na plus jego.
Z przeróbką daj sobie spokój raz na zawsze. Jezeli chcesz TDi to wywal ten stary silnik i wsadzaj TDI o oznaczeni AFN 110KM.
Tylko szukaj silnika z kompletną wiązką i komputerem sterującym.

_________________
Audi B-4 Avant '93 1,9 TDI 103PS 215Nm H&R Bilstein B6 Ciemna szyba Klima Dodatkowe zegary Soczewki Xenon Wtryski AFN Zderzak RS CB-radio
****** WSZYSTKO REZANE *******


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 15.gru.2004 09:42:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Karli napisał(a):
pawel 525 napisał(a):
Witam .
Jest możliwa przeróbka ?tzn,dodanie interkulera do silnika 75PS tak żeby stało sie 90PS,i jakie koszta?(może ktoś poleci jakiś warsztat w okol. Warszawy do tego celu)
Pozdrawiam

Kolego masz silik 1,9td o ozanaczeni AAZ jest to silnik starej generacji ze wstępną komorą spalania, a silnik tdi to nie TURBO DIESEL INTRCOOLER A TURBO DIESEL INJECTION, czyli wytrysk bezpośredni sterowany komputerem, a ze ma on intercooler to na plus jego.
Z przeróbką daj sobie spokój raz na zawsze. Jezeli chcesz TDi to wywal ten stary silnik i wsadzaj TDI o oznaczeni AFN 110KM.
Tylko szukaj silnika z kompletną wiązką i komputerem sterującym.


TDI = turbo direct injection diesel motor ;)
Przeróbka AAZ na 1Z`ta jest nieopłacalna. Lepiej zmienić silnik na 1Z`a lub AFN`a. Ważną rzeczą jest zakup komplentego silnika wraz z komputerem, wiązkami turbiną, intercoolerem, rurami itp.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 15.gru.2004 09:49:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
pawel 525 napisał(a):
Witam .
Jest możliwa przeróbka ?tzn,dodanie interkulera do silnika 75PS tak żeby stało sie 90PS,i jakie koszta?(może ktoś poleci jakiś warsztat w okol. Warszawy do tego celu)
Pozdrawiam


nie opłaca sie ....
jak koledzy mowia kup caly silnik 1Z .

tutaj masz 1Z ze wszystkim za 2,5 tys.
-> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37358034 ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 15.gru.2004 22:32:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
spanky napisał(a):
tutaj masz 1Z ze wszystkim za 2,5 tys.
-> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37358034 ;)


napisali 90kw..... hmmmm..... albo nie 1Z albo pacjent kW od KM nie rozróżnia....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2004 22:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Koszta zupełnie nie opłacalne. Tam są inne tłoki, głowica, wtryski, pompa, pedały, podciśnienia, komputer, wiązka. Moim zdaniem popytaj na forum (czyli Tu :D ) bo może ktoś będzie zmieniał silnik albo ma coś sprawdzonego do sprzedania. Z allegro nie jest tak łatwo. Wielką zagadką jest kupowanie silnika który stoi pod płotem. A tak to może miałbyś mozliwość przejechać się samochodem z tym silnikiem przed jego wyjęciem.

Pozdrawiam.

PS. a co do zmiany to dobry pomysł, zawsze taką 90-ke mozna dłubnąc na 110-km i z 75 przesiąść sie na 110 to fajny skoczek :P

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeróbka 1,9TD na 1,9TDI jakie koszty?
PostNapisane: 15.gru.2004 22:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
piotr napisał(a):
spanky napisał(a):
tutaj masz 1Z ze wszystkim za 2,5 tys.
-> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=37358034 ;)


napisali 90kw..... hmmmm..... albo nie 1Z albo pacjent kW od KM nie rozróżnia....

chyba KM bo tak to wychodzi 90 KW = 122 KM ..... moze to 1Z po czipie ... :P ;) ......

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2004 22:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Sprzedawca tego nie będzie wiedział - wyjął motor z rozbitka w niemczech...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 00:31:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak nie bedzie wiedział - kod silnika przecież ma

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 00:35:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Maciek czytaj uważniej :( . Mowa o tuningu a zreszta jeżeli nawet nie o tuningu to nie było silnika 90KW...

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 21:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
to ja też się powymądrzam :)
1. TDI = Turbocharged Direct Inection
2. A po po chcesz przerabiać AAZ na 1Z?
- wsadź intercooler od RA/SB (to był 1.6 z turbo i intercoolerem, 80KM),
- wsadź pompę od normalnego TD (bo tak naprawdę AAZ ma turbo tylko po to żeby spaliny były czystsze, a ta pompa to tylko AGR-em steruje)
Najlepsza byłaby właśnie pompa od RA/SB, ale od dowolnego 1.6 TD 70 KM też pasuje.
- wywal katalizator

Trzeba nieco przestawić dawkę (bo przecież to jest 300 ccm więcej) i heja....
A fabrycznie to dla VW takie coś robiło ABT, silnik miał 100-105 KM, tylko że bez katalizatora. No i w porównaniu do 1Z max moment był przy jakiś 2300-2500 /min (AFAIR)

Koszty:
Intercooler z rurami - jakieś 500 (kupiłem na giełdzie w Gliwicach)
Pompa - ze 350, ale dobrze jest znać numery (ETKA)

A co do AAZ - tak naprawdę to jest rozwinięcie (a właściwie rozwiercenie...) silnika 1.6 TD 1V (60KM i katalizator)

Powodzenia

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 21:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Mikpo: lepiej dawaj tu szybko fotki A6 z podpisu i gadaj co ona ma za przeróbki ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 21:57:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Rogal napisał(a):
Maciek czytaj uważniej :( . Mowa o tuningu a zreszta jeżeli nawet nie o tuningu to nie było silnika 90KW...


napisales tak jakby z faktu ze motor jest wyjety z rozbitka wynika iż nie
mozna ustalic mocy...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:07:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
:D
Obrazków na razie nie mam, ale już niedługo... mam nadzieję że w rok 2005 wjadę tym cudem...
A co do reszty to czemu nie, mogę się pochwalić:
A6 sedan 1996.X, ciemno szary (prawie czarny) metalic, jestem 3 właścicielem (1-salon audi w Neckarsulm, 2-niemiaszek w wieku ok. 55 lat)
Silnik 2.5 T D I AEL 140 kucyków, z lekkim chipem do 155 (wg wykresu z hamowni)
Skrzynka 6 ręczna
Autko ma 171 kkm, przy 76 kkm wymieniono silnik (jest naklejka i wszystkie wpisy w książce)
Jak go prowadziłem to trochę kopcił powyżej 3000 (na VI było pod 160..) ale sporawdziłem VAG-iem i wyszło że ma spóźniony zapłon. Ponieważ zamierzam zmienić paski (prawie setka już minęła) to nie poprawiałem. Liczę że po poprawnym ustawieniu przybędzie jeszcze trochę pod butem... :)
W środku raczej standard: klimatronic, przednie szyby i lusterka na prąd, brak kompa i tempomatu :/ , ale to chyba da się zrobić...

BTW: zna ktoś kody żeby odczytać coś przez klimatronik?

Ciekawe ile zabulę za AC? :(

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:35:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mikpo napisał(a):
:D
Obrazków na razie nie mam, ale już niedługo... mam nadzieję że w rok 2005 wjadę tym cudem...
A co do reszty to czemu nie, mogę się pochwalić:
A6 sedan 1996.X, ciemno szary (prawie czarny) metalic, jestem 3 właścicielem (1-salon audi w Neckarsulm, 2-niemiaszek w wieku ok. 55 lat)
Silnik 2.5 T D I AEL 140 kucyków, z lekkim chipem do 155 (wg wykresu z hamowni)
Skrzynka 6 ręczna
Autko ma 171 kkm, przy 76 kkm wymieniono silnik (jest naklejka i wszystkie wpisy w książce)
Jak go prowadziłem to trochę kopcił powyżej 3000 (na VI było pod 160..) ale sporawdziłem VAG-iem i wyszło że ma spóźniony zapłon. Ponieważ zamierzam zmienić paski (prawie setka już minęła) to nie poprawiałem. Liczę że po poprawnym ustawieniu przybędzie jeszcze trochę pod butem... :)
W środku raczej standard: klimatronic, przednie szyby i lusterka na prąd, brak kompa i tempomatu :/ , ale to chyba da się zrobić...

BTW: zna ktoś kody żeby odczytać coś przez klimatronik?

Ciekawe ile zabulę za AC? :(


:galy: wymieniono silnik prz 76 tys... a dlaczego ???

P.S gratuluje autka... suuper furak ... czekam na foty ... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Myślę że walnął pasek, jak spytałem to właściciel się tylko uśmiechnął. Przeglądałem kwity tej naprawy (mam wszystko od początku świata) i tak mi wychodzi z zakresu prac (nowy blok i głowica - na gwarancji, osprzęt został). Poza tym znalazłem ślady w kompie że był grzebany, więc pewnie serwis przed sprzedażą trochę "podrasował" licznik. Pasek powinien wytrzymać 120kkm, a skoro pękł przy 76kkm to wychodzi jakieś +44 kkm. Dodając stan licznika 171kkm wychodzi 215. I tak dobrze

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 23:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Mikpo napisał(a):
to ja też się powymądrzam :)
a ta pompa to tylko AGR-em steruje)

Trzeba nieco przestawić dawkę (bo przecież to jest 300 ccm więcej) i

Koszty:
Intercooler z rurami - jakieś 500 (kupiłem na giełdzie w Gliwicach)
Pompa - ze 350, ale dobrze jest znać numery (ETKA)


co to AGR?

jak dawkę to przyadałoby się i powietrze...

ta pompa masakrycznie tania... to normalna cena?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 00:19:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
AGR to jest inaczej recylkulacja spalin, czyli część spalin wraca do komory. Ogranicza się w ten sposób zawartość tlenków azotu. W AAZ to była nowość.
Trzeba to wywalić/zaślepić (ja tak zrobiłem, bo nie wiem jak rozwiązać sterowanie ze zwykłej pompy od TD)
Co do zwiększania dawki paliwa - w tych pompach to nic prostszego, jedna głupia śrubka z kontrą. Przydaje się trochę doświadczenia i dobry słuch....
Pierwszy raz bawiłem się ze 4 godziny, zanim trafiłem, zwłaszcza że potem trzeba ustawić jeszcze obroty jałowe i obroty przyspieszonego biegu jałowego ("ssanie")
A powietrza nie ma co dodatkowo zwiększać, przecież właśnie dlatego instaluje się intercooler żeby go więcej weszło. Zresztą z tych pomp i tak więcej niż te 100-parę koni się nie wyciśnie, bo mają za małą dawkę....
Cena pompy używanej, ze szrotów albo z giełdy. W ASO pewnie "nieco" drożej ;)

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 01:11:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a no widzisz teraz się zgadza z tym że to się nazywa EGR...
zasadniczo wprowadzone dla ekologii... zaslepienie to najprostsza
sprawa już widzę jak sie komus bedzie chciało dorabiać sterowanie...

zabawy z pompą - gratuluję odwagi... w 1Z to ustawianie ma znaczenie
do niemalże ułamka milimetra...

jeżeli dołozysz IC z kupą przewodów a nie zmienisz map turbawki
to będzie musiała napełniać większy układ więc nie będzie to do
końca rabotało dobrze... natomiast jest to oszczedzenie kasy
na program... a więcej powietrza przy IC się bierze z mniejszej temp
i uważam że podkręcenie dodatkowe turba da dużo więcej...

o cenę pompy w ASO (lub u BOSCHA) cvhyba nie pytałeś... do mojego 1Z
nówka 9000 regenerowana 5000
znalazłem po długich poszukiwaniach na giełdzie za 1200 i to była dobra
cena zwazywszy na to że nikt takiego typu nie miał...

PS posty zbędne wywaliłem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 21:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:04:05
Posty: 104
Lokalizacja: Łódź-Sieradz-Piotrków albo Warszawa
Moja wina - 2 razy ta sama literówka - oczywiście chodziło o EGR - Exhaust Gas Recilculation.

Jeszcze kilka wolnych uwag i EOT z mojej strony, bo to już bardziej pod tuning podpada:

W zasadzie można próbować przełożyć sterowanie EGR od oryginalnej pompy AAZ-a tylko.. masz rację, nikomu się nie chce.

Każde ustawienie pompy (wtrysku) jest do kilku setnych mm, ale do tego nie trzeba odwagi tyko narzędzi. (VAG w TDI albo zegarek dla wszystkich na pompie rozdzielaczowej)

W AAZ wszystko jest sterowanie mechanicznie, map się nie zmieni bo ich nie ma.... Można zmieniać sprężynę bypassu na twardszą (później się otworzy upust spalin) ale to jest proszenie się o kłopoty - mały krok do rozsadzenia silnika. Lepiej już założyć większą tubinę - ale to już kosztem jej wolniejszego rozpędzania się i słabszej reakcji, zwłaszcza na dole obrotów. No i trzebaby odprężyć silnik, a to oznacza gorsze zapalanie zimą, więc potrzebna wyższe ciśnienie wtrysku, czyli mocniejsza pompa i inne wtryskiwacze,... itp itd, a koszty rosną...

Tak czy siak walka o więcej powietrza jest bez sensu jeżeli będziemy stosować pompę od 1.6 TD 70/80 KM. Po prostu jej dawka jest za mała żeby wykorzystać całe powietrze w większym o 300 ccm silniku i w dodatku z IC -właściwie zawsze jest poniżej granicy dymienia. Te 100-kilka koni to górny limit, no chyba że ktoś znajdzie inną pasującą pompę (hint: podobno pasuje pompa boscha od silnika fiata R4 2.5 TD z IC, ale nie sprawdzałem bo i tak jest trudno dostępna)

Z moich obserwacji wynika, że dołożenie tych kilkudziesięciu cm rur zwiększyło nieco turbodziurę, ale raczej minimalnie (może dlatego że się spodziewałem takiej reakcji?)

Jeśli chodzi o cenę pompy od 1.6 TD - przecież zaznaczyłem że w ASO będzie "TROCHĘ" droższa. Ale za 300-400 zł to na szrotach można już przebierać. :) Tylko nie zapomnijcie się targować!!! Ja się też zawsze umawiam, że jak nie będzie pasować to zwrócę.

_________________
A6/C4 AEL
Golf III 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: