.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 05:38:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: co Chojnacki robi w przeróbce pod nazwą gt
PostNapisane: 29.sty.2005 13:13:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
czy wie ktoś dokładnie co on robi, czy robił to już ktoś i jakie są odczucia,ja slyszałem że moc troche sie zwiększa i kultura pracy silnika i zmniejsza sie zużycie paliwa,więc chyba to sie opłaca ale chce sie dowiedzieć jakie jest wasze zdanie,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 13:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja miałem od Chojnackiego głowicę i kolektory wydechowe...w Maluchu... :) Głowica miała obrobione wszystkie nierówności powstałe przy produkcji głowicy, tzn. wszystkie nadlewy i nierówności, przepolerowane kanały dolotowe i wylotowe, wstawione większe zawory ze zwiększoną przylgnią zaworu do gniazda, kolektory byly gładkie w środku. Odczucia po założeniu...lepsza elastyczność, lepsza praca silnika na wysokich obrotach i mniejsze zużycie paliwa w normalniejszej jeźdize. Dodam, że mój maluch palił minimum 8 litrów na 100 km i zamykał licznik całkiem sprawnie :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Głowica od Chojanckiego
PostNapisane: 29.sty.2005 14:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Tak jak napisł Kefir200. Polerka kanałów, komór spalania, modyfikacja zaworów (ale nie zmiana na większe !) planowanie głowicy. Odczucia - autko ma lepszą elastycznośc, i lepiej wkęca się na obroty, szału ni ma ale i tak jest kupe radochy z objeżdzania audiczek z tym samym silnikiem :P

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 16:17:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ile kotsztuje u niego taka opcja ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Obróbka głowicy by Chojnacki
PostNapisane: 29.sty.2005 16:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Dokładnie nie pamiętam bo robiłem to parę lat temu, ale bodajże 1800 PLN robocizna + materiały (mogą być zawory do wymiany, prowadnice zaworów, uszczelniacze, szklanki, uszczelka pod głowicę)

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 16:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Zgadza sie, przerobka jest dosc kosztowna , a mozna ja zrobic samemu ( oprocz np. tokarza ) niemalze w takim samym stopniu z takimi samymi efektami za o wiele mniejsza kase.. i jeszcze jaka satysfakcja..
To jest moje wlasne zdanie, ktore znam z doswiadczenia ;)

Pierwsza, podstawowa przerobka u chojnackiego w zaden sposob nie wplywa na skrocenie zywotnosci motoru, ba ! , poiedzialbym nawet ze przyczynia sie do wydluzenia i poprawy kultury pracy ( tak rowniez mowil kiedys sam p. chojnacki) a jest to poparte slowami takiego kogos jak np. K Szaykowski ;)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:09:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja za wersję GT w Bmw 316 płaciłem 1650 pln. Cena zawierała robociznę i wszystkie wymienione uszczelki. Tak jak się umówiłem z Panem Jackiem tyle zapłaciłem. Dodam że uszczelki były oryginalne zakupione w serwise Bmw. Jaki efekt? Różnica w przyśpieszeniu była wyczuwalna poza tym autko w trasie potrafiło spalić 5,8l /100km z właczoną klima przy predkości ok 90Km/h... Wcześniej poniżej 6l nie chciało zejść. Spróbowaliśmy jeszcze chip tuningu ale niestety efekty były mizerne, więc Pan Jacek wstawił stary chip...

teraz troszke danych: seryjnie auto miało 93 KM i 129 Nm...
Po wersji GT 107 KM i 149 Nm i w taki sposób osiągneliśmy parametry katalogowe...

W obecnym autku wersja GT to koszt ok 4 tyś pln... Dwie głowice kosztują...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:18:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Wojtek ACoupeQ napisał(a):

teraz troszke danych: seryjnie auto miało 93 KM i 129 Nm...
Po wersji GT 107 KM i 149 Nm i w taki sposób osiągneliśmy parametry katalogowe...

W obecnym autku wersja GT to koszt ok 4 tyś pln... Dwie głowice kosztują...


Hmm, ciekawych rzeczy sie tu dowiaduje... ;)
Jesli u Ciebie wzrost mocy i momentu byl na poziomie 11% , to jesli dobrze licze u mnie przy takich samych zalozeniach moglbym liczyc na ok. 190 km i 245Nm- interesujace :)
Ciekaw jestem ila taki upgrade kosztowałby u mnie- dowiem sie w poniedzialek :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Głowica od Chojanckiego
PostNapisane: 29.sty.2005 17:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Martab99 nie licz na tyle.... największe korzyści (przyrost mocy) jest w prostych głowicach wykonanych w technce 2-zaworowej. Niedość że nie uzyskasz takiego przyrostu mocy jaki oczekujesz to na pewno będzie Cię to kosztować spoooro drożej :!!: ponieważ ilość pracy w obróbce takiej "skomplikowanej" głowicy jest dużo większa. Uczciwie o tym informuje sam J.Chojnacki na swojej stronie www . Myślę że ponizej 3500 PLN nie ma co liczyć za 5-garową 20 zaworową głowicę + koszty części

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:34:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 00:41:05
Posty: 71
Lokalizacja: krakow
11% w silniku 8 zaworowym to wynik taki sobie ...... od dawna sie "bawie" w tuning i sorry ale wyniki tego typ firm nie powalaja na kolana znowu mam podac link do modyfikacji alfy 156?? :> po samej glowicy w tym silniku robi sie ok 15-20KM a to silnik 16V!! nie chce mi sie sprawdzac czy sama glowica da sie przekroczyc 200Km w silnik 7A bo niedlugo "wylatuje" z samochodu ale ciekawe ile pan chojnacki powie za modyfikacje tego silnika ....... jak powiedzialem panu goduli ze chce 210KM z tej jednostki to uslyszalem 12kpln za robote oczyscie plus czesci!!a za wynik 250KM niecale 20kpln :):

ps jesli ktos jest zainteresowany modyfikacjami to zapraszam na priva pare autek juz poskladalismy i efekty sa :)

pozdrawiam

_________________
......custom made...... powered by myself ..... powered by doubleB .......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Głowica od Chojanckiego
PostNapisane: 29.sty.2005 17:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
W Szczecinie także jest niezły gość (niestety dopiero nie dawno się o nim dowiedziałem) niejaki Gutmacher :D (niezłe nazwisko) Gość przygotowuje silniki do rajdów / wyczynu. Z rozmów z nim wywnioskowałem że albo robi hardcore ale nie bierze się za robotę... dodam że facet sam projektuje i wykonuje wyczynowe wałki rozrządu :galy: Myślę że za 6-8 tys. + koszt części zrobił by z 2.3 latającego potwora . Gdybym o nim wcześniej wiedział nie bawiłbym się w wywalanie kasy u Chojnackiego....

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 17:47:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
voj2s napisał(a):
nie chce mi sie sprawdzac czy sama glowica da sie przekroczyc 200Km w silnik 7A bo niedlugo "wylatuje" z samochodu


tzn silnik po modyfikacjach wylatuje z samochodu :?: :D

voj2s napisał(a):
ps jesli ktos jest zainteresowany modyfikacjami to zapraszam na priva pare autek juz poskladalismy i efekty sa :)

pozdrawiam


A jakie te efekty? Mozesz cos blizej napisac? Z tego co widze, to wiecej osob jest zainteresowanych tematem

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 18:17:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 00:41:05
Posty: 71
Lokalizacja: krakow
silnika 7A wogole nie modyfikuje bo zmieniam motor i ten bedzie na sprzedaz..... a co do wynikow modyfikacji golf 1.8 8V 90KM na 122KM tylko na LPG (glowica i dol silnika przygotowany jednak wsszystko seryjne) alfa 2.0 16V 156KM niby seria ten silnik mial 152 po gglowicy i dole 183 wszystko seria!! teraz konczy sie stroic corsa 1.4 16V 90KM przy 6000 rpm jest ubogo przedtem moc byla przy 7500 sadzac po wtryskach jakie sa bedzie dobrze ponad 150KM ( dol z 1.6 glowca zrobiona kolektor i walki)
nie wspominam o silnikach ktore po odprezeniu pod trbo mialy wieksza moc po zrobieni kanalow niz wytedy jak byly doprezone jesli jest wiecej zainteresowanych to prosze o pytania jesli tylko bede umial to odpowiem
polecam sie :)
ps mozesz podac namiary na kolesia od walkow rozrzadu?? jakis phone albo cos??
pozdrawiam

_________________
......custom made...... powered by myself ..... powered by doubleB .......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 22:38:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
voj2s napisał(a):
a co do wynikow modyfikacji golf 1.8 8V 90KM na 122KM tylko na LPG (glowica i dol silnika przygotowany jednak wsszystko seryjne)


mógłbyś coś wiecej o tej modyfikacji napisać i czy z audi 1.8 8v 90KM tez mozna by tyle wycisnąć ??

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2005 23:57:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2004 00:41:05
Posty: 71
Lokalizacja: krakow
silnik 90Km na mechanicznym wtrysku wielopunktowym, zmodyfikowana glowica, troche wydech oraz odciazony i dowazony caly dol silnika, walek rozrzadu seryjny no i LPG sadze ze na Pb dalo by sie wiecej a i ten wynik teraz mnie nie satysfakcjonuje mysle ze mozna sporo wiecej brak czasu i funduszy na kolejne zabawy .... w przygotowaniu jest kilka aut
pozdrawiam

_________________
......custom made...... powered by myself ..... powered by doubleB .......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 01:12:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

ja w polo zrobilem obrobke GT oczywsicie nie u jakiegos tuner tylko u gosci ktorzy naprawiaja traktory :P:P

wiem ze byla lekko planowana glowice zaworki te samo cos tam z gniazami oczyweiscie polerka i powiekszenie wylotow do kolektora wylotowego

wiem ze autko jest zle zestrojone

efekty przed modydfikacja
pb
195
z mikserem
180

na lpg
180

po modyfikacji
Pb ledwo 180

lpg jakies 210 tzn nie wiem dokladnie bo mi sie koncza obroty i predkosciomierz

autko stracilo strasze dol czyli poniezej 1,5 nie ciagnie
od 4 tys do 6,5 zaczyna sie bardzo dobrze zbierac

powiem ze spalanie dalej trzyma sie na tym samym poziomie okolo 10-12
ekstremalnie 13 L

troche nie widze sensu zabwy w silniku 7A
pewnie duzych efektow sie nie osiagnie
lepiej pomyslec o swapie na 2,2 T 20V pewnie przyrost mocy do kosztow bedzie korzystniejszy

pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2005 20:59:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Czy kolega Voj2s mógłby się ze mną skontaktować na gg lub pw w sprawie wylania swoich przemyśleń do Bazy Wiedzy na stronę główną?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2005 14:27:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Musimy tutaj wyjasnić pewne rzeczy. Pan Chojnacki nie bawi się w tuning ekstremalny. Celem wersji GT jest usprawnienie, poprawienie fabrycznych niedoróbek bez wpływu na TRWAŁOŚĆ silnika. Wiadomo wszem i wobec że z głowicy można wycisnąć jeszcze pare dodatkowych koni ale jaka będzie trwałość silnika? Zapraszam na stronę Pana Jacka tam jest wiele ciekawych testów z hamowni oraz opis tego co robi i czym się kieruje.
Druga sprawa: w codziennych warunkach jazdy uzywamy momentu obrotowego a nie mocy, bo to właśnie moment jest odpowiedzialny za przyspieszanie...

Podziwiam kolegow zajmujących się tuningiem. tylko jest jedna sprawa, Jacek Chojnacki zajmuje się tym od ponad 28 lat i wydaje mi się że ma wieksze doświadczenie w tym temacie...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2005 15:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 14:08:05
Posty: 38
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Jeszcze jedna sprawa. Prawda jest taka że to przeważnie Chojnacki naprawia to co spieprzyli inni "tunerzy" zapraszam na stronę CHMS, mozna się dowiedziec wiele ciekawych rzeczy...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: