.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.mar.2025 21:26:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z silnikiem A80 (B3) 1.8 Benzin + LPG :(
PostNapisane: 01.sie.2005 12:33:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
Witam!

Autko to Audi 80 1.8 benzyna (Gaźnik Keihin II, symbol silnika RU) + gaz
Przebieg 150 tyś.



Mam problem z silnikiem, a mianowicie:

Odpalam auto po nocy, kręcę go dosyc dlugo za 1 razem (nie odpala),
krece go 2 raz odpala od razu. Czuc ze silnik zaczyna się niesamowicie
mocno telepać, po chwili "zbiera się" i działa dobrze. Dalej, wyjeżdżam
z parkingu i się zaczyna... Temp. jest w okolicach 55 stopni i w miare
upływu jazdy rośnie, dojezdzam do świateł i czuję ze silnik poszarpuje,
obroty są stabilne, nic nie gasnie... ale czuć takie częste
poszarpywania silnika, które rzucaja całą budę auta na boki. Auto
ciągnie i zbiera się normalnie, w czasie jazdy te szarpania nie
występuja, tylko jak auto stoi.

Dopiero jak silnik się zagrzeje np od
ok. 80 stopni to już nic nie szarpie, na wolnych obrotach jest juz
dobrze i stabilnie... czyżby silnik juz był na wykończeniu? :( a może
jest coś zapchane?


Wymieniłem kopułkę, palec, świece, ale nic się nie zmieniło. Dalej przy
starcie zimnego silnika (po nocy) telepie silnikiem, i nie odpala "na
dotyk"

Jeszcze nie byłem u mechanika, bo nie chciałbym zeby mi wymienił połowy
cześci w silniku, więc pytam Was o radę, od czego zacząć


Ps. Co do tego ze auto nie chce odpalać za 1 razem moze sie przyczyniac
akumulator? bo mam o trochę za małej pojemności: Centra 44Ah , Prąd
rozruchowy 360A (EN) (kupiony jakies 7 mcy temu)


Pozdrawiam!

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 20:40:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A probowales odpalic go na gazie?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2005 20:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdz membrane silownika korektora przyspieszacza zaplonu w aparacie zaplonowym oraz czy NA PEWNO elektrozawor odcina ci calkowici bezyne przy przelaczeniu na gaz (mi nie do konca odcinal i gaznik dostawal troche benzyny do gazu co bylo odczuwalne na niskich obrotach gdy do gaznika mieszalnik podawal malo gazu).

Krzysztof

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 06:50:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
ZiPi napisał(a):
A probowales odpalic go na gazie?

Tak, na gazie czy benzynie tak samo sobie poszarpuje budą, puki się autko nie nagrzeje...

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 06:55:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
kermu napisał(a):
Sprawdz membrane silownika korektora przyspieszacza zaplonu w aparacie zaplonowym oraz czy NA PEWNO elektrozawor odcina ci calkowici bezyne przy przelaczeniu na gaz (mi nie do konca odcinal i gaznik dostawal troche benzyny do gazu co bylo odczuwalne na niskich obrotach gdy do gaznika mieszalnik podawal malo gazu).

Krzysztof



Być może to jest problem, bo jezdząc na gazie, i obserwując wskazówke pokazującą ilość paliwka to wydaje mi się, że i benzynke wciąga...

Ta membrana jest wymienialna? czy wystarczy ją przeczyszcić ?

Co do elektrozaworu, z tym problemem jechać do gazowników? żeby ustawili mi tak żeby odcinał całkowicie dopływ paliwa?

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 08:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sie.2004 22:39:43
Posty: 34
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
Być może to jest problem, bo jezdząc na gazie, i obserwując wskazówke pokazującą ilość paliwka to wydaje mi się, że i benzynke wciąga...

Ta membrana jest wymienialna? czy wystarczy ją przeczyszcić ?


Mozna regenerowac membrane ale najlepiej wymienic caly aparat zaplonowy. Ja kupilem uzywke za 100 zl. Tylk uwazaj bo sa dwa rodzaje: francuski (Valeo) i niemiecki (Bosch). Jak chcesz zamienic to musisz tez wymienic kopulke i palec rozdzielacza.


Cytuj:
Co do elektrozaworu, z tym problemem jechać do gazowników? żeby ustawili mi tak żeby odcinał całkowicie dopływ paliwa?


U mnie czasami nie stykala masa i czasami nie przelaczal.
Jesli czesc mechaniczna jest uszkodzona to tylko wymiana.

_________________
AUDI 80, 1600 PP, '91


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2005 20:12:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.sty.2005 15:02:54
Posty: 158
Lokalizacja: WW
dzieki, postaram się zająć tymi opisanymi przez ciebie rozwiązaniami....

Pozdrawiam

_________________
-----------------------------------------------------
A80 1.8 Gaźnik + LPG ...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: