.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 14:21:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: (B3) alternator zaczyna ładować powyżej 3,5 tys/obr
PostNapisane: 20.sie.2005 22:29:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
Witam
mam problem z alternatorem , po przekreceniu kluczyka napięcie ok 12V po odpaleniu silnika bez zmian no moze z małym hakiem 12,2 V po przygazówce na 3,5 tys obrotów pojawia sie ładowanie 13,8V i utrzymuje sie juz bez wzgledu na wielkość obrotów po prostu ładuje
wymieniłem regulator napiecia - objawy bez zmian
akumulator zmierzony ma sprawnośc 65 %
kontrolka po odpaleniu gasnie
masa na silniku sprawdzona
jako dodatkowa informacja kilka miesięcy temu miałem to samo tylko że ładowanie pojawiało sie przy 2,5 tys/obr - ale jak to sie mówi naprawilo sie samo i był spokój a teraz od 3 tygodni takie hocki klocki jak wyzej opisałem
wszelkie sugestie mile widziane

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Ostatnio edytowano 20.sie.2005 22:33:49 przez quark777, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 22:32:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Wedlug mnie jest to normalne, u mnie terz ok 13,8V pokazuje i chyba tak ma byc bo nikt nigdy tego nie zakwestionowal.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 22:36:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
Elberr napisał(a):
Wedlug mnie jest to normalne, u mnie terz ok 13,8V pokazuje i chyba tak ma byc bo nikt nigdy tego nie zakwestionowal.

nie chodzi o to ze 13,8 czy 13,81 chodzi oto ze po odpaleniu bez przygazówki jest 12V

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2005 23:50:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
No na poczatku slabo laduje ale po chwili wskakuje na swoje ulubione 13,8 V.
U mnie tez jest tak ze zaraz po odpaleniu OK 12 V pokazuje ale po paru sekundach na 13,8 wskakuje i tak caluy czas trzyma.

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 01:11:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
-> Elberr
ale u mnie nie wskakuje chopie ja po odpaleniu moge cały bak wysmrodzić a ładowanie nie wskoczy na 13.8 V musze mu depnać powyzej 3,5 tys/obr/min zeby było ładowanie wez no przeczytaj mój problem ale ze zrozumieniem
oki?

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 07:57:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
popekane uzwojenie wzbudzenia alternatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 08:45:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2004 10:59:02
Posty: 583
Lokalizacja: z miasta Łodzi się pochodzi
hans napisał(a):
popekane uzwojenie wzbudzenia alternatora

na bank czy może jeszcze inne rzeczy mniej kosztowne? :)
mam prośbe napisz jak to zbadać mając do dyspozycji miernik i oczy tak w miare przejrzyście zwalony alternator to u mnie nowa rzecz

_________________
life is brutal and full of zasadzkas
kiedys mlody i gniewny teraz stary i wk....
Obrazek,
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 10:59:25 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak rozbierzesz alternator na czesci pierwsz to na stojanie alternatora masz uzwojenia i jedno z nich jest popekane ... trudno to stwierdzic na oko ale miernikiem jak przedzwonisz wszystkie obwody to powinno wyjsc ze gdzies jest przerwa . wymienia sie cale uzwojenie , koszt nowego to okolo 80 pln . i nie ma sensu bawic sie w naprawianie uzwojen bo pekniec moze byc wiecej niz njedno i wcale nie musi byc na wierzchu ale gdzies wewnatrz uzwojenia. uzwojenia sa nawiniete na specjalny rdzen takze wymieniasz calosc na zasadzie plug&play , jedynie musisz to wydobyc z obudowy alternatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2005 15:12:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u mie byla inna przyczyna. jest tak smiesznie zrobione, ze alternator jest wzbudzany poprzez zaroweczke od ladowania w desce rozdzielczej. po przekreceniu kluczyka powinna sie palic, po odpaleniu zgasnąć.

takze proponuje sprawdzic czy poprostu sie nie przepaliła:) jesli jest sprawna to sprawdzic czy jest caly przewod (cieniutki) od alternatora do deski rozdzielczej do tej zaroweczki, byc moze przelamal sie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: