.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.sty.2025 11:35:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znaki, ustawienie rozrzad B3 w 1.8.Pomocy!!!
PostNapisane: 16.lip.2005 21:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2005 11:02:06
Posty: 21
Lokalizacja: Bełchatów
Hej

Zdenerwowany niechlujna praca mechanikow i stwierdzilem ze sam wymienie rozrzad, w koncu mam dwie rece i ksiazke wiec wszystko bedzie ok. No i ksiazka jest niedokladna bardzo, niby wszystko ustawilem tak jak tam opisali ale nie moge odpalic, teraz powiem co i jak zrobilem.

1. Na kole rozrzadu mam wybita kropke, ja staram sie ustawic na wysokosci prawego gornego rogu glowicy, kolo pasowe ustawiam tak zeby mi sie znak znak na kole zamachowym pokryl z taka strzaleczka w kóleczku i jak sprawdzalem pierszy tlok (od chlodnicy) jest chyba w ZZ, a na kole posrednim ma zólta krope i ja ustawilem tak zeby sie pokrywala z rantem kola pasowego.
Pytanie co zroblem zle, co powinienem jeszcze sprawdzic, moze zle odczytuje te punkty, szczególnie chodzi mi o kolo rozrzadu i pośrednie, sprawe musze zalatwic jutro bo w poniedialek do pracy trzeba jechac, a niestety jutro niedziele, ratujcie!!!.
Dzieki za pomoc
Pozdrawiam
Przemek K.

_________________
Audi 80 1.8 S B3- gaźnik + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 22:29:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sty.2005 22:33:05
Posty: 149
Lokalizacja: KATOWICE GG1281598 tel606133929
witaj :D mam taka propozycje jesli nie wiesz jak to zrobic to najprosciej ;
1.ustaw wal korbowy na punkt 0(zz)
2.walek rozrzadu przy sciagnietej pokrywie pokrywie musi byc tak ustawiony by na 4 cylindrze krzywki mijaly sie idealnie z zaworami tzn ;maja byc skierowane ku gorze pod katem45stopni do plaszczyzny glowicy patrzac od przodu silnika
3.zaloz pasek przekrec walem 360 stopni
4.sciag pasek o obroc walkiem posrednim tak by palec na aparacie pokazywal na pierwszy cylinder
musi zapalic kwestia tylko dogrania zaplonu ale jesli byl dobrze ustawiony to musi byc ok zawsze mozesz przestawic walek o zeba w jedna lub druga strone
mysle ze sie uda
pozdro :peace:

_________________
ObrazekObrazekObrazek
B2 1.8gaznik B/G----->poszlo do zyda
C3 90r 2.3NF B/G AVANT-------->S P R Z E D A M<-------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2005 23:24:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2004 21:32:00
Posty: 67
Lokalizacja: Gdańsk
Piszesz ze na kole posrednim jest zolta kropka. Mi sie wydaje ze znak powinien byc wybity na kole. Poszukaj, moze ta kropka to nie jest oryginalny znak.
Tobie sie to juz nie przyda, ale jak ja zmienialem sobie rozrzad, zanim zdjalem stary pasek nanioslem na niego i na wszystkie kolka wlasne, wyrazne znaki. Potem tylko wystarczylo zdjac pasek, przylozyc go do nowego paska, przeniesc znaki na nowy pasek i zalozyc go zgrywajac oznakowanie ze znakami na kolkach. Sposob jest dobry o ile stary rozrzad byl dobrze ustawiony :diabel:
Pozdr

_________________
Audi 80 (B3) 1.8(JN>KE-Jetronic)+gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2005 14:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sty.2005 11:02:06
Posty: 21
Lokalizacja: Bełchatów
Hej
Dziekuje wszystkim za odzew, okazalo sie ze prawie wszystko zrobilem dobrze oprocz ustawienia rozrzadu, sugerowalem sie znakiem na zewnetrzenej stronie kola rozrzadu, a powinienem na wewnetrzenej (od pokrywy zaworow) niestety zeby do tego dojsc musialem sciagnac pokrywe od zaworów ale teraz juz bede wiedzial.Dla osob majacych podobne problem przedstawiam w skrocie sposob ustawienia rozrzadu (samych kól):
1. Na kole rozrzadu od strony pokrywy zaworów jest nabita kropka musi sie ona idealnie pokrywac z prawym gornym rantem na głowicy patrzac od strony chlodnicy.
2. Kolo pasowe ustawic tak zeby nabita firmowa kreska na kole zamachowym (z tylu silnika takie wielkie kolo) pokryla sie z dziubkiem wyprofilowanym na jednym z oczek na obudowie(kola zamachowego),wtedy mamy na pierwszym tloku ZZ
3. Kolo posrednie ustawic tak zeby palec rozdzialacza wskazywał na "pierwszy cylinder". Po sprawdzeniu i wstepnym odpaleniu jesli silnik nie pracuje rowno podregulowac calym aparatem zaplonowym.

U mnie taka regulacja wystarczyla i autko chodzi super, ba nawet lepiej niz jak poprzednio mi mechanik zmienial.Poprawa polega na tym ze wczesniej lekko szarpalo silnik teraz tego nie ma pracuje rowniutko.
Pozdrawiam
Przemek K.

ps. Jesli ktos uwaza ze cos zle napisalem z tym rozrzadem to prosze poprawic, zebym czasem komus silnika nie zalatwil

_________________
Audi 80 1.8 S B3- gaźnik + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: