.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 21:30:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka ma byc temperatura w ABT
PostNapisane: 30.sty.2005 12:51:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 12:24:25
Posty: 3
Lokalizacja: Brzeg
Kupiłem niedawno b4 z silnikiem 2.0 ABT. Walniety byl w niej czyjnik wskaznika temperatury. Kupiłen nowy czujnik( jakąś niemiecka podróbke) ale wszystko według katalogu. Wskazuje mi temp. w czasie jazdy ok. 103 stop , a wentelator włącza sie jak mam na zegarze 108 stop. wymieniłem termostat i dalej jest to samo. W zasadzie nic sie nie dzieje , nie wywala płynu , silnik pracuje prawidłowo, układ tez został odpowietrzony. Niiewiem czy to jest normalna temperatura czy zle wskazuje mi czujnik. Acha wentylator włącza sie gdy wsazówka temp. dojdzie do pierwszej kropki tj. ok 108 stop.
Prosze o odp.
Pozdrawiam

_________________
audi 80 b4 2.0 e


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 12:55:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a chlodnice masz czysta ? nie jest zapchana ? ... prawidlowo nie powinno przekroczyc 100 st a teraz zima to jak dojdzie do 95 to duzo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 13:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 12:24:25
Posty: 3
Lokalizacja: Brzeg
podejrzewam ze nie , bo jak jak naciskam węze od chłodnicyto płyn bez problem przepływa o zbirnika wyrównawczego, a poza tym jakby byla temp. 108 stop. to powinien wywalic płyndo zbirnika , anic sie nie dzieje. nawet przy otwartym zbiorniku wyrowczym.

_________________
audi 80 b4 2.0 e


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 13:11:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D ... ja nie mowie ze masz totalnie zapchana chlodnice bez przeplywu :D ... moze byc osad ktory zakleil dolna czesci i wentylator bedzi e sie wlaczal pozno ...a plyn moze osiagac o wiele wyzsza temperature niz woda a pod cisnieniem nie bedzie wrzenia a moze w koncu wysadzic uszczelke pod glowica lub weze . niemniej jednak moze to byc wina samego czujnika lub wskaznika ktore to zle pokazuja

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 17:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
hmm ja mam robocze troche ponizej 80 (jedna duza podzialka przed 90) stopni, a w korkach lub na postoju dobija prawie do 90 i zalacza sie wentylator. Dobrze to czy zle?

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 23:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
:!!: Oficjalnie ma byc tak dla silnikow 2.0 ABT i 2.0 ABK

Wlaczenie wentylatora 1 stopnia: w zakresie od 92 stopni do 97 stopni dla ABT i ABK
wylaczenie wentylatora 1 stopnia: od 84 stopni do 91 stopni ----| |----

Wlaczenie 2 stopnia: od 99 do 105 stopni !!! ABT oraz ABK
wylaczenie 2 stopnia: od 91 do 98 stopni ABT oraz ABK

Silniki 3A oraz AAD :

Wlaczenie 1 stopnia od 93 do 98 stopni Celsjusza

Ja mam podczas jazdy 90-92 stopnie jak silnik jest juz rozgrzany do temp roboczej. Wszystko jednak zalezy od plynu chlodniczego i od czujnika temperatury i od czujnika ktory pokazuje na wskazniku. Jezeli termostat jest nowy i czujnik tez to powinno byc ok. Wentylator wlacza ci sie podczas drugiego stopnia, czyli jest OK. Wazne ze sie wlacza. To moze byc wina plynu chlodniczego, moze jest juz stary i nie byl wymieniany dawno. Wymien plyn to temperatura pracy silnika powinna spasc. Dane te co wyzej napisalem, to sa dane serwisowe dla Audi 80 B3/B4

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 31.sty.2005 01:14:48 przez KORU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2005 00:03:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2498
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ja mam taki czujnik na wentylatorze ze uruchamia sie on przy 98-104 stopnie - normalnie mam w czasie jazdy ok. 90stopni...teraz jak jest zimno to 87 trzyma a jak jest lato to 92-94 - jak dla mnie jest oki i nie ma co na sile sobie wmawiac ze cos jest zle


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2005 18:22:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2005 12:24:25
Posty: 3
Lokalizacja: Brzeg
Dzisiaj doszłem co jest skopane. Wziąłem przyrząd elektroniczny i włozyłem sonde razem z czujnikiem do płynu, okazało sie ze mam roboczą temp. na poziomie 88-89 stop., a wentylator chłodnicy wlącza sie przy tem. 95 stopni, wyłącza sie przy 90 stop.Wychodzi na to ze mam walniety wskaznik, oszukuje o około 13 stopni za dużo. Wazne ze jest wszystko w porządku z silnikiem.
Pozdrawiam.

_________________
audi 80 b4 2.0 e


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: