.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lip.2025 19:23:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dwustopniowy pedał gazy - sposó na sprawdzenie kolektora ??
PostNapisane: 04.paź.2005 19:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
CHodzi o słabe osiągi i chwilowy"dół" przy wcisnieciu gazu.przeczytalem gdzies tu na forum o dwustopniowym gazie wyczuwalne to jest przy naciskaniu pedału gazu czuc delikatny opór a potem nagły przypływ mocy czy to znaczy ze mój kolektor działa poprawnie i przełącza sie na drugi obieg ? czy przyczyną słabawej mocy może być zatkany filtr gazu lub niewystarczająca ilość gazu dostającego sie do silnika ?niestety na benzynie nie sprawdze czy jest wszystko ok bo zapiekło mi wtryskiwacz którys...REASUMUJĄC - czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia poprawnosci działania kolektora bez wyciągania go ??
pozdrawiam

B4,2.8 V6 quattro miód malina


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: dwustopniowy pedał gazy - sposó na sprawdzenie kolektora
PostNapisane: 04.paź.2005 20:17:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 04.maja.2005 19:46:39
Posty: 1119
Lokalizacja: wawa
saabina napisał(a):
CHodzi o słabe osiągi i chwilowy"dół" przy wcisnieciu gazu.przeczytalem gdzies tu na forum o dwustopniowym gazie wyczuwalne to jest przy naciskaniu pedału gazu czuc delikatny opór a potem nagły przypływ mocy czy to znaczy ze mój kolektor działa poprawnie i przełącza sie na drugi obieg ? czy przyczyną słabawej mocy może być zatkany filtr gazu lub niewystarczająca ilość gazu dostającego sie do silnika ?niestety na benzynie nie sprawdze czy jest wszystko ok bo zapiekło mi wtryskiwacz którys...REASUMUJĄC - czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia poprawnosci działania kolektora bez wyciągania go ??
pozdrawiam

B4,2.8 V6 quattro miód malina


odłącz rurke podcisnienia i zassij (ale mi sie powiedziało :D), wtedy powinien ci sie otworzyć krótszy dolot.

_________________
AUDI KLUB TO LUDZIE NIE SAMOCHODY
1. RS6 C6 BUH 730/890
2. RS3 8V DNWA seria
3. S4 B5 AZB 440/580
4. Octavia 1 ALH by Spanky 180/420


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 21:11:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
To jeszcze nie wiele powie... choć da radę wyeliminować usterkę podciśnienia... Całą prawdę masz tutaj: http://forum.audiklub.org/viewtopic.php ... ht=abc+aah

Zakładam, że masz I albo II generację gazu - więc jest to przypadek beznadziejny jak dla mnie...


P.S.
Ja też kiedyś byłem takim przypadkiem beznadziejnym :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 21:47:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
byles przypadkiem beznadziejnym ? hahha cóż więc zrobiłeś takiego, ze już nie jestes ?sprzedales fure ?ja licze na to, ze cos z tym fantem zrobie, najwyzej bede jezdził na benzynie.nadal nie uzyskalem jasnej odpowiedzi na temat pedalu gazu który działa jak juz wczesniej pisałem dwustopniowo (takie wrażenie jest) i co to oznacza ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 22:01:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to o czym piszesz to poprostu 2 przepustnica i ta druga otwiera sie po wcisnieniu 1/2 pedalu gazu ... skracanie kolektorow nie zalezy od wcisnienia pedalu gazu a od obrotow silnika ... a przydlawianie moze byc spowodowane zarowno problemami z dostateczna dawka spowodowana zapchaniem filtra jak i zwalona sonda lambda

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2005 22:09:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
saabina napisał(a):
byles przypadkiem beznadziejnym ? hahha cóż więc zrobiłeś takiego, ze już nie jestes ?sprzedales fure ?ja licze na to, ze cos z tym fantem zrobie, najwyzej bede jezdził na benzynie.nadal nie uzyskalem jasnej odpowiedzi na temat pedalu gazu który działa jak juz wczesniej pisałem dwustopniowo (takie wrażenie jest) i co to oznacza ???


Założyłem sekwencję, reszta tak jak pisze Hans...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2005 07:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
oj Hans skoro skracanie kolektorów działa po osiągnięci pewnych obrotów, to przecie ten pedał gazu trzeba wcisnąć :D Co do przydławienia to dochodzą jeszcze kabelki, świece, nieszczelności czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy i wiele innych.
Co do sprawdzenia skracania kolektora, proponuje wcisnąć gaz do około 3800obr/min poczym gwałtownie gaz w podłoge, przy około 4200obr/min dzwięk silnika powinien zamienic sie w przyjemne ryczenie. poza tym warto też sprawdzić czy cięgło siłownika sie poursza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: