Christo napisał(a):
Witam. Mam kilka pytań w kwestii przyspieszenia od 0-100 km/h :
- jak prowadzone są pomiary przyspieszenia auta przez producentów? Czy ktoś podczas tego pomiaru siedzi w aucie, są jakieś standardy co do wagi kierowcy?
auto seryjne obciążone chyba 20 l paliwa plus kierowca i pasażer. Wagę kierowcy i pasażera przyjmuje się średnią wagę człowieka dla średniej grupy wiekowej. Pomiar odbywa się na nawierzchni betonowej, która ma lepszą przyczepność od asfaltu. dokonywanych jest 10 pomiarów i z nich wyciągana średnia.
Cytuj:
- czy w pomiarach uwzględnia się dodatkowy ciężar taki jak choćby klimatyzacja (wyłączona) + inne rzeczy (np. quattro), których przecież często nie ma w podstawowej wersji?
dla każdego auta są osobne pomiary! Klima napewno jest wtedy wyłączona. Zauważ, że producent podaje pomiary dla wersji quattro osobno i dla fwd osobno. Jeżeli dany element ma znaczący wpływ na wynik, auto w niego wyposażone ma po prostu w parametrach wpisany inny czas niż auto bez tego elementu.
Cytuj:
- czy różnica w przyspieszeniu pomiędzy np. Audi Coupe 2.3E 10v, a Audi C4 z takim samym silnikiem bierze sie tylko z ciężaru obu aut (Coupe - 1210 kg i 9,2s/100km/h , C4 - 1370kg i 10,2/100km/h) ?
Dzięki z góry.
oczywiście, że nie, dochodzą do tego przełożenia skrzyni biegów, rodzaj napędu, masa oczywiście, opony ,rozmiar felg , inna elektronika przecież jest itp...