.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.sty.2025 19:47:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak długo nagrzewa się wasze C4 2.8 z klimatronik
PostNapisane: 03.lut.2005 20:25:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2003 23:48:55
Posty: 45
Lokalizacja: Kętrzyn
Witam

Jak długo nagrzewa sie wasze auto jak w temacie. Ja musze przejechac jakieś 3-5km żeby czuć lekkie cieplo w nawiewie. Tak ma byc czy mam cos spier....e. Może mozna to jakos poprawić.

Pozdrawiam serdecznie :peace: :diabel:

_________________
Audi to jest to. najlepsza furmanka pod słońcem !!!

Audi C4 2,8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 21:53:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
u mnie to samo, ale nie dziw się w obiegu jest 11 litrów płynu więc trochę trzeba żeby to zagrzać

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 22:11:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Nietsety tylko webasto pomoże...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 22:16:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
ja jakoś nigdy nie narzekałem na długie nagrzewanie się. U mnie ciepło zaczyna lecieć po przejechaniu ok 1-2 km.

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 22:20:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.wrz.2004 20:55:05
Posty: 268
Lokalizacja: Lublin
Pablo może mieszkasz przy drodze szybkiego ruchu i ze startu tak masz :peace: ja zanim przejadę przez miasto to zrobię ok 3 km zółwim tempem z postojami zanim rozkajtam motorek na prostej :)

_________________
CCCO 100 '91 C4 AAH 2.8 V6 Automat LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 22:41:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 00:59:01
Posty: 49
U mnie tez sie słabo nagrzewalo a okazalo sie ze byl problem z klapą ktora kierowala powietrze na nagrzewnice (poprostu na potencjometrze od silniczka sterujacego ów klapa byla peknieta sciezka i co oczywiste klapa wogole nie zmieniala swojego polozenia przy zwiekszaniu temp. na klimatroniku) choć oczywiscie moze byc zapowietrzony uklad a mialem ten problem wczesniej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 23:21:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
właśnie... a nagrzewnice macie odpowietrzone :?:

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 23:24:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
U mnie tak w sumie po 2 km to już bangla... ale na webasto i tak jestem napalony :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 10:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2003 23:48:55
Posty: 45
Lokalizacja: Kętrzyn
Pablo Warszawa napisał(a):
właśnie... a nagrzewnice macie odpowietrzone :?:


Witam

Napisz jak odpowietrzyć nagrzewnicę.

Dzieki i pozdrawiam :peace:

_________________
Audi to jest to. najlepsza furmanka pod słońcem !!!

Audi C4 2,8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 12:53:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2005 00:59:01
Posty: 49
Najgorsze za nami. Teraz trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia zalewając go nowym płynem (najlepiej o podwyższonej temperaturze wrzenia). Należy wykonać następujące czynności:

1. Uzupełnić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym do poziomu MAX i nie zakręcać korka
2. Włączyć dmuchawę na pozycję gorąco i na połowę biegu (z wyłączoną klimatyzacją)
3. Uruchomić silnik i obserwować wskaźnik temperatury oraz poziom płynu w zbiorniczku - w razie potrzeby dolewać
4. W zbiorniczku mogą pojawiać się pęcherzyki powietrza - nie ma się czym przejmować - jest ono wyrzucane z układu
5. Kiedy temperatura przekroczy ok. 90OC termostat się otworzy i szybko zacznie ubywać płynu w zbiorniczku - powinniśmy być na to przygotowani i bardzo szybko go uzupełnić
6. Z nawiewów powinno zacząć dmuchać ciepłe powietrze, po chwili gorące
7. Jeśli mamy wątpliwości, czy układ się dobrze odpowietrzył możemy odkręcić odpowietrznik (znajduje się na króćcu wodnym za prawą głowicą patrząc na samochód od przodu) - jeśli nie można go odkręcić (mały imbus) w zamian można się posiłkować czujnikiem temperatury dla ECU (jest obok) i daje się wykręcić dużo łatwiej kluczem 19mm - jak tylko zejdzie powietrze zakręcamy go. Jest jeszcze jedno miejsce, gdzie możemy odpowietrzyć układ - najabrdziej wskazane! Jest to wąż doprowadzający wodę do nagrzewnicy. Znajdziemy tam plastikowy odpowitrznik - natomiast jeśli nie chce ruszyć to lepiej zostawić go w spokoju bo później może być problem z uszczelnieniem!
8. Zakręcamy korek zbiorniczka wyrównawczego - dla pewności można jeszcze organoleptycznie zbadać, czy chłodnica po prawej i lewej stronie ma taką samą ciepłotę - wtedy jest dobrze
9. Jedziemy na jazdę próbną i cieszymy się działającym termostatem. Po przejechaniu 10-20 km warto odczekać chwilkę, ostudzić silnik i uzupełnić płyn w zbiorniczku.
10. Układ uznaje się za odpowietrzony jeśli załączą się wentylatory (dlatego nie można włączać klimy podczas odpowietrzania) wtedy oznacza to ni mniej ni wiecej, ze woda w chlodnicy ma ta sama temperature na calej powierzchi bo wlacznik termiczny wentylatorow jest w najdalszym punkcie oraz w miejscu gdzie jest najmniejsza cyrkulacja wody
Opis zaporzyczony ze stronki o wymianie termostatu

Polecam zaczać od punktu 7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 15:06:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
:D :D:D ktoś to przeczytał co napisałem i nawet umiał zacytować!!! HUURRRRAAAAA ;) :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 18:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lis.2003 23:48:55
Posty: 45
Lokalizacja: Kętrzyn
WIELKIE DZIĘKI

JAK TO POMORZE TO OD MOJEJ ŻONY MASZ BROWARKA, PONIEWAZ ONA MI CIĄGLE JECZY ŻE JEJ ZIMNO.

POZDRAWIAM :peace:

_________________
Audi to jest to. najlepsza furmanka pod słońcem !!!

Audi C4 2,8 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2005 19:09:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ukjlad chlodzenia jest samoodpowietrzajacy a gdyby byl zapowietrzony to by sie woda zagotowala i to tylko raz ... uklad nie moze byc zapowietrzpny w nieskonczosc az sie ktos za to wezmie ... a 2-3 km to ni9e wiem czy dobry wyznacnik dla rozgrzewania auta ... powiedzmy ze od uruchomienia silnika mija jakies 6-8 minut zanim wskaznik temperatury drgnie a cieple powietrze zaczyna leciec mniej wiecej po 3-4 minutach a jest to niej wioecej 400 metrow :D ... bo od odpalenia auta do momentu jak zaczynam jechac mija jakies 2-3 minuty a pierwsze 400 metrow mam dosc dziurawe i robie go w tempie max 10-15 km/h

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2005 00:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.gru.2003 13:05:01
Posty: 1155
Lokalizacja: -=Warszawa=-
Jak wymieniałem u siebie nagrzewnice, to na początku odpowietrzyłem normalnie (czyli pozwoliłem żeby samo się wszystko odpowietrzyło ;) ) Niestety nie grzało tak jak powinno i po 2 dniach jazdy odpowietrzyłem nagrzewnice. Potem już grzało normalnie :)

_________________
Obrazek
www.zaluskart.com
www.audi-quattro.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: