.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.mar.2025 08:38:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem z obrotami Audi C4 AAD - naprawiony?!
PostNapisane: 01.wrz.2005 19:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2005 09:57:56
Posty: 12
Lokalizacja: Gołdap
Pisałem kiedyś na forum na temat moich problemów z audiczką, ale pod innym tematem "spalanie(C4 2.0 pali za dużo)". Tam też wrzuciłem w którymś kolejnym poście informacje o problemach z utrzymaniem własciwych obrotów. Pomyślałem jednak, że wypadałoby wrzucić to do nowego post-u, ponieważ trafiłem w końcu do gością, który sobie z tym poradził.

Więc, tak:
1. auto, kiedy było zimne chodziło bez zarzutu, bądź gubiło obroty, tj. spadały do ok. 700 - 750 (ale tylko podczas toczenia się auta - kiedy auto stało, obroty były równe w okolicy 850)
2. po osiągnięciu pewnej temperatury, wskakiwało na obroty ok. 1200 i tak już zostawało (do czasu wyłączenia zapłonu), działo się to niezależnie czy auto stało cały czas w miejscu, czy jakiś czas jechało (zdarzała się również, że zatrzymywało sie na około 1600 - w czasie jazdy na skrzyzowaniu)
3. nawet delikatne popchnięcie samochodu skutkowało spadkiem obrotów,
4. po wskoczeniu na obroty 1200, włączenie klimy powodowało spadek obrotów do wymaganych 850, wyłączenie spowrotem skok do 1200.

Wcześniej byłem u elektroników samochodowych (laptopy, VAG, mierniki - generalnie cuda niewidy) - wymienić sondę - wymieniłem, wymienić silnik krokowy - wymieniłem. Ostatnia diagnoza - wymienić włącznik regulatora biegu jałowego (silnika krokowego). No to się wkur...... iłem. Sam go wyjąłem i rozebrałem. Niby cały. Zaniosłem do zakładu napraw rtv - sprawdzili niby w porządku. W sklepie (nie w serwisie) szok - cena 517 zł.

A tu w końcu na "naszym" forum trafiam na posta z odesłaniem do schematów systemów wtryskowych w firmie autobodex. Wszedłem na ich stronę, poczytałem, pokorespondowałem z właścicielem - panem Bogumiłem. Pierwsza jego diagnoza (bez oglądania auta) - walnięta ścieżka potencjometra przy przepustnicy. Pomyślałem, że czaruje. Nic to - z dalszej korespondencji internetowej wynikało, że ten ktoś ma naprawdę pojęcie o systemach wtrysku mechanicznego. Zaryzykowałem, umówiłem się i pojechałem 350 km. Na miejscu pan Bogumił podłączył ten "symulator systemów" i wskazał na zbyt duże napięcie wychodzące z potencjometra przepustnicy (powinno być ok. 0,2, a u mnie było ok. 1,2). Wskazał, że to jest najprawdopodobniej przyczyna, ale bez rozebrania potencjometra nie był w stanie tego jednoznacznie stwierdzić. Więc zostawiłem auto na nastepny dzień. Na drugi dzień - Eureka. Autko chodzi tak, jak powinno chodzić. Ale płonne moje nadzieje na zakończenie walki z nierównymi obrotami.

Okazało się, że miałem rzeczywiście wytartą ścieżkę potencjometra i to było jedyną przyczyną gubienia obrotów i wchodzenia w tryb awaryjny (1200 obrotów). Samo przeczyszczenie ścieżki i nieznaczna korekta przesunięcia, pozwoliło na umożliwienie szczotce "łapania" właściwego napięcia. Niestety, starania pana Bogumiła były działaniem doraźnym i wskazał mi on, że sytuacja niebawem może sie powtórzyć (wskazał, iż przebieg 200.000 km to przebieg graniczny dla prawidłowego działania potencjometra). Po zabiegach reanimacyjnych potencjometra wracałem 350 km i aż przyjemnie było patrzeć, jak obrotomierz schodził do 850 i dalej stop. Zadarzało się, że czasami obroty lekko głupiały, ale to rozumiem, bo rzeczywiście ścieżka jest totalnie wytarta (pan Bogumił zrobił zdjęcie, tak że wszystko było widać gołym okiem). Krótko mówiąc - teraz bedę szukał przepustnicy z potencjometrem albo samego potencjometra, który nie będzie miał wytartej ścieżki albo wezmę kredyt i kupię nowy przepływomierz z potencjometrem (podobno można kupić tylko całość i to w serwisie i to wydatek około 2500 - 3000 zł).

Naprawdę polecam warsztat pana Bogumiła.
Mam nadzieje, że ten post nie zostanie potraktowany jako reklama i nie zostanie zablokowany, ale chciałem opisać swoje problemy z autem i w jaki sposób zostało ono naprawnioe (chociażby nawet doraźnie). Może i jest on trochę przydługi, ale myślę, że może komuś pomoże. Gdybym wrzucił namiary na warsztat pana Bogumiła do działu "warsztaty polecane", z pewnością zginąłby on "w tłumie". A tak .... Jeżeli chciażby jednemu z forumowiczów pomoże ten post - to warto.

AUTOBODEX - www.autobodex.waw.pl

Z pozdrowieniami dla walczacych z obrotami

Audi 100 C4 2.0 AAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 21:07:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Zapomniałeś dodać najważniejszej rzeczy, a mianowicie ile kosztowała Ciebie ta wizyta u Pana Bogumiła :?: ;-)

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2005 23:55:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
wymieniałem potencjometr przepustnicy i nowy kosztował mnie 360 PLN, było to coprawda 3 lata temu, ale myśle że cena nie zmieniła się aż tak bardzo. napisz prosze więcej szczegółów na temat tego potencjometru lub pokaż zdjęcia, bo może mówimy o różnych rzeczach :)
gratulacje doprowadzenia autka do stanu używalności.

ps. masz gaz?

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 15:47:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2005 09:57:56
Posty: 12
Lokalizacja: Gołdap
Więc tak. Pan Bogumił powiedział: Jak naprawi - 250 zł, jak nie - mam mu dac na lody. Jak przyszło do rozliczenia, ja mu 250, a on mówi, że to co zrobił to jedynie rozwiązanie doraźne i nie naprawił całkowicie usterki, tylko zrobił co mógł, więc nie weźmie ode mnie 250 zł, a że "goniłem" do niego 350 km, to zazyczył sobie 150 zł. Moim zdaniem zachował się ok.

Jeżeli chodzi o ten potencjometr, to umówilismy się, że prześle mi e-mailem zdjęcie od wewnatrz, które zrobił, ale którego nie mógł wydrukowac, bo coś nie tak było z drukarką. Na razie jeszcze mi nie przysłał.

Autka nie mam zagazowanego, bo mi go szkoda.

Pozdrawiam

Audi C4 2.0 AAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2005 17:41:06 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
No to gościu faktycznie spoko.
Muszę się do niego wybrać jak najszybciej.

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 17:59:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
oto fotka do przerwanej ścieżki klik

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 22:58:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Dred napisał(a):
oto fotka do przerwanej ścieżki klik


Teraz mi powiedzcie co to za element :?:
Czy w 2,3 NG też jest coś takiego :?:

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2005 23:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
galois napisał(a):
Check Proxy Professional (HTTP) is a special tool, designed to manage a database of proxy servers located all over the world. This program is essential for those who are concerned about their privacy and who want to surf the web anonymously.

http://www.checkproxy.net


dzieki stary... już mnie prawie namierzyli...
a teraz idź obejrzeć enemy of the state :peace:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: dot: potencjometru
PostNapisane: 11.wrz.2005 21:07:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2005 17:39:03
Posty: 14
Lokalizacja: warszawa
Cześć,
najpierw gratuluję, że udało Ci się znaleźć taki warsztat, też z nich skorzystam, bo tych psujów to już ma dość.
W Protronicu (zakład polecany na forum) jak nie potrafili opanować usterki, to mnie wysłali na robienie zbieżności, bo niby opory toczenia zbyt duże...
Potem się okazało, że to sprawa przepływki i tego potencjometru; objawy podobne. Jak było ze zużyciem Pb? czy też miałeś przepały?
8.09.2005 namalowałem posta o potencjomatrze, w Boschu zaproponowali mi wymianę całego przepływomierza za 2480,00zł odzew był, ale bez namiaru, kto to wymienia.
To WAZNY TEMAT, bo pewnie tysiące audików ma już przejechane powyżej 200.000 km i wkrótce zaczną się kłopoty z potencjometrami.
Będę wdzięczny za kontakt i namiar na wymianę.
ojAudi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2005 12:39:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2005 09:57:56
Posty: 12
Lokalizacja: Gołdap
Odnośnie zużycia Pb przy walniętej ścieżce potencjometru to faktycznie wzrosło zużycie benzyny, bo lało jej, że świece były czarne i z rury wydechowej istny smog.
Na początku (po korekcie szczotki na ścieżce potencjometra) wszystko było OK. Teraz jest już znowu trochę gorzej (ujeździłem ok. 3 tys. km).
Ostatnio znów zaczął kopcić i maksymalnie zubożyłem mieszankę. Na wolnych obrotach - wynik pomiaru idealny (CO, CH, O), ale już na wyższych pokazuje za duże CO. W tryb awaryjny nie wchodzi. Może to wina dziadowskiego paliwa, ale cholera wie.
Być może znowu ścieżka potencjometra daje wadliwy sygnał napięcia (czy natężenia) i leje mi wtedy za dużo paliwa, ale niestety już bardziej "zbić" nie mogę, bo silnik zaczyna "dusić" się na wolnych obrotach.
Tak więc będę szukał (na razie niestety nie miałem czasu) "używki" albo skieruję się ku zakupowi nowego, ale z uwagi na wysoką cenę popytam najpierw w serwisach i w Polsce i w Niemczech (może dziwnym zbiegiem okoliczności będzie tam taniej).
Pozdrawiam.
Gacek.

Audi C4 2.0 AAD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: