.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2025 06:45:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: USTNE ZASYSANIE KOLEKTORA 2,8 V6:)
PostNapisane: 12.paź.2005 13:27:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.paź.2005 11:48:44
Posty: 19
Lokalizacja: solina
temat skracanego dolotu był juz wałkowany pare razy ale nadal nie znalazlem odpowiedzi na pare pytan
1.jezeli silownik jest uszkodzony to kolektor jestcaly czas krótki czy długi ?

a)jesli caly czas krótki czyli taki jak powinien byc po przekroczeniu 4100rpm
to auto jest zmulone przy przyspieszaniu ale w miare wzrastania predkoscii obrotów wszystko sie normuje ?

b)jesli caly czas długi to taki jak powinien byc do 4100rpm
to- auto przyspiesza OK ale gdy wzrasta predkosc i obroty zaczyna brakowac mu mocy ?

Jak to sprawdzic ?

2.jedna rurak wychodzi z silnika idzie do plastikowego trójnika z ktorego inna rurka wraca do kolektora czy to wlasnie te rurke zasysyac sprawdzajac silownik i jaki jest objaw zrypanego silownika ?brak jakiegokolwiek oporu ?
Prosze o równie łopatologiczne wytlumaczenie tematu.dzieki z góry

3.jakie są konsekwencje jezdzenia z silownikiem zepsutym ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: USTNE ZASYSANIE KOLEKTORA 2,8 V6:)
PostNapisane: 12.paź.2005 16:06:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
saabina napisał(a):
temat skracanego dolotu był juz wałkowany pare razy ale nadal nie znalazlem odpowiedzi na pare pytan
1.jezeli silownik jest uszkodzony to kolektor jestcaly czas krótki czy długi ?

a)jesli caly czas krótki czyli taki jak powinien byc po przekroczeniu 4100rpm
to auto jest zmulone przy przyspieszaniu ale w miare wzrastania predkoscii obrotów wszystko sie normuje ?

b)jesli caly czas długi to taki jak powinien byc do 4100rpm
to- auto przyspiesza OK ale gdy wzrasta predkosc i obroty zaczyna brakowac mu mocy ?

Jak to sprawdzic ?

2.jedna rurak wychodzi z silnika idzie do plastikowego trójnika z ktorego inna rurka wraca do kolektora czy to wlasnie te rurke zasysyac sprawdzajac silownik i jaki jest objaw zrypanego silownika ?brak jakiegokolwiek oporu ?
Prosze o równie łopatologiczne wytlumaczenie tematu.dzieki z góry

3.jakie są konsekwencje jezdzenia z silownikiem zepsutym ?


1. Cały czas jest długi, czyli dobrze jedzie do 4100rpm - później wyraźnie słabnie... Jak sprawdzić?? Nacisnąć gaz do dechy na luzie i słuchać pięknego ryku silnika po przekroczeniu 4100 rpm lub obserwować czy siłowniczek skraca kanał czy nie... To nie jest metoda na 100% ze wględu na możliwość uszkodzenia blaszek w środku, ale o tym był osobny topic...

2. To troszkę bardziej skomplikowane... Rurka zasilająca w podciśnienie biegnie do elektrozaworka, a dalej jest dopiero trójnik (za elektrozaworkiem) z tego co pamiętam... Jak chcesz sobie "zassać" :diabel: to najprościej ściągnąć ten elastyczny kawałek przy samym siłowniczku i wtedy sprawdź... Poczujesz jak zadziała :D a jak nie to nic nie poczujesz - proste, prawda?? :)

3. Brak przyjemności :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: