.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.mar.2025 12:24:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dwa tory sterowania gazu w V6 - podsumowanie
PostNapisane: 08.sie.2005 18:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Chciałbym się z Wami podzielić uwagami na temat moich prac na instalacja.
W aucie zamontowano intsalacje sekwencyjna ale spartolili kolesie i zaczalem sam sie tym zajmowac. Troche to trwalo ale juz mam dowiadczenia. W ostatecznosci wyslalem wtryski do regeneracji zaplacilem 300 zl i ..... nie zaluje. Nastepnie wykonalem regulacje i jestem zadowolny.
Najwiekszy problem w silnikach V6 sa dwa tory sterowania bardzo czeste przypadki rozjezdzania sie V-lek. Podlaczenie dwoch sond (byla jedna) pokazalo iz 3 gary chodza na bardzo bogatej mieszance a kolejne na ubogiej. W wyniku tego nawet kalibracja nie potrafi sobie z tym poradzic. Niestety nie ma prostego sposobu na wyeliminowanie tego. Znalazlem opisy na przekaznikach aby podawac wyniki dwoch sond usrednione. W ostatecznosci uznalem iz najlepsze wyniki beda w oparciu o jedna sonde i tak wykonałem kalibracje. W wyniku tych prac wykonalem test drogowy 180 km w tym 40 km po Wa-wie z prdkościa 110-120 (czasem 140) i spalanie mi wyszło 13,5 ltr gazu na 100 km co daje w przeliczeniu na równowartość benzynki 5,5 litra benzyny co mnie bardzo cieszy :).
Reasumujac nie warto podlaczac drugiego toru sterowania poniewaz nie ma poprawy pracy na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 21:04:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jednego nie rozumiem - skoro komp gazu bierze wszystkie dane z ECU i każdy wtryskiwacz ma niezależne informacje o czasie otwarcia to co ma do tego dwutorowość?? W takim razie samo ECU głupieje??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 21:46:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
GrzesB napisał(a):
Jednego nie rozumiem - skoro komp gazu bierze wszystkie dane z ECU i każdy wtryskiwacz ma niezależne informacje o czasie otwarcia to co ma do tego dwutorowość?? W takim razie samo ECU głupieje??


A widzisz tu Ciebie mam - ECU bierze tylko z JEDNEGO wtryskiwacza :) pozostałe są obliczane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 21:57:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lip.2003 08:56:15
Posty: 439
Lokalizacja: Łuków
Może to zależy od instalacji u mnie komp od gazu podpiety jest pod każdy wtryskiwacz benzyny ;) nie wiem po co bo sie na tym nie znam ale dodatkowe kable są poprowadzone ...

_________________
.... B4 2.6 Quattro .... niestety rozbite :(


Ostatnio edytowano 08.sie.2005 22:00:48 przez Zoltar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 21:58:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10358
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Van Gogush kliknij co tam z tym ściąganiem głowicy?? Napisz jak to załatwiłeś?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 22:08:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
mały v8 napisał(a):
Van Gogush kliknij co tam z tym ściąganiem głowicy?? Napisz jak to załatwiłeś?


A nic polecony gośc powiedzial ze za zadne skarby nie sciagnie bo wg niego jest wszystko oki. posluchal, powachal pomyslal i powiedzial ze moze sciaganac ale ze wydam kase na marne :).
Tym bardziej ze gazik sobie w koncu zmajstrowalem i zadwowolony w koncu jestem :).


P.S.
Jakiegos browca by w koncu czas zaczac ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2005 22:36:42 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Van Gogush napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Jednego nie rozumiem - skoro komp gazu bierze wszystkie dane z ECU i każdy wtryskiwacz ma niezależne informacje o czasie otwarcia to co ma do tego dwutorowość?? W takim razie samo ECU głupieje??


A widzisz tu Ciebie mam - ECU bierze tylko z JEDNEGO wtryskiwacza :) pozostałe są obliczane.


Jesteś pewien? U mnie na DIEGO wyraźnie widzę różne czasy wtryskiwaczy, czasem jest tak, że 1-2-3 chodzą zupełnie inaczej niż 4-5-6 a czasem podobnie... Zmienię przepływkę i znowu się podepnę... a z ciekawości podpytam gazowników jak to jest - bo jeśli jest jak mówisz to kicha i przestaje mi się to podobać!!

Zoltar napisał(a):
Może to zależy od instalacji u mnie komp od gazu podpiety jest pod każdy wtryskiwacz benzyny ;) nie wiem po co bo sie na tym nie znam ale dodatkowe kable są poprowadzone ...


Coś tam musi być podpięte chociażby po to, aby odcinać wtryskiwacze kiedy śmigasz na gazie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 23:26:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
już dawno o tym pisałem(dwutorowość w v-6)ale mnie wyśmiano ale podobno najnowsze systemy już obsługują dwa tory sterowania

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2005 23:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10358
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
enduro7777 napisał(a):
już dawno o tym pisałem(dwutorowość w v-6)ale mnie wyśmiano ale podobno najnowsze systemy już obsługują dwa tory sterowania
O przepraszam chyba bylismy w jednym "obozie" więc nie mów ze cie wysmiano. :diabel:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 08:02:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
niestety to fakt 2 toery w V sa uciazliwe przy gazie i sam borykam sie z tym problemem... pomimo zapewnien gazownika iz ECU szczytuje sygnaly z wszystkich wtryskiwaczy wystarczy podpiac VAG i puscic monitorin wskazań sond widać jak na dloni rozjazd torow na LPG. puki co niemam pomyslu jak sobie z tym poradzic spalanie w granicach 14-15L przy jezdzo raczke ostrej w granicach 140-180 i z czestym przyspieszaniem.. zresztą ciekawostą na miano perpetum mobile jest fakt niewrazliwosci spalania na predkosc.. jadac 90 pali 14l jadąc 180 pali 14,5 ni jak nikt niepotrafi wytlumaczyc takiego stanu rzeczy aa testowalem.. a utrzymuje sie on juz od 30 tys km. od kiedy mam instalacje. Robilem juz najrużniejsze testy aby dojs przyczyny takiego zurzycia i nijak niemoge tego rozgrysc.


wracając jeszcze do tematu dwotorowosci to na forum LPG podpowiedzial mi rozwiązanie jeden gazownik ktory tez bujał się z taką V-ką. mianowicie dodał przekaźnik ktory po przejsciu na LPG pusczal sygnał z jednej sondy lambda na oba tory ECU silnika co powodowalo trzymanie rownych parametrów dla obu częsci V. sposob moze troche toporny ale poskutkowal wyrównaniem pracy silnika.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 18:54:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
z tym zużyciem gazu to dziwne u mnie na mixerze a obecnie na BLOSIE to samo nie ma większego znaczenia czy jedziesz oszczędnie czy ostro spalanie zawsze prawie takie same ale po założeniu blosa spadło o 1 litr teraz trasa 11-12 a miasto 13-15 i ani grama więcej

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 22:04:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dalej czegoś tutaj nie rozumiem. Skoro mówicie, że komp gazu sekwencyjnego bierze z jednego wtrysku, a resztę oblicza to jak wyjaśnicie następujący wykres czasów wtysku:

Obrazek
:?: :?: :?: :?: :?:
Dwutorowość? Okej, przecież widać, że pracuje trójkami... ale sondy nie mają tutaj nic do gadania, przecież są podpięte pod ECU a do kompa gazu mogą być podłączone (nie nie ma takiego obowiązku) jedynie w celach diagnostycznych... Pozatym gdyby sygnał szedł z jednego wtrysku poszczególne trójki nie miały by takiej różnicy...


Chyba, że źle rozumuję to mnie poprawcie ;)


Co do spalania: Miasto do 18l/100 przy bucie, w trasie 11l/100km przy 120km/h (mało szarpaniny) ale full obciązenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 22:41:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
no i widzisz to tez niejest prawidlowy wykres pracy wtryskiwaczy.. bo nasze ECU steruje po 3 bo takie informacje zbiera czyli czas wtrysku dla 1-2-3 przy jednej sekwencji jest identyczny lecz inny niz dla 4-5-6. bo ECU zbiera sygnaly z oddzielnych sond i na ich podstawie ustala sklad mieszanki dla kazdej twojki. i dlatego czasy wtrysków 1-2-3 i 4-5-6 mogą się roznic ale niemuszą przy dobrym silniku.

i teraz w zalerzności od instalacji jedne zbierają wygnał z jednego wtryskiwacz inne zaś z 2 lub wszystkich .... to jest uproszczenie z uwagi na ilosc obliczen jaką musialby wykonac komp LPG obliczajac kazdy wtrysk odzielnie przy V8 i 6 tys obrotów dostalby świra. ECU tych silników zreszta tez nieliczy 6 czy 8 cylindrów odzielnie tylko jesli to V oblicza jeden czas dla 1-2-3 i oddzielny dla 4-5-6 przy kazdej sekwencji. sytuacja oczywiscie na miejsce przy stalym polorzeniu przepustnicy itp .. no i odnosi sie do starszej generacji silników własnie takich jak nasze V6. nowe konstrukcje jux mogą mieć obliczane czasu odzdzielnie....

na koniec jeszcze taka dygresja. czemu ten wtrysk nazywa sie sekwencyjny.???
bo ustala czas dla sekwencji wtrysków a nie dla kazdego oddzielnie.!

unas można powiedzieć że mamy silnik 2 torowy sekwencyjny. niewiem jeszcze jednej rzeczy czy casem po otwarciu drugiej przepustnicy niewystępuje tak zwane extra wtryskiwanie. a ta informacja jest potrzeban do prawidlowego ustalenia mapy.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2005 22:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Van Gogush: Napisz jaka instalacja i jakiej firmy wtryskiwacze

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 20:59:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
czyli dalej wiemy żę nie wszystko wiemy ale i tak wiemy więcej niż większość gazowników o v-6 audi

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2005 21:00:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Znajdę chwilkę to ustalę jak to jest z tą moją instalką - skąd bierze dane i czy sama potrafi liczyć ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2005 09:59:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Moja instalacja to Bigas SGIS , na szczescie mam mozliwosc wylaczenia/wlaczenia sond: 1/2.
Teraz chodzi tak jak ESPERAKA (swoja droga widze ze czytasz gaziarzy ;) ) niewielkie roznice w spalaniu , ale silnik dziala fajnie (zregenerowalem wstryskiwacze) na gazie , bez roznic benzyna /gaz.
Po walce z dwoma sondami odpuscilem sobie : silnik mulowaty sie robi i nie radzi sobie z komensacja. Jak jest jedna to jest git.

a rzuce jeszcze cytatem z forum LPG :
"Rzecz jest ciagle bez zmian: czas wtrysku przeliczany jest wcale nie "sekwencyjnie", lecz z okreslonego, jednego i JEDYNEGO wtryskiwacza benzyny. "Sekwencja" to tylko poczatek wtrysku...
- wiec jedynym rozsadnym rozwiazaniem pozostaje dowiedziec sie od producenta Z KTUUUREGO - albo poskladac symulator i sprawdzic cwaniaka. Ale ktoryz z warsztatowcow ma na to czas i srodki?
Moze powie.
Wtedy wstawiasz pobor sygnalu do sterowania LPG np. na lewa V-ke, od prawej przy pracy na LPG odlaczasz sonde - ale wejscie kompa prawej sondy przepinasz przekaznikiem pod lewa ("mostkujesz" 2 sondy).
Niektore kompy daja sie na to nabrac
- ale nie wszystkie. "

"W Omedze MV 6 na Diego metoda mostkowania sond niedziała,sprawdzałem.Na biegu jałowym czasy wtrysku na dwóch rzędach są różne na gazie.Jak przepinam kości od matrixów to problem przechodzi z jednego rzędu na drugi razem z przepięciem.Na jednym za bogato na drugim za biednie.Dziwi mnie fakt że np.na jednym rzędzie czas wtrysku ok 3,5 ms i jest za bogato,przepinam kości czas rośnie do 4,5 ms a i tak za biednie,nie kumam Question Nrazie pogrzebałem mapą i jest znośnie ale brak satysfakcji"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: