.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 22:57:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: po wymianie uszczelniaczy dalej wciąga olej B4 TDI 95r
PostNapisane: 28.cze.2005 11:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

Mój TDI przez to, iż po sprowadzeniu z Niemiec mechanik zalał mi go 0W40 rozszczelnił się i zaczął brać olej 1l/1000km. Wymieniłem przedwczoraj popychacze (INA) i wstawiłem nowe uszczelniacze i simering. Przejechałem wczoraj ok. 500km i na bagnecie ubyło mi tj. zawsze. Myślałem, że chociaż trochę się uspokoi, bo stare popychacze były już kiepskie, a tu zeszło tyle samo ok. 0,5l i przy dodawaniu ostro gazu zaczyna mocno dymić.
Czy teraz mam ruszać pierścienie, czy może turbina?? sam nie wiem jak to sprawdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2005 11:06:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz olej w dolocie - sciagnij rury z turbiny lub IC.
obawiam sie jednak ze to pierscionki beda do roboty...

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2005 06:50:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Maciek, z którego roku i jaki przebieg tego TDI? A jak jeździ - stracił moc? Coś nie chce mi się wierzyć, że ten syntetyk tak namieszał. Poprzednio musiał by być zalewany jakimś gęstym kitem. Jak było przed zmianą oleju - jeździłeś? :)

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 12:33:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

Jak go sprowadziłem to nie wiem czym był zalany, ale z tego co mi majster mówił to był zalany czymś "gęstym". Na trasie z Niemiec do Polski ok. 1500km nie wziął nic oleju. Potem nastąpiła wymiana na Castrol 0W40 i się zaczęło. Po ok. 2000km miałem prawie suchy bagnet. Zaczął mi brać ok. 0,5l/1000km.
Po następnym 1000km zmieniłem z 0W40 na Shella 15W40, ale nic się nie poprawiło, a wręcz przeciwnie spalanie oleju wzrosło do około 0,8l/1000km.
Dlatego też wymieniłem popychacze (bo lekko "cykały) + uszczelniacze. Myslałem że się uspokoi, ale nie ma żadnej poprawy.
Przebieg silnika 145tyś km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:44:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Jakto suchy bagnet miałeś?
I jak to wogóle jest, czujniki alarmują, gdy brakuje ciśnienia oleju. A jaki musi być jego stan, żeby pompa nie miała czego zassać? (zakładam, że autem nie jeździmy po wertepach)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:47:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
sadki napisał(a):
Jakto suchy bagnet miałeś?
I jak to wogóle jest, czujniki alarmują, gdy brakuje ciśnienia oleju. A jaki musi być jego stan, żeby pompa nie miała czego zassać? (zakładam, że autem nie jeździmy po wertepach)

suchy bagnet wcale nie oznacza brak oleju tylko za niski jego poziom - smok pompy ma co ssac... ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2005 21:54:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Bilu napisał(a):
suchy bagnet wcale nie oznacza brak oleju tylko za niski jego poziom - smok pompy ma co ssac... ;-)


No ok, u mnie jak miałem kilka mm poniżej dolnej "granicy" to auto już się inaczej zachowywało (osłabło). W końcu po coś są te stany zrobione.

Jak to jest w silnikach audi (pewnie w każdym inaczej), wał korbowy skąd bierze olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2005 07:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

Pisząc "prawie suchy bagnet" miałem na myśli to , iż po przejechaniu ok. 2000km z górnego (wybitego zaznaczenia) stanu na bagnecie stan oleju obniżył się na tyle, iż po wyciągnięciu na bagnecie było go ok. 0,5cm.
Dzisiaj po przejechaniu ok. 300km dolałem mu 0,2l. Czy mam zaglądać do pierścionków?? Jeżeli tak to co się wówczas wymienia, czy tylko pierścienie?? czy jakieś uszczelki po drodze też??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: