.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 09:24:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zapalanie zimnego TDi
PostNapisane: 19.sty.2005 21:23:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
Mam pytanie jak jest z odpalaniem zimnego (na mrozie) 1Z - czy po podgrzaniu swiec "od razu" ma zapalić czy parę sekund ma kręcić? oraz czy troszkę nierówne obroty zimnego to objaw uszkodzenia świec żarowych?

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 22:44:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 14:11:19
Posty: 416
Lokalizacja: WR
Auto: S4 biturbo
U mnie pali odrazu po podgrzaniu bez problemów a nie równe obroty mam tylko przez chwile po odpaleniu(kilka sekund).Nie wydaje mi sie zeby swiece miały cos do obrotów.

_________________
S4 B5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 22:54:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2004 09:07:21
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
no jak moj stal pare dni na mrozie i nastepnego dnia odpalilem jak latem, czyli nie powinno byc wiekszej roznicy. pozdro

_________________
BYL VW PASSAT 1.6 TDI 91'
JEST AUDI 80 B4 1.9 TDI 90 KM 94/95'
JEST VW PASSAT 1.9 TDI 116KM 99'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2005 22:55:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
powinien nie krecic za długo - zalezy od mrozu, kilka sekund - ja bym
sie nie przejmował o ile jest na minusie...

co znaczy nierówne obroty?

a jak sprawdzic swieczki było wiele razy na forum jak i temat zimnego
dizla... szukaj...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 02:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Własnie jak sie trzesie po odpaleniu to objaw uszkodzonej lub uszkodzonych świec żarowych. Na którymś garku dalej jest "zimno" i dawka się juz tak ładnie nie spala jak na pozostałych.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 07:56:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
O poprawnym odpalaniu diesla decyduje też ustawienie kąta wtrysku w pompie wtryskowej i czysty (bez wody) filtr paliwa. Sprawdź to...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: zapalanie zimnego TDi
PostNapisane: 20.sty.2005 08:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
ziak napisał(a):
Mam pytanie jak jest z odpalaniem zimnego (na mrozie) 1Z - czy po podgrzaniu swiec "od razu" ma zapalić czy parę sekund ma kręcić? oraz czy troszkę nierówne obroty zimnego to objaw uszkodzenia świec żarowych?


Powinien odpalać po kilku ruchach wałem i raczej powinien pracować równo.
Zadbaj o swój silniczek i otoczenie:
- kontrola stanu świec żarowych, filtra powietrza, FILTRA PALIWA !!!, i sprawdź KĄT WTRYSKU.
Niemniej mogą się zdarzyć inne niesprawności, ale sprawdź najpier to co opisałem.
Poza tym "10 przykazań dla diesla" (opcja szukaj).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 10:16:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Niezapominajcie że nierówna praca na zimnym i ciepłym silniku
zależy też od ciśnienia na końcówkach wtryskiwaczy (sprawdzić przyrządem).Jeśli któraś ma za mało (niewiem ile jest w 1Z -norma chyba 155-163bar) ciśnienia to silnik będzie "kulał" przez dłuższą chwilę.Lub też przez lejącą końcówkę.
:peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 10:24:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Jak u siebie 1-Z(ta) odpalam gdy jest średnio zimny bo tak naprawde jeszcze mrozów nie było takich ponak -15C to co widze na obrotomierzu to 990obr/min przez jakies 2-3sek, póżniej jakieś 900 na jakieś 15sek., a po tych cyklach norma 840-860 obr/min tak mam ustawione (chyba ok ) takze widze tylko przez około 30 sek jak powoli spada wskazówka obrotomierza , silnik pracuje równo chociaż delikatnie sie kołysze ( u sąsiada w VW 96rok mam wrażenie jakby równiej , swobodniej pracował) ale tak czy siak jest OK .

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 14:13:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2004 21:02:38
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów
OK dzięki za pomoc -była padnieta jedna świeca żarowa. Mam tylko problem z nimi a zwłaszcza z jedną - nie sposób jej odkręcić, nie wiem kto to wcześniej robił (wrrr) dwie poszły extra, jedna z problemem i gwint trzeba było poprawić a ostatnia to fiasko ale jest dobra i dałem spokój ( choć rózni się od pozostałych i chciałem wymienić wszystkie) - nie wiem jak się do tego zabrać bo chce się urwać.....

_________________
A4 1995 1Z, a4 1999 AVG, A4 2004 AVB.... lipa ale nie ma jak audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 14:18:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
No to uważaj bo może być drogo. Najlepiej troche ją ostukać i pokręcić lewo-prawo...

A co do wtrysków w TDI to jest kanał i przy odczycie VAG`iem mozna zobaczyć równomierność wtrysku. Dzieki czemu będziemy mieli wiedze czy wtryski i kompresja jest w granicach tolerancji.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2005 14:22:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak będzie z nia na prawdę źle to ja bym ja zostawił...
juz lepsze lekka telepawka niż sciaganie głowicy....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: