.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.mar.2025 00:24:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: bicie na tarczy hamulcowej, czy do wymiany przegub?
PostNapisane: 08.sie.2005 20:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mam pewien problem. wynika, ze mam skrzywienie osi prawego przedniego koła, co objawia sie lekkim biciem przy hamowaniu. i nie jest to zwihrowana tarcza ham. bo mialem ten sam problem na starych tarczach, wsadziłem nowe i jest to samo i takze w prawym kole. przy tym szybciej zjezdzają sie klocki, 2-3 razy. takze nowki textary po 10tys sie skonczyly.

Czy dobrze mysle, ze do wymiany mam przegub? Bo raczej piasta jest za twarda zeby mogla ulec odkształceniu?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: bicie na tarczy hamulcowej, czy do wymiany przegub?
PostNapisane: 08.sie.2005 21:01:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Lukasik napisał(a):
mam pewien problem. wynika, ze mam skrzywienie osi prawego przedniego koła, co objawia sie lekkim biciem przy hamowaniu.(...)
Czy dobrze mysle, ze do wymiany mam przegub? Bo raczej piasta jest za twarda zeby mogla ulec odkształceniu?


A nie pomyslałes najpierw o sprawdzeniu zacisku? Obstawiam, ze kantuje... Ew. tarcza nie leży dobrze na piaście i ma "bicie".

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 21:50:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zaciskowi raczej nic nie brakuje, wszystkie gumeczki itp byly wymieniane ze 2 lata temu.

jakies 10tys temu tarcze nowe wsadzilem i klocki.

wiem ze kiedys to auto mialo crashtest, takze podejzewam ze cos moze byc wygiete.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 12:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
To spytam jeszcze raz. czy ktos z was spotkal sie z przypadkiem zgiętej piasty z przodu? czy raczej bicie bedzie spowodowane zgieciem tego wieloklina wychodzącego z przegubu na ktorym siedzi piasta.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 17:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10352
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Azwrócileś uwage na stan piasty przed załozeniem tarczy?? Łozysko też jest bardzo ważne , jezali ma luz to wymiń a korpus piasty daj do stoczenia.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 20:43:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
mały v8 napisał(a):
Azwrócileś uwage na stan piasty przed załozeniem tarczy?? Łozysko też jest bardzo ważne , jezali ma luz to wymiń a korpus piasty daj do stoczenia.


łozysko mam "nowe" SKF, wymienilem 2 lata temu. ale problem jest taki ze odkad kupilem auto ma lekkie bicie przy hamowaniu.

moge zdjąć piaste i sprawdzic czy jest wygieta. ale moim zdaniem ona jest bardzo masywna i raczej wygiąć ją to bylby problem, obstawiam ze wygiete jest zakonczenie przegubu z wieloklinem.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 17:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Wygięcie piasty mało realne choć mozliwe. Po uderzeniu najprawdopodobniej by pękła, jest bardzo twarda ale dość krucha. Sprawdź czy na obwodzie nie ma rdzy, albo innego szajsu, tarcza nie dojdzie równo i będzie biło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 20:39:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2005 19:38:15
Posty: 38
Lokalizacja: Lublin
Przypomniał mi się pewien szczegół ze starych czsów późnej komuny kiedy pracowałem jeszcze w polmozbycie; Zdarzyło się raz wygięcie piasty, prawdopodobnie gość w wulkanizacji nieumiejetnie przykręcał koło tzn. ze zbyt dużym momentem dokręcił mu pierwszą śrubę ot tak żeby mu koło nie latało. Ale to był Polonez o jakości materiałów w tym czasie szkoda mówić. Ale sprawdzić mozna. Najprościej chyba wrzucić na tokarkę, kawałek kredy i jazda na obroty. Tokarz bedzie wiedział jak to zrobić. Trochę komplikacji, ale jak nic nie pomoże sprubój tego. Taka sama metoda do półosi bicie od razu wyjdzie.
Pozdrawiam Mlenio.
A 100 C 3, 2.3 B+G aut. american beauty.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: