.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 21:48:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,3 AAR]-wskaźnik ciśnienia i temp. oleju
PostNapisane: 24.sie.2006 11:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Wskaźnik cisnienia i teperatury oleju - jakie powinny być wartości przy zdrowym motorze? Na rozgrzanym i na biegu jałowym mam temp. oleju ok 70 C, ciśnienie ok. 1,5 bara.

Czy normalne jest, że na zimnym silniku cisnienie oleju skacze mi na maxa i spada stopniowo do wspomnianych 1,5 bara po porządnym rozgrzaniu motoru?

I żeby nie mnożyć wątków pytanie z innej beczki - podczas jazdy po spryskaniu szyby wycieraczka kierowcy zgarnia wodę w ten sposób, że pęd powietrza przenosi większość płynu na boczną szybę i całą brudzi ją od zewnątrz a przypadku otwartego okna - leje się do środka. To normalne w tym modelu?

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2006 18:54:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Na zimnym silniku zawsze bedziesz miał koło 4,5-5bar!
W miare nagrzewania się silnika ciśnienie bedzie spadać!
Przy 1000obr/min i temp oleju powyzej 90'C ja mam w swoim 2bar, a 1,5bar mam przy obrotach 600-800! Olej mam wlany troszkę poniżej górnej kreski, wąż odmy sprawny i przeczyszczony! Na trasie na 5 biegu przy obrotach +-4000 mam 4,5bar.
Odnośnie wycieraczek:
Orginalny wymiar 2x 560mm, zależy jakie masz wycieraczki i jak ustawione! Na szybie masz takie małe półcentymetrowe kreseczki, ustaw pióra wycieraczek wg nich (gdy wycieraczki są w spoczynku muszą się pokrywać z kreskami)! Co do lania się wody, hm...czasem też mi się leje przy otwartej szybie jak jest dużo spryskane, a na stronę pasażera też cosik chlapnie... ;-)

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2006 11:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Ciśnienie nienajgorsze. W granicach normy jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 10:47:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
Przy 1000obr/min i temp oleju powyzej 90'C ja mam w swoim 2bar, a 1,5bar mam przy obrotach 600-800!

Obroty 600-800 - rozumiem, że masz na mysli bieg jalowy? Czyli podobnie jak u mnie.
W którym miejscu jest odma w tym silniku?

Cytuj:
Orginalny wymiar 2x 560mm, zależy jakie masz wycieraczki i jak ustawione! Na szybie masz takie małe półcentymetrowe kreseczki, ustaw pióra wycieraczek wg nich (gdy wycieraczki są w spoczynku muszą się pokrywać z kreskami)!

Od strony kierowcy mam założoną dłuższą, 600mm, moze dlatego tak się zachowuje.

Pozdrawiam

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 11:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Co do wycieraczek to zmień na 2 x 560mm!
Co do odmy to jest to rura gumowa o dwoch różnych końcowych średnicach! Łączy ona kolektor mieszanki ze skrzynią korbową! Znajduję sie w cześci silnika zaraz przed skrzynią biegów po lewej stronie patrząc od kierowcy! I w tym miejscu jest gruba, przechodzi dwoma kolankami do średnicy około 1,5 cm i nałożona jest na metalową rurkę co idzie do kolektora! Napewno masz ją sklejoną i sparciałą, bo nie wierzę że się zachowała w dobrym stanie! Jest dość droga i tylko w orginale albo używka! Naprawiłem ją w ten sposób, że do środka tej rury wstawiłem harmonijkową Gates Alu o mniejszej średnicy ok 3-4cm! Nic się nie skleja i trzyma swoją średnicę!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 13:34:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
Co do wycieraczek to zmień na 2 x 560mm!

Dokładnie to chyba 2x550mm.
Założyłem dłuższą, bo akurat taką mogłem kupic, ale aż taka róznica by była :!: :?: - nie mówię, o jakimś drobnym brudzeniu, u mnie prawie wszystko, co zmyje wycieraczka kierowcy z szyby jest zdmuchiwane na boczną szybe!.

Temat odmy przerabiałem już w poprzednim aucie: w passacie z silnikiem 2E - tam równiez tylko w oryginale ten kawalek gumy występował (w promocji za ok. 170zł :/ ). Audi mam od kliku miesięcy, rzeczywiście chyba warto sprawdzić, jak tu wygląda sytuacja.

Pozdr

[/quote]

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 14:15:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Przepraszam za pomyłkę!
Kupowałem ostatnio płaskie wycieraczki i były tylko 560mm, a poprzednie miałem orginalne Boscha 550mm! No i sobie zapomniałem że mają być 550mm! Ale mam Alca Heyner płaskie i są super, polecam, 24zl szt. + pióro zapasowe!

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 15:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
cornee napisał(a):
Przepraszam za pomyłkę!
Ale mam Alca Heyner płaskie i są super, polecam, 24zl szt. + pióro zapasowe!

Słyszałem rózne opinie o płaskich wycieraczkach zakładanych do starszych aut - raczej sceptyczne, że to tylko bajer, że starsze mechanizmy wycieraczek nie potrafią skutecznie pracowac z takimi wycieraczkami (tzn. zbyt mały docisk do szyby, smużenie, itp.).

Skoro używasz takich powiedz, jak to wygląda w praktyce - lepsza/porównywalna/gorsza skuteczność i głośność pracy w stosunku do klasycznych, tylko szczerze, nie założę ich tylko dla samego wyglądu ;-)

Pozdr

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2006 15:08:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Szczerze?
Nie kupiłem dla szpanu, bo po co! Kupiłem najtańsze jakie były, bo są jeszcze Valeo i inne! Jechałem w ulewie i nie narzekam, przedewszystkim zbiera brud i wodę, nie rozmazuje. Po jednym spryskaniu szyby mam czystą. Co do głośności, to zależy, bo używam koncentratu SONAX i odtłuszcza.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2006 07:59:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.cze.2006 08:27:03
Posty: 46
Dzięki za opinię, mam teraz valeo econo i nie są za ciche, przy następnej wymianie wypróbuję płaszczaki.

A kończąc pierwotny temat :D - odma wygląda na zupełnie młodą, w ogóle dziwną ma konstrukcję, spodziewałem się jednolitej gumowej rury , u mnie od skrzyni korbowej wychodzi solidna, mocna guma, nastepnie jest metalowy łącznik, znów guma, metalowa zakręcona rura i w kolektor wchodzi łącznikiem gumowym. Wszystko wygląda na solidną fabryczną robotę, ale chyba za bardzo to porzeźbione jak na fabrykę. Ale fabryczne czy nie - najważniejsze, że działa prawidłowo :peace:

Pozdr.

_________________
Audi C4 Avant 1992 AAR 2,3 + IGS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: