Moja wina - 2 razy ta sama literówka - oczywiście chodziło o EGR - Exhaust Gas Recilculation.
Jeszcze kilka wolnych uwag i EOT z mojej strony, bo to już bardziej pod tuning podpada:
W zasadzie można próbować przełożyć sterowanie EGR od oryginalnej pompy AAZ-a tylko.. masz rację, nikomu się nie chce.
Każde ustawienie pompy (wtrysku) jest do kilku setnych mm, ale do tego nie trzeba odwagi tyko narzędzi. (VAG w TDI albo zegarek dla wszystkich na pompie rozdzielaczowej)
W AAZ wszystko jest sterowanie mechanicznie, map się nie zmieni bo ich nie ma.... Można zmieniać sprężynę bypassu na twardszą (później się otworzy upust spalin) ale to jest proszenie się o kłopoty - mały krok do rozsadzenia silnika. Lepiej już założyć większą tubinę - ale to już kosztem jej wolniejszego rozpędzania się i słabszej reakcji, zwłaszcza na dole obrotów. No i trzebaby odprężyć silnik, a to oznacza gorsze zapalanie zimą, więc potrzebna wyższe ciśnienie wtrysku, czyli mocniejsza pompa i inne wtryskiwacze,... itp itd, a koszty rosną...
Tak czy siak walka o więcej powietrza jest bez sensu jeżeli będziemy stosować pompę od 1.6 TD 70/80 KM. Po prostu jej dawka jest za mała żeby wykorzystać całe powietrze w większym o 300 ccm silniku i w dodatku z IC -właściwie zawsze jest poniżej granicy dymienia. Te 100-kilka koni to górny limit, no chyba że ktoś znajdzie inną pasującą pompę (hint: podobno pasuje pompa boscha od silnika fiata R4 2.5 TD z IC, ale nie sprawdzałem bo i tak jest trudno dostępna)
Z moich obserwacji wynika, że dołożenie tych kilkudziesięciu cm rur zwiększyło nieco turbodziurę, ale raczej minimalnie (może dlatego że się spodziewałem takiej reakcji?)
Jeśli chodzi o cenę pompy od 1.6 TD - przecież zaznaczyłem że w ASO będzie "TROCHĘ" droższa. Ale za 300-400 zł to na szrotach można już przebierać.
Tylko nie zapomnijcie się targować!!! Ja się też zawsze umawiam, że jak nie będzie pasować to zwrócę.