.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lip.2025 21:09:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zapowietrzanie układu, LPG Audi 100 C4 2,8
PostNapisane: 30.wrz.2005 09:06:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Witam
Wczoraj zmieniałem płyn chłodzący i znów problem na nowo :/ po zmianie płynu od 16 wybyłem w traske, późnym wieczorem wróciłem do domu wszystko z autkiem było OK wentylator włanczał sie normalnie przy 98 stopniach, ogrzewanie grzało jak nalezy. Rano jadąc do pracy auto zgasło :/ otworzyłem maske a pod reduktorem w ciul wody :/ (reduktor oczywiście zamarzniety) ogrzewanie przestało działać :/.
Teraz mam dylemat czy:
- nie mam w reduktorze wyrobionych simeringów na złonczkach doprowadzające przewody wodne i tam łapie powietrze, jak ruszałem tym przewodem to syczało powietrze i płyn wylatywał (ostatnio gazownik to niby wymieniał może złe origngi załozył :/ )

- niewiem czy nie mam za długich przewodów wodnych: silnik-reduktor one mają ponad metr długości

gdzie macie zamontowany reduktor w silniku 2,6 i 2,8 w 100 c4 w jakim miejscu w komorze i na jakiej wysokosci :?: (prosze nie piszcie że ktoś ma sekwencje) jak macie poprowadzone kable wodne :?:
ja mam reduktor zamontowany zaraz za chłodnicą (od strony pasażera)

poniżej fota jak mam to poprwadzone i jak zamontowany reduktor:

Obrazek
czerwony to reduktor, niebieski to przewody

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 09:46:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Na połączeniu przewodów wodnych z reduktorem nie ma oringów, uszczelniasz przez zaciśniecie opaski na wężu. Jeśli poruszasz wężem i syczy powietrze to:
1. masz za słabo zaciśnięte opaski,
2. masz zapowietrzony układ chłodzenia (dlatego zamarza reduktor).

Wnioski:
1. odpowietrzyć układ,
2. zacisnąć mocniej opaski.

Reduktor założony w chyba najgorszym możliwym miejscu, ale przy tym silniku to powszechne, zresztą nie bardzo jest gdzie go wcisnąć. Metrowy wąż wodny to nic dobrego, ale nie on jest przyczyną zamarzania.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 09:52:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
wordeck napisał(a):
Na połączeniu przewodów wodnych z reduktorem nie ma oringów, uszczelniasz przez zaciśniecie opaski na wężu. Jeśli poruszasz wężem i syczy powietrze to:
1. masz za słabo zaciśnięte opaski,
2. masz zapowietrzony układ chłodzenia (dlatego zamarza reduktor).

Wnioski:
1. odpowietrzyć układ,
2. zacisnąć mocniej opaski.

Reduktor założony w chyba najgorszym możliwym miejscu, ale przy tym silniku to powszechne, zresztą nie bardzo jest gdzie go wcisnąć. Metrowy wąż wodny to nic dobrego, ale nie on jest przyczyną zamarzania.

Pozdrawiam
ale sa na plastiku (kolanku) wychodzącym z reduktora

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 10:46:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Nie sądzę, żeby ten oring powodował nieszczelność, jaki to reduktor? Jak już pisał Wordeck długość węży nie ma zbyt wielkiego znaczenia, a miejsce jego usytuowania to jedyne słuszne przy takim upakowaniu komory silnika (maksymalnie skrócona droga gazu w fazie lotnej = mniejsze prawdopodobieństwo bumu). Spróbuj podociskać zaciski i ewentualnie uszczelnić ten króciec np. taśmą teflonową (sklepy hydrauliczne) ewentualnie silikonem wysokotemperaturowym. Zastanawiam się po kiego tam oring, przecież tam jest wszystko na sztywno :?: . A może Masz uszkodzony korek w zbiorniku wyrówn. i Ci ciśnienie wywala przez węże?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 13:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
reduktor stefanelli, oringi sa na kolanku który wchodzi w reduktor (dokładnie sa dwa orgingi)

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 13:06:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wydaje mi sie ze gdzies ci wyciekal plyn.wycieklo go na tyle duzo ze przestalo pompowac przez reduktor i zamarzl.

uzupelnij plyn, odpal maszyne, najlepiej na benzolu, niech sie rozgrzeje i wlaczy wiatrak, wtedy bedzie juz cisnienie w ukladzie chlodzacym... poszukaj gdzie sie sączy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2005 19:57:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
napisałeś żę jak zamarzł reduktor to przestało działać ogrzewanie - albo zabrakło płynu bo wyciekł albo jakiś palant wpioł ci reduktor szeregowo w mały obieg .powinien być wpięty równolegle .przyczyną zamarzania możę być też za mała wydajność reduktora.ale w przypadku wpięcia równolegle ogrzewanie by działało

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: